/spanien/barcelona/forum/15850.aspx/spanien/barcelona/forum/15850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el julio
2010-03-07 12:15
Ämne: el julio

Ehh kons....
Aziz

Konstigt?

Du uttrycker dig på ett sätt som inte lämnar mycket tolkningsutrymme när du skriver som du gör.

Sedan att din beskrivning av spelaren Ibrahimovic är förenklad och orättvis är en annan sak. Capo Cannoniere är vanligtvis inte skoputsare åt andra...

Men men...

el julio
Barcelona Hetfield
2010-03-07 12:12
Varför tar ni upp Villa? Är det verkligen smart att lägga så mycket pengar på en spelare som börjar närma sig 30 års åldern?

Vi har samma problematik med Zlatan, vi köpte en så kallad "färdig" produkt, dvs. en spelare som ska komma in och prestera, han är inte precis 22 år längre, varför ska man då lägga 40 miljoner på en Villa? Hellre att man köper en yngre spelare

Det vi har lärt oss är att en stor , stark targetplayer funkar kanske inte alltför bra i Barcelona, så jag antar att nästa anfallare som köps är kvick och liten
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:10
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:10
el julio

Ehh konstigt att jag har hållt på laget sedan Ronaldinhos tid , och skulle ja hålla på enskilda spelare skulle ja inte åka ner till barcelona och kolla på matcherna där ibland , isf kunde jag ju kolla från soffan om jag höll på "enskilda" spelare.
Barcelona el julio
2010-03-07 12:07
Ämne: el julio

För att ....
Aziz

Jamendåså.

Då vet jag att du inte håller på laget utan enskilda spelare. Diskussionen är avslutad.

el julio
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 12:02
el julio

För att jag har allitd varit emot zlatan , och älskat Etoo lika mycket som jag älskar Ronaldinho och Messi. Och så kommer den där pajasen hit och försöker få zlatan till ngn gud eller något , och när han är intens i närheten av Villa och Etoo. Det går absolut itne och glömma vad Etoo har gjort för oss just därför kommer han alltid vara en legend vare sig om han spelar i inter , barca eller city. Det går heller inte att gå vidare efter världens sämsta affär. Det är vad jag tycker.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-07 12:02
Hur många matcher är Zlatan avstängd?
Barcelona Qanii
2010-03-07 11:54
Barcelona förlora matchen och i dags läget är laget lite ur form. Tycker att man kan diskutera ibras utvisning var de verkligen ett rött kort? Såg inte situationen så bra! Sen så behöver ibra mer tid har sagt det 1000 gånger, det tar tid för honom att komma in i laget och La liga.

Precis som vissa här inne säger så tycker jag inte heller ibra passar in i barcelonas spel då han är för trög och tar inga djupledslöpning vilket lejonet gjorde så bra. Med djupledslöpning så öppnas försvaret upp och spelare som messi får utrymme! Barcelona behöver spelare som tar djupet tycker man gjorde stor misstag då man inte valde köpa in anfallare som tar djupet.

Sen att påstå att Lejonet fick smör passar varje gång och snubbla in bollarna är ju bara ren idioti. Han har ju aldrig gjort mål utan att få smör passar själv eller hur? Vakna upp gått folk som påstår det...

Stötta laget istället för att klaga, nu är Ibra hos oss och man får helt enkelt ge han all stöd man kan. Hur ska de gå nästa vecka mot valencia utan ibra? Titti är helt ur form och ibra har inte heller visat någon form på senaste tiden.Valencia som brukar spela bra mot barca vi får hoppas på de bästa
Barcelona el julio
2010-03-07 11:54
Ämne: Kom tillbaka när r....
Aziz:

Varför vill du att en Barcelonspelare ska putsa en Inter och Valenciaspelares skor? Hur tänker du?

el julio
Barcelona AzizWaysi
2010-03-07 11:52
Kom tillbaka när ronaldo leder skytteligan och assist ligan som världens bästa leo din pajas. Sen kan vi snacka om vem som är bäst. Och sånna som zlatan är till för att putsa VILLAS och ETOOS skor.
ZZZZlatan9
2010-03-07 11:48
När du har växt upp så kan du kontakta oss igen så låser vi upp din spärr. Hej då. /Mod
Barcelona Calavera
2010-03-07 11:45
tarrak:
Sportredaktionen sätter minst sagt svajiga betyg, dock...
Barcelona tarrak
2010-03-07 11:43
Ämne: Ämne: SPANSKA....
Sport publicerar alltid betygen på nätet, dock inga snittbetyg för hela säsongen.
Barcelona Marc
2010-03-07 11:34
Hej

Tänkte kolla om någon här inne vet om man kan se BarcaTV och alla andra 'klubbkanaler' om man införskaffar sig en Dreambox?

MVH
Barcelona Boixos Nois 81
2010-03-07 11:33
Ämne: vill blanda mig i i ....
Vad snackr du om?? Etoo gjorde 35 mål förra säsngen och då var det Xavi och Iniesta som passade fram.
Etoo försökte iaf göra nåt när Barca låg under, men Zlatan gör ingenting. Jag har alltid tyckt att ZLatan är bra men nu har jag tröttnat på honom.. Ut med Zlatan in med David Villa, NU!
Barcelona Calavera
2010-03-07 11:32
Om "Zlatan och hans demoner"...
Barcelona Calavera
2010-03-07 11:29
el julio:
Gee thx! ;)

Ska försöka hitta stats för Zlatans två sista säs i Italien också. Jag har dem någonstans i mina gömmor...återkommer.
Barcelona malique
2010-03-07 11:28
vill blanda mig i i zlatan , etoo, villa lite,,,, Villa hade passat bättre i barca än zlatan, etoo gjorde mer mål i barca då han hade ronnie( the magician) och deco som spelade fram läcka bollar, t.o.m. henke och guily gjorde en del mål av dem två eleganta herrar, nu är det iniesta, xavi och messi som ska spela fram till zlatan och det är inte lika effektivt, då messi vill göra mål själv. Zlatan passar inte bra i barca med dagens spelare, en diva passar inte med andra divor, hade passat bättre i real kanske helt ärligt.
sälj zlatan-köp Villa eller Aguero för den delen.
och ja etoo är bättre avslutare än zlatan alla dagar i veckan...
Barcelona el julio
2010-03-07 11:26
Ämne: Ämne: ::)) Ca....
Calavero:

Bra det. Målsnittet var riktigt bra de senaste tre säsongerna, andra året i Juve är väl det enda bottennappet.

Ibra kan tydligen diskuteras i all oändlighet...
Barcelona Calavera
2010-03-07 11:25
Ämne: SPANSKA BETYG
Någon....
Inga tidningar publicerar betyg online: du måste köpa pappersversionen av Don Balón och kolla deras Ranking DB (som bara gäller ligamatcher dock).
Barcelona el julio
2010-03-07 11:24
Ämne: Så jävla glad att vi....
The Nerazzurri

Jaha...? Och om ni får fem nya spelare plus Etoo så kanske ni ska vara tacksamma gentemot Ibra istället?

el julio
Barcelona Calavera
2010-03-07 11:20
Ämne: ::)) Calavera...
....
El Julio:
Nej jag brukar inte "fuska" ihop fakta. Här är Zlatans tre första säs i Serie A med snittbetyg:

2004/05: Juve 35 matcher, 6,36, 16+4
2005/06: Juve 35, 6,06, 7+6
2006/07: Inter 27, 6,50, 15+5
The Nerazzurri
2010-03-07 11:19
Så jävla glad att vi lyckades sälja Zlatan för så mkt till er :P Men visserligen fick vi inte den Eto'o vi är vana vid att se.Men iaf som lag gjorde det oss mer nytta att sälja Ibra.
Hursomhelst tycker jag Ibra förstör ert fina spel och att David Villa hade nog varit det bättre valet som många säger här.
Barcelona Skippstripps
2010-03-07 11:00
Barcadinho

Jag håller med om att david villa var den uppenbara drömvärvningen och en perfekt ersättare till eto'o. däremot tror jag att en viktig faktor i sammanhanget var semifinalen i champions league mot chelsea. I ärlighetens namn dominerade chelsea över oss i 179 minuter. Vi hade egentligen ingenting som hotade chelseas försvarsmur. Här kommer zlatan in i bilden, han kan utmana vilken backlinje som helst som target och har fysiken att putta bort de flesta backar. Problemet är att han inte utnyttjas som target i de matcher där passningsspelet inte räcker till och att zlatan ser närmast överflödig ut när det flytet i passningarna finns där. Dock är detta oftast i ligaspelet där de spanska lagen i mindre utsträckningen backar hem och täpper till.
Barcelona LennyRomario
2010-03-07 10:53
SPANSKA BETYG
Någon som har spanska kunskaperna nog att kunna googla fram snittbetygen för Barcas spelare i någon av de spanska tidningarna? Har provat med google translate, men gick inget vidare.
Barcelona Hetfield
2010-03-07 10:51
Barcadinho

Vad skulle vi ha gjort med Eto'o isåfall? Köpa hit Villa när Eto'o är här bara recept på kaos i laget, ingen av de är heller kantspelare

Problemet med Zlatan är inte att han är dålig, det är i grund och botten Pep's fel (ja, han kan också göra fel), när Zlatans styrka ligger i hans fysik, varför använder man inte det istället för att rulla bollen hit och dit?

När spelet låser sig, varför inte ge bollen till Xavi som får slå en långboll på Zlatan och hoppas på det bästa, det är så sorgligt att se Barcelona skapa chans efter chans, men det fattas

Vi har ingen som kan göra mål längre, Zlatan är alldeles för seg för att agera som striker, det borde Pep ha studerat innan han valde att köpa Zlatan, men läget är som det är, med facit i hand så hade Forlan/Villa passat bättre
Barcelona LennyRomario
"Zlatan behöver tid", "Henry var inte bra första säsongen heller", "Zlatan gjorde inte så suverän debutsäsong i Juventus heller","Det tar lång tid att komma in i laget".

Allt ovanstående är sant. Men det är även sant att Zlatan INTE kostade 550 miljoner + Etoo när han gick till Juve. Det är ett faktum att Henry inte ens kostade hälften när han kom till Barcelona.

Att ge så mycket pengar för någonting man inte vet hur man ska utnyttja, alternativt någonting man behöver vänta en säsong på att kunna utnyttja är i mina ögon inget annat än en dålig affär. Zlatan är ju inte precis en talangfull 22-åring heller.
Barcelona el julio
Ämne: Angående Zlatan och ....
Tycker att du skriver balanserat om laget och hur Ibras förmågor kan optimeras. Kan inte tänka mig att han köptes för att ersätta Etoos egenskaper rakt av, i så fall har de gjort en miss i värvningen.

Det är långt kvar av säsongen, laget kommer väl först?

För övrigt är jag glad att en viss signatur blev spärrad igår kväll, mkt olustigt...

mvh

el julio
Barcelona Barcadinho.
2010-03-07 10:45
Hela Zlatans affär kändes redan från början ogenomtänkt. Det var mer en impulsiv reaktion från ledningen och Pep än en riktig tanke bakom och en planering.
Jag kommer ihåg mycket väl sista sillyseason. Barca har lagt mycket kraft på två fronter, den ena att lösa situationen med lejonet, genom i förstahand hitta att köpare. Och den andra fronten handlade om att värva Villa. Jag har varit på besök i staden i somras och såg dagligen också i tidningar och på sportkanalerna alla diskussioner om Villa. Varenda jädra dag från morgonen till kvällen pratade man om honom. Real var också med i kampen. Villa kändes som en ganska lik Eto’o på många olika sätt och hela idén var mycket rimlig.
Ingenting sagt om Zlatan under veckor. Zlatans affärsmöjlighet kom som en överraskning för ledningen.
Hoppsan – kan vi värva honom alltså, är Inter verkligen bereda att släppa honom? Oj var roligt. Du gör vi det - en impuls utan ett förarbete eller en tanke.
Utan tvekan var affären kring Z en del av lösningen med Eto’o. Då löste man det ena problemet tänkte man och istället för Villa så fick man en annan crack. Men att båda Villa och Z är olika spelare spelade tydligen inte en roll för beslutet.
En annan anledning till att värva Z är att ge en mot kamp till stjärnglansen som Real håll på att skaffa sig. Som en barnslig tävling om att vi ska också ha cracks inte bara ni. Igen inte precis genomtänkt och enligt en plan.

Dock måste man tillägga att det var nästan omöjligt att lägga ett stort bud på Villa INNAN man hade en köpare för lejonet. Så uppfattade många situationen.
Men å andra sidan så lägger man plötsligt 45 miljoner euro cash för svensken. Kunde man inte bjuda Valencia 50 redan från början ganska fort och se till att göra en snabb affär. Jag tror att det skulle räcka och övertala de från Valencia.

Jag har aldrig tyckt att Ibras speciella karaktär skulle vara ett problem för laget. Det har funnits sådana kaxiga karaktärer innan i klubben och de lyckades riktigt bra. Jag tycker INTE att Zlatan är värre än Romario och Hristo. Problemet ligger mer i den sportliga biten. Hur ska man använda honom optimalt?

Men för att avsluta lite positivt – det svänger i fotbollsvärlden hela tiden. Det kan svänga igen för Zlatan och hela laget, snart eller senare.
Vi är fortfarande kvar i Cl och ligan kommer att avgöras mycket senare. Om vi trots allt vinner Cl i år så kommer Barca att vara historiska på nytt. Vi kan vara historiska genom att vara första klubben som försvarar en CL titel. Känns just nu som en enorm bedrift, men man vet aldrig. Lite tur och vi är där.

Visca.
Barcelona Qvirre
2010-03-07 10:45
Angående Zlatan och hans prestationer i barcatröjan än så länge så tycker jag folk får ta och lugna sig. När han som i början av säsongen producerade(gjorde mer mål) var det ingen som klagade, men nu på sista tiden när det gått lite tyngre vill folk helt plötsligt göra sig av med honom. Folk får ta och sansa sig anser jag. Zlatan är den han är, det vet alla(inklusive Pep Guardiola). Detta är inte första gången han tappar förståndet under en match och mycket av det har säkerligen att göra med det faktum att han känner att han inte får ut det han vill på planen. Det är förjävla dåligt och jag hoppas han ber om ursäkt för detta. Hur som helst anser jag att problemet inte enbart ligger hos Zlatan själv. Zlatan är ingen Etóo som jobbar och sliter kopiöst i defensiven. Han är inte heller någon som går i djupled lika mycket som Etóo. På så vis passar Etóo's spelstil så mycket bättre in i barcas spelsätt än vad Zlatan gör. Däremot är det även detta som varit/är barcas svaghet, dvs det finns ingen plan B. När spelet låser sig tar vi oss ingen vart. Detta tror jag var anledningen till att Pep ville ha Zlatan, så vi får möjlighet att dra en längre boll mot Zlatan istället för att såga sig igenom med kortpassningsspel. Dessa längre bollar mot Zlatan(som förmodligen är hans största styrka som fotbollsspelare) är inget som barca lyckats implementera i spelet. Självklart måste Zlatan anpassa sig till barca och inse att han är en i mängden och att han inte kan bete sig hur som helst på fotbollsplanen men laget barca måste bli FÖRJÄVLA mycket bättre på att samtidigt inlemma Zlatan i spelet. Enligt mitt sätt att se det har inte Zlatan visat 50% av sitt kunnande än. Det finns med andra ord ett sjukt stort sparkapital som inte blir utnyttjat i dagsläget och som barca måste lära sig att utnyttja. Annars kan vi precis som så många andra här inne säger skeppa iväg honom till Man City eller liknande och ta in Rade Prica eller någon på topp, då han som det ser ut just för tillfället, skulle göra ett lika bra jobb som Zlatan. Barca måste med andra ord lära sig att variera spelet i större utsträckning än vad som är fallet i nuläget. Vad är era åsikter/tycker ni?
Annons: