/spanien/barcelona/forum/15914.aspx/spanien/barcelona/forum/15914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2010-03-14 17:56
Ämne: 2006 när Barcelona s....
Iniesta avgjorde mot Chelsea.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-14 17:55
2006 när Barcelona spelade semifinal mot Milan så avgjorde Giuly matchen och tog därmed Barcelona till final.

2009 när Barcelona spelade semifinal mot Chelsea så avjorde Iniesta matchen och tog därmed Barcelona till final.

Båda hade nummer 8 på ryggen och båda blev kungar. Iniesta en mer långlivad kung, men Giuly kommer för alltid att minnas för det målet mot Milan på San Siro.

Nesto.

Såklart han gjorde. Jag vet inte varför jag skrev Milan :-)
Barcelona Hetfield
2010-03-14 17:52
Rambla

Om det verkligen är så som du skrev , då är det verkligen illa

Det jag menade är att jag är trött på bajskastningen som tidningarna skapar hela tiden "Barcelona får fördelar, Real får fördelar"

Det är klart att topplagen får fördelar, det är bara naturligt
Barcelona Trippeln
2010-03-14 17:47
Jag har goda vibbar inför dagens match idag grabbar!

3-0 vinst efter en halvknackig första halvlek där allt släpper i andra.

Målskyttar Messi*2 och Bojan!
Barcelona Rambla~
2010-03-14 17:18
Barcadinho, Hetfield och ni andra:

Angående huvudomaren och den assisterande domaren, vilken som gjorde vad osv. Problemet är ju att de har ljugit/överdrivit sin matchrapport till förbundet. Ett oberoende tv-bolag har ju visat hela händelsen och det finns inte en chans att Pep har sagt det de påstår. Sen om assisterande är madridista eller inte skiter jag uppriktigt i. De lämnar ju felaktiga uppgifter.
Barcelona BOJAN...
2010-03-14 17:13
Lokmaninho ( Nr 1 )

Gör det där inlägget läsligt istället..

Ännu en fin läsning om Iniesta, tack Mohamed Ahmed!

Off toppic:Är inte Albin Ekdal Sveriges absolut störtsta talang? Eller vad tycker ni?
Barcelona Barca08
2010-03-14 17:12
Vafan tänkte jag på när jag tog Juventus på mitt tips, släpper 3-0 till 3-3 och mina 2500 kr som skulle flyga från Turin till min ficka, fastnade på vägen !?
2010-03-14 17:12
Hetfield.

Ja, vad betyder det? Är de sämre lagen bra? Är topplagen sämre? Eller är hela lika kaos? Eller är hela ligan bra?

Kul för oss som gillar många mål iaf. Speciellt när det är uppstickare. :)
Barcelona Hetfield
2010-03-14 17:10
Så många härliga artiklar om Iniesta, skönt att vampyren får lite spotlight ;)

Sjuka matcher, Livorno-Roma: 3-3
Juventus-Siena: 3-3
2010-03-14 17:06
Ja! Vad händer med Juventus? Jag satte mig framför tv:n efter typ 11 minuter och ser att Juve leder med 3-0, trodde att det var andra halvlek men de visade sig att de gjorde tre mål på bara några minuter. Och nu när jag tittar på har Siena kryssat.

Oj, oj, oj...
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-14 17:00
Juvvvvvvvvvvvvvventuuuuuuuuus e sämssssssssst

Skärpning! Var lite mogen härinne, sånt här trams accepteras inte. Du får en varning för den här gången. /moderator

Barcelona VizzlA^^
2010-03-14 16:56
så torres i framtiden..en våt dröm!
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-03-14 16:52
I Dani Alves senaste intervju med La Gazetta dello Sport, går han ut med ett par intressanta påståenden gällande Kaka. Några åsikter?

*Se länktips
Barcelona petersays
2010-03-14 16:49
Jag är så vansinnigt pepp inför mathen idag. Ska gå och ladda upp med snacks av alla möjliga slag.

Och banne mig, jag vill se Jeffren spela! Jag kommer bli uppriktigt upprörd om man inte utnyttjar alla tre byten idag.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 15:52
Nu råkar det vara så att jag är allergisk mot spekulationer, jag har slutat att bry mig om "domaren gillar Barcelona, domaren gillar Real Madrid"

el julio

Jag antar väl att det är en mix av båda faktorerna, men främst att spelaren ska vara riktigt bra
Barcelona el julio
2010-03-14 15:46
Och vad är en "crack"?

En stjärnspelare som är avgörande för lagets framgång?

eller

En spelare med "star quality" som kan vara avgörande för laget men inte alltid är det?

mvh

el julio
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-14 15:38
Det räcker med domarsnacket tycker jag, det förstör bara det roliga med fotbollen.

Visst kan det vara frustrerande att åka på felaktiga domslut, men om vi slutar att fokusera på det så kommer det vara mycket roligare att kolla på fotbollen!

Visca el Barca!
2010-03-14 15:32
el Flaco - Vilket aldrig händer :-) De har rent mjöl i påsen.

Jag redigerade mitt inlägg så det inte skulle skapa någon meningslös diskussion om vilket lag som får flesta fördelar av domarna.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-14 15:30
Heywood Jablome/

Villarato-snacket är bara aktuellt när Real Madrid drabbas av felaktiga domarbeslut. ;)
Barcelona Meessii10
2010-03-14 15:28
Tja grabbar, drömde idag att Pedro gjorde 1-0 redan efter 10 minuter, hoppas att det blir så!!
2010-03-14 15:26
Vi får försöka ignorera alla felaktiga domslut, men en sak är säker. Fortsätter de blir felaktiga utvisningarna, suspekta domarrapporter och lögner så är det dags att agera.

Det är oacceptabelt på den här nivån.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-14 15:25
dagens hjältar , Pique Messi Pedro Valdes :) behöver jag ens nämna puyol ? zlatan kan behöva vila, detta är andra gången denna säsong som han missar valencia matchen men men vi får väl hoppas på det bästa
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-14 15:22
domarhjälp elr utan domarhjälp , röda kort , skador, forrmsvackor ändå kan de inte ta ner oss på jorden vi ligger på samma poäng som real, vi kmr avancera vidare från champions league , och om gud vill vinna 2 titlar i slutet :) jag blir inte besviken om vi ens förlorar champions league final det räcker att vi hr varit i bernabeu på madrids bekostnad :D

Och dagens match vill jag bara tilläga

De finns ingen D villa vs messi det är snarare messi för valencia :)

VISCA EL BARCA för jag e säker på att vi kommer studsa tillbaka idag med skönt lir och nån bekväm 3-0 ledning !
Atlético addeN
2010-03-14 15:19
Hoppas Pedro finns med i startelvan ikväll :D
El Corazon
2010-03-14 14:32
Ämne: Ganska tydligt att I....
Lite kontakt kanske men Ibra kollar alltid på boll under hela händelsen, innan Cisma dör.

Jag förstår inte var Messi inte får "såna" fördelar när motståndarna klär av honom varje vecka!
Barcelona Barcadinho.
2010-03-14 14:26
Ganska tydligt att Ibra har kontakt med händerna (armbågen?) i ansiktet på Almerias spelare.

Hårt el inte kan jag inte veta.

Men idag är det rätt många spelare som försöker filma sig eller överdriva situationerna för att få fördelar.

Madridista till linjedomaren tyckte säkert att det var rent ut sagt livsfarligt...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-14 14:24
Ett fint videoklipp om Iniesta, hoppas han är på det här humöret ikväll! :
El Corazon
2010-03-14 14:12
Hetfield

Va gjorde Zlatan som var så otroligt korkat? Ingen har sett om vad som hände!
Har du nån video på händelsen?

Edit: Zlatan försöker komma loss från Cisma som hänger på honom / kramar honom. Men Cisma kör en bollywood och det plus publiken påverkar linjemannan som snackar med domaren och han tar ut röda kortet direkt.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 14:06
Det är jävligt långsökt, det Zlatan gjorde var otroligt korkat, han förtjänade kortet

Sen vet jag inte vad Pep sa eller gjorde som fick domaren att kasta ut honom, men Mourinho fick flera matchers avstängning pga. protest, så det är inte bara i Spanien som domarna får alltmer makt som missbrukas
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-14 14:01
Haha Spanska fotbollsförbundet borde nog ta och göra en lögnedetektor på alla domare i Spanien så man kan katogerisera Barca och Real fans och inte låta dom döma matcher som påverkar sina lag i hjärtat, för självklart är dom precis som oss passioner för fotbollen, och sålänge de inte började dömma som 10 åringar och inte har några känslor för något lag alls så kommer de alltid ha ett lag de gillar mer än den andra, de bor trots allt i ett fotbollstokigt land..

Sen att de ska vara objektiva, skulle ni verkligen klarat det? visst de är profesionella men som jag sa, de har också varit unga och samlat på sig känslor för olika lag, klart det påverkar.
Annons: