/spanien/barcelona/forum/15859.aspx/spanien/barcelona/forum/15859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-04-21 01:04
Har ni glömt att vi slog Inter med 2-0 på camp nou? Har ni glömt bort att vi gjort 11 mål mot Real Madrid på dom senaste 4 matcherna? Att vi slog ut Cheslea? att vi lekte med Man U i finalen? Har ni glömt bort att vi är det enda laget som tagit 6 tittlat på 1 år? Har ni glömt bort att vi är världens bästa lag? Ni ha gjort det va?

Vi hade lekstuga mot Arsenal, vi hade lektstuga mot Bayern, vi hade lekstuga mot Lyon.. vi hade lekstuga med alla möjliga lag i världen.

Vi är det laget som spelar världens finaste fotboll.. har några av dom ödmjukaste spelarna i laget och håller alltid ihop oavsett vad.

Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-21 01:03
Missade matchen men varför handlar allt eftersnack om Balotelli när inter skrällde?
Barcelona Rambla~
2010-04-21 01:00
Ämne: GoonerSlayer

kul....
Man blir lätt så när man går omkring och är bitter ett år efter förlusten.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-21 00:59
Bra med lite tjafs i Inter. Balotelli har rört om ordentligt i deras omklädningsrum. Materazzi har försökt slå ihjäl killen, Zanetti säger att Balotelli har förstört hela glädjen med vinsten. Mourinho säger att Balotelli har gjort bort sig igen.

Eftersnacken för Inter kommer handla mycket om Balotelli och inte om deras insats.

Maicon har tappat ett par tänder.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 00:52
GoonerSlayer

kul att du kommer till barca forum o kallar folk för dum i huvudet!?

tagga ner lite
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 00:50
Xavi Slams Referee's "Portuguese" Bias To Jose Mourinho - Report The fiery Catalan allegedly announced that Inter's victory was in part down to Portuguese referee Olegario Benquerenca who, of course, shares a nationality with Jose.Referee's "Portuguese" Bias To Jose Mourinho!!!
Barcelona basaric
2010-04-21 00:46
“I saw that Materazzi was attacking him in the players' tunnel and I've never seen anything like it,” Ibra told RAI.

“If I were him, I'd have left Mario alone, but Materazzi was attacking him and I was stunned. If Materazzi had attacked me like that, I would've decked him in a second!

“Materazzi was causing all sorts of trouble and in the Barcelona locker room we were amazed, all talking about it. A player should be proud after a win, not chase down a 20-year-old to berate him.”
GoonerSlayer
2010-04-21 00:45
Dani Alves=The King//

Du är dum i huvudet på riktigt va? Namnet förbättra knappast dina odds. På vilket sätt var det Chelsea som backade hem på Bridgen? Jag menar Barca mäktade ju med ett helt skott på mål, lika många som Chelsea hade på Camp Nou.
Chelsea var det offensiva laget i London.

Dessutom funderar jag på om det verkligen finns någon över 12 som på riktigt tror att Barca anfaller hela tiden?
Odjuret
2010-04-21 00:45
Hatten av till Inter.

De enda som jobbade ihop till godkänt idag var Xavi och Pique. Extra besviken är jag på Alves, Busquets, Keita, Messi och Zlatan.

En halvskadad Zlatan håller inte i dessa matcher, det har han visat i både landslaget och i tidigare klubblag. Samtidigt får han ingen som helst hjälp av mittfältet. Messi gick och gömde sig i stort sett hela matchen, Keita och Busquets vek ner sig på mittfältet och Alves gick bort sig både i uppspelsfasen och i positionsspelet allt för många gånger. Nästa vecka ställer vi upp enligt följande:
-----Valdes-----
----Alves--Milito--Pique--Maxwell-----
---------Xavi----Touré-----Iniesta (hoppas!)
---Henry---------Messi---------Pedro-------

Ge Alves en halvlek. Håller han inte så sätt in Abidal. Möjligtvis att Zlatan kan starta istället för Henry om han visar mer vilja och skicklighet i ligan i veckan.
Barcelona basaric
2010-04-21 00:44
Balotelli attackerad.. och enligt Zlatan så hammnade han i bråk med Materazzi i spelar-tunneln.
Barcelona basaric
2010-04-21 00:37
Bluered

Jag håller inte med där riktigt, jag tycker att Messi är mycket effektivare då han är ute på högerkanten, rör sig snabbare mot mål och det händer mycket så fort han får bollen där ute.

Dessutom så utsågs han till världens näst-bästa playmaker efter Xavi när han höger forward.

Jag uppstkatar verkligen Pep, och tycker han är världens bästa tränare, men efter att Messi utsetts till världens bästa spelare och sprutat in så många mål och assisterat så många så förstår jag inte varför han väljer att flytta på honnom.

Vill han ha mer kreativitet? Bättre uppspel? Vi har ju redan så skickliga spelare där.. Xavi och Iniesta, världens bästa på just det.
Barcelona Criff
2010-04-21 00:34
Bra betygsättning från Marca!
Barcelona Barcanist
2010-04-21 00:32
Tror f.ö. på en reeejäl urladdning mot Xerez. 5-0!
Nu ska jag sova och drömma om nästa vecka, bona nit Culés!

Visca Barca!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-21 00:32
radovan //

Keita slår bort passningar gör inget framåt suger i deffensiven. Va är de han gör jag fattar inte vad folk ser. Keita är långt ifrån formen han va i innan nyår.

Visst Alves har vart Usel senaste matcherna men Keita har vart dålig sen nyår. Han gör lite grann men inte mycket, sätt han på bänken fan Yaya gör 10 gånger mer offensivt och deffensivt.
Barcelona SaM__-
2010-04-21 00:31
Alltså vem är fejk Rambla? Rambla^9 byt nick haha!
Barcelona Smogen
2010-04-21 00:30
Barcelona Striker Pedro Critical Of Referee After Inter Defeat
Barcelona radovan
2010-04-21 00:28
Dani Alves=The King

Keita är en av de spelare som har varit viktigast för Barcelona under våren, gör ett jävla jobb i det tysta. Men en spelare som jag har tröttnat på är Dum-i-huvudet-Dani Alves.. måste bli smartare
Barcelona BlueRed
2010-04-21 00:28
basaric

Vet inte om det är mittfältare som Pep försöker skola om honom till. Jag ser det snarare som släpande forward. Messi får väl ut mer från den positionen enligt Pep, och jag håller med honom. Men i vissa matcher (väldigt få) där han inte lyckas i mitten så bör Pep sätta honom ute till höger igen.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 00:27
"And then I saw some things in the tunnel that already make me think what awaits me next week... What I saw was the Barcelona players who were angry with the referees, and it should be said that their memory is very short because I can't forget when 'my' Chelsea players cried last year over Ovrebo's refereeing in the match against Barcelona, whereas this evening they weren't capable of saying that they lost against a team that deserved to win."
GRANDE MOU!!!

hahahaha klass på denna tränaren va ?
Barcelona Smogen
2010-04-21 00:27
GoonerSlayer

men vad fan, hur många gånger ska jag säga detta. nej det borde inte varit straff när Ballack tog med hand, men då försvinner genast också 3 av de situationer som Chelsea hävdar var straffar.
Dessutom uppkom ALLA situationer EFTER att Abidal fått ett felaktigt rött kort. Chelsea har INGENTING att gnälla om för deras straffsituationer hade förmodligen aldrig hänt om inte Abidal fått detta röda kort. Slutsnackat om detta nu.

Idag var det inte alls lika många straffsituationer MEN det fanns heller ingenting som jämnade ut det den usla domaren gjorde. Förutom kanske Milito som felaktigt blev avinkad för offside i ett kontringsläge, EXAKT samma som Zlatan blev...
Barcelona NoGo™
2010-04-21 00:26
Ska bli intresant och höra vad Pep själv har att säga om matchen imorgon men nu sängen.

Bona nit
Barcelona basaric
Det är inte konstigt att Messi syns varje gång Barcelona anfaller då det är han som sköter själva uppspelen.. klart att han försvinner ur matchen och inte kan anfalla lika ofta som han gör då han är höger-forward.

Jag förstår verkligen inte varför Pep väljer att skola om Messi till en mittfälltare.
Barcelona Barcanist
Barcadinho

Du måste skoja? Kom du precis tillbaka från en semester i Nordkorea? Dani Alves har varit minst lika bra denna säsong som han var förra, han slog ju t.ex assisten till Zlatan i den första klassikern. Han har underpresterat 2-3 matcher, javisst, men inte mer än det. Och det gör inte denna säsong till hans värsta.
Barcelona radovan
2010-04-21 00:24
Namn: Gabriel Barcelona » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-21 00:05
Zero Pulse

Lugna ner dig med dina fåniga metaforer är du snäll!

Eftersom det inte verkat framgå klart och tydligt till vissa här inne säger jag det en gång till; jag klandrar inte kvällens förlust på enbart Zlatan, hela laget spelade bedrövligt ikväll (förutom Pedro) - jag anser bara att Zlatan inte är tillräckligt bra, målfarlig, skicklig, kompetent anfallare för att spela i vårat lag OCH det har jag tyckt hela tiden inte bara efter kvällens match.

Okej?!
------------------------------

ÄNTLIGEN! Någon som tycker precis som jag! Är så jävla trött på alla zlatanister som sätter honom före klubben!
Barcelona Barcadinho.
2010-04-21 00:23
Barcanist/

Ja, jag menar säsongen. Alves har underpresterat i väldigt många matcher den här säsongen.

Bluered/
Väl, lite för hårt kanske, eftersom jag är besviken på honom idag och sist mot Espanyol.

Statistiken visar många mål men många av dem kom under få matcher (hattrick och fyra mål mot arsenal osv).
Messi har varit för ojämn den här säsongen. Han var inte bra under hösten, mycket bättre nu på våren, men försvinner i många matcher.

Jag förväntar så mycket av honom. Men han jämförs med Maradona och därför ligger kraven så höga.

godnatt.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-21 00:23
REAALl //

Seriöst fattar hur du kan tycka att Chelsea förtjänar att vinna när man försvarar sig med en man mer i mer än 60 min på Hemmaplan de är SKAM.

Försvarar man sig med en man mer på hemmaplan då förstjänar man inte att gå till final punkt slut. Dommarn vann inte matchen åt Chelsea utan Chelsea förlora mtchen för de va FEGA.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-21 00:21
Grabbar ingen ide o diskutera alla domarnas tabbar, jag håller med om att dessa tabbar kommer kanske att skicka ut oss, men jag vägrar tro att Barca-spelarna har redan slängt in handduken, långt ifrån!

det som hände under chelsea matchen förra året va ett bevis på att inget är slut förränn domaren blåser av matchen.. vi har 90 minuter på camp nou.

tyvärr ser d inte ljust framöver då många kan missa en eventuell final om dom drar på sig gula kort nästa onsdag..

hoppas vulkanen fortsätter hindra lufttrafiken 1 vecka till :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Messidinho_10

Titta på matchen igen är du snäll. Jag har inte skrivit något personligt om dig, så sluta vara så jävla otrevlig och uppkäftig. Du har mött din överman nu om du ska hålla på.

Messi gömde sig i flera lägen. Det var så uppenbart och så löjligt att han inte tog för sig mer. Att Pedro var bättre pga. hans rörlighet borde vara bevis nog för det jag säger.

Pedro var Barcas bästa spelare. Och vem rörde sig mest? Pedro. Vem kämpade mest? Pedro. Vem gjorde målet? Pedro.
Barcelona Barcanist
Mot Xerez vill jag att Messi och Pedro vilas till förmån av Henry och Jeffren!
Henry - Zlatan - Jeffren på topp, tack! Messi och Pedro mååste bara få vila. Puyol på högerbacksplatsen, Milito + Chygrynskyi i mitten och Abidal på vänster. Mittfältet ska bestå av Thiago, Yaya och Xavi.
Startelvan i sin helhet:

Valdés
Puyol - Chygr. - Milito - Abidal
Xavi - Yaya - Thiago
Jeffren - Zlatan - Henry

Chygr måste få lite speltid, Milito måste få chans att komma i matchform till onsdag, Xavi kan vilas om han inte orkar, Yaya måste få chans att komma i matchform till onsdag (DÅ JAG TROR OCH VILL ATT HAN STARTAR) och det skulle inte skada med lite speltid för Thiago. Henry måste få speltid, och komma i matchform om han ev. skulle behövas i matchen mot Inter, samma sak med Jeffren. Messi och Pedro SKA vila mot Xerez, Zlatan måste också komma igång.
Barcelona basaric
Just det, Puyol fick rött direkt mot Arsenal.
Annons: