/spanien/barcelona/forum/15912.aspx/spanien/barcelona/forum/15912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BOJAN...
2010-03-04 22:18
Helt sjukt vilket tryck det var efter el clasico, tror jag räknade till över 25 inlägg samma minut

EDIT: nån som vet vilken dag Ibra blev klar? Skulle vilja se reaktionerna igen.
Barcelona westinho
2010-03-04 22:10
ElTriplete

Fel. Du ska ha "Sök: Datum" sen 2009 05 02

Canaletes

Jag märkte ingen skillnad..
Canaletes
2010-03-04 22:08
Är det andra som upplever att det går långsamt när man söker på 2009-05-02. UTclásico dagen

Eftersom det skrevs så många inlägg.
Min Internet börjar då: Svarar inte
Barcelona ElTriplete
2010-03-04 21:56
Jag tog "Sök: Inlägg".

När jag skulle skriva skrev jag "02/05/09".

Alltså, 2 Maj 2009 men inget kom fram. Hur ska man skriva?
Barcelona westinho
2010-03-04 21:09
Fantastiskt att läsa alla inlägg från El utClásico, man får gåshud. Lite förvånad blev jag över hur många madridistas som kom in och gratulerade direkt efter matchen. Sen Iniestas mål mot Chelsea bara dagar efter denna triumfen. Legen...wait for it...dary!!

Pedrito

Där det står "Sök Inlägg" klickar du på "Datum" och fyller i rätt datum.
Barcelona Pedrito
2010-03-04 21:01
Ämne: Namn: Saman. Barcelo....
Hur hittar man dem då??!!
Barcelona Albiceleste
2010-03-04 20:54
Hej alla!

Vart kan man ladda ner argentina matchen ?
rojadirecta funkar ju inte nu
Barcelona westinho
2010-03-04 20:42
Barca_4_lajjf

UNDERBART!! Äntligen har de fixat det :)
Barcelona true_barca_fan
2010-03-04 20:40
Ni som har det tråkigt ta en titt
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-03-04 20:28
Namn: Saman. Barcelona » Svara inlägg
Sänt: 2009-05-06 22:28
91a minuten grabbar!

Det här skrevs innan Iniesta gjorde mål mot Chelsea !! Det här med datum är extremt roligt då man ser hur vi på SF firade under trippeln m.m

27e Maj: CL Vinsten
16e Maj: Villarreal 3-2 Real = Ligan blir vår.
13e Maj: Copa vinsten, 4-1!
6e Maj: Iniesta tar oss till Finalen
2a Maj: 2-6. Inget mer behöver sägas ;)
m.m.

Njuuuuuuuuuut !

Barcelona Mojito
2010-03-04 20:25
Med tanke på de närmast misslyckade värvningarna av mittbackar den senaste tiden, tänkte Txiki att varför då inte också förlänga med Marques..?

Nästa steg blir väl att ta tillbaka Oleguer eller satsa på Bogarde som defensiv coach.

Det enda Marques bidrar med i positiv bemärkelse är de långa uppspelen (som dock även de blivit sämre) och frisparksskytte.
Barcelona Hetfield
2010-03-04 19:58
Man förlängde kanske kontraktet så att man kan sälja honom istället för att han går på free transfer?

Men han måste verkligen bort, det finns inget som glädjer mig när jag ser honom
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-04 19:56
Barcadinho/

"Klubben förlängde precis innan jul Marquezs kontrakt med två ytterliggare år. Vilket jädra dumt beslut. Jag var totalt paff när jag läste nyheten."

Du var nog inte den enda som kände så när nyheten kom upp på klubbens hemsida. Skulle hemsk gärna vilja veta hur ledningen och Txiki tänkte när de fattade det beslutet. Själv satt jag hemma och tänkte *What the fuck* när jag läste artikeln.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-04 19:53
el Flaco/

Jag hoppas på Messi. Han har gjort det historiska 5000 målet och han får gärna göra det nästa historiska målet med.
Han är värd alla möjliga stora och små titlar den här ödmjuke och underbara unge man.

(ha det så bra)
Barcelona Barcadinho.
2010-03-04 19:34
Bara en liten sak:

Henrys kontrakt är fram till sommaren 2011 och inte den här sommaren som kommer. Han har en och en halv säsong kvar i kontraktet, om jag minns rätt.

Klubben förlängde precis innan jul Marquezs kontrakt med två ytterliggare år. Vilket jädra dumt beslut. Jag var totalt paff när jag läste nyheten.
Grabben har varit slut redan för drygt två säsonger sen. Han har varit i en riktigt dålig form under en lång period som sträcker sig långt över den här säsongen.
Man kunde lika gärna behålla Caceres istället eller ge Henrique en chans som han aldrig fått hos oss.
Barcelona Pedrito
2010-03-04 19:33
Nej Ibras mål gör ju att vi kan hålla oss lugna även om vi får ett baklängesmål..

Sälj inte henry, Han höjer hela laget bara genom sin närvaro. Bojan och pedro tar över den dag Henry får nog.
Barcelona Trippeln
2010-03-04 19:27
Är det bara jag som har en dålig känsla inför Stuttgart matchen,känns som ett mål från de kan göra så att vi kollapsar?
Barcelona Calavera
2010-03-04 19:04
Ämne: Ämne: Ämne....
Men jisses, en bänknötare som Márquez blir ju en säkerhetsrisk så snart laget drabbas av någon skada (något som är oundvikligt)! Kolla på förlustmatchen mot Rubin Kazan: vem var den största orsaken till den? Svar: Márquez. Oavgjorda mot Osasuna? Márquez igen! Nagelbitarmatchen i Stuttgart? Rafa, som vanligt!

En sådan spelare kan med sin osäkerhet förstöra en hel säsong, hur bra resten av laget än är.

Henry. Han kostar en sjuhelvetes massa pengar men leverar ingenting. Peps fel? Men i sådana fall: varför är han lika seg i landslaget? Igår kväll spelade Frankrike praktisk taget 10 mot 11...

För de pengar Henry kostar Barca kan man värva ett par ypperliga försvarare. Med dem i laget behöver man inte sitta med hjärtat i halsgropen varenda gång motståndarna närmar sig vårt straffområde och Márquez är ute och plockar svamp.
Canaletes
2010-03-04 18:37
Wazzup Les Rambles

Skickade mail till SF så nu har dem fixat så att man kan kolla inläggen från 2008-2010!! :D

Ska bli kul o kolla från El UTclásico och Iniestas 1-1 :D
Barcelona Hetfield
2010-03-04 18:31
På tal om Marquez:

Den mannen måste bara borta, det finns inget i hans spel som har övertygat mig alls, ser alldeles för nonchalant och allmänt seg ut på plan, i mina ögon så är Milito betydligt vassare nu (efter vad jag har sett hittills)

Jag tror att många klubbar kan vara sugna på att värva Marquez (Man C, Sevilla, Atl.Madrid, Milan osv), vi har trots allt Henrique och Caceres som väntar, sen har vi Muniesa som en liten bubblare, hellre att man satsar på de
Barcelona Hetfield
2010-03-04 18:27
Rivaldo_gudarnas gud

Om folk tror att vi ska ha Henry som super-sub så måste man vara hög, jag vill inte hamna i "Milan" träsket där man behåller en spelare till den graden att de börjar bli en börda (Gattuso, Janku, Dida , Kaladze osv)

Det handlar inte enbart om pengarna, det handlar om att Henry fyller en viktig plats som han inte hanterar just nu, det är betydligt bättre att ge den chansen till Pedro/Bojan/Jeffren/Gai, istället för en spelare som får 8 miljoner om året för att sitta på bänken

Nu säger vi att Henry är villig att gå ner i lön, vi säger att han minskar med hälften, då är vi fortfarande i 4 miljoner euro, vilket är hutlöst mycket för en bänkvärmare som är 30 +, så nej tack

Allt har sin tid, Henry's tid i Barcelona är förbi, det är bara att tacka och buga för allt han har gjort i hela karriären, men det finns ingen plats för honom längre
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-04 18:19
Ämne: Ämne: Calaver....Calavera//

Men Marquez är nog inte tänks som något annat än bänknötare. Och till det duger han fint. Jämför inte Henry med Henke för då bedrar du dig grovt. Det har alltid skillt en hel del nivåeer dom spelarna imellan. All respekt för Henke. Men att säga att han bidroged mer än va titi gör är ett skämt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-04 17:04
Märker att dagens stora ämne är Thierry Henrys nuvarande form, men att jämföra honom mot Marquez är inte rätt tycker jag.
Marquez har varit skadad under en längre period vilket fått honom att tappa det självförtroende han hade, nu ser man han köpa korv varje gång vi åker på en motattack.

Henrys form är rena berg och dalbanan, ena matchen kan han stråla utan att näta men i nästa match kan han näta utan att spela bra. Känns som om den "stora" skandalen som tog hans Frankrike till VM kan vara något som fortfarande vandrar runt i hans tankar. Nu skyller jag inte hans dåliga form och prestationer på plan pga det som hände i matchen mot Irland, nej.

Men vi såg hur illa hans första säsong var i Barca, och då hade han problem med sin fru(?)
Jo, jag tror att det vara hans fru.

Förra säsongen var han problemfri, och hans prestationer förra säsongen talar för sig själv.

Jag håller tummarna för den store Henry, jag tror verkligen att han kan göra en-två säsonger till som en grym fotbollsspelare. Frågan är bara om han har psyket och fysiken för det.
Barcelona Calavera
2010-03-04 16:52
Henrys ligastatistik 2009/10:
PARTIDOS JUGADOS: 14
MINUTOS 1018
GOLES 3
TARJETAS AMARILLAS 1
TARJETAS ROJAS 0
ASISTENCIAS 0

I Champions League:
4 Appearances (211) Min. Played
0 Goals
1 Assists

Totalt 3 mål + 1 assist på 1229 minuter. Och igår var han i särklass sämst på plan mot Spanien.
Barcelona sabit
2010-03-04 16:47
hej
Barcelona Calavera
2010-03-04 16:20
Ämne: Calavera//

Marque....
Márquez är ingen startspelare, men han har ändå gjort 593 minuter i ligan (mot Henrys 981), så det är inga ströinsatser vi snackar om.

Barcelonito / Lucho Enrique 21
Henkes roll i Barca... OK, kvalitetsmässigt var han inte i Henrys klass, men hans ödmjukhet gjorde honom ändå till en tillgång (tänk bara på CL-finalen 2006), enligt min mening en större tillgång än Henry, som dessutom är mkt dyrare i drift.
Barcelona Pedrito
2010-03-04 16:12
Henry är en otroligt viktig kugge i laget. Han är fortfarande en klasspelare när han utnyttjar sin rutin men framförallt är han en vledare och förebild. Hade fabregas varit den han är idag ifall Henry inte hade varit lagkapten?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-04 16:10
Att slänga bort Henry är ett misstag, han kommer att acceptera bänken och lägre lön till nästa säsong. Frågan är bara om han själv inte vill lämna till USA.

Men hans rutin och ledarkaraktär behövs för de yngre spelarna. De yngre backarna har Puyol, de yngre mittfältarna har Xavi och de yngre anfallarna behöver Henry som ledare.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-04 16:02
Calavera//

Marquez är ju ingen startspelare så förstår inte vrf han skulle va en svag länk. Men jag håller med dig om att Henry inte är en spelare för startelvan nu längre. Något han verkar ha insett själv också. Att han ser ledsen ut har nog med många faktorer att göra. Separationen med sin fru, Häxjakten efter Irland matchen, och nu måltorkan den här säsongen i ligan. Det är otroligt synd om människan om man tänker efter oavsett vad han tjänar. Ingen kan må bra efter allt det. Dock tycker jag han trots allt det visat prov på en stark karraktär och profesionalitet. Erbjud han ett kontrakt i sommar. Gör det klart för honom va hans nya roll i laget kommer bli. Så är det upp till honom sen va han vill göra. Tycker dock inte vi ska kasta bort honom.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-04 16:01
Calavera

Du överskattar nog Henkes roll i Barca lite. Visst var han en bra lagkamrat och en mycket respektabel sådan men Henry är en bättre pådrivare än Henke i Barcelona.

Henry är fortfarande Bojans idol, Henry är fortfarande den som på varje träning umgås med Jeffren, Pedro och Bojan mest av alla spelare.

Henry har mycket mer rutin än vad Henke hade. Han har spelat större matcher, han vet hur det är att vara en superstjärna och en kapten på samma gång.

Menar inte att vara respektlös mot Larsson, men Henry är några steg före som spelare och han kan lära våra ynglingar mer än vad Henke skulle.
Annons: