/spanien/barcelona/forum/15843.aspx/spanien/barcelona/forum/15843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Barca★
2010-03-08 21:23
kallesiete

Vad då. Får han inte skriva så. Problem?
Barcelona kallesiete
2010-03-08 21:21

"Visca David Villa."
Herregud.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 21:09
Barca4eva

Haha jag har fan den känslan. Håller med dig skulle vara grymt att se.

Men skulle Villa få gult kort nu så missar han mötet med oss.
Barcelona Barca4eva
2010-03-08 21:07
Ämne: Jag har en känsla at....
haha skulle va kul o se xD
Barcelona Pep the King
2010-03-08 21:03
Valencia Vs Racing börjar nu.

Visca David Villa!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-08 20:53
Sjölejonet

Haha, jo självklart det är Zlatans fel att vi inte vinner matcher, du har helt rätt. Zlatan ska göra allting på egen hand och försvara titeln åt oss, de andra ska sitta och kolla på. Är det det du menar?

Vi vinner tillsammans som ett lag, och förlitar inte oss endast på Messi som mot Almeria. Visst det är bra att han fixade en poäng, men jag vill se samma styrka från Iniesta, Xavi och om Pep tillåter Henry spela, han också.
Barcelona Sjölejonet
2010-03-08 20:50
Ämne: Precis som jag trodd....Precis då vi har chansen att vinna tack vare hans avstängning då ska vi överklaga? Jaja blir självklart en njutning att titta på vår svenska superstjärna Zlatan "bromsklossen" Ibrahimovic mot Valencia.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 20:49
Jag har en känsla att jimmy jump kommer springa in på Camp Nou och kasta en Barca tröja på David Villa. Vad tror ni:D
2010-03-08 20:49
Barcaholic

Varför inte? Det är en Barca spelare vi pratar om och inte Madrid om du inte har förstått det, ju mer spelare vi har tillgängliga desto bättre.

Och en stormatch som mot Valencia är en perfekt match för Zlatan att få tillbaks det självförtroendet han hade i höstas.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-08 20:42
Barcaholic

Kom igen nu, lägg av! Det lät inte såhär i höstas när han konstant gjorde mål, då hyllades han hela tiden. Det är så konstigt med folk härinne, antingen hyllar man en spelare eller smutskastar honom totalt och vill få bort denne ur laget. Ni måste ge det lite tid, och sen får man se. Jag kan hålla med om att det inte ser så bra ut för Ibra just nu men då skulle ni inte heller berömt honom så mycket tidigare.

Folk dömer för fort (både i positiv och negativ riktning, det är ett stort problem generellt i samhället också.
Barcelona Barcaholic
2010-03-08 20:26
Ämne: Precis som jag trodd....
Hoppas verkligen INTE!
2010-03-08 20:22
Precis som jag trodde så ska nu Barcelona överklaga beslutet på det röda kortet som Zlatan fick. Detta betyder att vi kan få se Zlatan mot Valencia denna helg, vilket är bra.

Pep the King

Visst vore det skönt att uppleva en match utan att behöva oroa sig för Villa, men jag anser att det är bättre om Villa spelar mot oss, klarar vi oss med en vinst så är det ett stort plus till försvaret som lyckats klara sig mot honom. Jag vill ha det starkaste motståndet på lördag, och jag vill att spelarna ska visa vart hjärtat leder de.

Den fotbollen har jag saknat stora delar av säsongen, den fotbollen vill jag ha tillbaks nu på lördag.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 19:57
Skulle David Villa få gult kort idag. Så missar han mötet med oss på Söndag.

Barcelona el Maestro!
2010-03-08 19:53
Ämne:
el Maestro
Visst ....
Hehe, då hade jag åkt till Madrid för att se matchen på Bernabeu, oavsett vad det skulle kosta.
Barcelona kallesiete
2010-03-08 19:46

el Maestro
Visst hade en final mellan Madrid och Barca varit jävligt ultimat. Men vems nerver hade pallat det? Seriöst.
Barcelona el Maestro!
2010-03-08 19:40
Jag förstår inte den besatthet som vissa här har när det gäller klubben Real Madrid och Champions league. Jag syfter på ett par inlägg som har skrivits idag i Les Ramles.
Varför önska att Real Madrid ska åka ur Champions League?
Jag vill hellre se Real Madrid nå final för att där möta just Barca. Det finns ingen större än en final mellan Real Madrid och Barca. När hände det senast?
Tror att det skulle gynna dessutom den spanska ligan rankningsmässigt. Varför inte se Sevilla, Barca och Real Madrid i semifinal?
Då är det nästan garanterad en hel spansk semifnal.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-08 19:02
Ämne: Kallt och snöigt i B....
Snöade riktigt mycket som man ser på länktipset.
Barcelona Mrfaariis
2010-03-08 19:01
herregud ni tjatar som om vi har förlorat ligan. Ligan lever båda ligger på samma poäng. Men när det är el classico så är real faktist pressade eftersom dom är tvunga o vinna. Dom senaste matcherna har barca spelat riktigt dåligt och det hängde i luften att vi skulle tappa poäng. Tro mig Barca kommer resa sig upp och dom kommer spela riktigt bra. Kom igen nu, det är nu Barca behöver oss som mest !!!
Barcelona el julio
2010-03-08 18:34
Ämne: En kille kommenterad....
Rätt intressant faktiskt...

Jag har heller aldrig sätt Zlatan med så lite boll som i matcherna efter jul. Hur ska Pep göra för att få med honom i spelet igen?

el julio
Barcelona Abbe.
2010-03-08 18:17
Kallt och snöigt i Barcelona för tillfället.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-08 18:16
Ämne: En kille kommenterad....
Ännu en anledning till varför man inte ska/bör läsa den tidningen.

cammen/

Vi satt här inne och diskuterade det för några dagar sen och personligen tror jag inte att Rosell är dum nog att han inför en mjukare policy gentemot de nazisterna. Gör han det så hoppas jag att han försvinner illa kvickt från klubben.
Barcelona Fc Barcelona i hjärtat!
2010-03-08 18:13
cammen

Inte Lisandro som det talades om?
Barcelona cammen
2010-03-08 18:11
Finns det någon chans att Boixos Nois kommer tillbaka nu efter presidentskiftet? Fast Rosell gillar de väl ännu mindre än Laporta?

Fc Barcelona i hjärtat!

De enda Lyon har borta är Clerc och Cléber Anderson.
Barcelona Fc Barcelona i hjärtat!
2010-03-08 18:05
Är det någon som vet om Lyon har några avbräck inför Real matchen.
MF Doom
2010-03-08 17:58
En kille kommenterade så här på aftonbladet:

Jag kan se flera anledningar till att Barcelona som lag inte fungerar så bra just nu. (Jämfört med Real till exempel).

1. Messi är lagets fix stjärna, det är han som ska göra det och han tillåts att göra det. Han passar nästan aldrig någon medspelare utan går själv.

2. Zlatan ligger rätt i löpningar, drar ner backlinjen och viftar efter bollen. Får aldrig passningar och skulle han börja vandra neråt planen får andra laget ett övertag.

3. De flesta uppspel från Barca går från backlinjen via Dani Alves och sen då till Messi och så runt. Det tar lång tid till passningarna kommer och de söker omöjliga lägen och skjuter för lite utifrån. De får alltså inget djupledspel och blir lätta att läsa och har hamnat i ett typiskt Barca läge, mitten av säsongen då allt ska ske på mitten.

Slutsatsen är alltså att barca/messi gör zlatan dålig på samma sätt som dom har förstört henry med att inte passa bollen, hela tiden söka andra alternativ.

Zlatan och barca dominerade när zlatan kom för att det var en grupp. När messi börja grina för att zlatan gjorde mål behövde de inte längre passa bollen. Den bästa matchen med barca på länge var när svensk media gick ut och sa att det var en klyfta mellan zlatan och messi. Då tvingades messi att passa och djupledsspelet fungerade igen.

Summa Summarium:

Zlatan och Henry måste hitta mod och kämpa till året avslutning och försöka hitta nytt lag.

Och Barcelona måste hitta anfallare som kompis med Messi, det är han som bestämmer allt i Barcelona.

Så lite som Ibra har boll nu har han aldrig haft i något lag han spelat i.
Barcelona ★Barca★
2010-03-08 17:45
Fan vad glad man var när man läste det hära.
Barcelona Trippeln
2010-03-08 17:40
ElTriplete

Jag förstår det inte heller! Men eftersom ingen Sevilla spelare sa något när Real fick hörna så antar jag att det var det rätta domslutet och därmed anledning till varför jag hållt käft.

Men det roliga är också att när hörnan slås så är den utanför ringen.
Barcelona ElTriplete
2010-03-08 17:38
Varför i hela friden pratas det inte om Real Madrids hörna som ledde till 2-2? Jag vet att det inte finns nånting att göra men hur fan blev det där hörna, allvarligt?

Guti tog ett skott, i ribban och den åkte ut. Inte så att den snuddade målvakten och rullade ut.

Och så blev det hörna? Fattar inte. Och folk ska klaga på Villarato? Mhm....
Barcelona ElTriplete
2010-03-08 17:14
Pleeo

Det skulle bara bli mer Villarato-snack i median om vi lyckades så jag tror inte de lyckas men skönt vore det.

Trippeln

Real och Manchester tar sig vidare, klart.

Real visade styrka mot Sevilla även fast de låg under med 2-0 så vad kommer de göra med Lyon om Lyon kanske endast lyckas göra ett mål?

Arsenal - Porto = Porto
Manchester United - Milan = Manchester United
Real Madrid - Lyon = Real Madrid
Fiorentina - Bayern Munchen = Bayern Munchen
Sevilla - CSKA Moskva = Sevilla
Chelsea - Inter = Chelsea
Bordeauzz - Olympiacos = Bordeaux
Barcelona Trippeln
2010-03-08 17:08
Det ser ljust ut för Barca att vinna Cl pga av dessa anledningar,dock måste de ''klicka''.

Chelsea är i underläge mot Inter,Mourinho vet verkligen hur man försvarar en ledning,det kan gå vägen.

Arsenal är i underläge mot Porto(läs Chelsea),Fabregas är skadad och missar mötet.

Man U-Milan:Förvisso måste Milan göra 2 mål men jag ser det inte som en omöjlighet pga Milans vinnarmentalitet,och högsta nivå.Och juste Rooney missar mötet.

Real-Lyon:Förvisso ligger Real under men det faktum att vi nästan är 100% säkra att Lyon kommer göra en Chelsea kommer göra det svårare för Real då deras ''Xavi'' är borta samt deras vänsterlöpare Marcelo.

Några synpunkter?
Annons: