/spanien/barcelona/forum/15916.aspx/spanien/barcelona/forum/15916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-02-28 22:36
Verkligen synd om Kun Aguero som göra allt rätt förutom målet hela matchen.
Barcelona petersays
2010-02-28 22:30
"Tomáš Ujfaluši en favorit? inte baserad på fotbollsmässigt antar jag hahahaha."

Nä, precis. Egentligen inte på rent fotbollsmässiga grunder. Han känns bara som en klassisk spelartyp. Och så gillar jag ju underdogs. Men han har absolut gjort ett gäng bra matcher under sin karriär.
2010-02-28 22:21
Ämne: Banega borde också s....
petersays

Tomáš Ujfaluši en favorit? inte baserad på fotbollsmässigt antar jag hahahaha.

Vilken träben spelare denna är herregud.
Barcelona petersays
2010-02-28 22:14
BlueRed
Ahh..då var min kommentator ute och cyklade.
Barcelona BlueRed
2010-02-28 22:08
petersays

Cesar fick aldrig gult kort.
Länktips: livescore.com/
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-28 22:02
Mycket läsvärd, rekommenderar starkt!

*länktips.
Barcelona petersays
2010-02-28 21:59
Ämne: Valencia och Atletic....
Cesar verkar ju inte ha slutat klaga trots att han snackade till sig ett gult, så vem vet. Han kanske snackar till sig ännu ett? Vore kul att se.
Barcelona petersays
2010-02-28 21:58
Banega borde också stått i duschen vid det här laget. Men eftersom jag gillar honom så är det såklart kul att se honom spela mer.

Mina två favoriter på planen: Ever Banega och Tomáš Ujfaluši
Barcelona el Maestro!
2010-02-28 21:58
Valencia och Atletico är två gnälliga lag. Bli inte förvånade om det bli en utvisining till under matchen.
Hoppas att Villa inte skadar sig.

Edit: Aguero får inte plats i det argentinska landslaget. Han är helt ur form. Man undrar om han överhuvudtaget vill spela för Atletico.
Barcelona Cobain
2010-02-28 21:47
Marchena fick ju sitt första gula i den 1a minuten :P
2010-02-28 21:43
Man njuter av att se lite av den gamle Reyes. :D
Härligt att se lite konster av killen.
Barcelona petersays
2010-02-28 21:40
" Utvisning (rött kort)
- förhindrar ett mål eller klar målchans för motståndarlaget genom att avsiktligt beröra bollen med händerna"
2010-02-28 21:38
Hur ska Valencia klara av detta? Rysare på gång. :)
Barcelona petersays
2010-02-28 21:38
Ja alltså när atletico möter valencia så har vi ju en hel del ärkemyglare på planen. Marchena, Villa, Reyes....
Canaletes
2010-02-28 21:37
petersays

Tror inte det var direkt rött. har aldrig sätt att en spelare får direkt röd för hands

Domarn var säkert så stressad så han bara drog de röda..
2010-02-28 21:37
Har alltid tyck att Marchena är en smutsig spelare.
Rätt åt honom. :S
Barcelona petersays
2010-02-28 21:35
Marchena...vilken jävla idiot alltså.
På 27 minuter drog han på sig ett gult, ett direkt rött och en straff efter att avsiktligt legat på marken och med handen slagit bort bollen framför Agueros fötter.
2010-02-28 21:35
Nu kokar det på allvar!
Barcelona BlueRed
2010-02-28 21:33
Marchena rött. Vilken jävla match...
Canaletes
2010-02-28 21:33
HAHAH OMG!!

domaren kommer inte levande ur stadion

Förövrigt samma domare som inte blåste straffarna i matchen Madrid-Osasuna
Canaletes
2010-02-28 21:27
Asså domarna suger verkligen..

Dags o boka tid hos optikern
Barcelona petersays
2010-02-28 21:27
0-1, mend et skulle stått 1-0 till atletico. Mer solklar straff får man ju leta efter och domaren står perfekt för att se den. Dags att få licensen återkallad kanske?
Barcelona Cobain
2010-02-28 21:26
Patetico visar vad dem går för.. trots situationen innan får man ALDRIG sluta spela!
Barcelona petersays
2010-02-28 21:22
Barcadinho
Jag kan nog inte uttala mig om hur hans form är nu, har inte sett någon match sedan Keirrison lämnade. Men under hela hösten skulle jag absolut säga att Di Maria och David Luiz var Benficas bästa spelare.

Att han inte gör så många mål ser jag inte som särskilt alarmerande då han är lite mer av en Iniesta.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-28 21:13
Fotbolls matcherna i all ära nu men inget slår
OS Finalen Canada - Usa!!!
Barcelona Barcadinho.
2010-02-28 21:12
petersays/

Vet du hur det går för Di Maria?
Spelar han bra?
Jag läste att han gjorde ett hattrick igår.
Men som jag har förstått så går det ganska trögt med målproduktionen.

Jag är mer nyfiken att veta om han överhuvudtaget spelar bra. Jag har inte sett honom spela på jätte länge nu.

Jag hoppas att han är med nu i veckan mot Tyskland, för att kolla på honom lite.
2010-02-28 21:10
kallesiete

Konstigt att Cacau inte blev avblåst när han delade ut en närkamp på Marquez rygg vilket ledde till att det nästan blev 2-0. Hade det varit i Zlatan i La Liga, så hade det varit avblåst redan innan Zlatan kommit in i duellen.

Nu menar jag inte att den duellen borde ha godkänts, den mellan Cacau och Marquez, solklar avblåsning, tycker jag.

Blir själv förvånad över att Zlatan inte blir argare och kokar över när han blir avblåst, något han ofta gjorde i Italien.

Synd att domarna ska förstöra spelet i Spanien, håller med dig.
Barcelona kallesiete
2010-02-28 20:54

Jag avskyr spanska domare. Blåser ständigt sönder matcherna och tillåter 0 närkamper. Sedan kan spelarna skärpa sig också, men det ligger väl i kulturen. Iniesta t.ex i matcher som den igår. Vi möter Malaga hemma och det står 0-0, då väljer han ofta att falla och försöka fixa en varning istället för att fullfölja kontringen/anfallet genom att stå på benen då han i vissa fall kan det.
Barcelona petersays
2010-02-28 20:01
Tur att matcherna överlappar varnadra lite iaf. Mycket spännande!

Tror att väldigt hungriga Palermo kommer slå Juventus på Stadio Olimpico och inta fjärdeplatsen i Italien.

Sporting - Porto är ju en klassiker, men Sportings urusla säsong kan väl inte ha undgått någon. Miguel Veloso har vid många tillfällen burit laget på sina axlar, men laget i stort har blandat och gett. Tränarbyten, en Moutinho i usel form osv osv. Faktorerna är många. Men inför kvällens match så slog man Everton med 3-0 efter mål av bl.a. just vänsteryttern/högermittfältaren/vänstermittfältaren/defensiva mittfältaren/mittbacken/vänsterbacken Veloso (målvakt, striker och högerback är enda positionerna han inte fått spela på...än) - kanske ett litet formbesked. Och man har ju fördel av hemmaplan. Sista kvarten hinner man se!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-28 19:44
Ämne: Xavis passning till ....
Abidals pass till Messi mot Sevilla va riktigt läcker.
Annons: