/spanien/barcelona/forum/15935.aspx/spanien/barcelona/forum/15935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-26 13:25
El Kaiser de Michoacán

Jag tycker det räcker med att ha "en mittback för mycket". Alltså att vi har fem mittbackar och att Puyol går ut till höger när Alves saknas. Annars är ju Maxwell ett bra alternativ. Vi såg ju att han var väldigt bra mot Getafe.

Jag tycker vi ska testa att spela honom mera på den positionen. Går det bra så tycker jag att han ska vara förstavalet efter Alves där(då menar jag förstås när Abidal är tillbaka).

Kort sagt: Jag tycker inte vi ska köpa en ny högerback, ingen ny vänster för den delen heller. Abidal håller nog där i två säsonger till. Och jag tycker el capitano sköter högerkanten utmärkt när han får chansen.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-26 12:58
Titta på den här video.

Alla Messis Mål i Barca .Fett nice :)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-26 12:55
Luiz_Cr9_Tomahawk

Abboww En månad spärrat . Och IP också :)

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-02-26 12:53
Tänkte fråga vad ni andra här inne tycker om ryktet att Barcelona är intresserade av att köpa en back-up till Dani Alves på högerbacken. Det har ju bland annat ryktats om Osasunas Cesar Azpilicueta (född -89). Visserligen är han en mycket lovande spelare men jag ställer mig tveksam till om han får tillräckligt med speltid om han skulle flytta till Barcelona. För Dani Alves flyttar han ju definitivt inte på. Och när Dani är frisk så spelar han, så enkelt är det. Därför tycker jag att det räcker med Puyol som back-up tillsammans med Martin Montoya (född -91 som har tagit över högerbacksplatsen i B-laget samt supertalangen Albert Dalmau (född -92) som beskrivs som ett av de största löftena i La Masia just nu.
Barcelona ★Barca★
2010-02-26 12:32
Underbar bild på Dani Alves haha:)
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-26 12:32
Heywood Jablome - Xaviniesta

Det var riktigt bra nyheter, då har vi Pique i minst fem säsonger till!:)

Angående Rooney vs Messi så kan jag bara hålla med Baaris. Rooney är otroligt underskattad och har den här säsongen enligt mig varit den bästa spelaren i europa. I ala fall den jämnaste. Dock tycker jag fortfarande att Messis högstanivå är högre.

Om Leo höjer sig ett par snäpp så ska det nog gå att försvara guldbollen från förra året. Men just nu är Ronney bäst.

Förresten, fantstisk krönika av Daniel!
Barcelona Hetfield
2010-02-26 12:31
El Flaco

Du behöver inte trycka ner det han säger, hur dumt det än låter i dina öron så försöker han i alla fall förklara varför han tycker så, varken du eller han har rätt att säga att ens åsikt är fel, men nåja, du gör som du gör

Förövrigt så håller jag Messi högre pga. att det han är bra på, så är han världsbäst på, MEN Rooney är mer all-rounded
Barcelona Abbe.
2010-02-26 12:29
Är det idag den spanska truppen till Frankrike-matchen släpps?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-02-26 12:09
Goda nyheter. Alves är tillbaka och Pique har skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2015.

Fin krönika, Daniel!
Barcelona Calavera
2010-02-26 11:32
Ämne: Calavera. Jepp båda ....Helt säkert är det så. Problemet med brittiska spelare är att de sällan klarar av en annan miljö än den egna. Genom alla år är det bara ett fåtal som presterat i utländska klubbar: John Charles (som var walesare) i Juve på 50-talet, Kevin Keegan i HSV på 70-talet, Chris Waddle i OM o möjligen någon till. En massa andra "fenomen" som Jimmy Greaves, Ian Rush, Paul Gascoigne och Michael Owen floppade och inte heller Beckham har kommit upp i samma nivå utomlands som i United.

Med argentinska spelare är det tvärtom: de anpassar sig efter varje tänkbar spelstil och dominerar i Spanien lika mkt som i Italien, England och t o m i Sverige. Det är imponerande.
Barcelona DM1982
2010-02-26 11:22
Just nu (och ett tag tillbaka) så är Rooney utan tvekan bättre än Messi. Han är väldigt viktig för laget och han öser in mål hela tiden. Sedan Ronaldo stack från ManU så har Rooney höjt sig flera steg och han har även mognat mycket som spelare (det kommer väl med åldern).

Under de senaste månaderna måste jag säga att Messi har varit en ordinär spelare, inte alls lika spektakulär som förra säsongen. Å andra sidan är det kanske för mycket begärt att han ska hålla förra säsongens nivå, den var utomjordisk.

Hoppas att han kommer igång ordentligt men även att många andra i laget tar och höjer sin nivå en hel del. Xavi har inte alls varit lika bra som vi är vana att se honom och Zlatan måste bli mer explosiv.

Kul dock att även fast vi inte spelar så bra som vi borde så leder vi ligan och har slagläge i CL.

Skulle vara grymt kul att se Rooney i Barca men det lär nog inte hända.
Spanien Baaris #11
2010-02-26 11:17
Calavera. Jepp båda är otroligt viktiga både för sina klubblag och landslag. Messi var väl värd sin guldboll och är en av världens bästa spelare.

Det jag vill få fram är att Rooney är något otroligt underskattad utanför England. Det handlar inte bara om vem som gör mest mål eller passningar. Rooney är inte bara den målmaskin han varit denna säsong utan han har också andra kvalitéer som skulle göra han ovärderlig i vilken klubb som helst.
Spanien Baaris #11
2010-02-26 11:07
el Flaco. Det går att motivera sig istället för att skriva meningslösa inlägg. Jag motiverade varför jag tycker som jag tycker, så på vilket sett är det ett fail-inlägg? Jag ser både Barca- och United-matcher regelbundet och har gillat Barca ända sedan början av 90-talet.
Barcelona Calavera
2010-02-26 11:06
Ämne: Att säga att Messi ä....
Under de sista 2-3 månaderna har Rooney varit lika bra, kanske bättre än Messi. United vill ha revansch för utspelningen i CL-finalen ifjol och grejar de det så är nog Rooney i pole position till Guldbollen.

I VM har båda enormt ansvar för sina lag: Maradona är höggradigt förvirrad och allt annat än lämpad att styra ett landslag mellan de engelska spelarnas alla klavertramp riskerar att än en gång förstöra uppladdningen. Rio Ferdinand som lagkapten? Tabloiderna kommer gräva fram tonvis med skit lagom till VM, och det kan bli övermäktigt för Three Lions. Om Rooney lyckas leverera under sådana förutsättningar är han värd Guldbollen alla dagar i veckan.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-26 11:01
"Att säga att Messi är en bättre spelare än Rooney är bara så fel. Hur kan man säga det? På vilka kriterier?"

"Rooney is the white Pelé."

Suck. Det första man läser denna morgonen är det fail-inlägget.

*Skakar på huvudet*
Spanien Baaris #11
2010-02-26 10:53
Att säga att Messi är en bättre spelare än Rooney är bara så fel. Hur kan man säga det? På vilka kriterier? Messi är bäst på det han gör bra, men den mest komplette av dem är Rooney.

Rooney har under flera år varit så fruktansvärt underskattad. Bl.a. Real Madrids Valdano säger att Rooney är bra men är inte en spelare som han skulle värva då engelsmän inte kan spela annanstans än i PL.

Det stämmer säkert i de flesta fall. Men Rooney är helt enkelt inte någon normal fotbollsspelare över huvudtaget. Han måste vara den mest komplette spelaren som någonsin spelat fotboll. Snabb, stark, jobbar stenhårt för laget, en enormt bra speluppfattning, superba passningar och skott, dessutom bra på huvudet och har förmågan att tända laget i motgång. För att inte tala om alla viktiga mål han gör när han inte skapar lägen för andra.

Han har varit samma spelare under flera år, men spelat i skuggan av C.Ronaldo som fått mer uppmärksamhet pga. sina mål. Han är den enda superstjärnan i United denna säsong (vidic, ferdinand har varit mycket skadade) och har verkligen levererat. Många matcher är det han ensam som gjort skillnaden för United. Efter VM i sommar kommer folk verkligen fatta hur bra han är.

Rooney is the white Pelé. :)
Barcelona The Reporter
2010-02-26 10:52
Hur mycket ligger en El-Clasico biljett på ? En rätt så hyfsatt bra plats.

Jag menar till nästa säsong på camp nou.
Barcelona Calavera
2010-02-26 10:06
Jag är lite besviken på vad Zlatan presterat hittills, men att jämföra honom med Benzema tycker jag är fullständigt uppåt väggarna. Benzema hade en bra period i höstas (mot Milan och i derbyt bl a) och han var briljant mot Depor, men annars har han varit riktigt svag och flera gånger lagets sämste spelare.

Zlatan började mkt svag i Supercupen och mot Inter bl a, men sedan spelade han upp sig under hösten och gjorde ett dussin bra matcher. Efter jul har han saggat spelmässigt, men totalt sett är han ju mer än godkänd, på gränsen till bra.
Barcelona petersays
2010-02-26 08:30
"Ronaldo 1486 minuter = 16 matcher 18 mål - 0 offside"

Jag gillar hur du enväldigt avgör när en spelare gjort "offside-mål".

Och hur många av Ronaldos mål har inte kommit på straffar och frisparkar som han filmat till sig?
Barcelona sabit
2010-02-26 02:19
nån som vet när Kvartfinalerna i cl ska lottas?
Barcelona sabit
2010-02-26 02:19
nån som vet när Kvartfinalerna i cl ska lottas?
Real Madrid Luiz_Cr9_Tomahawk
2010-02-26 01:48
Men kan du bara ge upp någon gång!? Jag förstår att största lyckan i livet är att få skriva på ett Barcelona-forum, men du är inte välkommen oavsett hur många nya nick du skaffar. Forumspärr och en månads IP-spärr från hela Svenskas Fans utdelad, så att du kanske lär dig./ Mod
Barcelona Pep the King
2010-02-26 01:44
Kaka=Finitoooo
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-26 01:36
Barcelonistas//

Helttvärtom, Benzema har inte gjort mål men spelmässigt helt godkänd, Ibra har petat in bollar men spelmässigt iskall enligt mig.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-26 01:34
Barcelonistas//

Men faktum är att dem flesta av Ibras mål har han blivit serverad på silverfat och väldigt enkla. Men Benzema har haft otur med stolpar, ribban och jätteräddningar. Jag tycker att båda spelarna har varit väldigt lata i sitt spelsätt, tror nog dem hade gjort betydligt flermål ifall dem togg fler djupledslöpningar istället för att möta bollen.
Barcelonistas
2010-02-26 01:32
Luiz_Cr9_Tomahawk

benzema må ha gjort några mål men han har knappast varit bra spelmässigt. ibra däremot har både gjort mål och varit bra spelmässigt. kanske inte just nu men tidigare.
Barcelonistas
2010-02-26 01:31
Luiz_Cr9_Tomahawk

dom målen kan min farmor sätta. guti klackar fram till benzema som bara behöver rulla in bollen svårt? nej.
2010-02-26 01:29
Barcelonistas

Deportivo? 19 år? Avgjorda? Im off.
Barcelonistas
2010-02-26 01:28
Luiz_Cr9_Tomahawk

ja men det som vi sett av ibra dom senaste matcherna är långt ifrån hans topform. men även fast han är ur form så leverar han, han gör dom viktiga målen. benzema gör ju mål när matchen redan är avgjord.
2010-02-26 01:24
Barcelonistas

Men räknar man inte alla matcher man spelat? Eller hur räknar du? Bara när det går bra för en spelare? Jovisst då har Ronaldo senaste 4 matcherna 6 mål 4 assist.

Edit: ÅTERIGEN jag kom med FAKTA, vad kommer du med? opinion.
Annons: