/spanien/barcelona/forum/15893.aspx/spanien/barcelona/forum/15893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-02-28 12:23
"Malagas mål är onside med närmare en meter. "

Nu ska jag inte börja tjafsa om det, men kolla reprisen. Meter my ass.
Barcelona kallesiete
2010-02-28 11:59

Malagas mål är onside med närmare en meter.

2-1 målet igår var det snyggaste på länge. Lite av dom målen har man saknat. Alves är kungen och igår fick man bevisat hur mycket han kan bidra med. Otroligt.
Barcelona petersays
2010-02-28 11:45
Ok, i reprisen ser det riktigt offside ut, men det kanske är ur fel vinkel
Barcelona BOJAN...
2010-02-28 11:35
Ämne: Misade matchen pga a....
Malagas mål var inte en centimeter offside
Barcelona petersays
2010-02-28 11:12
Misade matchen pga att jag hade förfest och att jag var på svartklubb och dansade under ett discoträd, känns ok!

Kollade highightsen och kommentarerna på totalbarca.com och det känns som att det var ännu en medioker match med ett halvt om halvt stillastående barca.

1. Hur offside var inte Malagas mål? 2-3 meter?

2. När fan ska Jeffren få speltid?

3. Sport snackade om två Golazos på framsidan. Snacka om att vattna ur begreppet.

4- Kul att Keirrison målar. Klassiskt "fox in the box"-mål.
Barcelona Hyder
2010-02-28 09:58
Canaletes

Självklart, Onda Cero :) Dock huserar RAC1 på toppen av min lista, deras kommentatorer lever in så mycket i matcherna att man nästan blir halvrädd. Det bästa är skillnaden man hör på när Real Madrid gör mål samt när deras motståndare eller Barcelona gör mål. Två skilda världar där den sistnämnda kan betraktas som ett paradis.

"Gol de lo puto crack" - RAC1
Barcelona Ya habibi
2010-02-28 04:38
helvete vilken skada arsenal spelaren fick (länktips)
Barcelona Barca4eva
2010-02-28 04:33
håller med :D
Barcelona Ayaz
2010-02-28 04:24
Det här ämnet har säkert varit uppe tidigare men det jag ville säga var till Henrik som skrev krönikan.Både du och jag ville ha mer en tre poäng. Vi ville båda se något av det Barca vi är vana vid. Det som mest var på fokus var laget i helhet. Och det tycker jag vi skötte bra

Vad det gäller Messi så är han hungrig.Han är så pass att han kände att han kunde svälja hela malaga själv. (maradona föds och lever i honom)

Vad det gäller Zlatan.Han törstar efter mål och han kommer att få det.Hungern gör honom stark och mer fokuserad för varje minut som går.

Backlinje har varit alldeles utmärkt. Förutom misstaget(vi blir övermodiga).

Jag vill bara påminna mina älskade cules att vi har haft en liten svacka men den går över.

Och vår käre svensk är hungrig.Mer än vad han någonsin har varit.

Glöm aldrig att vi är mästarlaget.

VI ÄR HELT ENKELT BÄST I FOTBOLLSVÄRLDEN
Canaletes
2010-02-28 01:52
Hyder

Glöm inte Onda Cero.. kanske inte du känner igen de..
Barcelona Fibonacci
2010-02-28 01:40
Tycker att vi spelade matchen väldigt bra och jag hoppas verkligen att vi kan bygga vidare på det här. Kvällens match fick mig verkligen att tänka på förra säsongens, hur lätt vi kom förbi deras mittfält och ockupera deras straffområde. Det var ju rent grind och att bolljäveln behövde så lång tid på sig att gå in är helt sjukt :)
Barcelona Hyder
2010-02-28 01:10
Som lite extra fotbollsgodis innan läggdags så kan ni lyssna till Messís avgörande 2-1 mål här. Även om det är Cadena Ser så får det duga. RAC1 är ju annars det man som culé föredrar tillsammans med Radio Catalunya,
Barcelona Ya habibi
2010-02-28 01:09
Länktips(highlights från matchen)
Barcelonistas
2010-02-28 01:02
Messi spelar på en normal nivå just nu o ända är han världens bästa. Messi leder skytteligan,assist ligan han är helt överlägsen cristiano ronaldo. desstuom har Messi spelat mot cronaldo 4 gånger och dom 4 gångerna har messi kört över ronaldo.

Messi världens bästa spelare överlägsen alla!
Barcelona Hyder
2010-02-28 00:46
Det finns mycket bra och en del sämre saker att ta med sig från kvällens väldigt underhållande tillställning.

Vi börjar inte alls övertygande men ju längre den första halvleken led blev vi farligare och farligare. Som jag nämnde i halvtid tycker jag att vi hittade de där snabba kortpassningarna i djupled i slutet av halvlek nummer ett. Det var en dimension av spelet som saknats under senare tid och det är en sak för Pep och spelarna att ta med sig till nästkommande matcher.

Ineffektiviteten är en förhoppningsvis endast en tillfällighet och har med färskvaran koncentration att göra. Lite mer av den varan och vi hade lett med 3-0 i första halvlek.

Under den andra halvleken spelar vi inte lika övertygande men skapar ändå dussintals chanser. Malága var inte ofarliga då de hade en period där de skapade oroligheter för vårt försvar. Sedan när dem kvitterar kändes det ändå väldigt långt ifrån avgjort.

De viktigaste sakerna att ta med sig är kämparglöden, viljan och själva bedriften att göra 2-1 så snabbt inpå kvitteringsmålet. Enligt mig ger den här vinsten en större boost än vad 4-0 mot Racing gjorde. Att vi spelar relativt bra är även ett stort plus i kanten.

Alves är världens bästa högerback och tillför om möjligt flera dimensioner extra med sin dynamik och aggressivitet.

Många tycker att Messí har varit i en svacka de senaste matcherna, jag tycker det inte (han har dock inte varit lika bra som vi är vana att se honom). Han bevisar idag att när han får med sig spelare som Iniesta i djupet runt straffområdet är det inte svårt att passa honom. Skälet till varför La Pulga ibland inte passar Zlatan tror jag handlar om att dynamiken mellan dem båda inte riktigt utvecklats fullt ut ännu. Samarbetet kommer mellan dem båda i sinom tid, förhoppningsvis väldigt snart. Annars är Messí enligt mig mycket bra i dagens match.

Maxwell ger positiva intentioner gällande sitt spel och verkar ha smält in bra i dagens lag. Däremot är jag tveksam till dennes insatser mot toppklassigt motstånd. Kan han hålla emot i närheten av lika bra som Abidal? Tveksamt, men det är även väldigt mycket begärt.

Långt inlägg, men det behövdes!
Barcelona Vampíro
2010-02-28 00:40
Ämne: Kåmarks hus lär väl ....
Tror tyvär att minnet sviker. Valladolid gjorde inte ens mål mot Barcelona ifjol, matcherna slutade 6-0 på Camp Nou efter bl.a fyra mål av Eto'o och 1-0 borta också då efter mål utav Eto'o.
Barcelona Castefa
2010-02-28 00:40
Bra match, Barça ångade på rakt igenom. Att det inte blev fler mål (och tidigare) är naturligtvis lätt att haka upp sig på, och det är inte bra. Men det ändrar inte på att Barcelona genomförde en bra match och hade en massa bra lägen.

Många säger skillnaden mellan förra året och iår är Eto'o vs Zlatan. Håller inte med, den stora skillnaden är att förra året var Henry en anfallare av högsta klass. I år är han bänk spelare och bara för att Pedro är bättre än honom just nu, betyder det inte att han är bättre än vad Henry var förra året. Det är där Barcelona har skjunkit kvalitet det sista året.
Barcelonistas
2010-02-28 00:39
Canaletes

glömde tom den där grattis frisparken som ronaldo fick. 3 mål som dom inte borde fått synd om villarreal..
Barcelona AzizWaysi
2010-02-28 00:38
Keirrison har gjort tre inhopp i Fiorentina och han har gjort ett mål. Kul att han får spela. ;)
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-28 00:37
ElTriplete

Jaha då har jag varit ute o cyklat hela tiden, har alltid trott att när man fick ett rött kort ställdes de gula om till noll
Barcelona Pedrito
2010-02-28 00:36
Kåmarks hus lär väl bli utsatt för inbrottsförsök nu...
Almeria nästa vecka. Goitom vs IBra! Fan vad kul, har för mig att Henok gjorde mål mot barca förra året med valladolid.
Barcelona ElTriplete
2010-02-28 00:34
FC Barcelona en Mi Corazón

Det röda kortet påverkar inte hans tidigare gula kort. Han hade 4 gula kort, sen fick han 1 rött mot Getafe, avstängd, tillbaka och nu fick han sitt femte. = AVSTÄNGD NÄSTA
Barcelona Sersari
2010-02-28 00:34
"Riktigt starkt dock att laget kunde resa sig så snabbt efter kvitteringen, oftast så brukar Barça falla ihop efter en sådan kalldusch."

Precis, efter att Pep tog över har det blivit ändring på den saken.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-28 00:30
Jädrar vad snyggt av Keirrison.
Kul.
Barcelona Trippeln
2010-02-28 00:29
Underbart att barca vann!
Canaletes
2010-02-28 00:29
Barcelonistas

I know, ba kolla länk.
Barcelona Vampíro
2010-02-28 00:26
Kan bara inte släppa det bortdömda målet, hur jävla dålig får domarna vara? De får ju för fan betalt för det de gör och då förväntar man ju sig iaf lite kvalité, han missar en helt solklar utvisning och sen dömmer(tar) han bort ett mål ifrån oss.

Kändes skönt att skriva av sig, med allt det sagt så var det ändå en bra match speciellt i första halvlek då vi skapade många bra lägen. Med normal utdelning så skulle vi vunnit med typ 4-1 men ibland så vill den bara inte sitta. Riktigt starkt dock att laget kunde resa sig så snabbt efter kvitteringen, oftast så brukar Barça falla ihop efter en sådan kalldusch.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-28 00:25
Hur kan Piqué vara avstängd? han fick ju ett rött kort mot Getafe för 3 matcher sen, har han redan dragit på sig 5 gula kort? =O
Barcelona Sersari
Keirrisons mål idag.

*Länktips.
Barcelonistas
Canaletes

föra veckan fick real en grattis straff av dommaren plus att dom gjorde ett offside mål. tyckte synd om villarreal där faktiskt ..
Annons: