/spanien/barcelona/forum/15905.aspx/spanien/barcelona/forum/15905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-05 23:45
el Flaco - Fuerza Chile!

Håller med, med dom på läktaren så skulle klubben få betala böter i stort sett varje toppmatch.
Real Madrid g3gii
2010-03-05 23:41
Efter att ha fått svar på frågan om Boixos Nos täntke jag ta upp en grej.

I och med presidentvalet som kommer ske till sommaren, tror ni det finns chans att den nya Presidentenkommer att välja att lägga ner portningen av Boixos Nois och därmed även ge det dom vill ha d.v.s gratis biljetter.

Tror ni det finns en chans till det ?
Tycker denna fråga är ganska intressant.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-05 23:35
Ämne: Skönt att Laporta ka....Fan vad äcklad man blir av de. Har någon gång läst här inne forumet att man vill se de återvända till Camp Nou bara för att de skapar "bra stämning". Bra stämning my ass!

Ett av de absolut bästa besluten Laporta tog under sitt mandat var när han införde ett nolltolerans gentemot Boixos Nois och vägrade ge de pengar. Så vitt jag vet är han den enda presidenten i spansk fotbollshistoria som medvetet tagit distans från de högerextremistiska supportrar. Det samma kan man inte säga om Núñez.

Gud är störst!/

Välkommen åter. :)

Barcelona ★Barca★
2010-03-05 23:23
Skönt att Laporta kastade dom:)
Real Madrid g3gii
2010-03-05 23:23
Gud är störst! - Pep el rei //
el Flaco - Fuerza Chile!//

Ni har gjort det glasklart för mig.
Tack för ni tog er tid och förklarade för mig.
Uppskattas verkligen !
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-05 23:15
Tackar allihopa! Känner mig välkommen tillbaka.

g3gii

Boixos nois är en grupp extrema Barca supportrar (man skulle kunna kalla dem huliganer). Visst de bidrog till en bra stämning och bra drag på matcherna när de var där, men de höll på och bråkade, förstörde och många av de hade lite rasistiska åsikter. När Laporta blev president så valde han att förbjuda de på camp nou, han tyckte inte att de passade in i den bilden han ville Barca skulle ha med honom som ordförande. Det var ett vågat beslut av Laporta, han mordhotades direkt av den här gruppen, men han stod kvar vid sin åsikt och de är portade ännu. Hoppas du fick en helt ok förklaring i alla fall. :)

EDIT: el flaco hann före, dessutom med en bättre förklaring så se hans inlägg ;)
2010-03-05 23:09
g3gii/

Ja, Boixos Nois är ett gäng nazister och motsvarigheten till Real Madrids Ultra Sur. Jag läste i Jimmy Burns bok där en vanlig culé nämner att han gick med Boixos Nois eftersom han trodde att de hade vänstersympatier, men lämnade de när han insåg att de var högerextremister.

Och ja, Joan Laporta portade de från Camp Nou när de hotade hans liv efter att han vägrat att ge de gratisbiljetter till hemma- och bortamatcher.

Hoppas detta svarade på dina frågor, annars är jag villig att återigen försöka förklara läget.
Real Madrid g3gii
2010-03-05 23:02
Har en fråga till er. Har alltid varit lite nyfiken men har haft svårt att hitta fakta. Men vilka är dom här Boixos (stavning?).
Är det Barcas motsvarighet till Ultras Sur, Irriducibili osv.
Sen har jag även hört/läst någonstans att dom är portade från Barcas matcher om mitt minne inte sviker mig.

Skulle uppskatta fall någon tog å förklarade för mig.
Tack på förhand !
Barcelona Messidinho_10
2010-03-05 22:56
Jag håller med Barca är ljusår bättre än stuttgart men några 5-0 blir det knappast. Vi är inte samma lag som förra året då vi krossade varje lag med d siffrorna.
Barcelonistas
2010-03-05 22:13
stuttgart ligger ljusår efter oss herregud vi ska vinna med 5-0.

sen vilket anfall tycker ni var det vackraste i cl föra året? helt seriöst barcas 1-1 borta mot bayern är inte av denna värld inget lag kan göra så!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-05 22:10
Ämne: Okej jag får väl hop....
Hoppas verkligen inte :P CL är till för dom stora lagen och med all respekt för Stuttgart, så är dom inte där än.

Men vi ska inte heller ta något för givet..
Den 17 Mars möter vi dom igen.
Real Madrid Strutsen
2010-03-05 22:03
Okej jag får väl hoppas att Stuttgart har en bra dag och ni en mindre bra dag ;).
Barcelona Pep the King
2010-03-05 21:53
Strutsen

Tjena! Allt kan hända i fotboll. Självklart kan Stuttgart ha en chans att slå oss.

Kolla bara på Rubin Kazan vem trodde det?

Stuttgart är ett bra lag. Men hemma är vi starka och vinner med 2-0:)

Ps. Mäktig bild du har.
Real Madrid Strutsen
2010-03-05 21:49
Hej culés.

Jag undrar bara viket datum ni möter Stuttgart i returmatchen? Och hur tror ni det går? De visade sig vara en svårare nöt att knäcka än man på förhand trodde. Har de någon som helst chans på Camp Nou?
Barcelona ★Barca★
2010-03-05 21:45
H.Alavi - Triangulo Magico!

Det bästa är att inte gå in där och läsa Baloos smuts!

Jag själv gjorde fel som gick in där. För sitt eget bästa gå inte in där:)
2010-03-05 21:40
Hetfield

Jo, jag förstår vad du menar. Men ena sekunden kan allting vara bra och nästa katastrof. Det gäller att hålla ordning på sig själv, så kommer man inte ha några problem med att diskutera fotboll.
Barcelona Hetfield
2010-03-05 21:39
Det finns ruttna äpplen här i Ramblan och i Puertan, sen finns det bra folk. Vissa maränger som kommer hit försöker verkligen bidra med någonting vettigt, sen så finns det de som vill provocera

Tro mig, det finns idioter här också
Barcelona ★Barca★
2010-03-05 21:36
H.Alavi - Triangulo Magico!

Jo sant! Ska inte in där mer och läsa deras smuts. För sitt eget bästa.

2010-03-05 21:32
Barcelonistas & ★Barca★

Är ni ute efter trubbel på SF? Vem fan bryr sig om vad som skrivs därinne? Det gör inte jag iaf, och jag tror att jag talar för många här inne när jag säger: Vi bryr oss inte ett skit om vad som sker i Puertan.

Blir det stökigt där inne så är det upp till redaktionen att radera bort smutsiga/provocerande inlägg. Gör dom inte det, to bad.

Inget illa menat mot er två, men låt bli att checka in puertan, för er eget bästa.

Skriver ni sånt här i Ramblan, så kommer det så småningom att dyka upp madridistas som kommer att starta en pajkastning.
Barcelona ★Barca★
2010-03-05 21:28
Barcelonistas

Inte första gången dom gråter. Baloo är den största smuten där inne!
Barcelonistas
2010-03-05 21:23
nu gråter puertan igen haha va tragiskt men roligt hahaha :)
Barcelona Pep the King
2010-03-05 21:10
westinho

Underbar video fi fan vad vi lekte med Real!
Barcelona westinho
2010-03-05 20:51
My fellow culés

En underbar video av 2-6 utClásico i bra HD kvalite i länktips. Henry i den matchen alltså...lekstuga.
Barcelona Pep the King
2010-03-05 19:56
Det finns idioter överallt.
Barcelona Jax12
2010-03-05 19:30
Så sjukt! Jag har varit på parken flera gånger och sett han spela! Har alltid tyckt att han borde få chansen att spela lite mer med tanke på IFK´s ganska så vacklande försvarsspel. En talangfull spelare helt klart!
Barcelona ★Barca★
2010-03-05 19:28
tarrak

Aha okej har aldrig hört talas om han. Sjukt att man kan göra så. Förstöra sin karriär.
Barcelona tarrak
2010-03-05 19:20
Ämne: Undra vilken spelare....
Det är Armando Ibrakovic som spelar i IFK Norrköping. Känns inte som någon stjärna, men han har gjort en hel del ungdomslandskamper och följts på nära håll av Schalke 04. Sorgligt sätt att begrava en lovande karriär.
2010-03-05 19:05
Ämne: Undra vilken spelare....
Lol att man gjorde allt det där för endast 3500 dollar.

*Skakar på huvudet*
2010-03-05 19:01
★Barca★

Journalisten överdriver lite grann när han skriver "stjärna" i stort sett varje mening. Vem det nu än är, så tror jag inte att han är en stjärna ännu i Sverige.
Barcelona ★Barca★
2010-03-05 18:59
Undra vilken spelare det är. Helt sjukt!
Annons: