/spanien/barcelona/forum/15870.aspx/spanien/barcelona/forum/15870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2010-03-08 17:38
Varför i hela friden pratas det inte om Real Madrids hörna som ledde till 2-2? Jag vet att det inte finns nånting att göra men hur fan blev det där hörna, allvarligt?

Guti tog ett skott, i ribban och den åkte ut. Inte så att den snuddade målvakten och rullade ut.

Och så blev det hörna? Fattar inte. Och folk ska klaga på Villarato? Mhm....
Barcelona ElTriplete
2010-03-08 17:14
Pleeo

Det skulle bara bli mer Villarato-snack i median om vi lyckades så jag tror inte de lyckas men skönt vore det.

Trippeln

Real och Manchester tar sig vidare, klart.

Real visade styrka mot Sevilla även fast de låg under med 2-0 så vad kommer de göra med Lyon om Lyon kanske endast lyckas göra ett mål?

Arsenal - Porto = Porto
Manchester United - Milan = Manchester United
Real Madrid - Lyon = Real Madrid
Fiorentina - Bayern Munchen = Bayern Munchen
Sevilla - CSKA Moskva = Sevilla
Chelsea - Inter = Chelsea
Bordeauzz - Olympiacos = Bordeaux
Barcelona Trippeln
2010-03-08 17:08
Det ser ljust ut för Barca att vinna Cl pga av dessa anledningar,dock måste de ''klicka''.

Chelsea är i underläge mot Inter,Mourinho vet verkligen hur man försvarar en ledning,det kan gå vägen.

Arsenal är i underläge mot Porto(läs Chelsea),Fabregas är skadad och missar mötet.

Man U-Milan:Förvisso måste Milan göra 2 mål men jag ser det inte som en omöjlighet pga Milans vinnarmentalitet,och högsta nivå.Och juste Rooney missar mötet.

Real-Lyon:Förvisso ligger Real under men det faktum att vi nästan är 100% säkra att Lyon kommer göra en Chelsea kommer göra det svårare för Real då deras ''Xavi'' är borta samt deras vänsterlöpare Marcelo.

Några synpunkter?
Barcelona Pleeo
2010-03-08 17:06
FC Barcelona ska överklaga utvisningarna på Ibra och Guardiola.
På Barcas hemsida kan man lösa domarens rapport om dessa utvisningar.

När det gäller överklagan så tror jag att Barca lyckas överklaga Ibras, Guardiolas blir svårare men men... Vi får se !, hoppas en av dessa går igenom iaff.

Tror ni Barca lyckas få sin överklagan igenom?
Barcelona Trippeln
2010-03-08 17:02
Vad föredrar folk?

Att Barca vinner Cl på BERNABEU!
Eller att Real Madrid gör en Pasillo?

Jag väljer att Barca lyfter Cl pucklan på deras Borg!
Barcelona Trippeln
2010-03-08 17:01
Canaletes

Absolut det också,men först ska vi se till att Real går titellösa i år,sen kan vi bära Cl pucklan på deras Borg!
Canaletes
2010-03-08 16:59
Trippeln

Jag dör lycklig om Barca vinner CL på Bernabéu!!
Seriöst? Finns det nåt som kan slå de? :P
Canaletes
2010-03-08 16:56
Gonzalo Il Pipita!!!

Driver du eller?
Snälla så fort vi ligger 2:a (som nu) så är de kaos bland fansen

Bara se länk
Barcelona Trippeln
2010-03-08 16:54
Fan vad jag saknar förra säsongen,alla målen,glädjen,tiki taka spelet,showen.Det var fantastiskt och man blir nästan tårögd av att bara tänka på det,fan att det tog slut! Fan!

Jag hoppas att vi någon gång i framtiden får vittna en sådan show,mycket tveksamt men ändå.

Jag är glad över att säga till mina barn i framtiden det jag såg.

Jag kan berätta om Ronaldinho,Messi,Xavi och hur de lekte under sin tid för en sådan show kommer aldrig att upprepas.

Det enda jag vill att barca ska se till och göra just nu är att INTE låta Real vinna Ligan och att Lyon spelar som Chelsea och Real åker ut,det skulle varit fantastiskt.

Jag skulle bara se Perez min,då skulle jag dö lycklig.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-08 16:51
Det som är unikt med Madrids filosofi jämfört med andra klubbar är att man alltid strävar efter att vara bäst, och stanna på topp. Klarar inte spelarna pressen så kan dem inte spela för klubben. Därför kommer oftast spelare som kan hantera en sådan stor press, man nöjer sig inte med bra man strävar efter de bästa. Ibland kan gränsen mellan perfektionismen och de bästa vara suddig, men det är en svår balans gång.

Barcelona är inte den stävan lika stor som i madrid, man vill mer stoltsera sig som kataloninen och spela vackert.

Baloo: Vad är det som garantier på att de kommer fortsätta? Canaales visar nåt helt annat. Madrid kommer fortsätta att ha stjärnor som står för det som är vacker och spanjorer som står för hjärtat så tror jag.

Villa vs Zlatan? Villa en målspruta och zlatan en mångsidig anfallare, men Zlatans kvaliter spills som sand just nu och pep måste inse det, xavi måste släppa bollen oftare till ibra som ska möta. Sorgligt att se som fotbollsälskare zlatan just nu men roligt som madridista.
Barcelona ElTriplete
2010-03-08 16:11
LÄNKTIPS: Tror ni att nåt liknande kanske händer? Då han gjorde det här, tystade han fansen som var sura för att han öppet pratade om att han kanske skulle byta klubb pga av att Inter inte klarade sig i Champions League?

Om det nu nån gång händer, skulle han nog inte tysta fansen direkt utan alla kritiker.
Barcelona Skoob
2010-03-08 16:03
Tjena!

Finns det någon hängiven människa som råkar sitta på alla Barcas matcher från förra säsongen (liga, cup, champions) hemma? Man skulle gärna vilja ha den säsongen "på band", så att säga!

Har finalen i cupen, champions och 2-6. Resten behövs för att fylla denna tunna samling!

Kontakta gärna!

skoob_g@msn.com
Barcelona C.Andrés
2010-03-08 15:56
Efterlyses: En kantspringare av världsklass inför nästa säsong.
J.Janerique - Viva la Becks
2010-03-08 15:44
Jag tror Zlatan kommer tillbax!
Men en David Villa till sommaren vore inte "helt fel"; Varken för Madrid eller Barca...
Jag menar Henry börjar komma till åren? Eller?
Antingen vänder säsongen för Zlatan nu, eller så snöar vi oss in på den inslagna vägen, för den utstakade vägen är att bli världens bästa på vägen...
Real Madrid g3gii
2010-03-08 15:42
Kom å tänka lite på Ronaldinho när jag såg hans namn in någons inlägg. Av median av döma så var det kamp om beckham mellan Madrid och Barca. Madrid gick vinnande ur den kampen och Barca fick "nöja" sig med en leende brasilianare från PSG.

Det bästa köpet i Barcelonas historia utan tvekan. Sen att han itne var alltför dyr gjorde ju itne saken sämre.
Barcelona Pedrito
2010-03-08 15:33
Barca överklagar utvisningen. Helt rätt tycker jag...
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.-Fuerza Chile.
2010-03-08 15:25
Mojito

Håller med dig och du har allt rätt! Real Madrid kommer alltid att köpa spelare med glans och som är respekterad i andras fotboll arenor.
Real Madrid har de senaste tid gjort det och det är nåt vi ska räkna med, Real Madrid strävar alltid efter att bli bättre Ni har en annan filosofi och vi har våran, om det är rätt eller inte så får en av er bedöma, det är därför det kallas filosofi!!!
Barcelona kallesiete
2010-03-08 15:21

VizzlA/
Dina inlägg är för fan pinsamma. Du och ingen annan kan VETA hur spelet hade sett ut med Villa på planen. Du menar att om Zlatan inte hittar formen nästa match han spelar så ska vi önska att vi hade fått Villa men om han kommer igen är det lugnt?

Football Manager kallar.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 14:52
Underbar lirare vi har i Jonathan Dos santos asså han taappar fan aldrig bollen känns det som. Lägg till ett stenhårt skott, och en blick för spelet utöver det vanliga..både han och Thiago kommer bli startspelare i barcelona..så länge de stannar kvar och har lite tålamod..dock tycker jag båda kan flyttas upp redan nästa säsong..ifall vi inte värvar någon mittfältare..det är ganska tunt på mitten.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-08 14:45
Shi /

1) Inte varje utveckling är i sig positivt på alla sätt och viss.
Det finns ibland en backsmäll som kan komma synas i framtiden.
Den här kurvan pengar = framgång kan ta stopp någon gång.
Inte säkert heller att Real får de framgångar som ni drömmer om i alla fall.
Galac nr 2 har inga titlar än. Kan sluta med tomma händer i alla fall och med stora skulder på banken istället.
Många matcher i CL spelas framför ganska tomma läktare. Jag undrar varför.

2) Man behöver egentligen inte alls heja på det bästa laget i världen för att hitta glädje och intresse inom sporten. Inte heller Barca eller United för den delen.
Vi har varit iväg i lördags med vårt nya ungdomslag i stan på en inomhus cup. Vi möte etablerade lag från trakten men överraskade alla genom att nå finalen. Det var kul, även om vi förlorade den sista matchen.
Kurvan pengar = lyckan stämmer inte alltid.

Ha det så bra du.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 14:34
Vilken glädje, vilken energi!!, saknar barca!.
Barcelona Jax12
2010-03-08 14:26
Vad som gör Zlatan unik enligt mitt tycke är att han besitter väldigt många olika egenskaper. Kan han bara acklimatisera sig i laget tror jag att han kommer att göra succé! Man får tänka på att det är hans första säsong och att vi behöver ha tålamod. Vem minns inte hur Henry spelade sin första säsong för att komma tillbaka starkare än någonsin säsongen därpå.

Anledningen till att Pep ville ha just Zlatan är troligen för hans mångfaldighet. Han kan komma ner för att möta boll men även fungera som target och etablera ett spel högre upp i banan utifall Barca skulle ha svårigheter att ta sig förbi den höga pressen som många lag har börjat använda sig ut av mot Barca. Han har ett passningsspel och en spelförståelse som är unik för en central anfallare i dagens toppfotboll, vilket gör att han kan köra tiki taka med Iniesta, Xavi och grabbarna. I denna position kan han komma till avslut med sitt ökända och stenhårda skott, vilket jag tror att han kommer dra på så fort självförtroendet är tillbaka. Han är även enormt stark och fysisk, vilket gör att han kan användas i boxen och på fasta situationer.

Alla som kritiserar Ibra för tillfället kommer troligtvis ändra sin uppfattning! Jag tror stenhårt på Zlatan och hoppas han inte tar kritiken mot sig för hårt!
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 14:18
fan att Valencia inte släppte villa..vilket spel det hade blivit.+ spansk..känner typ alla i laget och fyfan vad underbart det hade blivit...kom igen nu Zlatan!!!..så slipper man tänka såhär.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 13:57
-------henry----------messi----------
---------------Ibra------------------
--inesta----------------------alves--
-----------xavi------Touré-----------
--abidal-----------------------------
-----------Piqué------Puyol----------

så här vill jag att positionerna ska se ut när barca är i anfall, ibra öppnar upp för iniesta och alves, han kan skarva bollarna åt alla möjliga håll..tror zlatan hade kommit till sin rätt på ett betydligt bättre sätt.

Barcelona Hetfield
2010-03-08 13:24
Blyger

Det är ju så, Zlatan är helt bedrövlig utan boll, förstår inte hur Pep tänkte här

Zlatan behöver få känna på bollen en hel del innan han kommer in i matchen, men det är praktiskt taget omöjligt när man har Messi och Xavi i laget, han är väl kanske ett offer för taktiken, vem vet

Det Pep får göra att gå till ritbordet och se hur han ska göra nu, det funkar inte längre

Vi har vunnit på sistone tack vare individuella prestationer, sånt kan man inte lita på alltför mycket utan att bli ett dåligt/mediokert lag, jag vill slippa det
Barcelonistas
2010-03-08 13:19
Sen vetta ja fan inte va fan som hänt ibra? man kan fan undra vafan han gjorde under jul lovet... för mycket tjejer cigg öl kanse ligger bakom?
Barcelonistas
2010-03-08 13:18
Som sakt bättre att ha en form svacka nu än om 1 månad typ. de är många matcher kvar och jag är helt säker på att barca vinner ligan bara om man hittar formen.
Barcelona kallesiete
2010-03-08 13:12

Blyger
Jag håller med dig om att Zlatan ibland borde droppa mer för att använda sin speluppfattning och sitt passningsspel. På just den punkten är han, för att ständigt jämföra med Eto'o, ett par strå vassare. Eto'o var bättre på att lukta till sig var bollen skulle hamna och göra många lätta mål. Zlatan har för dålig hunger i straffområdet just nu. Står ofta i passningsskugga.

Zlatan har ett enormt skott och ett bra passningsspel. Jag tycker precis som du att han i många fall borde droppa och leta ytan precis utanför straffområdet för att därifrån kunna skjuta / använda sin fantasi.

Men han måste bli bättre på att nosa till sig bollarna i straffområdet när Barca har etablerat sitt spel högt upp i banan (matchbilden brukar ju se ut så.) Är övertygad på att dom tränar på det. I början hade han lättare för det men på sistonde har han haft problem en del matcher.

Barca måste hitta sin bästa form igen och få igång spelet som är ostoppbart när det fungerar.
Barcelona Hetfield
2010-03-08 13:11
Pipita

Det är tyvärr 2010 nu, inte 2000 om du har märkt det

Kaka ville till Real Madrid? Jo tack, Real var väl de enda som var dumma nog att betala 70 miljoner för en så överskattad spelare

C.Ronaldo ville till Real? Jo tack, killen har vunnit allt som går att vinna i PL, det är klart att han ville bort, det är bara Real som är dumma nog att punga ut 1 miljard på 1 spelare (!)

Tänk lite innan du skriver något, jag vill inte spricka din bubbla, men Real är inte samma lag som för 10 år sen
Real Madrid ☆"PIPITA" HIGUAIN☆
2010-03-08 12:42
Jag ser att folk under skriver att vi bara köper till oss stjärnor och att metoden för real stavas pengar, sen kan vi få vem vi vill o köpa till oss ett lag. Då vill jag bara säga att så är det absolut inte alls. Man City erbjuder ju spelarna mer än vad vi gör så fattar inte varför ni bara säger att den som har pengar, får stora spelare. Vi har en tradition, en storhet och glamour som få klubbar har. Man brukar säga att det finns Manchester United, Inter mm men sen så finns det Real Madrid, det är som en ultimat klubb. Flera spelare känner att de behöver gå till Real Madrid innan de slutar sin karriär för att få det skrivet på sitt CV. Spelare lockas helt enkelt till oss, vi har en dragninskraft som kanske är den största i hela världen.

Kaka: Jag skulle bara lämna Milan för Real Madrid

Cristiano Ronaldo: I wanted to come to Real Madrid for it's succes and grandness.
Annons: