/spanien/barcelona/forum/15913.aspx/spanien/barcelona/forum/15913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-03-02 13:19
El Flaco

Du tror då att Villa skulle passa som kantspelare? Det är betydligt lättare att skola om en ung Aguero, än en Villa som är bekväm med den positionen. Det jag har sett med Aguero, så är han rätt så bra på att utmana på kanten

But hey, kan man skola om Henry, så borde väl Aguero kunna göra samma sak, och dessutom göra det bättre

Sen så tror jag knappast att Villa kommer hit, han är nog för lojal för att dra hit, om han drar så blir det möjligen Chelsea eller liknande, men det är bara vad jag tror om Villa

Det man kan göra är att gå till 4-4-2, där Zlatan får agera som släpande anfallare/playmaker (som i Inter), och Villa som striker, sen så har man Iniesta och Messi på varsin kant, samma spel som spanska landslaget. Jag tror inte att Pep väljer att kasta bort 4-3-3, men han visade mot Malaga att han vågar kasta om lite, så vem vet, han är en mystisk man
banklev
2010-03-02 13:05
Zlatan förra säsongen, han håller bollen mycket mer och utmanar i en mot en situationer. Känns som han alltid söker en passning i sådana lägen idag, hon borde utnyttja tekniken han besitter mer.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-02 12:59
H.Alavi/

Rent hypotetisk tror jag inte Villa hade haft något emot att komma till Barcelona och jag tror inte heller att Pep och veteranerna i laget (Puyi, Xavi, Iniesta...) hade protesterat mot en värvning av el Guaje.

Däremot tror jag inte att Manuel Llorente, Valencias president, hade släppt ifrån sig sin stjärnanfallare utan en fight med tanke på vad som skedde förra sommaren. Llorente var synligt irriterad på alla rykten som florerade om att Villa skulle lämna först till Madrid och sedan till Barça. Tveksamt om han ens är beredd att förhandla om en flytt i dagsläget.

Hetfield/

Det är ingen hemlighet att du alltid har propagerat för att se Aguero ute på kanten i Barcelonas anfall, men jag vet inte jag håller med dig där. Jag har alltid sett Kun som en slags Romario-kopia, en straffområdespelare och en spelartyp som funkar bäst i ett tvåmanna anfall. Kan inte riktigt se honom ute på en kant under merparten av 90 minuter, trots att Barças anfallare tenderar att skifta positioner.
Barcelona Calavera
2010-03-02 12:54
Ämne: Det är intressant me....
Zlatan kunde råkat riktigt illa ut under de första åren i Italien om han inte spelat i Juventus (som ju hade all möjlig beskyddelse av domarkåren under Moggi-åren): hade han råkat ut för ett par utvisningar i början så kunde det slutat riktigt illa. T o m lagkamraterna kritiserade honom på den tiden.

Vad jag tror Zlatan måste inse är följande: det går inte att ersätta äkta självförtroende med attityd. Om du är osäker på dig själv - jobbat på det! Att före en avgörande CL-match (som mot United ifjol) säga "Jag har ingenting att bevisa för någon" och sedan göra en plattmatch tjänar liksom ingenting till.

Låt fötterna tala - även i de stora och avgörande matcherna. Phoney confidence är sånt som går bort.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-02 12:51
el Flaco - Fuerza Chile!

Frågan är om Villa kan tänka sig en flytt till Katalonien? Det må vara ett drömanfall att ha honom bredvid Zlatan och Messi, men jag håller mig till Henry.

Villa är alldeles för dyr, vi spottade ut mer pengar på Zlatan än det behövdes. Dessa två tillsammans skulle kosta alldeles för mycket.

Sen så håller jag med om att presidentvalet närmar sig, alla presidenter väljer ett namn som ska leda till presidentrollen.

Och tidningar bara babblar upp en massa skitsnack, tråkigt men sant. Allt för pengarna, om deras källa nu inte är Kåmark.
Barcelona ★Barca★
2010-03-02 12:50
Någon som minns den här länken. Fan vad glad man var.
Barcelona Hetfield
2010-03-02 12:45
Zlatan och Villa är väl båda 28 år, blir det inte alltför åldersstiget anfall om vi köper båda? Vore synd enligt mig, hellre en ung talang . Jag skulle inte tro på det sport.es skriver, de är som vanligt uttråkade

Aguero och Silva är båda betydligt yngre, och mer lämpade som kantspelare än Villa
Barcelona Calavera
2010-03-02 12:42
OK, jag länkar videon såhär istället.
Barcelona Trippeln
2010-03-02 12:39
Nej,Villa ska inte spela på kanten och så enkelt är det.

Den enda spelaren jag vill se på kanten är inte Ribery med anledningen att han ska fylla 27 ÅR!

Den jag vill ha på Kanten är Aguero,visst han är mer som Villa men han är ung och har en FANTASTISK teknik som inte går att blunda för.
2010-03-02 12:35
Abbe.

Du har rätt, det var jag som läste fel.
2010-03-02 12:33
Barcelona till Malmö?

När något låter för bra för att vara sant brukar det oftast vara just så; För bra för att vara sant.
2010-03-02 12:29
Hmm, så Sport menar att Villa ska ta platsen som vänsterytter (om/när Henry lämnar) och även kunna agera som ersättare för Ibra.

Jag vet inte vad jag ska tycka. Vet inte om jag hade kunnat tackat nej till Villa, jag ville personligen att han skulle köpas in förra sommaren för att ersätta Samu, men jag hade nog hellre sett en kantspelare där ute, istället för en mer renodlad anfallare. Jag är kluven.

Å andra sidan ska man absolut inte räkna ut möjligheten att denna nyheten är bullshit. Det är ingen slump att både Sport och EMD publicerar artiklar om potentiella nyförvärv under en vardagsvecka då Barça inte har någon tävlingsmatch. Sport tar upp Villa-ryktet, medan EMD kör med Ribery på sin framsida. Och just det, båda tidningarna skriver att Cesc umgås med Barcelonaspelarna under landslagssamlingen. Ett tecken på ni-vet-vad.
Barcelona Abbe.
2010-03-02 12:26
Ämne: westinho

Om det s....
Nej, den kommer att spelas i Sverige i sådana fall. Barça planerar att åka på träningsläger i Danmark och då skulle man även kunna planera in en resa till Skåne för att spela en jubileumsmatch.

Personligen tror jag att något kommer sätta käppar i hjulet, men visst vore det kittlande att få se Barça spela på svensk mark?
Barcelona Trippeln
2010-03-02 12:25
Pep the King

Så jävla ogenomtänkt så det inte är sant,hur förväntar du dig att en av världens bästa anfallare ska acceptera bänken när Zlatan spelar från start.

Visst är tanken lockande men kom igen nu,tror du att vi ska bänka VILLA?
Barcelona Pep the King
2010-03-02 12:23
H.Alavi - Triangulo Magico!

Vad tycker du om den här nyheten? Jag själv tycker han borde passa perfekt på vänsterkanten.

Och om Zlatan skulle skada sig eller vara avstängd så kan vi spela så hära.

Pedro-Villa-Messi.

Vad tycks?
2010-03-02 12:17
Calavera

Jag tror att det är ditt inlägg som har
förstört designen på sidan, försök och
redigera om ditt inlägg. Ta bort länken.
2010-03-02 12:16
westinho

Om det skulle bli en match mellan Malmö och Barca (högst osannolikt) så kommer matchen att spelas i Danmark och inte i Sverige.
Barcelona Pep the King
2010-03-02 12:09
Hoppas det här stämmer!
Barcelona Hetfield
2010-03-02 12:06
Det är intressant med videon som "Zlatan bad boy", det är kanske vad som behövs för att det ska gnistra igen

Han behöver nog känna sig som nr.1, jag tycker att Zlatan har blivit väldigt lugn på sistone, speciellt i Barcelona, jag menar inte att han ska armbåga andra spelare, men han behöver ha lite mer passion i kroppen, som han hade förut
Barcelona westinho
2010-03-02 11:00
Ja det skulle vara jättekul om Barcelona kom till Malmö, men chansen är kanske inte så stor. Jag bor i Malmö och jag håller på MFF, men om de skulle mötas hade jag utan tvekan hållt på Barcelona.
mäjcUs
2010-03-02 10:48
Kul om Barca kommer till Malmö.
Blir dock jävligt svårt att få tag i biljetter skulle jag tippa. 10-11000 biljetter kommer försvinna pga årskorten. Sen får resten av folket slåss om dom andra 12000. ;)
Barcelona Barcadinho.
2010-03-02 10:17
Bara några ord om publiken – det värmde mig i hjärtat att se hur publiken reagerade direkt efter kvitteringsmålet.
Inga bussvisslingar mot sina egna spelare eller vita näsdukar eller sånt. Utan tusentals som ropar Barca Barca för att uppmuntra gänget. Och bussvisslingar mot Malagas spelare som firade på gräsmattan

Riktigt stort – jag och familjen hemma behövde uppmuntran med, eftersom vi såg svart just i det här ögonblicket.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-02 10:04

Kul att se rätt många positiva kommentarer efter matchen mot Malaga, inklusive från Pep Guardiola.
Alla ser saker och ting på sitt sätt och folk har förstås all rätt att tolka som de gör.
Inga problema.

Men jag håller inte riktigt med. Jag personligt är inte så nöjd med spelet. Visst var det en bättre prestation än matchen mot Stuttgart och kanske en aning bättre än matchen mot Racing. Men det duger inte än för min smak.

Jag vill fram för allt påpeka saken om självförtroendet.
Det fanns inte någon säker inställning hos spelarna mot Malaga. Det gick att lägga märke till det på olika små detaljer som är svårt att beskriva med ord.
Självförtroendet är inte optimalt än och spelarna var super nervösa. Tom Pep var nervös på bänken. Spelarna är så oroliga att misslyckas och underprestera att det påverkar deras psyke.

Jag menar inte att laget hade en negativ inställning med nonchalant attityd. Spelarna ville visa sist att de kan spela bättre än tidigare matcher. Men pressen kan påverka prestationen på plan.

Det saknades en självförtroende, men det är små marginaler som kan ändra på sånt. Du känner sig tryggare när de små marginalerna är på din sida och saker flyter som du vill.
Jag hoppas att nästa gång får vi stolpe in och inte stolpe ut som t ex Messis skruvskott mot Stuttgart som rullade långsamt mot stolpen men gick inte in. Eller Iniestas skott mot Malaga som träffade ribban vid krysset
När skottet går in, assisten kommer precis och inläggen är korrekt, då känns det bättre och självförtroendet ökar.

Spelarna ser nervösa ut på plan och det kommer att ge en negativ effekt, om inte den saken ändras snart. Till skillnad från vår största rival som går på plan med en jädra säker inställning, i alla fall i ligan på de senaste matcherna. De ser mindre säkra ut i CL.

Det är Guardiolas uppgift att se till att spelarna tror på sig själva och på varandra till en sån grad att de vet att de kommer att vinna.
Barcelona Calavera
2010-03-02 08:46
Troligen har någon redan postat det här, men jag repriserar det: videon om Iñaki Ochoa som Guardiola använde för att motivera spelarna före Málagamatchen.
Barcelona Calavera
2010-03-02 08:37
Ämne: Kan någon översätta ....
Svårt att höra första sekunderna av intervjun pga hymnen i bakgrunden. Leo säger att Barca fick lida för att bärga segern och att laget förtjänade att ta ledningen redan före paus. Tjejen som intervjuar säger att "varje match är ett krig", men Leo avdramatiserar. Hon fortsätter: "Är du helt utpumpad efter en sån här match?" och Messi svarar: "Nej, jag inte utpumpad men däremot trött, men det var värt ansträngningen".
Barcelona Calavera
2010-03-02 08:31
Ämne: Haft skit bra koll n....
Dinho har varit två klasser bättre än ifjol och utan honom vore årets Milan ett mediokert lag (Pato har svikit fruktansvärt hittills, o när han äntligen gjorde en bra match gick han o blev skadad).

När Dinho är i toppform (som mot Siena, Udinese, United o Bari) är han fortfarande en av världens 2-3 bästa... men sedan kommer matcher där han är helt osynligt (som i båda matcherna mot Inter, men även i segermatchen på Bernabéu faktiskt). En spelare som Dinho får bara inte underprestera så grovt i seriefinaler/derbyn som i år... Att lägga massor med assists mot Siena, Catania o Bari kan aldrig kompensera "frånvaron" mot Inter.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-03-02 04:52
Detta kommer säkert vara dagens snackis. Ber till högre makter att detta sker till sommaren.

#Länk

Och JA, han funkar på vänsterkanten.

Visca el Barca
Barcelona Barca4eva
2010-03-02 02:00
så tyst XD
Barcelona Pep the King
2010-03-02 00:19
Här har ni en riktig Badboy video på Zlatan. Kolla in!
Barcelona DaniAlves
2010-03-01 23:59
Messias_10!!

Ja haha alla minns den, saknar den "bad boy" zlatan!
Annons: