/spanien/barcelona/forum/15937.aspx/spanien/barcelona/forum/15937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-02-24 00:31
Matchen igår var ju skitlik matchen från förra året mot Lyon.
Vi spelade lika dåligt och det blev 1-1

Hemma blev det kross!!!
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-24 00:22
test
Barcelona Sempre Culé
2010-02-24 00:18
Ämne: Varför så upprörda? ....
rågi,

Förmodligen för att vi är vana vid att se, inte bara ett vinnande Barcelona, utan även ett välspelande Barcelona. Vi är nog unika i det fallet. Inte många lags supportrar blir förbannade eller besvikna när deras lag fixar ett bra resultat. Men Els Culés kräver mer än bara resultat...
Barcelona Abbe.
2010-02-24 00:17
Sett över hela matchen så är jag helt klart nöjd med 1-1. Det var jag även inför då jag trodde att det skulle sluta just 1-1, eller möjligtvis en 1-0 seger för Blaugrana.

Det jag är besviken på är insatsen i första halvlek. Andra halvlek märktes det att Pep ville justera lite. När Iniesta fick kliva ner och Zlatan fick växla lite med Henry på kanten så blev det mycket bättre.

På hemmaplan finns det inte på kartan att vi ska förlora. Inte i en Champions League-åttondel. Som sagt, 1-1 är inget dåligt resultat på något sätt.

Jag är redan nu rejält taggad inför returen.
Barcelona sabit
2010-02-24 00:15
Tycker att spelet inte funkade idag och Marquez ska vi inte ens börja prata om. Tycker också att Fotbollsplanet var oerhört dålig!
Barcelona NoGo™
2010-02-24 00:02
Ja vi får vara klart nöjda med 1-1 då det kunde gått riktigt illa i första halvlek. Hoppas på rejäl kross på hemmaplan i returen sen :)
Ktoor^,^
2010-02-23 23:58
Tycker att 1-1 är ett riktigt bra resultat så som vi spelade idag.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-23 23:53
Jag tror inte att det är så unikt att en spelare från en liten fotbollsnation får så många rubriker i sitt hemland. Det är förstås naturligt att det är så.
Påminner mig Mohammed artikeln nyss om ambassadörer. Zlatan representerar Sverige utomlands och folk är stolta när det går så bra som det går för hans karriär.
Halva Sverige har börjat heja på Arsenal på grund av Fredrik Ljunberg. Drogba är ett helgon i Elfenbenskusten osv.

Tom spelare som har mindre status men som kommer från små fotbollsnationer får säkert mycket uppmärksamhet hemma. Jag tror att t ex Hleb får rubriker i Vitryssland, Chyg i Ukraina osv.
Det är naturligt och jag har inga problem med det.

Men vad jag inte gillar med de svenska stora tidningarna är att de är för mycket skvaller inriktade, inte bara om fotboll, utan också annars. A la paparazzi.
Därför läser jag inte sport tidningar från Sverige mer än att bara bläddra lite vid kaffepausen på jobbet. Aldrig eller nästan aldrig hemma.
De är kanske bättre på att bevaka ishockey, det vet jag inte. Men artiklarna om fotboll är på så låg nivå, att man inte orkar. Jag vill ha en ordentlig analys av matchen och inte bullshit.

Bara för att vara ärlig - det finns en mängd skvaller tidningar om sport också i andra länder som i England och Spanien, men där går det att hitta också seriösa skribenter.

SF är kanske bäst?

Sov så gott.
Andreas-
2010-02-23 23:51
Satan vad skönt att det löste sig till slut, kan inte minnas sist jag var så här orolig som i första. Hade lätt kunnat stå 2-0 till Stuttgart.

Kul att Zlatan gör mål, vi behöver Zlatan i form när det smäller lite längre fram.
Valencia rågi
2010-02-23 23:49
Varför så upprörda? Barca kommer promenera hem returen ändå. 1-1 är ändå ett helt okej resultat borta.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-23 23:47
Fyfan alltså jävla domare varför blåste han inte när en stuttgart spelare räddar ett självklart mål med armen.

Riktigt riktigt förbannad!!
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:45
TRor någon här Sergi frå starta Returen? Hoppas verkligen inte att han gör det.
Valencia rågi
2010-02-23 23:38
Zlatan znuvade Ztuttgart på Zegern.
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:33
Ämne: Pedrito
Ja, helt s....
Det slutar aldrig förvåna mig hur de hela tiden vinklar allting så att vi gör fel och fuskar. Kastar vi verkligen så mycket skit på dem?
Canaletes
2010-02-23 23:30
Pedrito
Ja, helt sjukt asså. Hoppas nån hackar sönder deras sida
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:27
Puertan går ju Loco över varenda liten grej domaren gör fel...
Barcelona Mojito
Jag noterar att Zlatan enligt vissa inte presterar, även när han, som enda Barcaspelare, gör mål.

Mål 2 matcher i rad (Skadad i senaste dock) är väl ett bevis på att han är på rätt väg igen.

Problemet den här säsongen som jag ser det är att lagdelarna aldrig prestetar bra samtidigt, och det gäller även Messi vs Ibra. När fösvaret är bra, är mittfältet uselt, när Messi är bra försvinner Zlatan ur matchen.

Jag väntar på den dag då Blaugrana åter presterar över medel på samtliga positioner, då kommer vi att vara lika överlägsna som förra säsongen.

Då hade lagen vi mötte endera respekt för oss, samtidigt som vi aldrig vidade någon pardon. Eller så fattade de inte hur j-la bra vi faktiskt var och gick rakt i fällan (el utclasico).

Trots allt detta leder Barca La Liga och har goda möjligheter att avancera i CL. Trots allt.

Så, som jag sa, jag väntar - f-n vad jag väntar...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Ämne:
Rivaldo_gudarnas_g....
kallesiete//

Jo klart. Får instämma i det du skrev.
Barcelona kallesiete
2010-02-23 23:22

Rivaldo_gudarnas_gud
Jag tror ändå vi hade haft bra chans mot Stuttgartom vi förlorat med 1-0. Dock hade jag blivit jävligt nervös om Stuttgart gjort 0-1. Tror jag spelarna och publiken också hade blivit. Men det handlade inte om det. Anledningen till att jag tog upp just det var att V.Valdes kastade enligt mig, helt onödig skit på AB genom att såga "Zlatan frälste Barcelona!".

Enligt mig var det precis vad han gjorde ikväll. För det målet var i mina ögon jävligt viktigt.
Barcelona jopo
2010-02-23 23:22
någon som håller på madrid som minns stuttgarts hand på mållinjen, en absolut mycket tydligare hand än barcelonas och som dessutom HADE resulterat i mål. nä just det domarna favoriserar barca ...
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:21
Ämne: Pedrito

Dagen Ba....
Haha men det var välförtjänt. Henkes inhopp var fantastiskt men Beletti frälste oss väl då.

Som henry sa efter matchen: Alla pratade om Ronaldhino men jag såg bara en man, Henrik Larsson han var fantastisk.
Ser enormt mycket upp till Henke, Inte för han är svensk utan hur han agerar både på och utanför planen. Som den förebild han var passade han ju ännu mer in i Barca.
The Nerazzurri
2010-02-23 23:20
Synd att domarna ska hålla på såhär och påverkas av det lag som är favoriter.
Hoppas verkligen det blir bättre..
Det tror jag alla fotbollsälskare är eniga om.
Barcelona tano
2010-02-23 23:19
Ämne: Om ibrahimovic slår ....
Ärligt talat, att påstå att Barca gör Zlatan bra är väl som att säga att Real Madrid gör Ronaldo bra. Hittils har det väl snarast vart tvärtom. Zlatan har gjort det bra i vissa perioder, tom riktigt bra höstas, men dåligt under januari. Han har absolut inte fått ut hela sin potential Barca. Visst kan ni irritera er på svensk media, men förstår ni inte varför dem skriver/vinklar det angående Zlatan så måste jag ifrågasätta vad ni tänker med.

Det är bara att inse om inte Zlatan spelade i Barca skulle dem knappt skriva alls.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-23 23:18
*Skakar på huvudet*, att ni ens orkar prata om Real Madrid när vi precis hade match.

Bona nit.
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:18
Zlatans andra halvlek var bra, det lilla han hade att jobba med gjorde han bra och gjorde ett enormt viktigt mål. Första är han ju helt osynlig, Inte bara hans fel dock, Vi hade svårt att komma ända fram.
Canaletes
2010-02-23 23:17
Pedrito

Dagen Barca vann CL så var hela framsidan (Sportbladet) Henke pussandes med CL pokalen, samt flera sidor Barca o Henke

Har fortforande tidningen :D
Barcelona Xaviii
2010-02-23 23:17
Kolla på hur domaren hjälpte Real madrid mot Villarreal, nu borde marängernas snack om att domarna föredrar barca tystna.

Deras kampanj mot Barca verkar har gjort ett intryck på domarna, så dem ska tycka synd om Real och hjälpa dem på vägen.
Barcelona Barca-nist
2010-02-23 23:15
Zlatan ska inte ha äran för det målet. Han va mer än dåligt ikväll!

En hel del som inte stämde med Barca ikväll men det blev något bättre i andra halvleken.
Mer fysik, mer säkrare spelare. Zlatans roll har blivit lite väl lättläst.

Jag har märkt också att Xavi inte passar Zlatan i de flesta situationer för att han slarvar jätte mycket.
Detta är inte "Zlatan-hatare" kommentar utan hans senaste matcher.
Barcelona Pedrito
2010-02-23 23:15
Någon som minns hur AB och company skrev på Henkes tid i barca? Vinklade de mycket? Jag tyckte han var en som slet lite i det tysta i barca men ändå en fantastisk målgörare.
Barcelona Cúles
2010-02-23 23:14
Snackar givetvis om Madrid.
Annons: