/spanien/barcelona/forum/15864.aspx/spanien/barcelona/forum/15864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2010-03-10 15:56

Historian om Franco övertygade mig,
Visca Lyon!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-10 15:51
Ämne: vilken match ska ni ....Då jag ska kolla på matchen hos en Milan supporter blir det ManU-Milan, men kommer ha mobilen på för inkommande "jaaa" eller "faan" sms.
Barcelona Mano
2010-03-10 15:41
Mycket intressant att läsa om Iniesta! Bra jobbast Mohamed!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-10 15:40
vilken match ska ni kolla på idag?

Jag själv ska kolla på

Real - Lyon :)

För unidet är redan klara
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-03-10 15:33
//Canaletes
håller med dig där.. låt real ta ligan i år och jag hoppas att Pep fokuserar enbart på CL, att skriva historia som första lag att vinna CL 2år i rad på självaste bernabeu e ju nästan lika stort som trippeln!! Once in a life time som sagt..
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2010-03-10 15:07
Ämne: "1999 så spelad....
Jag spelade faktiskt Nike premier cup häromdan om det var den cupen han menade:)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-10 15:02
"1999 så spelade Iniesta Nikes cup och var då 14 år gammal. Han avgjorde finalen mot Rosario Central på stopptid. Ett mål som var väldigt likt målet på Stamford Bridge tio år senare."

Var det nån mer än mig som fick gåshud när ni läste detta först ?

Mohamed vilket jobb du gör ;) underbart!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-10 14:49
Trots att idag är en vilodag för spelartruppen har fyra spelare haft en individuell träning imorse.

Abidal tränade för första gången ute på träningsanläggningen sedan han skadade sig och med sig vid sin sida hade han en rehabtränare som höll koll på fransmannen.

Henry tränade inte igår på morgonen eftersom han hade känningar i ena hälen, men deltog under kvällspasset och tränade även för sig själv imorse. Det ska således inte vara någon risk att han missar matchen mot Valencia denna helg.

Gabi Milito och Keite var de övriga två som befann sig på träningsanläggningen idag. Argentinaren gjorde några lätta övningar, medan mittfältaren fortsatte med sin rehabilitering.
Barcelona Pedrito
2010-03-10 14:47
Ämne: FCB Més que un club/....Fan det är lätt att hata Madrid och allt de står för som Cule... Man föstår Kataloniens befolkning.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-10 14:46
Barca kommer som det nämns i artikeln att överklaga vidare till nästa instans, vilket förmodligen inte kommer att resultera en ändring på beslutet.

Men det är bra att ledningen klagar och överklagar. Det är en sort markering.
Det känns som att Villarato har gjort ett sus i den spanska fotbollen.
Det har gått en inflation av röda kort mot spelare och tränare på sistone för att inte tala om dåliga domarbeslut under matcherna.

Peps eviga logo om att ”vi ska inte klaga på domaren” är helt borta.
Det var dags.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-10 14:45
Ni kör med Villarato och vi med Villafranco...
Barcelona Hetfield
2010-03-10 14:41
Pierre

Vad är det för "offer" mentalitet du försöker med, personer från puertan är väl de sista i världen som ska säga "Sen går det uppenbart inte att skriva här inne" när det är stängt för utomstående i Puertan

Hypocrite..
elbraco
2010-03-10 14:39
är det någon som vet om barcaredaktionen kommer göra mer reportage om spelare? hade gärna sett ett om Xavi eller Puyol :)
2010-03-10 14:38
Pierre/

Uppenbarligen kommer jag inte kunna övertyga dig att något märkligt skedde i samband med den matchen. Du måste verkligen innerst tro att Madrid vann den matchen fair and square. Men om du vill vara naiv så får du göra det. Jag bryr mig inte.

"Sen går det uppenbart inte att skriva här inne. Som att trampa i en myrstack."

Du verkar vara en överkänslig person. När attackerade jag dig? Jag bara svarade lugnt och sansat på dina kommentarer.
Real Madrid Pierre
2010-03-10 14:31
el Flaco - Fuerza Chile!

Det du skriver är bara en hypotes hur det kan ha varit. Finns fortfarande inget bevis. Antingen gjorde han det eller så skyller folk bara ifrån sig efter en förlust. Bara tråkigt om fler och fler ska få fel fakta för att sen sprida det vidare. Sen går det uppenbart inte att skriva här inne. Som att trampa i en myrstack.
2010-03-10 14:28
Pierre/

Var ser du faktafel i det inlägget jag skrev 13:40?
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-10 14:27
Vi får väl snacka om vad vi vill som har med Barca att göra i vårat forum.

Sen så gjorde han väldigt många dåliga saker med Barca men de som han gjorde ''bra'' va inte tillräckligt för att täcka såret som han rev.
Real Madrid Pierre
2010-03-10 14:27
el Flaco - Fuerza Chile!

Problemet är vell faktafel
2010-03-10 14:22
Pierre/

Varför tar du åt dig? Det var någon längre ner som ställde en fråga och jag svarade på den. Problem?
Real Madrid Pierre
2010-03-10 14:21
el Flaco - Fuerza Chile!

Kika vad franco gjorde åt barcleona med. Det tas aldrig upp. Och hur länge ska det ältas om franco?
2010-03-10 14:05
Hetfield/

Som jag har uppfattat det är den en pålitlig källa och den har aldrig utmanats. Och det låter även logiskt med tanke på att Barcelona vann första mötet med 3-0 på Camp Nou. Hur kan då samma lag helt plötsligt förlora med 11-1 i returen på Bernabéu? Det måste helt klart att funnits externa påtryckningar, som t.ex. Franco.

I mina ögon är det en vattentät källa.
Barcelona Hetfield
2010-03-10 13:57
el Flaco

Hur säker är den källan? Kan det inte vara anti "Real Madrid" propaganda? Nu påstår jag inte att det är så, och med tanke på hur en diktator är, så låter det inte alltför konstigt, men man undrar ju hur troligt det är
2010-03-10 13:40
FCB Més que un club/

Det stämmer. Inför returmötet mellan Barcelona och Real Madrid i semifinalen av spanska cupen, som då hette Copa del Generalisimo, skickade Franco ner sin minister för statssäkerhet in i Barças omklädningsrum.

Denne påminde spelarna om att några av dem hade återvänt till Spanien efter inbördeskriget och att detta kunde tolkas som förräderi mot landet: ”Glöm inte att vissa av er spelar här idag tack vare regimens generositet”.

Det var inte svårt att fatta vinken. Spelarna förstod om att diktaturregimen tänkte granska deras bakgrund och möjligen även slänga ut de ur landet ifall de inte förlorade matchen.

Den här händelsen kan du bl.a. läsa i Jimmy Burns episka bok "Barça -a peoples passion".
Barcelona FCB Més que un club
2010-03-10 13:12
Hej grabbar!
Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en grej.
Detta kanske är lite OT. Jag vill gärna veta ifall det här stämmer. Under tiden som Franco regerade blev barca spelarna hotade i en match om att dem var tvungna att förlora. Detta skedde då under halvtids vilan. Stämmer detta? Vore snällt om någon kunde länka. Tack!
Barcelona Abbe.
2010-03-10 12:02
En snabbspolning på hur snön har täckt Camp Nou's gräsmatta.
Barcelona Hetfield
2010-03-10 11:59
Jag tror dessvärre att Real kommer att vinna hemma, kan man slå Sevilla på det sättet så är det inte omöjligt att vinna mot Lyon, problemet här är att om Lyon gör 1 mål, då måste Real göra 3 vilket är aningen klurigt om Lyon väljer att stänga matchen. Sen har vi också Man U-Milan, där tror jag att Milan vinner med 1-2, då kommer Man U att gå vidare, sen så har jag tippat på att Milan och Lyon vinner ;)
Barcelona ★Barca★
2010-03-10 11:50
Real kommer få det sjukt tufft idag. Real är starka hemma. Men allt kan hända i fotboll. Lyon är inte Porto.

Gissar på 1-1.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-10 11:49
Det blir 2-1 till Real i en riktig nagelbitare..Lyon vidaare!!!, hoppas kräken åker ut..värre lag finns inte.
El_Capitano
2010-03-10 10:33
vissa maränger tror att RM krossar Lyon ikväll, som dom skulle krossa Liverpool och sjunga ramsor =)

Lyon kommer att kriga till slutsignal så det blir inga promenad match för RM som maränger förespår.
Barcelona Der Afro
2010-03-10 10:19
Ikväll håller jag på Lyon av hela mitt hjärta. Tänk om Real åker ut trots att man som vanligt myglat ihop miljarder och köpt sjukt stora spelare ... huvuden kommer rulla i en redan huvudlös klubb.
Annons: