/spanien/barcelona/forum/15909.aspx/spanien/barcelona/forum/15909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-02-28 15:11
Ämne: Abbe
Tavlan kvarstå....Zlatan får inte bollen lika ofta som han vill av Messi, Xavi och Iniesta just på grund av att han ofta står i offside eller så hittar man en annan som står bättre till.

Försvararna ställer honom offside mycket ofta. Det är en bit av spelet som han måste få lära sig. Han är inte van att spela egentligen i den position han spelar i.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-28 15:04
BlueRed

Inte ofta man ser programledarna bli kommentatorer bara minuter senare, något alldeles extra. :P
Men kritiserar inte deras arbete, deras kunskaper om italienska ligan räcker för att göra mig nöjd.
Barcelona Abbe.
2010-02-28 15:04
Ämne: H.Alavi

Haha, jus....
Jag hade svårt för Åslund i början, vilket kanske beror på att hans farsa har lirat i Espanyol. Skämt å sido, han har växt i mina ögon och har gjort två bra "insatser" i EuroTalk.
Barcelona BlueRed
2010-02-28 15:00
H.Alavi

Haha, just den jag såg. Ronaldinho är fantastisk.

För övrigt så är han Martin Åslund duktig. Han har även deltagit i EuroTalk två gånger.
2010-02-28 14:56
BlueRed

Såg du den lilla "sammanfattningen" av hans säsong hittils på kanal9? Med alla framspelningar och mål, helt fantastiskt.
Fotbollgodis om sisådär 5 min. :)
Barcelona BlueRed
2010-02-28 14:54
Milan - Atalanta börjar snart. Ska bli riktigt kul och få se Ronaldinho som den här säsongen har varit stundtals magisk. Ligger bakom i stort sett allt Milan gör framåt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-28 14:53
Pedro borde få nobel priset. Killen har räddat oss när de behövs som mest. Han är redan publik favorit, men de finns ett mål som han saknar och de är ett mål mot marängerna.
Barcelona Mojito
2010-02-28 14:49
Abbe
Tavlan kvarstår ;-p

Hetfield
Jag tycker Zlatan gör det bra trots allt. Man ska inte lägga all kritik på Ibra själv, utan det handlar om hans medspelare också. Zlatan är van vid relativt rakt anfallsspel från tiden i Italien, i Barca prioriteras bollineehavet mer.

Zlatan rycker ofta i djupled, men får bollen kanske 1 gång på 10. Klart att han ibland tröttnar och kan se statisk ut när han vet att han gör löpningarna i "onödan". Men det som är bra med just löpningarna är att han drar med sig försvaret (motståndarna) och öppnar upp ytor mellan innermittfält och mittförsvar, och där dominerar Xavi och Messi.
Så han betyder en hel del för anfallsspelet, trots att han kanske inte själv får ut all sin potential.
Jag blir själv riktigt frustrerad för jag vet ju hur bra han kan prestera.
Det ska bli intressant att se nästa utveckling i Barcas spel, för jag antar att Pep har en plan som är långsiktig när det gäller köpet av Zlatan.
Barcelona BlueRed
2010-02-28 14:43
Mojito

Vilken tabbe gjorde Casillas? Om du syftar på Tenerifes mål så var det domaren som missade att Casillas redan hade bollen.
Barcelona Hetfield
2010-02-28 14:31
Abbe.

Lustigt att han erkänner det, men han pratar inte om att Toure blir ständigt petad? Intressant..

Jag tycker fortfarande att Zlatan är för statisk för att kunna få ut max i Barcelona, vi kör ett väldigt rörligt spel, så därför behövs det en anfallare som orkar ta onödiga löpningar så att andra får utrymme, men så är det

Det är kanske inte rättvist att pissa på Zlatan för att han inte är så rörlig, han har ju tappat det med att dribbla förbi spelare på samma sätt som förut, men vi får se

Jag tycker heller inte om när Zlatan går runt på kanterna, han ska vara fastspikad i boxen, det är där han kan vara till enorm nytta

Frågan är om vi måste ta in en renodlad striker så att Zlatan får vara en släpande anfallare, det skulle då förstöra 4-3-3 formationen, men det är kanske priset vi får betala för att få ut max av Zlatan

Det här kommer att bli väldigt intressant
Barcelona Abbe.
2010-02-28 14:30
Ämne: Vilket underbart spe....
Om man ska försöka vara aningen objektiv så måste man väl ändå säga att Tenerifes mål borde dömts bort?
Barcelona Mojito
2010-02-28 14:29
Vilket underbart spel som ledde fram till segermålet igår. Starkt att plocka fram en sådan kreativitet när man är under press. Det blir det bestående minnet av matchen.

Annars konstaterar jag att Iker Casillas åter gjorde en tavla igår som ledde till baklängesmål, samtidigt som Valdes svarde för ännu en stabil insats...

C.Andres
Busi spelar därför att han har förmågan att hålla bolltempot uppe, vilket behövs när vi inte har samma presspel som förra säsongen.
Barca får bygga upp fler anfall längre bak, och då behövs Busis bolltempo/direktspel för att spela sig förbi motståndarnas mittfält.
Yaya är väl i princip bättre på allt annat, men tyvärr för honom så prioriterar Pep just nu Busi.
Barcelona Abbe.
2010-02-28 14:19
Ämne: Är det bara jag som ....Just igår så löpte Zlatan mycket. Åtminstone tycker jag det och det är väl bristen hans löpningar som har varit ett problem tidigare. Bland annat.

Någon som har en sida där man kan kolla sådan statistik på spelarna?

Guardiola berömde både Pedro och Bojan igår på presskonferensen. Han sa att han kanske har gett Pedro mindre speltid än vad han förtjänar efter VM för klubblag, och att även Bojan förtjänar att spela oftare.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-28 14:11
Är det bara jag som tycker att Zlatan ska vara på bänken mot Almeria och Bojan ska få chansen ??
Barcelona C.Andrés
2010-02-28 13:53
Varför envisas med att starta med Busquets,suck.
Barcelona petersays
2010-02-28 13:20
"Du får nog sova ruset av dig"

Ähum...jo jag kanske borde det.
2010-02-28 13:16
Malagas mål var onside, solklar onside. Släpp det och prata om något annat, om man inte ser att det är onside, har man ingenting med fotbollen och göra (om man nu inte jobbar för Marca).
Barcelona DM1982
2010-02-28 13:10
Ämne: Misade matchen pga a....
Du får nog sova ruset av dig, det var helt klart onside när Malaga gjorde mål. ; )
2010-02-28 13:10
kallesiete

Haha, jo du har nog rätt.

--

Det "stora" testet kommer mot Almeria tycker jag, ett bra lag som brukar ställa till med problem för storlagen. Ska bli kul och följa den matchen och verkligen se om grabbarna är igång.
Barcelona kallesiete
2010-02-28 13:05

Åh nya fantastiska artiklar från madrid red.
Varje gång dom hyllar en spelare är det bra för oss. "Fernando Gago - den nya Redondo", eller hur lät det? Dom snackar om att fotbollskanalen får hybris över Zlatan. Ge dom en bra match av en spelare så är han en framtidens man.
Barcelona kallesiete
2010-02-28 13:03

Skojar du eller? Det är i alla fall en halvmeter.
Barcelona NoGo™
2010-02-28 12:37
Angående offside lr onside så kolla länktips, rätt tydligt där.
Barcelona petersays
2010-02-28 12:25
Men du har säkert rätt, eftersom spelarna inte protesterar. Men det ser väldigt 55/45 ut, åt offsidehållet.
Barcelona petersays
2010-02-28 12:23
"Malagas mål är onside med närmare en meter. "

Nu ska jag inte börja tjafsa om det, men kolla reprisen. Meter my ass.
Barcelona kallesiete
2010-02-28 11:59

Malagas mål är onside med närmare en meter.

2-1 målet igår var det snyggaste på länge. Lite av dom målen har man saknat. Alves är kungen och igår fick man bevisat hur mycket han kan bidra med. Otroligt.
Barcelona petersays
2010-02-28 11:45
Ok, i reprisen ser det riktigt offside ut, men det kanske är ur fel vinkel
Barcelona BOJAN...
2010-02-28 11:35
Ämne: Misade matchen pga a....
Malagas mål var inte en centimeter offside
Barcelona petersays
2010-02-28 11:12
Misade matchen pga att jag hade förfest och att jag var på svartklubb och dansade under ett discoträd, känns ok!

Kollade highightsen och kommentarerna på totalbarca.com och det känns som att det var ännu en medioker match med ett halvt om halvt stillastående barca.

1. Hur offside var inte Malagas mål? 2-3 meter?

2. När fan ska Jeffren få speltid?

3. Sport snackade om två Golazos på framsidan. Snacka om att vattna ur begreppet.

4- Kul att Keirrison målar. Klassiskt "fox in the box"-mål.
Barcelona Hyder
2010-02-28 09:58
Canaletes

Självklart, Onda Cero :) Dock huserar RAC1 på toppen av min lista, deras kommentatorer lever in så mycket i matcherna att man nästan blir halvrädd. Det bästa är skillnaden man hör på när Real Madrid gör mål samt när deras motståndare eller Barcelona gör mål. Två skilda världar där den sistnämnda kan betraktas som ett paradis.

"Gol de lo puto crack" - RAC1
Barcelona Ya habibi
2010-02-28 04:38
helvete vilken skada arsenal spelaren fick (länktips)
Annons: