/spanien/barcelona/forum/15868.aspx/spanien/barcelona/forum/15868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Go[al]nzalo Higuain
2010-04-29 17:09
Alla dem felaktiga beslut som togs mellan barca och inter så tycker jag att dem jämnade ut sig, båda lagen blev rånade och fick till skänks av domarna.

Varken inter eller barca kan klaga, dem fick med sig och mot sig och till slut blev det break even.
Barcelona Barca-nist
2010-04-29 17:09
test
Barcelona GeziiMelBarca
2010-04-29 17:08
Det var en jobbig skoldag idag må jag säga.. men jag är också STOLT över Barca. dom spelade riktigt bra men fick inte så många avslut på mål som dock va lite tråkigt + inter hade fegt spel det är klart men finns inte så mycket å göra åt nu.. jag tror på ett starkare Barca 2010/2011 och jag kommer aldrig ge upp hoppet om laget Once Barca Always Barca 3
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-04-29 17:06
" It’s Official - Barcelona’s Zlatan Ibrahimovic Is A Big-Game European Flop"

Kan inget annat göra än att hålla med
Barcelona NoGo™
2010-04-29 17:06
Rambla~

Ja det går inte att missa direkt tyvärr och fattar inte hur domaren gångpågång går på det hela tiden.
Barcelona Mojito
2010-04-29 17:02
Fler som tror det kommer vara knäpptyst på Camp Nou mot Tenerife?
Spelarna verkar prestera bättre med en tyst publik än med en sjungande.

Jag konstaterar också att den tunna truppen och det hårda matchandet tagit en del på krafterna, mentalt som fysiskt.
Inte konstigt att Xavi och Iniesta ständigt dragits med småskador efter att ha spelat konstant sedan EM 2008.
Denna säsong har vi t ex spelat 10 matcher mer än Real Madrid, jag anser att vi mot Inter till stor del fått betala priset för detta.

Jag skiter i att Pep vill ha en mindre trupp och lita på ungdomarna, i större mathcer behövs även rutin och det saknas förutom i försvaret.

En offensiv kreativ mittfältare som accepterar bänken emellanåt behövs, samt en stabil vänsterytter. Min röst går till Pjanic och David Silva.
Huruvida Zlatan stannar eller ej överlåter jag till Rosell och Pep. Men Torres är mer än välkommen. J. Dos Santos har fått för lite speltid i år för att jag ska se honom som ett komplement redan nästa säsong.

Känner mig som en maräng som diskuterar värvningar i april, men det är bara att inse att förändring krävs.
Barcelona M79
2010-04-29 17:01
På tal om filmningar

Diego Milito måste vara särklass största filmaren i dagens fotboll. Måste vara jobbigt att falla så mkt som han gör alt bor det en man i en flickkropp ?
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 17:00
Rambla~:

Min syn är perfekt så den behöver inte kollas, du däremot borde lära dig offside regeln.

Jag vet exakt vad "mes que un club" och behöver ingen lektion från dig om det. I medgång är det lätt att vara sympatisk det är i motgångarna som ens riktiga ansikte visar sig.

Om "Mes que un club" är att sätta på vattensprinklers och smälla smällare utanför motståndarnas hotell till 4 på morgonen, ja då är ni verkligen "mes que un club"

Jag trodde verkligen att ni var värdiga förlorare men ni har visat ert riktiga tryne. Tänker inte tjaffsa mer. Ha det bra.

Ps. I mina ögon är ni fortfarande världens bästa fotbollslag, med hästlängder men jag blev riktigt besviken igår på hur ni hanterade en motgång. Inte värdigt Barca. Ds.
Barcelona C.Andrés
2010-04-29 16:55
Angående filmningar så är det något jag absolut HATAR och tycker det är det mest patetiska man kan göra som fotbollsspelare. Att se Busquets eller Dani Alves lägga sig så fort någon rör dom gör mig så jävla förbannad. Att bli nuddad och sedan falla ner på marken och skrika ut och se helt förtvivlad ut och peka på benet/valfri del som om det hade gått av för att 10 sekunder senare vara uppe och springa. Det är bland det äckligaste jag vet. Busquets faller i denna kategori lika mycket som Alves,för i helvete res på er och sluta filma. När man ändå är på så kan man ju önska att Alves tränade på att förbättra sina inlägg och sin markering.

Filmare,NO THANKS!
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:54
Ämne: @Rambla~

"Det mes....
Pique är inte offside, kolla synen.

Mourinho gömmer sig visst. Han skyller på allt och alla, kan inte stå för vad han är.

Du vet inte ens vad "més que un club" betyder och vad som syftas med det, så då ska du nog inte uttala dig.

Angående Unicef, tänker jag inte ens kommentera. Gömmer sig? Jisses vilken lam ursäkt.
Barcelona SaM__-
2010-04-29 16:53
äh det är bara att bita i det sura äpplet. Inter spelar välförtjänt final i Madrid sett över två matcher.

Sedan verkar vissa ha svårt att förstå skillnaden mellan diskussion om olika avgörande faktorer och att vara en dålig förlorare. De flesta här inne är ense om att Inter gick vidare välförtjänta. Men bara för att man sedan vill diskutera vulkanens inverkan, domarens fel beslut eller Zlatans dåliga prestation betyder inte att man tar ifrån Inter de cred man förtjänar för finalplatsen.

Inter hade de marginaler och de flyt som Barca hade förra året för att ta sig hela vägen. Vulkanen gjorde inte förutsättningarna direkt bättre för Barca. Något som är lite störande är dock att Barcelona och Inter har möts 4 gånger i år. Barcelona har vunnit två gånger, inter en och en match slutade oavgjort. Endå är det Inter som spelar final :)

Men vi kommer tillbaka och faller med huvudena högt.
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:52
@Admin:

Glömde det!
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:51
El Capitán

Äh, vi ältar inte, eller inte jag i alla fall. Vill nog bara prata av mig och då kommer man in på felaktigheter, misstag och annat. Till syvende och sist så var vi inte tillräckligt bra över två matcher för att gå vidare. Man har rätt att diskutera utan att det ska behöva komma in troll här och fjanta sig.
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:50
@Rambla~

"Det mest komkiska är ändå hur interfans försöker försvara sig med Militos så kallade friläge och felaktiga offside. Det händer 7-8 gånger per match att felaktiga offsides döms. Det var inget mål. Inte ens en målchans, det hann aldrig bli det."

Det är precis det jag inte gör, det är snarare du som klagar över domsluten. Felaktiga domslut sker i alla matcher och ja, Bojans mål borde ha godkänt, lika mycket som Piques inte borde ha blivit det då han står i en offside position!

Kolla från minut 1.57

Sen att du tycker att det var helt rätt att sätta på vattensprinklers säger en hel del om din sportsmanship. Mourinho är världens osportsligaste människa, jag vet men han gömmer sig inte bakom en fras om "mas que un club" eller en Unicef logga.
Barcelona Visca_Barca
2010-04-29 16:50
Om bussi är Filmare ja då är Lucio Brad Pit o Pepe den nye Bruce Lee
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:49
NoGo™

Såg du Milito när han hela tiden försökte söka upp Yaya eller Pique för att få kroppskontakt, för att sen kunna falla ihop som ett asplöv? Det skedde under hela matchen och det var så uppenbart vad han var ute efter. Sneijder likadant, varje gång han blev av med bollen kastar han sig framåtstupa till marken och vädjade till domaren. Det är så utstuderat och är direktiv från Mourinho.
Barcelona El Capitán
2010-04-29 16:49
Rambla//

Som sagt, jag håller med dig. Har aldrig sagt att bollen tog på Yayas hand eller att domslutet var korrekt.
Menar bara att det tjänar inget på att vi ältar över förlusten, blir bara ännu jobbigare då.

Av ren nyfikenhet, vad anser du om Busquets kontra Touré i valet av mittfältsplatsen?
Själv skulle jag gärna se att Yaya fick lite mer chanser nu i slutet av säsongen. Innan kunde jag förstå Peps val att ha Sergio som första val, men nu är det väl relativt tydligt att Yaya är i bättre form helt enkelt...
Silthrim
2010-04-29 16:46
C.Andrés :

Vad jag har läst , så ska City gå för Torres , City ryktas sälja spelare för att kunna lägga ett så vasst bud som möjligt på Torres, har då inte läst något eller ens hört några rykten om ett bud på Zlatan.

Villa ryktet tror jag dock att det är mer sanning i , han var nära oss i förra transfer fönstret, och enligt rätt säkra källor så är Barca Villas första val, och dom källorna stärks ännu mer efter det som stod på Total Barca.
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:45
...
Barcelona NoGo™
2010-04-29 16:44
Så fort en Barça spelare filmar så är det världens skandal bla bla, kolla på era egna spelare förfan och jag menar Inter fansen är väl dom sista ska uttala sig om sånt.
Real Madrid Mia_1977
2010-04-29 16:43
Och detta är ingen dejting site! /Mod
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:42
Ämne: @ Barca4eva:

1. O....Han fick ju ut grisen Motta, som säkert var tanken. ;)
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:40
Länkar i länktips, simple as that. /Mod
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:39
Interistaaa

Snälla, kalla inte folk för pajas här inne. Du åker ut.

"Ja, Bojans mål blev tveksamt bortdömt."
Tveksamt? Vad är det för trams? Vad är det som är tveksamt? Det är helt felaktigt och inget annat. Då är Barca i final. Inser du hur avgörande det domslutet blev?

"#3: Piques mål var offside."
Hur kan Pique vara offside när både Zanetti och Muntari står nedanför och gör honom onside? Kan du verkigen offsideregeln?

Nej, Alves straff eller inte kan kvitta. Den var inte solklar på något sätt. Troligtvis så faller Alves när han känner beröring, som de fleste brukar göra.

Det mest komkiska är ändå hur interfans försöker försvara sig med Militos så kallade friläge och felaktiga offside. Det händer 7-8 gånger per match att felaktiga offsides döms. Det var inget mål. Inte ens en målchans, det hann aldrig bli det.

Så enligt dig ska bara felaktiga domslut som gynnar Barcelona få diskuteras? För det är ju vad alla tar upp så fort Barcelona vinner en match.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 16:38
Ärligt talat orka tjafsa! Inter vann och grattis! Finns inget mer säga.
Barcelona Barca4eva
2010-04-29 16:36
Interistaaa

1. Piques mål var inte offside, dessutom klass.
2. Filmning elr inte var det gult som Motta skulle få (= utvisning eftersom det blir 2 gula)
3. Bara ditt namn säger vilken pajas du är
Barcelona VizzlA^^
2010-04-29 16:33
Håller med Guardiola, vi åkte ut på Grund av en viss Eyjafjallajökull..
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
Kan någon säga huruvida Sandro Rosell har några seriösa planer på nyförvärv när han nu kandiderar till president i sommar?
Barcelona Rambla~
El Capitán

Även om bollen skulle ta på Yaya hand/arm där så är det inte frispark. Han står 1m ifrån när Samuel eller vem det var, rensar bollen rakt upp i magen på honom. Yaya sträcker inte ut någon hand eller arm för att stoppa bollen, han har händerna utmed kroppen.
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:30
@ Rambla~:

Du är en pajas. Att du fortfarande klagar på domslut hit och dit är bara patetiskt.

Ja, Alves borde ha fått en straff i första mötet.
Ja, Milito var offside när han gjorde 3-1 målet.
Ja, Bojans mål blev tveksamt bortdömt.

3 Felbedömningar som gick emot Barca, det har du helt rätt i.

Det du glömmer är följande:

#1: Milito blev felaktigt avblåst för offside i ett läge där han skulle bli helt ren med Valdes i första mötet.

#2: Motta får syna det röda kortet efter en vidrig filmning av Sergio B.

#3: Piques mål var offside.

Som du ser så jämnar domsluten ut sig men du ser endast vad Barca har råkat ut för i den här semifinalen.

Att Sladjan är en pajas är en helt annan femma men att klaga på domsluten när Inter också fick några konstiga domslut emot sig är helt fel.

Annons: