/spanien/barcelona/forum/15861.aspx/spanien/barcelona/forum/15861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid ##adidas##
2010-03-07 13:29
En gång för alla. Real Madrid leder ligan eftersom man mött Barca endast 1 gång denna säsong. Man går på målskillnad tills man mötts två gånger. Okey?
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-07 13:29
Haha, har kollat på Zlatans utvisning typ 10 gånger nu och fyfan vilken vidrig Almeria spelare.

Killen spelar ju över totalt !!
Han springer i vägen för Zlatan och Zlatan krokar i benet, det är fan tveksamt om det ens ska vara gult, rött kort är fan pinsamt men vi alla vet ju hur gärna de spanska domarna viftar med de röda..

Börjar nästan fundera om Spanska domarkåren får en bonus för varje rött dom visar..

//
Real Madrid ##adidas##
2010-03-07 13:27
Jag med
Barcelona NoGo™
2010-03-07 13:24
Patrick Kluivert

I Spanien är det tydligen så att det är inbördes som räknas om lagen inte spelat 2 matcher mot varandra än. Så Real leder på bättre målskillnad just nu.
Barcelona Patrick Kluivert
2010-03-07 13:22
Hej, är det inte inbördes möte när det gäller la liga? isåfall varför skriver madrid redaktionen att de leder la liga? lite konstigt... :S
s.eto
2010-03-07 12:44
så jävla trött på skit zlatan allså.. varför köptes han?
Barcelona Calavera
2010-03-07 12:40
Problemet med riktigt stora namn i fotbollsvärlden är att den vanlige supportern sällan får tillräcklig info om spelarens prestationer.

Spelare som Ibra och Henry är miljardindustrier: deras sponsorkontrakt rör enorma belopp och om deras namn "smutsas ned" av (befogad) kritik kan det innebära jätteförluster för Nike, Puma, Adidas m fl sponsorer. Dessa ser därför till att journalister håller inne med kritiken och inte tar fram fakta som kan vara obehagliga för deras testimonials.

I Zlatans fall har vi dessutom hans egen arrogans att ta med i beräkningen: får han kritik av en journalist så hatar han honom hela livet. Zlatan förlåter aldrig den som kritiserar honom, det är ett skrämmande faktum.
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:39
Ämne: Ämne: el juli....
Du kan inte jämföra Rijkaards första säsong med Zlatans. Då klubben var i en dålig period i början av 2000-talet jämfört med ett lag som precis hade vunnit el triplete.
Barcelona jopo
2010-03-07 12:37
Den största anledningen till formen och "krisen" är uttåget ur cupen mot Sevilla.
Från den dagen har spelet pekat neråt och det var från och med då alla skador plötsligt kom efter varandra.
Jag tror det beror på rytmen.
Förra säsongen spelade vi i alla turneringar och träningen var anpassad för att kunna spela 2-3 matcher i veckan, men nu när vi är ute ur cupen måste träningen anpassas efter det och det är det som har gått åt pipsvängen. Dessutom använder inte Guardiola rotationssystemet längre.
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:35
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:35
PILMA

Det finns gränser. Kostar man så mycket och ersätter en stor målskytt klart att man förväntar sig mycket då. Han är trots allt 28 år , det är itne så att han är 22 och ska typ utvecklas. Kolla på en spelare som pedro tex , som har varit inhoppare och startspelare på senaste tiden och endå gör han 16 mål totalt sedan han skrev på a-lags kontraktet. Våran bästa målskytt efter Messi.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-03-07 12:33
Ämne: el julio

Återstår....
AzizWaysi

Rijkaard har inte hellre gjort någon glad i hans första halv säsong, vad som hände sen har vi alla nog bevittnat, så jag litar på Ibra alltjämt för jag vet vad han kan.

Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:29
el julio

Återstår att se.
2010-03-07 12:28
Ämne: Pilma

Även om jag....
AzizWaysi

Tappar man tålamodet så kommer man inte hellre orka med livet.

Tålamod är människans bästa vän.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-07 12:27
Ni alla kommer att få äta upp era ord när Zlatan börjar näta match efter match, och även prestera.

Ha tålamod istället om nu Zlatan gör 20 mål i år så är det riktigt bra för att vara föra säsongen. Ha uppe era förväntningar istället uppe till nästa säsongen då vi verkligen kan se om han passar in eller inte.
Barcelona el julio
2010-03-07 12:26

Varför ....
Aziz

Att beskriva en spelare med meriter som Ibras som skoputsare finner jag ngt orättvist ja...

Formen efter nyår är allt annat än bra, det ser vi alla, men ngt har han ändå gjort för Barca första säsongen. Nu i CL mot Stuttgart och förstås det avgörande målet i klassikern.

Vi får se vilka konsekvenser utvisningen får och hur Peps tålamod är. Troligen är tålamodet mkt stort och jag instämmer i de synupunkter som skrivs att spelet behöver utvecklas.

el julio
2010-03-07 12:25
Ämne: Qanii

Håller med ....
Qvirre

Varför kunde någon förklara detta på det visset tidigare. hoppas att alla begriper hur situationen ligger till.

Ibra ska anpassa sig till Barça och Barça ska anpassa sig till Ibra, så är det bara.
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:25
Pilma

Även om jag inte gillar honom så har ja alltid velat han ska lyckas , han spelar ju trots allt i barca. Men till slut orkar man inte ha mer tålamod..
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:21
el julio

Varför är det orättvist för? har han inte fått många chanser? Hur många gånger missa han öppet mål under februari? Hur länge ska vi ha tålamod? Han är ju den dyraste spelaren i klubbens historia. Klart att man har höga förväntningar då.
Barcelona BOJAN...
2010-03-07 12:20
Jag förstår att man klagar på Zlatan det är rätt att vara kritisk mot en spelare som inte spelar bra. Men istället för att snacka nyförvärv som Villa eller att byta tilbaks Etoo vilket bara är ren idioti. Man kan väl stället snacka hur man kan utnyttja Zlatans förmåga mer, för han är en fantastisk bra spelare det vet vi alla.
Barcelona Qvirre
2010-03-07 12:16
Qanii

Håller med dig i att vi måste stödja laget nu när vi är lite ur form. Att enbart klaga och klanka ner på enskilda spelare leder ingen vart. Tycker ändock att de allra flesta personerna här i formumet försöker att hålla en konstruktiv diskussion. Cred till er!

Vidare vad det gäller Zlatans acklimatisering till Barcas spel ser jag detta, precis som jag tidigare varit inne på, som ett växelspel. Det är mao inte bara Zlatan som ska anpassa sig utan till viss del även laget Barca. Zlatan är som sagt ingen etóo, villa eller forlan. Zlatan är Zlatan. En urstark target som kan ta emot vilka bollar som helst(som kommer mot honom, och inte i djupet) och fördela dessa vidare. Lär sig Barca som lag att använda sig av Zlatans kvalitéer är jag helt övertygad om vi kommer att få se underverk. Då kommer vi även att kunna få hål på den typ av försvarsspel som Almeria praktiserade igår. För om sanningen ska fram så blir Barcas spel, även om det är vackert och snabbt, många gånger sönderläst. Motståndarlaget ligger med samtliga spelare på rätt sida och det finns inga ytor att spela på. Något gårdagens match vittnar väldigt tydligt om, då det flesta av Barcas anfallsförsök slutade med en gröt där Almerias spelare antingen tjongade iväg bollen eller där en Barcaspelare missade passningen.

Hur många längre bollar på Zlatan har Zlatan fått sedan han började spela i Barca. Om du frågar mig är antalet inte fler än tio. I Inter fick han minst tio sådana bollar per match. Missförstå mig inte medvetet nu att jag vill att Barca ska frångå sitt spelsätt. Däremot anser jag att det behöver utvecklas.
2010-03-07 12:16
Först läste jag ZZZZlatan9s inlägg och blev minst sagt förvånad, men sen läste jag AzizWaysis inlägg och blev dubbelt så förvånad som den förre inlägget.

AzizWaysis vad åller du på med? ingen har sagt att vi har glömt Etoo men kom igen respektera Ibra.
Han är vår nu, och kommer inte lämna oss hur mycket du än önskar. så kom igen vissa lite lojalitet.

Det som du har är alltid ditt, i detta fall Ibra
Barcelona el julio
2010-03-07 12:15

Ehh kons....
Aziz

Konstigt?

Du uttrycker dig på ett sätt som inte lämnar mycket tolkningsutrymme när du skriver som du gör.

Sedan att din beskrivning av spelaren Ibrahimovic är förenklad och orättvis är en annan sak. Capo Cannoniere är vanligtvis inte skoputsare åt andra...

Men men...

el julio
Barcelona Hetfield
2010-03-07 12:12
Varför tar ni upp Villa? Är det verkligen smart att lägga så mycket pengar på en spelare som börjar närma sig 30 års åldern?

Vi har samma problematik med Zlatan, vi köpte en så kallad "färdig" produkt, dvs. en spelare som ska komma in och prestera, han är inte precis 22 år längre, varför ska man då lägga 40 miljoner på en Villa? Hellre att man köper en yngre spelare

Det vi har lärt oss är att en stor , stark targetplayer funkar kanske inte alltför bra i Barcelona, så jag antar att nästa anfallare som köps är kvick och liten
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:10
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:10
el julio

Ehh konstigt att jag har hållt på laget sedan Ronaldinhos tid , och skulle ja hålla på enskilda spelare skulle ja inte åka ner till barcelona och kolla på matcherna där ibland , isf kunde jag ju kolla från soffan om jag höll på "enskilda" spelare.
Barcelona el julio
2010-03-07 12:07

För att ....
Aziz

Jamendåså.

Då vet jag att du inte håller på laget utan enskilda spelare. Diskussionen är avslutad.

el julio
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:02
el julio

För att jag har allitd varit emot zlatan , och älskat Etoo lika mycket som jag älskar Ronaldinho och Messi. Och så kommer den där pajasen hit och försöker få zlatan till ngn gud eller något , och när han är intens i närheten av Villa och Etoo. Det går absolut itne och glömma vad Etoo har gjort för oss just därför kommer han alltid vara en legend vare sig om han spelar i inter , barca eller city. Det går heller inte att gå vidare efter världens sämsta affär. Det är vad jag tycker.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-07 12:02
Hur många matcher är Zlatan avstängd?
Barcelona Qanii
2010-03-07 11:54
Barcelona förlora matchen och i dags läget är laget lite ur form. Tycker att man kan diskutera ibras utvisning var de verkligen ett rött kort? Såg inte situationen så bra! Sen så behöver ibra mer tid har sagt det 1000 gånger, det tar tid för honom att komma in i laget och La liga.

Precis som vissa här inne säger så tycker jag inte heller ibra passar in i barcelonas spel då han är för trög och tar inga djupledslöpning vilket lejonet gjorde så bra. Med djupledslöpning så öppnas försvaret upp och spelare som messi får utrymme! Barcelona behöver spelare som tar djupet tycker man gjorde stor misstag då man inte valde köpa in anfallare som tar djupet.

Sen att påstå att Lejonet fick smör passar varje gång och snubbla in bollarna är ju bara ren idioti. Han har ju aldrig gjort mål utan att få smör passar själv eller hur? Vakna upp gått folk som påstår det...

Stötta laget istället för att klaga, nu är Ibra hos oss och man får helt enkelt ge han all stöd man kan. Hur ska de gå nästa vecka mot valencia utan ibra? Titti är helt ur form och ibra har inte heller visat någon form på senaste tiden.Valencia som brukar spela bra mot barca vi får hoppas på de bästa
Annons: