/spanien/barcelona/forum/15924.aspx/spanien/barcelona/forum/15924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 11:18
Jag skulle gärna vilja se Arshavin på kanten. Men det dåliga är väl att han är 30 år va? Annars en grym spelare som har visat 1000 gånger att han vill till Barca.
David Silva i Barca mäktigt. Men känns som Real Madrid kommer köpa Silva tyvärr.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 11:01
Juan Mata är en väldigt duktig spelare, men ingen som jag anser kunna tillföra något som inte redan finns tillgängligt i truppen. Jag ser hellre att vi fortsätter satsar på Don Pedro och även Jeffren istället för att värva in Mata.

Min drömvärvning hade i såna fall hellre varit David Silva då han kan spela på de flesta positionerna på mittfältet och anfallet och som dessutom har ett bra samspel med Xavi och Iniesta i landslaget.
Barcelona westinho
2010-06-01 10:50
"Mata är i grunden en bättre fotbollsspelare". Haha...

Pedro har haft en bättre säsong, som du säger. Alltså är Pedro bättre, du kan ju inte säga att Mata är bättre i grunden för att han var bättre för 1 år sedan, när Pedro inte fick någon speltid.

Det är som att jag säger att Henry är bättre än Pedro, men Pedro har haft en bra säsong. Men i grunden är som sagt Henry bättre. Nej, så kan man inte resonera.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 10:25
Ämne: Westinho//

Mata ä....UrsäktA, men jag anser inte att han är en bättre fotbollsspelare, bara så där för att du anser det.

Vad är det som Mata är bättre på än Pedro? Pedro som är minst lika målfarlig som Mata trots att han tar ett mycket större defensivt ansvar än Mata någonsin kommer att göra. Pedro är snabbare, skjuter bättre med båda fötterna även om Matas vänsterfot är minst lika bra kanske tom lite bättre än Pedros bästa fot.

Så vad är det som gör Mata till en bättre fotbollsspelare? Upplys oss gärna.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-01 08:27
Hyder

Håller med. Vi har nästan för många backar.
Kul för Botia att han får stanna i Sporting. Där har han ju redan en ordinarie plats medan han i Barca skulle få kämpa något enormt för den. Caceres vet jag inte hur det blir med. Är Juventus nöjda med honom? Henrique däremot har spelat bra i Racing och har även en ordinarie plats där. Jag rekommenderar att man säljer honom.

Sen har vi ju alla talangerna. Muniesa, Bartra, Fontas, Dalmau, Montoya. De båda sistnämnda är dock unga och lär spela i Barca Atletic några säsonger till.

I A-laget så måste Rafa bort. Hn kommer inte bli bättre än så här. Chyg vet jag inte riktigt. Jag vill gärna ge honom en chans till. Men frågan är om han kommer få så mycket mer speltid nästa säsong? Skulle inte tro det. Men han ska åtminstonde vara kvar en säsong till.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-01 03:00
Westinho//

Mata är en bättre fotbollspelare än Pedro, Pedro har en bättre säsong, men Mata är i grunden en bättre fotbollspelare.

Barcelona basaric
2010-06-01 02:10
Äsch ni behöver vara oroliga, sport hade väl inte mycket att skriva idag så dom valde att gräva upp ett gammal rykte.
Barcelona Hyder
2010-06-01 02:01
Jag förstår förövrigt inte heller vad vi ska göra med Mata. Det känns som att Jefferen kan göra ett minst lika bra arbete som den gamla Real Madrid-talangen. Då ska man samtidigt komma ihåg att Pedro och Bojan enligt mig även är bättre alternativ som yttrar. Mata? Nej, tack!
Barcelona Hyder
2010-06-01 01:57
Både Marc Bartra och Marc Muniesa är i förstahand mittbackar. Den förstnämnda kan även spela till höger och den andra till vänster. Det är ju egentligen helt jävla perfekt inför framtiden om båda dessa skulle slå sig in i A-laget. Då ska man komma ihåg att Piqué redan finns där. Att han är född 1987 är väldigt svårt att tro med tanke på att han för det första ser ut att vara äldre men spelar även som om han vore 35 år. Den auktoriteten, viljan, kvalitéerna och framförallt kylan Gerard har är inte normalt för en 23-åring.

Sedan får vi se hur det blir med Dalmau och Montoya som båda är högerbackar, den förstnämnda är lite mer min smak av ytterback; teknisk och snabb. Botía ser ut att stanna i Sporting på permanent basis vilket är kul för honom och Fontás få vi se hur det blir med. Det är helt sjukt vilka backtalanger La Masía spottar fram nuförtiden.

Om man jämför med tidigt och mitten av 2000-talet med spelare som Antonio Lopez, Fernando Navarro, Oleguer och Rodrí så tror jag att den här nya generationen backar har mycket större potential. Vi får hoppas att jag för en gångs skull har rätt :-)
Barcelona westinho
2010-06-01 01:39
Förstår inte alls intresset för Mata (om det nu finns något). En ung ytterforward - precis som Pedro fast sämre. Hoppas inte han kommer då det inte finns plats för honom.
Barcelona tano
2010-06-01 01:26
Jag blev väldigt förvånad när jag läste Raiolas första uttalande, det om mentaljsjukhus etc. (vet inte ordagrant vad han sade, bara aftonblaskans version).
Hursomhelst verkar det konstigt när Zlatan alltid verkat hysa respekt för Pep och tackat honom. Precis som han gjorde i avlsutningstalen efter ligasegern. Om Z inte hade känt så skulle det inte funnits någon anledning att välja just det på de få meningar som talen innehöll.

Nu kan man ju läsa att Raiola backar och det tyder på att uttalandet var något han sa på eget bevåg. Nu när han såg konsekvenserna (eller kanske blivit tillsagd av Z?) så var han tvungen att krypa till korset. Men visst undrar man som alla andra varför Zlatan har kvar denna tvivelaktiga agent. Fast man får väl också förstå iof att det sökert inte är så lätt att göra sig av med någon som funnits där så länge i ens liv och karriär.
Barcelona Barcanist
2010-06-01 01:00
Pep the King

"Barça förhandlar om Mata"
"Barcelona är intresserade av Valencianistan Matas tjänster"
Barcelona basaric
2010-06-01 01:00
Pep The King

Enligt sport så förhandlar Barcelona med Valencia om Mata, men jag tror inte på detta trots att jag förut läst att Pep tycker att Mata skulle vara en bra spelare för Barcelona.
Barcelona Pep the King
2010-06-01 00:55
Vad står det. Ska vi köpa Mata?
Barcelona Jax12
2010-06-01 00:51
Ämne: Nej, han spelar vanl....
Ok, trodde han spela som högerback men där ser man.
Barcelona basaric
2010-06-01 00:47
Nej, han spelar vanligtvis som mittvback.
Barcelona Jax12
2010-06-01 00:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, det var fint att se Guardiolas stöd, då Muniesa tog utvisningen väldigt hårt! Men han spelar vanligtvis som vänsterback då eller?
Barcelona basaric
2010-06-01 00:42
Ämne: Ämne: Jax12
....
Marc kan agera som mittback, vänsterback och även som högerback..

Jag kommer ihåg hans debut.. han bidrog med en gangska ful tackling som ledde till rött kort, men det jag mest kommer ihåg är Pep Guardiolas stöd till Marc.. Han lovade honnom gång på gång att han skulle få fler chanser och att han inte skulle tänka på det som hänt.
Barcelona Jax12
2010-06-01 00:36
Ämne: Jax12

Det där med....
Kanke är jag som minns fel men har för mig att Muniesa gjorde sin debut som högerback där han också felaktigt enligt mitt tycke blev utvisad. Men kan i övrigt hålla med dig! Sen har vi ju alltid Puyol som kan spela vart som helst där bak.
Barcelona westinho
2010-06-01 00:35
Ämne: basaric
Håller med.....
Tror faktiskt inte det är någon som glömt honom, hehe.
Barcelona Hyder
2010-06-01 00:33
Jax12

Det där med att Muniesa skulle hoppa in som högerback om Alves skulle skada sig ser jag som föga troligt då han är vänsterfotad och kan spela både mittback och vänsterback. Jag ser gärna Marc Bartra som en back-up till Dani, en intressant spelare med en god fysik i längd och nickstyrka vilket står i kontrast mot brassen. Lite variation är alltid bra att ha i truppen.
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 00:25
basaric
Håller med. Vi får för fan inte glömma Xavi. Han är så VIKTIG!
Barcelona basaric
2010-06-01 00:18
Busquets, Toure, Fabregas, Iniesta i all ära.. men Xavi Hernandez! Herregud vilken jävla spelare.. förlåt Messi men i mina ögon så är Xavi en större fotbollspelare.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 00:17
Mojito

Jag har aldrig varit på facebook eller anslutit mig och lär inte starta nu. :)
Barcelona Mojito
2010-06-01 00:16
Rambla~

Jodå, om vi även skapar en grupp på facebook som hnadlar om att sälja Busi så kommer det att ske ;-p
Barcelona Barcanist
2010-06-01 00:15
Rambla~

Ja, Busquets gjorde det bra ifrån sig när han väl fick spela. Men att säga att vi vann trippeln med honom på mittfältet låter dock helt fel, enligt mig. Bokstavligt så är det väl fakta då han spelade en del viktiga matcher där, men nej då :-P
Barcelona Jax12
2010-06-01 00:12
Ser att det diskuteras flitigt hurvida Barcelonas trupp skall formeras till nästa säsong. Själv skulle jag vilja se dessa förändringar:

Köp eller flytta upp en målvakt från akademin, då jag anser att en klubb av FC Barcelonas storhet ska ha tre målvakter i sin trupp. Jag ser gärna att målvakten är ung så att han kan samla på sig erfarenhet och senare konkurrera med Valdes om en startplats om några år.

I försvaret ser ja gärna att man flyttar upp Marc Muniesa till a-laget, där han kan rycka in som högerback vid behov samtidigt som han kan spela som mittback. I mitten anser jag inte att man behöver förstärka, då Pique och Puyol sköter sitt jobb galant. Kanske skulle man sälja Marquez och ha Milito och Chygrynskyj som reserver. På vänsterbackspositionen ser jag gärna att man köper in Filipe Luiz som kan konkurrera med Abidal som även kan flytta in i mitten i fall det skulle behövas. I och med detta föryngras backlinjen. Sälj Maxwell och förläng lånen på Henrique och Caceres (alternativt sälj dom, då jag har svårt att se dom ta en startplats i dagens barca).

På mittfältet behövs enligt mig inga förstärkningar i fall Fabregas köps. Jag säger dock nej till ett köp om det i sin tur innebär att Toure försvinner! Flytta upp och förläng kontrakten med Alcantara och dos Santos.

Anfallet ser även det väldigt bra ut! Sälj Henry och låna ut Jeffren och vi har 5 anfallare som alla kan konkurrera om en plats i startelvan.

I och med detta skulle vi ha en trupp på 24 spelare. Däribland 3 målvakter, 8 backar, 8 mittfältare och 5 anfallare.

In: Filipe Luiz, Cesc Fabregas.
Och ungdomar från akademin.

Ut: Henry, Maxwell, Marquez
+ vissa av lånen.

Vad tycker ni om det?
Barcelona Rambla~
2010-06-01 00:11
Heh, det spelar ingen roll vad vi vill eller inte på det här forumet. Pep kommer aldrig att sälja Busquets oavsett åsikter här.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 00:10
Barcanist

Ja, Yaya var riktigt bra den säsongen och hans insatser på mittfältet hade stor del i titlarna. Fast även Busquets gjorde bra insatser under den säsongen, vilken även var hans första i a-truppen.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 00:09
Westinho: "'Touré vs Busquets'-diskussionen måste vara en av de mest uttjatade diskussionerna i Les Rambles historia. Tillsammans med 'Robben vs Messi' och 'Zlatan vs Eto'o'."

Håller med om att Touré vs Busquets och Zlatan vs Eto'o diskussionerna är riktigt played out. Robben vs Messi däremot var en riktig klassiker. :P
Annons: