/spanien/barcelona/forum/15855.aspx/spanien/barcelona/forum/15855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-04-22 12:15
Hetfield

När Zlatan kom till Barcelona krävdes det en mer ödmjuk inställning från honom till i princip allt.

I Italien, framför allt i Inter, kunde han vara precis så kaxig och rättfram som han behagade - han var stjärnan som bar hela laget på sina axlar.

Det är som sagt skillnad i Barcelona, här tvingas han dämpa sin personlighet och attityd, de bitarna som gav honom tändvätskan i Inter.

Vi får väl se hur han förmår att vrida detta till sin fördel under nästa säsong, om han nu över huvud taget gör det.
jag är tveksam till att han kommer bli den nummer 9 som dagens Barcelona behöver.
Jag hoppas så klart att jag har fel.
Real Madrid Siempre el amor Real Madrid
2010-04-22 12:06
Ämne: Asså fy fan vad äckl....
Skönt att det är just Barcelona som klagar på domaren osv..

Hade Laporta käkat på samma restaurang som Överbö innan förra årets cl-semifinal? Sluta gnäll på domaren när ni är laget som har blivit skickade till final pga en värdelös domare.
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 12:05
Den "gamla" Zlatan under matchen mot Inter hade kunnat tända till resten av barca spelarna om han hade tänds till. Han tar försig alldeles för lite, känns som han bara spelar på 75% av sin kapacitet. Det som krävs är ett rejält lyft och tillbaka till den gamla strukturen, det är nog det sista mourinho skullle förvänta sig.

Jag är ett barcafan, men är inne på min brors konto, så slipper ni undra varför en madridtista ska bry sig så mkt för.. =)
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 12:01
Hetfield

Verkar som United kommer lägga ett stort bud på Torres.

60 miljoner pund!

Andra måltavlor för City är Cesc Fabregas, Zlatan Ibrahimovic och Jerome Boateng.

Barca kan juh sälja Zlatan för en stor summa och köpa in Torres?
Barcelona Hetfield
2010-04-22 11:58
Zlatan har blivit tam nu, han är en familjefar. Det är inte samma person som skallade spelare till höger och vänster, vilket är synd.
Nu förespråkar jag inte för att man ska skalla personer, men han har inte samma gnista längre, vad kan vara orsaken till det? Är han för bekväm av sig nuförtiden?

Frågan är hur Zlatans psyke kommer att må om vi förlorar och det han laget han lämnade går vidare till CL final, lite av ödets ironi
Barcelona kallesiete
2010-04-22 11:57

Kimmen
Mourinho kan motivera och intstruera sina spelare bäst han vill. Barca kommer vara som bålgetingar och ständigt ta löpningar, förhoppningsvis även i ljupet och öppna för varandra.

Det kommer bli en jävla press i 90 minuter. Jag tror definitivt vi kan ta detta!
Barcelona Bissosaro
2010-04-22 11:44
Jag undrar vad Forbes tar med i sin räkning när de listar världens mest värdefulla lag.

Jag förstår att United och Real är på vår nivå men att Arsenal värderas högre än Barca - det är bara sjukt, haha...
Barcelona Abbe.
2010-04-22 10:00
Ämne: Ju mer jag tänker på....Givetvis kommer det bli svårt. Vi kommer ligga på rätt så duktigt, och får givetvis passa oss för deras anfallare där framme. Nu tror jag dock att Eto'o kommer få en defensivare roll och ligga på rätt sida när Barça anfallar, och sedan kommer Milito ligga på rulle och undvika offside (något han inte lyckades med förra matchen, men det verkade funka ändå).

Så som 1-0 målet mot Madrid kom till, sådana situationer vill jag se mot Inter. En spelare sätter fart, levererar bollen i sidled och tar ny position bakom backlinjen. Det är nog så vi måste röra oss.

Att bara få stå på Bernabeu och spela en Champions League-final borde vara en tillräcklig morot för att tagga till. Tar man sig dit så kan även Iniesta vara aktuell för spel, vilket jag unnar honom.

Är riktigt taggad inför onsdag.
Barcelona Kimmen
2010-04-22 09:42
Ju mer jag tänker på det desto svårare tror jag det blir för er i returen mot Inter. Det känns som att Mourinho är för smart för att tappa detta, de kan ligga rätt i sina positioner och sedan kontra med Milito och Etoo. Samtidigt om ni kommer upp i en nivå där ni kan vara känns 2 mål upp heller inte helt omöjligt. Vad tror ni?
Aléx
2010-04-22 08:45
Zidane5

Zlatan kom är precis tillbaka från skada, han har varit borta från spel i 17-18 dagar och det tar sin lilla tid innan han kommer i form.

Zlatan fick aldrig några bollar att jobba med, Pique fick mer bollar i boxen på 10min än Zlatan på hela första och halva andra halvlek.

Zlatan kommer att vara betydligt bättre på Camp Nou, han och hela laget vet att allt hänger på onsdagens match. Som Pep sa, Inter kommer att få lååånga 90min på onsdag. =)
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 08:38
Det var inte att han bytte zlatan som störde mig, utan mer att han bytte en anfallare mot en vänsterback i det läget.Visst det var tänkt att ske när det stod 2-1, men han hade gått om tid efter 3-1 målet att inte fullfölja det bytet.

Zlatan var extremt dålig, ingen vilja alls...
Man saknar den tiden Zlatan lackade ur på allt och alla, det är då han är som bäst
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 08:38
Barcelona Criff
2010-04-22 08:19
Asså fy fan vad äckligt!
Mourinho & domaren från vår match har känt varandra i 10 år, och har gått på samma restaurang och grejer förut.

Att inte Platini och snubbarna kollar upp sånt här innan är fan pinsamt, sen å andra sidan vet man ju inte om det kanske var såhär dem ville ha det?
Aléx
2010-04-22 08:15
Cruyff: “A comeback is possible”

*Länktips
adil [blaugrana]
2010-04-22 01:03
Är det till redaktionens gemensamma mail man skickar in gästkrönikor? skickade in en igår morse men verkar inte som att nagon lagt märke till den ännu.
Barcelona Hetfield
2010-04-22 01:00
Jag tror att problemet med Pep just nu är att han vill verkligen inte hamna i träsket som Rijkaard hamnade i, dvs. att man blir förutsägbar och att laget blir mätt

Det är anledningen till att han tog bort Eto'o, han vet att om han vill vinna så måste han ändra på laget inför varje år.

Ferguson är inte där han är för att han favoriserar spelare, han vet när det är dags att sälja spelare, ex. : Roy Keane, Tevez, Yorke, Cole, Beckham, Staam, C.Ronaldo osv.

Jag tror faktiskt att Pep är livrädd för att bli förutsägbar, det är därför han flyttar in Messi centralt osv. All heder åt att han försöker ändra på saker och ting, men det finns en gräns där man gör mer skada än nytta. Pep borde verkligen gå tillbaks till ruta nr.1 och köra med klassiska 4-4-3 där Messi får vara på kanten
Barcelona westinho
2010-04-22 00:54

Jag tror han bytade ut Zlatan för att han inte var bra. Pep ville nog ha ett snabbare anfallsspel, som vi haft tidigare matcher utan Zlatan.

Det jag inte förstår är varför spelarna började slå inlägg när Zlatan blivit utbytt..helt ologiskt att slå inlägg på spelare som Pedro och Messi.

Barcelona har ett berg att bestiga i returen, och jag är tyvärr pessimistisk (precis som jag brukar vara), men hoppet finns kvar och visst vore det fantastiskt om Barcelona tog sig till final.

+++ Pedro - Kämpade som ett djur matchen igenom och visar hjärta och vilja. Fantastisk avslutare.

++ Piqué - Visar även han hjärta för klubben och tar saken i egna händer i slutet av matchen. Synd att han inte kunde trycka in bollen.

+ Maxwell - Sommarens bästa värvning. Riktig kämpe och går sällan bort sig. Tur att vi har honom när Abidal är skadad så ofta.

Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-22 00:49
" signerat en lång djupledslöpning i en omställning och en vacker vrickning förbi Valdez samtidigt som Keita fick bita i gräset"

Saxt från inters spelarbyg, eftersom många börjar stava hans namn med z på slutet så börjar man tveka ifall det verkligen är s på slutet.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-22 00:45
Varför han bytte in Abidal kan diskuteras, men han bytte ut Zlatan för att Zlatan var knappast matchfit. Han hade inte spelat fotboll på ungefär 18 dagar. Han var trött
Barcelonistas
2010-04-22 00:36
Zidane5

4-3-1-2 har funkat utmärkt i vissa matcher som real,arsenal,stuttgart.

Med busquets så får vi ett snabbare passningspel, men ja håller me att busi suger popo i defensiven jämfört med yaya.

keita,maxwell,abidal fysiska spelare som behövs mot ett fysiskt lag som inter.

Messi spelar ibland höggeryter, men ibland är han bättre centralt. alla hans mål i arsenal matchen och stuttgart matchen kom från en centra positon.

varför pep bytte abidal mot ibra har jag ingen jävla aning om. då ja fick en fucking damp igår när han gjorde de bytet. man undrar ju va pep tänkte me i de läget..men de kan vara så att han ville ha en bättre defensiv. för maxwell flyttade upp i anfallet.
jag föredrar dom gula tröjorna då vi har tur me dom.

NÖJD? :)
Barcelona westinho
2010-04-22 00:21
Sami

De tog flyget hem direkt efter matchen, och har varit lediga hela dagen, så de har nog vilat upp sig.
Barcelona Barca4eva
2010-04-22 00:19
Sjukt om vi går vidare till final :DDD Mycket festande lär det bli :)

EDIT: lite stavfel
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 00:15
Undra när Barca spelarna är hemma. Dom borde vara sjukt trötta!
Barcelona Pep the King
2010-04-22 00:10
H.Alavi - Triangulo Magico!

Aha okej! Tackar mannen:)
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 00:06
Varför ändra på det lyckade konceptet 4 3 3? Varför den ständiga petning av Yaya?
Varför ha Keita, Abidal och Maxwell på plan samtidigt?
Varför andvänder inte Pep alla bytten?
Varför inte använda messi där han är som bäst på högerytter? Förra årets farligaste högerkant med Messi och D.Alves.

Bytet Zlatan - Abidal, var tänkt att göras när det stod 2-1, varför fullfölja med det när det står 3-1 ser ingen logik i det alls.

Det kan inte va någon slump, att dom flesta av poängtappen kommer när dom använder dom fula bortadräkterna.....

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-22 00:04
Pep the King

Jag har faktiskt ingen aning. Det är farsan som betalar räkningarna, jag frågar honom imorgon och sen så skickar jag ett PM till dig.

Tror att det var runt 100-200 kronor per månad, ganska billigt nu till höst då PL och CL spelas i samma kanal. I och med att La Liga flyttar över till C+ nästa säsong så väljer nog jag och brorsan att streama matcherna från GolTV och en massa andra bra(!) stream.

----

BlueRed

Vi får hoppas på att han åker på samma sak som Axel Skog(?) åkte på när han skrev artikeln om Unicef osv, dvs att inte våga skriva en likadan artikel efter utslagningen på Camp Nou.
Jag kan förstå att Inter fansen jublar över att de har besegrat oss, men de glömmer bort att de återstår en match, och det är den på Camp Nou.

Jag kommer bokstavligen att brista ut i glädjetårar om Barca lyckas vända på det här, det är inte omöjligt. Men det kommer att vara svårt.
Barcelona BlueRed
2010-04-21 23:59
Den där Fredy Espitia verkar ju gråta sig själv till sömn. Han tar verkligen i när han skriver sina artiklar. Andas människa.

Och ja, det var han som skrev den fantastiska, gudomliga, episka krönikan 'Pool och Barca: Akta er för el Madridismo'.
Barcelona westinho
2010-04-21 23:50
Barcelona Pep the King
2010-04-21 23:46
H.Alavi - Triangulo Magico!

Mannen hur mycket betalar du för Viasatsport?

Är sugen på beställa det. Orkar inte Streama mer.
Barcelona Mojito
2010-04-21 23:39
När (lag)spelet går i stå som mot Inter krävs det kreativitet för att trots det skapa chanser.

Oftast brukar Messi kliva fram i de situationerna, men precis som flera skriver saknas det fler som kan göra sin gubbe och öppna upp ytorna.

Iniesta kan detta, Xavi när han får bollen i en offensiv position.
Däremot kan inte Keita, Busi och Yaya fixa den biten mer än enstaka gånger.

Så ja, Iniesta är saknad - helt klart. Och det märks än mer när Messi inte presterar som vi är vana vid.

Nästa säsong ser jag därför gärna att Pep breddar truppen vad gäller kreativa mittfältare. JDS och Tiago i all ära, men jag vill se ett mer rutinerat namn i truppen, dock har jag inga namnförslag i dagsläget. Ingen crack, bara en stabil kreativ mittfältare som kan avlasta.
Annons: