/spanien/barcelona/forum/1591.aspx/spanien/barcelona/forum/1591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona oocbgb
2015-12-02 20:11
gick inte på viaplay detta, nähä. Någon som har tips på nån bra stream?
Barcelona Barcadinho.
2015-12-02 20:09
Alves har gjort såna mål några gånger förut.
Var det inte mot Real en gång ?
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-12-02 20:06
@Barcelonismo:

Antigen hamnar bollen perfect i mål eller så lämnar den jordens atmosfär när det är dani som skjuter!
Barcelonismo
2015-12-02 20:05
Helvete vilken jävla bössa Alves har!
Barcelona Andresito
2015-12-02 20:04
Vilken kanon av Alves!

Folha seca för en gångs skull.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-12-02 20:04
Vilket jävla mål från Alves!
Barcelona Ali G
2015-12-02 19:50
@Barcelonismo:

Har du levt under en sten eller använder du Internet Explorer..?
Barcelona Xaviesta
2015-12-02 19:47
Andresito Mycket mycket bra inlägg om våra ungdomar kontra nyförvärv i vinterfönstret med vår ansträngda ekonomi. Vissa verkar inte ha förmågan att se helhetsbilden och den omedvetna, oavsiktliga dubbelmoralen blir ett faktum per automatik när man förtvivlat klagar över att det inte satsas på ungdomarna men sedan vill ha in "en ny Henke Larsson". Tålamod indeed.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-12-02 19:23
Samper får en viktig roll idag som speldirigent. Vamos!
Barcelonismo
2015-12-02 19:20
Tydligen så är Messi och Bojan Krkic kusiner.
Barcelona neymar JR
2015-12-02 19:19
Samper har gått före gambau?!?!? Härliga nyheter
Barcelona Barcelonistas
2015-12-02 19:17
Jag är tidig idag låt mig tänka på en sak. Dagens match! 5-0 och jag är nöjd.
Barcelona Andresito
2015-12-02 19:15
Masip - Alves Bartra Vermaelen Mathieu - Samper Mascherano Adriano - Munir Sandro Aitor
Barcelona Halilovic
2015-12-02 19:12
Någon som vet startelvan?
Barcelona Heisenberg
2015-12-02 19:01
@1974:

Senast jag tittade kunde man spela på båda, bara inte på att just de två skulle vinna. Oddsen är väl så låga.
Barcelona Coach Pep.
2015-12-02 18:57
Det har varit intressant att studera laget i Messis frånvaro. Det man kan säga är att vi inte är beroende av Messi längre, då han inte utgör kärnpunkten i spelet. Under Pep hade du en centrerad Messi som var väldigt rörlig och helt fundamental för anfallsspelet. Idag har man en väldigt orörlig Messi som väntar på boll, men ändå lyckas vara den som gör störst avtryck i matcher tack vara att han är den främste framspelaren någonsin.

Köpet av Suarez var ultimat på så sätt att det ger Messi lyxen att vara mer reserverad, eftersom Suarez är ett komplett kraftpaket som aldrig slutar löpa och öppna upp ytor. Alexis Sanchez var också en sådan spelare, men blev ändock väldigt begränsad ute på högerkanten i Barca, och exploderade naturligt i Arsenal istället.

Suarez spelstil har ändrats en hel del sedan hans Liverpool-dagar. I Barcelona är han mycket mer av en passningsspelare, vilket förmodligen beror på Barcas spelsätt. I Liverpool dribblade han extremt mycket och sprang mer med boll. Han var förmodligen även lite snabbare då, för utan överdrift så kan man påstå att han kan vara den absolut långsammaste anfallaren jag någonsin sett. Detta tar dock inte ifrån honom någonting, då han i nuläget är bättre än någonsin - avsluten och skottekniken är på en sanslös nivå och han verkar kunna göra mål på vad som helst.

Även Neymar har förbättrats och är i toppform. Återstår att se om det håller i sig. Jag har tidigare kritiserat Neymar för att vara för slapp med boll, slå bort för mycket boll och vara allmänt ineffektiv, med i 6-1 matchen mot Roma gjorde han förmodligen sin bästa och mest perfekta match någonsin.

Med en anfallare som Neymar, och en grovjobbare som Suarez är det inte konstigt att vi inte är beroende av Messi längre. Jag har aldrig sett en trio som kompletterar varandra på det här sättet.

Vad gäller mina reservationer för Luis Enrique så kvarstår dem. 0-4 mot Real och 6-1 mot Roma är förvisso imponerande, men grejen är ju att Barca visade att ett topplag i Serie A är ungefär lika bra som ett bottenlag i La Liga.

0-4 mot Real är naturligtvis mer imponerande, men även Real går på knäna.

Återigen ser toppskiktet i Europa svagt ut - förutom Barca och Bayern.
Barcelona Mdawg
2015-12-02 18:44
@Barcelonistas:

Shots fired! ;)
Barcelona 1974
2015-12-02 18:41
Kan någon svara på varför man inte kan spela på man inte kan spela på varken Barcelona och Valencias respektive matcher idag via svenska spels hemsida?
Barcelona El Tridente
2015-12-02 18:35

Någon som kan någon bra streamingsida för matchen ikväll? Tänkte se den på min iPhone.
Barcelona Andresito
2015-12-02 18:13
@Shanghai:

Nej. Han sa att han alltid försöker förstärka truppen, men att det inte alltid är möjligt. Klubben vill inte spendera några pengar i januari, det enda alternativet är ett lån. Antal lånbara spelare som hade varit nyttiga för Barca är ungefär lika med noll.

Sergi Roberto är mittfältare, men kan spela som högerback samt högerytter. Arda är mittfältare på pappret, men skulle utan problem hantera de små ytorna som vänster/högerytter. Vill man ha en rakare och speedigare spelare där uppe så kan Vidal spela där med tanke på att han är en offensivt lagd kantspelare från början.

Angående nyförvärv i januari:
Vi behöver ingen "anfallare". Hade vi haft exakt samma trupp förra året och bestämt oss för att värva Arda i januari så hade alla blivit nöjda.
Klubben har det inte speciellt bra ekonomiskt, och då ser jag hellre att man satsar på främst Munir, men även Sandro, hur "talanglösa" de än må vara. Var är alla som förespråkar La Masía när vi får välja mellan Munir och en avdankad 35 plussare? Tålamod.

En egenskap som gör att Munir och Sandro kan lyckas á la Roberto är att de faktiskt hamnar i avslutslägen som anfallare, men precis som Suárez i början av sin Barça-karriär så bränner de lägena. Tänk om Munir mot all förmodan sätter en balja, och därefter höjer sitt självförtroende. Då står vi där med en spelare i början av 20-årsådern av värde istället för en närmare 40-årig Klose.
Barcelona DM1982
2015-12-02 17:51
Claudio Bravo, Jordi Masip, Daniel Alves, Andrés Iniesta, Luis Suárez, Neymar Jr., Javier Mascherano, Marc Bartra, Munir El Haddadi, Sandro Ramírez, Adriano Correia, Thomas Vermaelen, Jérémy Mathieu, Sergi Samper (26), Gerard Gumbau (28) Aitor Cantalapiedra (33). Truppen. Messi är inte med. Bortalaget har fått 3 000 fribiljetter.
Barcelona FCB_Messi
2015-12-02 17:47
Sorry läste det på inför rapporten nu
Barcelona FCB_Messi
2015-12-02 17:41
Någon som kan skriva ner dagens trupp och en gissning på startelva ?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-02 16:56
Curro (Villanovense): "We'll try to enjoy out on the pitch. We know it'll be very tough, Barcelona score 4 goals against anyone these days."
Barcelona Shanghai
2015-12-02 16:43
Luis Enrique sade att vi kommer värva en anfallare har jag för mig. Vidal är högerback och Arda är en mittfältare.
Barcelona Barca4life98
2015-12-02 16:08
What's up med att vi måste köpa någon anfallare nu i Januari? Fattar inte riktigt... Räcker med Arda och Vidal. Det kommer att bredda truppen så det räcker.
Barcelona Shanghai
2015-12-02 15:51
Fattar inte varför ni vill ha Nolito. Att han är bästa alternativet är inget snack om saken. Dock är det synd att värva sen bänka honom för Nolito kommer aldrig få en startplats. Hans situation kommer var som Pedros. Dessvärre är han en landslagsspelare just nu och med hans ankomst till vår klubb kommer chansen minimera att bli uttagen till EM. Det är girigt beteende. Satsa på ett kort som är lämpligt. En spelare som är gammal (34 år och över). En som accepterar bänken och sätter inte käppar i hjulen på hans karriär. David Villa och Ricardo Oliviera är två spelare som jag kommer på just nu. Aduriz vill jag ha men han har haft en fin form och är Athletics bästa spelare för närvarande. Valverde sade att han önskar att FC Barcelona inte köper Aduriz.
Barcelona neymar JR
2015-12-02 14:43
Eurosport 2 visar matchen ikväll
Barcelona Vampíro
2015-12-02 14:13
Vet inte varför men har otroligt svårt för Gary Neville. Ser heller inte hur detta ska fungera för Valencia.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-02 14:10
[QUOTE=neymar JR]Blaugrana91 Räcker perfekt, 3-5 års värvningsfritt ger oss ca 350-500 miljoner € [/QUOTE] Fast du förstår väl att det där är helt omöjligt, visst kan vi alltid se till La Masia, men vissa spelartyper finns helt enkelt inte och man måste då värva. Att inte värva på drygt 5 år hade varit skadligt för klubben och hade riskerat att vi halkat efter så mycket att det inte kunnat räddats på lång tid, knappast värt det.
Annons: