/spanien/barcelona/forum/15884.aspx/spanien/barcelona/forum/15884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jax12
2010-03-07 15:25
Vet ni hur det ser ut i England och Italien? Det är väl inte samma regler där eller? Går man inte bara på målskillnad där?
Barcelona Pleeo
2010-03-07 15:25
Har kollar spelschemat de kommande 4 matcherna.
Både Barca och Real har ganska tuffa motståndare om än inte Barca har lite lättare.
Real har de 2 sista av dessa 4 kommande 2 derbyn, först borta mot Getafe och sedan Atl. Madrid hemma.
Barca har de 2 första som tuffast. Valencia och sedan Zaragoza.
Tror nog Barca kan klara de 2 medan Real kommer ha problem i båda ärligt talat.
Båda lagen har CL nu med, Barca tar sej vidare utan större problem mot Stuttgart.
Lyon har i franska ligan visat riktigt bra form, så real kommer att ha det tufft, om de räcker för Real eller inte den matchen det får vi se.
Barcelonistas
2010-03-07 15:24
##adidas##

ni ligger risigt till i champions. ett mål från lyon bye bye champions..
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-03-07 15:22
Jax12//

Båda mötena måste spelas innan man går på inbördes möten, innan dess så spelar det näst intill ingen roll vem som ligger etta när man ligger på samma poäng. Men Real Madrid leder alltså...
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-07 15:21
Jax12/

Exakt, inbördesregeln gäller först efter att båda mötena är spelade. Så just nu ligger Madrid etta på grund av målskillnad.
Barcelona Jax12
2010-03-07 15:18
Gäller inte inbördes möten framför målskillnad i Spanien. I sådant fall måste Real vinna El Clasico för att inta serieledningen trots att de ligger på 2 mål + i målskillnad. Eller införs den regeln först efter båda mötena är spelade?
2010-03-07 15:09
Qanii/

Håller med, att Kanouté fick böter för att han hade en tröja där det stod "fred i Palestina" måste vara en av de största skandalerna jag har upplevt. Det spanska fotbollsförbundet är ett skämt.

DM1982/

Marchena är avstängd i två matcher och missar därmed mötet mot oss.
Trippeln//

Är Real Madrid en pajas-klubb för att man tar banklån precis som Barcelona och alla andra topplag i världen gör? Man betalar ju faktiskt tillbaka lånen man tar. Jag antar att dina föräldrar någon gång tagit ett lån för att köpa bil, båt eller hus. Och visst tänker de betala tillbaka pengarna?

Bara för att man tar ett lån så får alla det till att det är bara Real Madrid som gör det, och att det är dåligt av Real Madrid att göra det...

Men visst du får tycka vad du vill, men du kan väl i alla fall tänka på att Real Madrid inte är ensamma om att ta banklån.
Barcelona DM1982
Ämne: Väldig tråkigt att V....
Valencia spelar imorgon och matchen visas på tv.

Någon som vet hur många matchers avstängning de utvisade Valenciaspelarna fick? Har för mig att det inte var grova utvisningar så det blir nog bara en match, den imorgon.

Tycker nog att det är dags att lugna ner sig lite här nu, det är inte så att vi har förlorat ligan. Vi spelade mot ett lag som är riktigt bra för tillfället och de spelade med ett Chelseaförsvar, dvs de ställde i praktiken sin buss framför sitt mål. Att i det läget ändå med 10 man på plan lyckas fixa ett kryss är starkt enligt mig. Messi visade att han är världens bästa spelare, han levererar när det som bäst behövs. Laget visade på stark moral (inte Zlatan) som kämpade vidare även fast det såg jäkligt mörkt ut. Sedan är det självklart en otrolig otur att Puyol gör självmål, det är ju inte ofta det händer.

Om man har lite perspektiv på det hela så är i alla fall jag stolt över lagets insats även om det hade känts bättre med tre poäng. Allting är öppet fortfarande och jag tror att lite press på spelarna bara är bra för dem.

Fokus på nästa match, Valencia hemma är alltid roliga matcher och jag hoppas på vinst. Valencia kan ha ett av ligans bästa anfall men å andra sidan har de ett riktig risigt försvar. Vi får se hur det går.
Barcelona Hetfield
2010-03-07 15:05
Hur kan det vara politiskt när man visar respekt för de som har drabbats av en jordbävning? Låter bara korkat i mina öron

Men lägg ner med bajskastningen, ni är inte bättre om ni sjunker till deras nivå genom att tjafsa om dumma saker
Barcelona Marc
2010-03-07 15:03
Hej

Tänkte kolla om någon här inne vet om man kan se BarcaTV och alla andra 'klubbkanaler' om man införskaffar sig en Dreambox?

PM:a gärna :)
Barcelona Qanii
2010-03-07 15:01
Har vi förlorat liga titeln?Har vi åkt ut ur åttondelsfinalen? Har vi torskat el clasico med 6-2? Så som det flesta beter sig här känns det som om vi har gjort allt detta på en och samma gång. Och det ända laget gjorde va att man spela 2-2 med tio man!

Inte ska man bli kallad yaya eller messi älskar bara för att man tycker gott om en spelare? Skärp er vi ligger delad etta i ligan vi kan vända på steken som sagt. Blicka framåt och ha tålamod. Minsta motgång och folk blir helt förstörda hur klarar ni er i verkliga livet?

att förbundet godkände det förstår jag "Fuerza Chile" men förstår inte varför kanoute inte fick stötta palestina och riskera få böter? Det kanske är två helt olika saker eller kan de vara jag som har tolkat de fel?
Barcelona Trippeln
2010-03-07 15:00
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Man har väl inte pengar om man gör banklån?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-07 14:55
Viva Rafa

För att vara objektiv en stund, i höstas var Zlatan klasser bättre än Kaká, tyvärr har Kaká varit klasser bättre än Zlatan nu efter julen. Kaká har varit mycket mer delaktig i spelet och kommit tillrätta i den vita tröjan än under hösten. Zlatan var för bra i hösten och målade nästan varje match, olyckligtvis så trodde vi att det skulle hålla hela säsongen, därav alla hatkommentarer mot honom.

Pierre el rey
Hörde att det var pga Almerias "Fuerza Chile" meddelande de hade på sina tröjor som inte var godkänt, så de vart tvungna att ringa till liga förbundet för att få godkändandet.. Men är inte helt hundra utan läste det bara på ett annat forum..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-07 14:54
el Flaco - Fuerza Chile!

Ber om ursäkt, det var jag som läste fel. Än så länge så finns det inget som tyder på att Guardiola kommer överklaga, men chansen finns.

---

Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Det hade någonting med Almerias tröjor att göra. "Politik får inte blandas med fotbollen".
2010-03-07 14:53
Pierre El Rey/

Matchen var försenad eftersom domaren ville att Almeríaspelarna skulle byta tröjor, eftersom han ansåg att "Fuerza Chile" var ett politiskt budskap. Man väntade på ett beslut från det spanska fotbollsförbundet, som till slut godkände användningen av tröjorna och matchen kunde komma igång.
2010-03-07 14:50
Viva Rafa//

En fråga: Är Real Madrid ett pajas-lag för att du tycker att Kaká har varit sämre än Zlatan eller för att man har pengar att spendera på stora spelare?

By the way, vet någon varför er match var försenad typ 13 minuter igår?
Barcelona Trippeln
2010-03-07 14:47
Redaktionen:

Varför tar ni inte och spärrar ##adidas## då hans huvudorsak för att vara härinne är att provocera?
Barcelona Viva Rafa
2010-03-07 14:45
##adidas##

Real är det största pajaslaget i världen. Jämför man Ibra med Kaka då är Zlatan utan tvekan en bättre värvning och snacka inte pris när ni har i princip fått betala överpris på varenda spelare.
Barcelona Trippeln
2010-03-07 14:41
##adidas##

''Hahaha känns som att det lite sura miner här inne. Kom igen nu. Vi har ju bara tagit in 5 poäng och ni har Zlatan (600 miloners killen) som inte gör ett skit på plan.
Upp med hakan nu och titta framåt så ni kanske inte släpper Valencia förbi er.''

Vem fan tror du att du är din pajas? Plötsligt har alla madristas fått luft i sig?!

Det får mig att längta tills ni åker ut om 3 dagar i Cl för att om 3 veckor fucka upp er i El clasico era dirt bags!
Barcelona Criff
2010-03-07 14:38
##adidas##,
Haha du har inte skrivit här inne när ni låg 2a i ligan, helt plötsligt har du fått lite luft och direkt ska du skriva här.
Väx upp lilla pojke. Ni har fortfarande en match i CL att fokusera på, för åker ni ut mot Lyon spelar det ingen roll vad ni gör i ligan. Ni har misslyckats ändå.
Real Madrid ##adidas##
2010-03-07 14:33
Hahaha känns som att det lite sura miner här inne. Kom igen nu. Vi har ju bara tagit in 5 poäng och ni har Zlatan (600 miloners killen) som inte gör ett skit på plan.
Upp med hakan nu och titta framåt så ni kanske inte släpper Valencia förbi er.
Barcelona Trippeln
2010-03-07 14:29
Man ser verkligen hur glada alla madristas är över att leda ligan över självaste Fc Barcelona,ni måste ha väntat mycket länge på att leda ligan på målskillnad(2 mål+),jag förstår er.
Barcelona el Maestro!
Väldig tråkigt att Valencias match inte sänds på TV:n ikväll. Hade gärna velat titta på Barcas kommande motståndare.
Sen måste jag även tillägga att det var en stor gest från Almerías sida att ha på sig de tröjorna igår med budskapet "Fuerza Chile" på framsidan. Jag och min mamma ställdes oss upp här hemma och applåderade de för deras solidaritet.

Hatten av för Almería!
Barcelona Pedrito
2010-03-07 14:24
Jag tror inte det är nån direkt fördel till varken Barca eller Real. Som nån sade, El Classico lär inte avgöra ligan heller, DEt kommer bli rekordjämnt i år, Barca och real är så otroligt överlägsna.
2010-03-07 14:22
Only God Can Judge Me/

Okey, fair enough. Håller med dig, men det enda man kan göra är att försöka ignorera alla jämförelser mellan Zlatan och Eto'o, även om det kan vara påfrestande ibland.

H.Alavi/

Var har du läst det? Jag måste ha missat det när jag läste tidningarna imorse. Däremot har jag läst domarens motivering till att visa ut Guardiola upp på läktaren. Enligt domaren Clos Gómez matchrapport utvisade han Pep efter att denne gått fram till en av de assisterande domarna och sagt: "Ni dömer helt fel, ni lägger inte märke till något" (länktips).

En kul notering är att Guardiola är den spelaren i klubbens historia som har blivit utvisad flest gånger; nio gånger totalt. Och nu nu mot Almería var det tredje gången han blev utvisad från sin tränarbänk.
Barcelona el Maestro!
2010-03-07 14:19
Ämne: Ämne: el Flac....Ja, det blir spännande i toppen precis som det är också i Premier League.

Jag tror till och med att el Clasico inte kommer att avgöra ligan. Det kommer att avgöras i allra sista matcherna. Det blir inte många poängtapp för varken Real Madrid eller för Barca i kommande matcher.
Mycket spännande för oss att titta på matcherna i slutspruten!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-07 14:19
Yaya24:

Men sluta din Yaya älskare, du förstår inte mycket du..
Barcelona Yaya24
2010-03-07 14:17
Förstår inte bytet Toure mot Busquet, kändes som om vi tappade vår tyngd framåt och vi kunde inte ha så långa anfall när Busi kom in. Vad skulle Busquet göra som Toure inte skulle kunde klara av?. Dåligt byte helt enkelt.

Pedro fick inget uträttad, där borde Henry fått chansen. Känns som alla väntar på att Messi ska göra allt.
Annons: