/spanien/barcelona/forum/15927.aspx/spanien/barcelona/forum/15927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2010-04-04 13:47
Trippeln

Just nu kan vi inte annat än vänta och se, jobbigt värre ja. Men man kan ju hoppas att det blir en repris, först så slår vi ut arsenal sen så kommer Zlatan in i El Clasico och avgör :p
Barcelona Barcaholic
2010-04-04 13:45
Hoppas vi spelar såhär mot Arsenal:

Valdes
Alves-Toure-Milito-Abidal
Xavi-Busquets-Maxwell
Messi-Bojan-Pedro

Toure är SÅ mycket bättre än Marquez som måste vara i sitt livs sämsta form ser ingen anledning till varför han ska spela, riktigt dålig är han.

Maxwell funkade riktigt bra igår tyckte jag och han kan hjälpa Abidal ganska mycket där bak samtidigt som han hjälper mycket på kanten, Keita tycker jag har för dålig teknik och varit lite blek senaste matcherna.

I anfallet med Zlatan skadad så borde Bojan få chansen där uppe och de tre kan rotera under matchen ganska mycket. Henry borde inte få en enda spelminut mot Arsenal, vem vet han kanske går gör självmål sista minuten bara för Arsenal ska gå vidare för jag tror han hellre vill det faktist.
Barcelona Trippeln
2010-04-04 13:44
Någon som vet om Zlatans skada kommer göra att han missar El Clasico eller väntar vi på besked just nu och han kanske kan spela klassikern från start?
Barcelona ¡Barça!
2010-04-04 13:36
Visca_Barca

Är det du skrev bekräftat eller spekulerar du bara?
Barcelona NoGo™
2010-04-04 13:32
H.Alavi - Triangulo Magico!

Ja precis det är väntan på beskedet som är det värsta ju. Zlatan, Pique och Iniesta spela eller inte spela kommer att bli några jobbiga dagars vänta minst sagt.
Skönt att det inte var någon fara med Jeffren och Yaya också.
Barcelona Visca_Barca
2010-04-04 13:30
spelare som missar mot arsenal är :

Iniesta,Ibra,Pique,Puyol. 4 nyckel spelare.

El clasico
Ibra mkt tveksam
Pique nästan borta denna match också.

Jag är inte ett dugg rädd inför el clasico.
bara iniesta messi o xavi spelar så är det lungt.
men mot arsenal lär det bli tufft faktiskt.
Barcelona DaniAlves
2010-04-04 13:22
Jag tycker att vi borde spela med den här backlinjen på tisdag:

Alves - Milito - Toure - Abidal

eller

Alves - Milito - Abidal - Mawwell.

Men helst abidal på vänsterkanten eftersom jag tycker arsenals största hot är Walcott, och innan abidal blev skadad var han på sitt livs form.. och igår visade han att han håller den fortfarande och gjorde även 2 assist.

Så det bästa är nog om vi spelar med första alternativet.. jag är bara rädd ifall Marques spelar..
Atlético Wilshere#19
2010-04-04 13:20
Självklart är det alltid tåkigt när tongivande spelare blir skadade men i det här fallet gör det returmötet lite mer intressant i och med att även Arsenal har skador på nyckelspelare som Fabregas, Arshavin, van Persie och Gallas.

Trots att ni saknar Zlatan, Iniesta, Puyol och Pique så tror jag att Arsenal kommer få det tufft och det måste till en makalös insats om vi ska ta oss vidare. Men, man ska aldrig säga aldrig. ;-)

Väl mött!
Real Madrid Vedo-FCBayern
2010-04-04 13:15
Tjena!

Ni visade verkligen eran styrka på Emirates och framförallt på Camp Nou igår mot Bilbao även om det sistnämnda laget inte är utav Arsenals kaliber så visade ni att ni är otroligt grymma. Hoppas på att ni slår ut Arsenal för att sedan avancera genom semin och så får vi(förhoppningsvis även om det är tufft för oss med Man Utd på Old Trafford och eventuellt semin mot Lyon) möta er i finalen. Det skulle vara otroligt nice.

// Fc Bayern
Roma28
2010-04-04 13:13
Zlatans skade är en typisk mörker som dom gjorde i inter flera ggr... inför stor matcherna... han är inte skadad!!!!

baraca är såå jävla säkra på att dom kommer vinna mot arsenal på hemma plan att dom vilar honom till el clasico... de finns ingen anledning att bänka honom utan dom vill vilje leda alla ocg gör en mörker för att sen choka alla när han är utagen, så att tex.. real inte kan lägga taktiken efter han... messe kommer fixa seger iallafal!! hade arselan vart full farliga så hade han spelat men nu när dom är feeet skade drabbade så finns de ingen anledning att riskera gult kort inför nästa CL match o sen el clasico..
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 13:11
Någon mer än mig som gillade att Maxwell var på mittfältet igår?

Han var grym där plus han har ett bra skott.
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 13:09
Visca_Barca

Det sägs att han kanske kan spela mot Arsenal. Men det bästa är vila han tills El Clasico så han kan tysta Ronaldo igen:)

Arsenal ska vi ta hemma.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 13:09
Vi bör klara oss utan Zlatan mot Arsenal på Camp Nou, det är inte så att Zlatan tar emot bollen och startar upp ett anfall osv.

Ta Inter matchen på Camp Nou som ett exempel, utan både Messi och Zlatan lyckades laget spöa Mourinhos Inter.

Så länge vi har Xavi och Messi på plan så är jag glad, även fast Zlatans skada irriterar mig så jävligt mycket.

Ska bli intressant och se hur backlinjen ser ut mot Arsenal, överraskningar kommer vi att åka på, var så säker.
Barcelona Visca_Barca
2010-04-04 13:05
vet nån om iniesta spelar mot arsenal ?
Barcelona Hetfield
2010-04-04 13:00
Bojan-Henry-Pedro

Så farligt är det väl inte? Utan Arshavin och Fabregas så är Arsenal väldigt klena, om nu inte Bendtner gör mål på straff..
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 12:58
Sentuary

Håller med dig Henry njöt av publiken inte matchen han skulle spela. Han gick mest runt och gick bara.

Men Henry är enda alternativet mot Arsenal eller Real.

Bojan är för klen.

Barcelona FC-Barcelona
2010-04-04 12:55
Måste säga att från gårdagens match så har jag inte varit så nervös på lännge men nu när vi har 3 nyckel spelare borta på tisdag så vet jag inte om man ska vara nervös eller rädd eller snarare glad :S
Barcelona Sentuary
2010-04-04 12:51
Haha Henry starta? Vad ska han göra på plan? Sist han spela mot sitt gamla lag såg det ut som om han ville att Arsenal skulle gå vidare, lunkade omkring på plan som en invalid människa
Barcelona Pep.G
2010-04-04 12:49
Synd det med Zlatan men vi har aldrig varit beroende av han och kan nog spela mot Arsenal utan honom. Jag hade mått sämre om t.ex Xavi eller Messi hade skadat sig.

Pique borta 6-7 dagar ? Han startar nog el classico.
Barcelona The Reporter
2010-04-04 12:45
Sami

Bojan kommer inte att starta centralt mot Real. Det är jag 100% säker på.

Jag tror att det blir som du själv skrev

Pedro-Henry-Messi

Kommer nog också bli så mot Arsenal
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 12:41
The Reporter

Zlatan kanske juh missar El Clasico. Då komme väl Bojan eller Henry starta.

Men jag gissa på så hära.

Pedro- Henry-Messi.
Barcelona el Flaco
2010-04-04 12:40
The Reporter/

Det står att Touré fick ett hårt slag mot fotleden, förmodligen i situationen med Toquero, och att Jeffren drabbades av en överbelastning i baksidan av högerbenet.

EMD skriver dock att det inte ska vara någon större fara med varken Touré eller Jeffren och att de är speltillgängliga mot Arsenal.
Atlético Blyger
2010-04-04 12:38
Pep the King,
Så du menar att ni spelar snabbare utan än med Zlatan, snabbare än i första halvleken mot Arsenal alltså.

Det vill jag se!
Barcelona The Reporter
2010-04-04 12:35
Vad tänker ni med när ni säger att Bojan ska starta i El Clasico?

Jag hoppas och tror att Zlatan medverkar
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 12:33
NoGo™

Det såg ganska illa ut med Jeffren, han kunde knappt gå på egen hand. Fick hoppa in till omklädningsrummet på en fot.

Precis som Vampiro (längre ner i forumet) skrev så är det precis en Déja vu känsla man åker på just nu, då det var samma situation vi åkte på under hösten.

Om vi ska starta med Bojan i el Clasico så hoppas jag på att han får chansen från start mot Arsenal tillsammans med Henry och Messi.

Synd att vi inte kan få rapporterna direkt, om Zlatan missar el Clasico eller inte. Samma gäller Iniesta..
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-04 12:32
Inför den viktiga matchen mot Inter var Zlatan och Messi skadade. Jag är inte orolig.

Publiken stöd kommer att ta oss till semifinal!

Mot Real Madrid blir det svårare. De kommer inte att ta några fångar på Bernabeu, vi hade behövt Pique och Zlatan... annars får Zlatan kommer in i andra halvlek, som han gjorde förra året ;-)
Barcelona NoGo™
2010-04-04 12:25
Någon som vet hur det är med Jeffren? Såg ut som hade rejält ont. Alltså det är fan typisk att alla jävla skador ska komma nu! Fast förra året hade vi väldigt tur med skador så det kanske var rätt väntat att det skulle komma en reaktion på förra året och det tuffa schemat i år.
Barcelona The Reporter
2010-04-04 12:18
el Flaco

Det stod även nått om Yaya va? Kan du förklara?
Barcelona NoGo™
2010-04-04 12:10
Väldigt synd med Zlatans skada nu, dålig tajmning på den alltså. Men förhoppnings vis så får Bojan chansen nu och han var riktigt bra igår så det ska nog gå bra. Är lite oroligt för Pique också han måste bara vara med mot Real, så håller tummarna nu.
Barcelona lameG^
2010-04-04 12:07
Bojan har växt och hoppas han gör en busquets och en pedro nästa säsong alltså att göra genombrott.

Henry känns helt slut. Han klarar inte av mer av toppfotbollen och han kommer nog lämna i sommar. Men behöver vi en ersättare ? Jeffren,JDS,Thiago,Gai speciellt Bojan väntar på sin chans. Hur skulle det kännas för dem ifall någon värvades?
Annons: