/spanien/barcelona/forum/15915.aspx/spanien/barcelona/forum/15915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-05 02:26
Ifall jag ska förklara innebörden av grundspel mer nogrant, så är grundspel och spel ide inte samma sak, grundspel är det spel som alla känner till och är bekväma med och det är nästan som någon "plan c", grundspel är inte något man hittar på en säsong utan minst 5 år tar det att få ett oredentligt grundspel, lag som milan,juve, man U, arsenal och barcelona har grundspelet som många lag inte har.
2010-03-05 02:22
Gud är störst! - Pep el rei! //

Du har rätt att barca har ett stabilare grundspel, man har haft grundspelet sedan currys glansdagar, anledningen till att reals grundspel brister är alla tränar byten och då får spelarna lita på sin egen kvalite och funkar den inte jaa då kommer inte resultat som 0-3 0-4 och 2-6 allt liksom raserar och det tar aldrig stopp så har det varit sedan del bosque sparkades tyvärr.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-05 02:14

Jo precis, man går efter sin egen smak, Barca kör ju på såhär med meningen som du säger för att trötta ut motståndarlaget och därmed har man kontroll över matchen, som alla vet så är det mycket jobbigare att springa när man jagar än att springa när man har bollen. Fördelen med det här är att Barca har alltid den här grunden att luta sig tillbaka på, ibland kan det se lite vilset ut hos Madrid när alla inte vet hur dem ska spela.

Du har även rätt om när det inte fungerar, klockren analys där! :)
2010-03-05 02:04
Gud är störst! - Pep el rei!//

Joo du har rätt faktist, real madrid spelar med ett så högt tempo och hög intentisitet i deras matcher så efter första halvlek så orkar man inte mer, visst är det farligt och det fick vi lida av i början av säsongen när vi tappade matcher på slutet eller varit nära att tappa, nu har vi lärt oss att stänga matcher.

Så som jag ser på ert spel, så passar man bollen en gång extra istället för att slå den avgörande bollen, man är så rädd om bollen och tar inget avslut på chans utan börjar om från början, hela ert spel bygger på flera speluppbyggnader i ett anfall, detta kan vara frustrerande för motståndarna eftersom man inte vet när man ska sätta in pressen och då brukar barca höja tempot och sedan sänka det allt är liksom berg o dal bana. Detta kanske underhåller konsten av passningspel men det underhåller inte mig som gillar en tempostark fotboll.

Detta är när det funkar som bäst för real o barca, men när det funkar som sämst då?

Joo hos real blir det ofta felbeslut, dåligt passningspel förstörda speluppbyggnader, för mycket en mans show,

Hos barca så kommer man inte över mittlinjen och man har dålig rörelse på laget, för mycket sidled, dålig variation i spelet, obefintligt tempo.

håller ni med?
2010-03-05 01:45
Hehe, tackar! Jo jag vet, jag har varit borta i ganska lång tid nu! Men det betyder inte att jag inte har kollat in här, skrivandet har bara blivit lidande, tyvärr pga diverse anledningar. Men men ni klarar er ganska bra utan mig ändå, ska dock försöka vara mer aktiv. :)
Barcelona Barca4eva
2010-03-05 01:37
Pep el Rei, välkommen tilbax XDDDDDDDD
Barcelona Pep the King
2010-03-05 01:35
Gud är störst! - Pep el rei!

Fi fan vad länge sen du skrev här inne haha. Vart har du tagit vägen:D skönt att du är tillbaka. Dags att sova.

Visca Barcaaa
2010-03-05 01:27

Enligt mig så bygger Pelligrini´s spelsätt mer på snabba omställningar, tycker inte att man kan kalla det föra spelet. Visst i början av matcherna så kanske ni gör det, men sen efter första, andra målet så lägger ni er oftast i försvarsläge och sen fullständigt krossar motståndarna (senaste tiden). Pelligrinis spelsätt bygger mycket på ett tätt och stadigt försvar.

Misstolka inte mig, jag nedvärderar inte er eller ert spel på nåt sätt nu. Ville förklara hur jag ser på det. :)
Barcelonistas
2010-03-05 01:22
härligt med la liga igen! ser framemot matcherna.Almeria - barca spännande mathc, och topmatchen real - sevilla.
Barcelonistas
2010-03-05 01:09

ja barca o real är dom enda som klarar av att föra spelet båda hemma o borta. kanske arsenal me men dom har inte samma tyngd som barca o real.
Barcelonistas
2010-03-05 01:03
H.Alavi - Triangulo Magico!

hehe ja precis :)
2010-03-05 01:02
Barcelonistas//

Jag tycker att chelsea förtjänade att åka ut, men barca förtjänade inte att gå vidare, tolka hur ni vill. Men chelsea saknade bollar liksom alla italienska lag, seriöst jag blev så arg hur milan kunde sno 4 poäng av oss när dem blev utspelade och spelade kontrins fotboll på hemmaplan. Är det bara Real madrid och barca i denna fotbollsvärld som kan föra spelet både borta o hemma?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-05 00:58
Barcelonistas

Våga och våga, hur ska man kunna anfalla när vi spelar runt på bollen och inte förlorar den? ;)
Barcelonistas
2010-03-05 00:52
Barca4eva

chelsea spelade fegt mot oss ja men de visar att dom har enorm respekt för barcas tiki taka spel. tom när abidal totalt felakitgt blev utvisad vågade dom inte anfalla. säger la en hel del om barca när engelska lag och övriga lag parkerar bussen framför mål i en CL SEMIFINAL!

2010-03-05 00:48
: Barcelonistas //

Tänk ifall domaren kände att han gjorde fel och kompenseade det till barcas fördel för jag tror att de kan vara så, hur som helst diskussionen kommer aldrig ta slut och det är ingen ide att fortsätta den.
Barcelona Barca4eva
2010-03-05 00:45
nu hatar jag Chelsea för att de var så fega mot oss.. första mötet var i Camp Nou..okej man förstår den defensiva taktiken...men sedan hemma.

Herregud va fega, det där va inte ens handboll, eftersom nästan hela laget brukar anfalla.

Det var värre än handboll...så jävla fegt... sen när de möter Inter spelar de som vanligt, offensivt.

Håller med kommentarerna nedan, det var inte bara orättvist för chelsea.
Barcelonistas
2010-03-05 00:44
sökte på chelsea barca haha o gick in i puertan för att skratta lite. blanco4life avundsjukare Jä*** får man fan ta o leta efter herregud vilken människa!
Barcelonistas
2010-03-05 00:36

ja men men ni bör ochså tänka på att de var 2 möten mellan barca o chelsea. och i första mötet så var dommarn usel och barca borde haft 1 straff när henry blir nerdragen + att ballack och alex borde fått var sitt rött kort den matchen.

sen matchen på brige så FÅr abidal omfg ett rött kort bara för att han springer förbi anelka? haha. de var ju helt klart de sämsta domslutet i den matchen. sen var det även en hands på ballacl inledningsvis som absolut kunde blivit straff för barca.

Barca spelade inte bra den matchen och hade tur ja erkänner. men på camp nou kunde det ha blivit andra bullar om det inte vore för en tyskdommare som var kär i ballack och barcas effektivitet missa frilägen hela tiden..

Trippeln.

när chelsea fick hörnan i slutminuterna av matchen. momentet innan borde barca haft en frispark där alex sparkar ner iniesta. så chelsea borde allså inte ens a slagit den där hörnan!

2010-03-05 00:31
Trippeln//

Jag tycker att 2 straffar var solklara, men dem andra 4 var bara en bedömningsfråga, men 6 straffar var det absolut inte. Nu minns jag inte alla straffsituationer men jag vet att piques hands skulle vara straff och domaren var välplacerad.

westinho//
Ärligt?? Ni minns inför el classico när spaninen redaktionen ställde frågot till båda redaktionerna, sedan när det kom till att man skulle nämna motstådarna med 5 ord, då nämnde vår redaktionen possitiva saker, medan er redaktion endast skrev "pengar","Skitklubb".
Barcelona Trippeln
2010-03-05 00:11

Absolut,Chelsea skulle haft en straff på handssituationen när Pique tog (Omedvetet) hands,annars tycker jag det ser tunt.

Ballack sköt på Eto'os rygg....

Malouda filmar när Alves preeeeeecis stämplar honom utanför straffområdet....

Eller när Drogba faller lätt i straffområdet,tyckte ingen av de här straffarna är 100%.

Alla är 50/50 förutom Piques hand och till och med den kan ifrågesättas då handen redan var däruppe.

Men som du vill,ja absolut Barca hade mycket flyt,det kan ingen påverka.Det var dommaren som bestämde inte vi.

Ps Abidals röda kort bör ifrågesättas med....
Barcelona westinho
2010-03-05 00:04

Tro mig. Vi culés tycker exakt samma sak om er, det är det som gör rivaliteten så stor. Det alla glömmer var att Barca också skulle haft straff i den matchen. Och Abidals röda kort..I mean come ooon...?
Barcelona westinho
2010-03-04 23:59

Hahah alla ni som kritiserar Ibra hårt och vill ha tillbaka Eto'o kanske borde kolla hur det såg ut i Les Rambles den 6:e Maj 2009.

Eto'o och Alves var de två spelarna som fick mest kritik här. Eto'o var tydligen totalt osynlig och värdelös och det var inte många som var glada på Alves för dagen inte så välriktade inlägg :).
2010-03-04 23:59
Pedrito//

Allt är inte svart o vitt, varje gång barca vinner så får dem domaren med sig eller varje gång de förlorar så har de domaren emot sig, så är det självklart inte. Anledningen till att dem flesta madridistas provocerar är P.ga de flesta cules arrogans och enögdhet. Själv tycker man att det är barnsligt, men det är lite kul ändå(ibland) med lite pajkastning, detta är en del av rivaliteten.

Det är inte bara madridistas som har synpunkter på chelsea matchen utan hela världen, att en domare kan missa 6 straffsituationer som alla kan dömas straff av en hård domare, kan inget annat än vara skandal, nu är det hänt och ingen kan göra nåt åt det, men fortfarande har inte ni cules erkänt att domaren var på er sida denna match, det är en del av ödmjukheten som dem flesta cules saknar.
Barcelona NoGo™
2010-03-04 23:24
Sjukt nice att kunna se gamla inlägg, tex från Cl semi mot Chelsea. I princip alla har gett upp efter 1-0 utom Saman som hela tiden tror på ett mål i slutet och rätt får han :p
Barcelona Pep the King
2010-03-04 22:55
Pedrito

Verkar som Real real fansen vill ha 2-6 i baken igen:)

Fi fan kross!!
Barcelona Pedrito
2010-03-04 22:41
EFter att ha gått tillbaka och läst puertan och hur det skrivits tillexempel om CL semin Barca- Chelsea växer mitt hat mot madrid... Otroligt låg nivå och så fort nåt går emot oss så är de framme och hånar och provocerar nåt enormt. När nånting går med oss så är det genast domarens fel.
Real Madrid Hjärtat Tillhör RM
2010-03-04 22:21
Ligan för er som älskar fotboll och som har intresse av spanska ligan! Ligan är mycket seriös med många oerhört skickliga managers. Vill du ha en utmaning så ansök till ligan!
detta är allså xperteleven om nån av er har det så ansök till ett nytt lag och jag ska höja eras lag och vi delar ut VIP:priser också..
Liga id är 212790
Barcelona BOJAN...
2010-03-04 22:18
Helt sjukt vilket tryck det var efter el clasico, tror jag räknade till över 25 inlägg samma minut

EDIT: nån som vet vilken dag Ibra blev klar? Skulle vilja se reaktionerna igen.
Barcelona westinho
2010-03-04 22:10
ElTriplete

Fel. Du ska ha "Sök: Datum" sen 2009 05 02

Canaletes

Jag märkte ingen skillnad..
Canaletes
2010-03-04 22:08
Är det andra som upplever att det går långsamt när man söker på 2009-05-02. UTclásico dagen

Eftersom det skrevs så många inlägg.
Min Internet börjar då: Svarar inte
Annons: