/spanien/barcelona/forum/15933.aspx/spanien/barcelona/forum/15933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-27 21:02
Ännu en domartabbe, suck.
1-2.
Barcelona Barca4eva
2010-02-27 20:53
Synd om Ramsey :(
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-27 20:46
kallesiete

Tyvärr så åkte han på en kraftig tackling som resulterade sig i ett benbrott. En otäck skada.
Barcelona jopo
2010-02-27 20:46
luktade lite offside på 2-0 målet
Barcelona kallesiete
2010-02-27 20:45
dubbel
Barcelona kallesiete
2010-02-27 20:45
Vad hände med Ramsey? Klarar inte av bilder på benbrott eller liknande. Bara berätta.
Hugoboss.
2010-02-27 20:44
Såg ni Arsenal matchen? Fyfan va otäckt det var att se bilderna. Hoppas att det aldrig händer en Barca spelare eller någon annan för den delen.

Till våran match nu hoppas vi kan hitta rytmen i vårat spel igen och spela ut Malaga.
Barcelona Barca4eva
2010-02-27 20:43
2-0 nu ... Higuain igen...lululul
Barcelona ElTriplete
2010-02-27 20:40
lol, vad dåliga Tenerife är....Herregud. Nä, matchen är avgjord.

Tror ni Messi spelar ikväll eller vilas han?
Barcelona Pedrito
2010-02-27 20:40
Hade förväntat mig mer av Teneriffe. Har casillas tabbat sig nått? De snackade om nått på puertan
Barcelona Den vise
2010-02-27 20:39
Såg precis bilderna på Ramseys skada..
Det kan vara så illa att karriären kan vara finito. Fy fan vad tråkigt när sådant inträffar. Jag finner inte ord till att uttrycka mina beklagelser över sådant.

Stackars..
Barcelona ElTriplete
2010-02-27 20:37
Pedrito

Nej, det har de inte. De spelar riktigt dåligt. Så dåligt att till och med Marcelo leker med de under vissa stunder. Inte bara det, de kan inte slå en passning rätt, de spelar stressat, kör inlägg och långbollar så inte så chockande. Det är det högsta man kan förvänta sig av de.

Okej, nu leder Real Madrid ligan med 1 poäng före oss. VI MÅSTE, besegra Malaga! :s
Barcelona Pedrito
2010-02-27 20:33
Har tenerife kvitterat?
Barcelona kallesiete
2010-02-27 20:33

Idag tittar jag inte på madrid matchen ens. Räknar helt enkelt med att dom vinner en sådan match. Blir bäst så.

Idag vill jag se Barca spela den fotboll dom kan. Trianglar, ständig rörelse, ett jävla tempo och få touch. Zlatan och Messi får hemskt gärna måla om dom nu spelar. Visca!
Barcelona Barca4eva
2010-02-27 20:31
holy shit!!!
Barcelona Barca4eva
2010-02-27 20:30
sa ju det ;P
Barcelona ElTriplete
2010-02-27 20:30
Haha, inte så oväntat men Real gör mål. 1-0!

Känner alltid sån ilska när Real gör mål, alltså. Får bara lust att....vet inte vad. Blir sur helt enkelt.
Barcelona Pedrito
2010-02-27 20:29
tenerife är ruggogt hemmastarka och kan även spela offensivt mot real.
Barcelona Den vise
2010-02-27 20:29
Det känns som att Kaka umgås för mycket med CR på fritiden. Killen har börjat visa tendenser till bedrövliga försök till filming.

Ser förskräckligt ut..rent ut sagt pinsamt.
Barcelona ElTriplete
2010-02-27 20:25
Barca4eva

Tror också det. Real brukar spela dåligt första sen gör de 2-3 mål i andra halvlek (Xerez 0-3 matchen för några veckor sen).
Barcelona Barca4eva
2010-02-27 20:23
Ämne: Gubbs..vågar man hop....
nee ... real gör förmodligen mål snart...men man får väl be o hoppas på förlust.
Barcelona Pedrito
2010-02-27 20:23
Står det fortfarande 0-0 på teneriffa?
Fan vad trist med ramseys skada.
Barcelona Den vise
2010-02-27 20:19
Gubbs..vågar man hoppas på kanariefåglarna ikväll eller?

Jag tror faktiskt att real kan tappa poäng ikvällens match.
Barcelona Pedrito
2010-02-27 20:09
City släpper inte tevez under en miljardd.... Pengar har inget värde för dem.
Barcelona Hetfield
2010-02-27 19:58
NoGo

Jag tror att han skulle vara perfekt, han har de egenskaperna som passar i Barcelonas spelmodell, han springer sönder sig

Jag skulle personligen jätte gärna göra såhär:

30 miljoner+Marquez= Tevez

Barcelona ElTriplete
2010-02-27 19:57
Kollade upp Malagas resultat på bortaplan och de släpper in som mest mål under 46:e minuten - 60:e minuten och de gör som mest mål första kvarten och 31:a minuten - 45:e minuten.

De har två vinster, fem oavgjorda och fyra förluster på bortaplan. De har gjort 15 mål men även släppt in 15 mål så målskillnaden är 0 på bortaplan.

Deras interna skytteliga (på bortaplan):
Duda - 3
Fernando - 2
Weligton - 2
Lopez - 2
Obinna - 2

Duda och Obinna ska försvaret ha lite bättre koll på, likaså med Weligton som kan vara farlig i luften och nicka in bollen i nät men han är även en väldigt aggressiv spelare. Det såg vi i förra mötet mot Malaga då vi vann med 2-0 efter mål av Zlatan och Pique.

Real Madrid fick möta Malaga för några veckor sen och de kunde inte göra mål tills i andra halvleken. Nedanför är deras resultat på bortaplan.

Atletico Madrid 0 - 2 Malaga

Deportivo 1 - 0 Malaga

Espanyol 2 - 1 Malaga

Racing Santander 0 - 3 Malaga

Real Madrid 2 - 0 Malaga

Sevilla 2 - 2 Malaga

Sporting Gijon 2 - 2 Malaga

Tenerife 2 - 2 Malaga

Valladolid 1 - 1 Malaga

Villareal 2 - 1 Malaga

Xerez 1 - 1 Malaga

Som ni ser, fem oavgjorda matcher och det skulle inte chocka mig om de parkerade spelarbussen framför mål idag. TotalBarca trodde bland annat på nåt liknande och de trodde på en 1-0 seger åt Barcelona.

Det kommer inte bli en lätt match för Barcelona, especiellt inte nu när vi haft en dålig form men förhoppningsvis vänder vi på trenden och bjuder på makalös och underhållande fotboll med tre poäng i bagaget innan vi reser till Almeria.

Jag tror att Messi kommer få vila i kvällens match och att Pedro får ta hans plats som högerytter.

Zlatan har börjat hitta sin form med mål i hans två senaste matcher men samma gäller inte Henry. Henry gjorde ett bra jobb mot Racing men inte mot Stuttgart då han startade på bänken. Han blev dock inbytt och tog löpningar men fick inga bollar från sina lagkamrater.

Det jag inte förstår är hur Guardiola kan gå ut i media och försvara Henry och säga att han kommer vara en viktig kugge under denna period och så bänkar han honom under en viktig Champions League-match? Helt fel, Pep, även fast jag litar på dig till fullo. Hoppas Henry får starta idag tillsammans med Iniesta, Toure och Xavi bakom honom på mittfältet.

Försvaret sköter Alves, Chygryinskiy, Pique och Maxwell. Alves är tillbaka och är otroligt viktig för oss. Chygy behöver speltid för han har inte spelat sen Copa-matchen mot Sevilla då vi förlorade 1-2. Pique är alltid given i startelvor, likaså Maxwell nu när Abidal är borta.

Mot tre poäng!

Visca el Barça y Visca Catalunya!
Barcelona Pep.G
2010-02-27 19:56
Hetfield

Skulle passa in som handen i handsken för vårt presspel. Han skulle ha jagat skiten ut motståndarlaget, vårt bollinehav skulle öka från 70 % till 80 %, det kan jag garantera.
Barcelona Pep.G
2010-02-27 19:54
H.Alavi

Nej, han kan göra hur bra matcher som helst, han borde ändå inte ha Yayas position. Vi hade aldrig förlorat mot Atl.Madrid om Yaya hade startat den matchen. Så fort vi mötte ett lag med bra offensiva gubbar, så höll inte Busquets längre. Han är ingenting annat än en ersättare till Toure och därmed basta.
Barcelona Pedrito
2010-02-27 19:53
Ämne: Jag vet att snacket ....
Varör ens diskutera? City skulle aldrig släppa honom och även om de skulle kan inte ens vi få fram såna pengar somkrävs för det.
Barcelona NoGo™
2010-02-27 19:49
Hetfield

Ja man skulle ju inte tacka nej till Tevez direkt men frågan är om han är lika bra på kanten som i mitten? Man kan väl gissa på att City inte kommer vara allt för sugna på på att sälja också med tanke på hans form. Men kommer det en chans att köpa så why not liksom.

Kan inte fatta att Man U valde att sälja han och ist behålla en sån som Berbatov tex, väldigt konstigt.

Angående matchen ikväll så känns det riktigt skönt att Alves äntligen är tillbaka. Sen så tror jag på en hyffsat lätt seger också, hoppas på mål av Messi och Zlatan.
Annons: