/spanien/barcelona/forum/15908.aspx/spanien/barcelona/forum/15908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Don Pelayo
2010-03-03 16:38
Ämne: Det är faktiskt väld....
Bra fråga. Själv är jag övertygad om att engelsmän och italienare sannerligen inte har problem med tempot (tempot i England är inte så dåligt). De stora problemen kommer för de med kraven på rörlighet, snabbt passningsspel, höga tekniska krav osv. Där brukar engelsmän och italienare generellt sett ha stora problem.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-03 16:34
BOJAN...

Puyi i all ära men nu råkar vi ha världens bästa spelare i vårt lag som alla ser upp till, som en journalist sa först kommer Barca och Messi sen kommer dem andra efter. Pep kommer ge Messi kaptensbindlen ganska snart.
Barcelona Hetfield
2010-03-03 16:33
Puyol och Xavi ska ha kaptensbindeln, är däremot allergisk mot målvakter som bär kaptensbindeln, jag tycker att det är viktigt att lagkaptenen kan nå ut till andra spelarna (vilket är svårt för en målvakt), det är vad jag tycker

Därför vill jag inte se Valdes som lagkapten, föredrar hellre att man ger 3:e kaptensbindeln till Pique! Han har karisma och pondus, något som Valdes , Messi och Iniesta saknar, jag ser Pique som lagkapten när Puyol och Xavi slutar
Barcelona BOJAN...
2010-03-03 16:22
Messidinho_10

Men tycker du verkligen att bindeln ska gå till en dribbler, när Messi bara dribblar och inte passar så jättemycket även fast nån kan stå helt fri. Ska en kapten göra det?

Sen sägs det väl också att Messi är ganska "blyg", en kapten ska väl vara en ledare även utanför planen kanske?

Jag tycker inte Messi ska vara kapten, ser gärna att Puyi får fortsätta ha den. Sen när han slutar så får vi se..

Messi är fantastisk spelare men kanske inte en kapten..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-03 16:20
Messidinho_10

Jag tror inte att han bestämmer så mycket som du tror, det må vara Puyol som har kaptensbindeln men det är Xavi som är spelmotorn, med andra ord energin i laget. Puyol kommer bära på den bindeln så länge han spelar för klubben skulle jag tro.

Annars så är Xavi nr 2 på listan.
Barcelona Pedrito
2010-03-03 16:19
Ämne: Messidinho_10

Mes....
Senaste engelsmannen var väl Sir Bobby Robson som tränare.

H.Alavi Håller med. Nånting måste hända.
Barcelona NoGo™
2010-03-03 16:18
Messidinho_10

Bara för att han är bra så betyder det ju inte att han de kvalitéer som en lagkapten ska ha. Puyol är den ultimata kaptenen punkt!
Barcelona Messidinho_10
2010-03-03 16:16
H.Alavi - Triangulo Magico!

För att Messi är kungen i laget alla ser upp till han nu, han bestämmer allting så kaptensbinlden ska han han bara ha dessutom skulle han höja sig ännu mer om han fick den.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-03 16:15
H.Alavi/

Den senaste engelsmannan som spelat i Barça var nog Gary Lineker, 1986-89.
Barcelona BOJAN...
2010-03-03 16:14
H.Alavi

Puhhh.. svårt.
Har inte Gary Lineker spelat några säsonger?, har säkert varit någon sen dess, men ingen som jag kommer på.
2010-03-03 16:10
Pedrito

Titta bara på Zlatans dueller, han blir avblåst hela tiden. Även när han inte har gjort något (målet mot Malaga som blev bortdömt).

Sen att dom blåser sönder matcherna sänker tempot och spänningen under stormatcher i La Liga, synd.

Jag skyller detta på spelarna, att dom inte vågar gå ut i media och kritisera domarna för att blåsa sönder matcherna är fegt tycker jag.

Våga ta en avstängning, men detta måste ändras. Man blir så jävla trött på att domarna ska blåsa sönder matcherna och ge "små" spelare fördelen mot stora spelare som Zlatan och Crouch osv. Det är fel, stort fel.
2010-03-03 16:08
Messidinho_10

Messi som lagkapten? Varför skulle Pep ens ta ifrån kaptensbindeln från Carles Puyol?

Hetfield

Nu när du säger det, så märker man att det är så pass få som spelar i La Liga från de länderna.
Väldigt intressant.

Vem var den senaste engelsmannen som spelade för FCB?
Barcelona Pedrito
2010-03-03 16:05
Jermaine Pennant spelar ju i Zaragoza..
Jag tror att domarnivån har en avskräckande effekt. Engelsmännen är såpasst tuffa och fysiska i sin spelstil att de skulle bli avblåsta hela tiden.
Barcelona Hetfield
2010-03-03 15:59
Det är faktiskt väldigt intressant att det är så pass få italienska och engelska spelare i La Liga, jag undrar varför..

Kan det vara så att de har svårt att anpassa sig till det snabba spelet i La Liga?

Den enda engelska spelare jag kommer på just nu som spelar i La Liga är väl Steven Finnan (Espanyol), annars så är det väl rätt så tomt, och italienska spelare så är det väl bara G.Rossi (Villarreal)

Messidinho_10

Suck....
Barcelona Messidinho_10
2010-03-03 15:56
Någon mer än jag som tycker Messi borde få kaptensbindlen i Barca nästa säsong?
Barcelona Lionel Messi n10
2010-03-03 15:51
Ämne: Var det någon som så....
Naosaro. Ja jag såg honom och han hade en grym teknik men han är absolut inget för Barca då vi har bojan och pedro som är en bra bit bättre än honom.
Barcelona koon
2010-03-03 15:12
Höhö. Pung-säck. Han skulle kunna komma därifrån :) Är benägen att hålla med dig westinho.
Barcelona westinho
2010-03-03 15:06
G.Rossi

Nu är jag inte tillräckligt gammal för att ha sett Maradona in action. Men det är mycket svårare att spela fotboll idag än det var för 25 år sedan.

Spelarna är mer seriösa med fotbollen idag; Man tränare hårdare och oftare, man äter nyttigare mm. Fotbollsspelare idag är rätt så mycket bättre än fotbollsspelare var för 25 år sedan. Därför är det mycket svårare att dominera fotbollen idag.

Jag säger såhär; Lionel Messi är en bättre fotbollsspelare än vad Diego Maradona var i och med att fotbollsspelaren i allmänhet har utvecklats. Men Maradona var antagligen bättre än Messi jämfört med nivån fotbollspelare hade då och vilken nivå de har idag.

Om du förstår vad jag menar..?
Barcelona Larsson1333
2010-03-03 14:37
Mata eller silva borde vi satsa på. SIlva perfekt egentligen, kan ju spela på mitten också om t.ex. xavi skulle vara skadad och han kan ta kanten utan problem
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-03 14:05
Abbe/

Det är delvis taget från min artikelserie och Guardiolas biografi och delvis taget från information jag hittade på klubbens hemsida (se länk).
G.Rossi
2010-03-03 13:47
Messi kan inte jämföras med Maradonas Pung-säck!
med all respekt, men att nämna deras namn i samma mening e nästan olagligt!

Finns X antal spelare som är nivåer över Messi innan Maradona
Barcelona Hetfield
2010-03-03 13:23
Tack El Flaco, ett rätt så ointressant möte blev plötsligt mycket intressantare tack vare artikeln :) Bra jobbat
2010-03-03 13:18
ZlatanKonungen

Han är uttagen. *Läntips*

Finns inget bättre än att vakna upp och läsa el Flacos artikel, bra jobbat. :)
Barcelona ZlatanKonungen
2010-03-03 13:16
Någon som vet om Messi är uttagen till truppen mot Tyskland i kväll?
Barcelona Abbe.
2010-03-03 12:46
Kul att läsa din artikel el Flaco.

Är det ett utdrag från din artikelserie om Guardiola eller är det helt nytt? För om jag inte är helt ute och cyklar så stod det med där, inte sant?

Som sagt, kul att läsa. Det ska bli intressant att se deras möte inför matchen på lördag :-).
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-03 12:39
Ämne: Visca Barca

Jag ....
Pep the king// Jag skulle aldrig vilja ha hit Aguero för 600 millar. Specielt inte då vi har pedro som jag kan lova är lika bra som ytter som argentinaren hade varit. Nej du hit med Fabregas (bättre en xavi inom 2 år) Rooney (världens bäste just nu) balotelli, ribery,silva, robben eller pato. Någon utav dom. Annars kan det vara.
Barcelona Visca Barca
2010-03-03 11:44
Pep the king
Jag tycker att den som skulle vara bäst för barca är Silva. Silva är en mycket bra spelare med fin teknik och som kan göra fina passningar. Fabregas är nog jämt med Silva om inte bättre då han om några år kan komma upp i Xavis standard. Att renovera anfallet är nog inte så viktigt då jag tror väldigt mycket på våra egna talanger som Bojan och Pedro, men man ska inte glömma bort dem som spelar i barca atletic som Gai Assulin som kan komma att lyckas någon dag.
Barcelona Pep the King
2010-03-03 11:36
Vad tycker ni?
Barcelona westinho
2010-03-03 11:36
Jax12

Man kan hitta de uppgifterna på Barcelonas officiella hemsida. "Football - Calendar & results" och sen "info" på vilken match du vill. Sen klickar du på "Report".

74 859 såg matchen mot Getafe på Camp Nou.
Barcelona Yaya24
2010-03-03 11:20
Bojan är bättre än eriksen t.om
Annons: