/spanien/barcelona/forum/15837.aspx/spanien/barcelona/forum/15837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-03-13 20:49
Kom ihåg att Henry hade svårt att smälta in i Barcelona första säsongen, eftersom han längtade efter sin dotter som bor i London.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-13 20:47
Det är en annan sak att smälta in socialt i en grupp när man har två små barn som Ibra har.

Som en småbarn pappa med ett krävande jobb så har man ofta inte alls så stort behov av att umgås med människor utanför familjen och efter jobbet.
Det har hänt mig samma sak. Barnen tog väldigt mycket av tiden, känslor och de sociala behoven när de var små. Vem orkade med.

Det är också en till anledning till varför Ibra har tackat nej till landslaget. Han prioriterar familjen just nu och jag förstår honom på ett sätt. Jag kommer ihåg vad Henke Larsson sa på en intervju innan han har lagt av. Han berättade att han missade enormt mycket av hans barns utveckling pga fotbollen och alla resor. Henke bestämde sig att flytta till Helsingborg, då det var dags för barnen att börja skolan.

Det är också svårare att ha kemi med andra som inte har barn, särskilt när barnen är små. Jag kommer ihåg själv när barnen var små. Det gick knappt att umgås med gamla kompisar som inte hade barn. Deras sätt att se på saker och ting kändes då orelevant och ointressant för mig och också tvärtom. De tyckte nog att det inte var lika kul längre.
Ibra och Messi eller Iniesta har knappt något gemensamt utanför fotbollen (jobbet) just nu.

Men det kan förstås finnas också andra faktorer, då Ibra är en karismatisk karaktär.
Det tar tid att smälta in.

Sen bör han ha en ganska bra relation till Maxwell. De två var kompisar i Inter.

Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-13 20:39
Tjena Culés!

Jag ska åka till Barcelona snart och jag undrar om ni har någon hemsida(t.ex SAS) som ger billiga biljetter till Barcelona(staden).

Tacksam för svar!
Barcelona ElTriplete
2010-03-13 20:28
LÄNKTIPS: Väldigt intressant artikel om varför Zlatan och Barcelona inte spelat så bra på sistone, i synnerhet Zlatan.
Värt att läsa grabbar!
Barcelona Pep.G
2010-03-13 20:26
NoGo™

Haha hon ser jävligt hög ut iallafall..:P
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 20:07
Ämne: Det är synd att Pep ....Jag tror inte att Messi vill spela centralt.
Det är bara ett taktiskt drag som Pep kan utnyttja i vissa matcher. Du kommer ihåg el Clasico i Barnebeu och finalen i Rom. Det har också hänt att Messi spelar som släpande anfallare bakom Ibra. I de Matcherna gick det ju alldeles utmärkt. Andra tränare förbereder sig för att Messi ska spela på högerkanten men sen blir det svårhanterligt för dem när Pep väljer att låta Messi spela i annan position. Centralt eller som släppande forward.
Det är således en taktik som går hem i vissa matcher. Jag tycker at det är bra att Pep har den möjligheten.

På söndag tror jag att Henry spelar centralt och Iniesta på vänsterkanten. Pedro kommer in sedan i andra halvleken och då kan Iniesta flytta ner till mittfältet.
Barcelona NoGo™
2010-03-13 20:01
Haha självklart så glömmer man länken, nu finns den i länktips :),

Så vad tror ni finns det nått i det hon säger? Eller är det bara massa trams? Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro just nu faktiskt.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - A.I.L Nr 8 - X.H Nr 6
2010-03-13 19:59
H.Alavi

Det hände mig också för några veckor sen. När jag skulle skriva inlägg så tryckte jag på skicka och så stod det att jag var spärrad. Eftersom jag bor på två ställen så kunde dock jag använda datorn hos min pappa.

Jag tog konatakt med Barca-redaktionen men jag stod heller inte på spärrlistan. Jag förstod ingenting för jag kunde inte komma ihåg att jag gjort något dumt.

Sen reste jag bort och åkte skidor och sen när jag kom tillbaka kunde jag skriva även på mammas dator. Riktigt skumt.
Barcelona Pep - El Míster
Ämne: Det är synd att Pep ....Även om jag gärna hade sett Messi lite fler gånger utmana osv från vänsterkanten så kan man ju inte säga emot att Messi många gånger gör det mycket bra i från den centrala positionen allt som oftast. Kan räkna upp hur många assist och mål som helst centralt i straffområdet eller utanför. Dessutom skapar han många frisparkar och trubbel med sin förmåga att utmana och att hitta luckan mellan försvar och mittfält(tänk ManUtd). Han får mycket mer variation i mitten även om jag som sagt vill se lite mer av den "gamle" Messi när han gör sin grejj på kanten.

Så jag håller inte med riktigt :)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
Morgondagens elva bör nog gå sådär

D.alves Puyol Pique Maxvell

Xavi Toure Iniesta

Messi Henry Pedro

Bör nog bli toure imorgon ser bara busquets som klantig oo det enda han bidrar med just nu är bra passningspel inget mer vi måste få toure i form ffs PEP bör inse detta och iniesta xavi bredvid känns spikat hellre sen pedro som verkar jävligt vass o henry som jag tror kmr imponera imorgon oo messi tror min bror kmr näta 2 ggr imorgon i think !
Barcelona NoGo™
2010-03-13 19:58
Den vise

Ja jag såg det, var Johanna Fränden som snackade om att det inte var samma goda stämning i laget osv Hon tyckte inte spelarna stod upp för Zlatan lr protesterade mot utvisningen mot Almeria.

Hon nämnde också att det går lite snack där nere om att inte Zlatan är integrerad i det kamrat gäng som Barca är men att det också kan vara svårt eftersom de är uppfostrade tillsammans i La Masia och har spelat ihop länge. Hon nämner också att Zlatan dyker ofta upp ensam till träning och när dom reser så är han oftast själv osv, en lone wolf tydligen.

Hon pratar också om att i Sverige så uppfattade folk middagen som Pep hade med Zlatan som något "positivt" men den var ju för att det inte har gått bra för han och Pep ville prata ut om hur han trivdes i laget osv, och för att det kanske finns problem som kan behövas redas ut.

"Zlatan uppträder som en större stjärna en han igentligen är i Barcelona och det märker de andra spelarna av"

Tillslut så nämner hon att det är en känsla som man får här nere och det går lite snack om just Zlatan och övriga truppen.

Sen så Snackar Niva om det lite om det också. Blev kanske lite långt inlägg men det var en sammanfattning av det hela. Om ni vill se avsnittet själva så kolla **länktips**
Barcelona Hetfield
2010-03-13 19:57
Canaletes

Han är slående lik Marlon Wayans (skådespelaren)
Canaletes
2010-03-13 19:48
Skön bild på Henry som yngre eller??

haha fattas bara jointen
elbraco
2010-03-13 19:47
Ämne: Bara för att man dom....Ja men enligt mig är det knappast kul om Barca fortsätter värva stora stjärnor... det är mycket mer prestige i att kunna spela bra med mindre kända spelare. Dessutom så trodde man ju även att Ibra garanterat kunde prestera men det går ju som det går...
edit: Säger som alla andra, vi är väl inte Real Madrid heller ;)
Barcelona Hetfield
2010-03-13 19:45
Det är synd att Pep väljer att spela Iniesta som ytter (snacka om slöseri på resurs) och Busquets som mittfältare hela tiden

Har inte Pep lärt sig att det blir dåligt spel när både Busquets och Toure spelar? Jag gillar Busquets, men det är inte fel att rotera ibland, i mina ögon så är Busquets en bra truppspelare, når inte upp till Yaya än

Och sist men inte minst, låt Henry få spela centralt, jag vill aldrig mer se Messi spela centralt , det har bara funkat en gång (mot Man U), nu vet jag inte om det är Messi som väljer att spela centralt eftersom att han vill ha mycket boll, eller om han har fått direktiv från Pep, men låt bli, det är så onödigt och korkat

Jag antar väl att Pep väljer det säkra före det osäkra imorgon, han kommer nog att satsa på Toure och Busquets imorgon

Frågan är om det inte är bättre att spela med Puyol som vänsterback imorgon, och Pique-Milito som mittbackspar, då vore bäst i mina ögon då Valencia har otroligt bra kantspelare, då är det stabilare så

Nåja, många frågor som behöver svar, vinner vi imorgon så kommer det att skaka Real, de tror/hoppas givetvis på att vi kommer att kryss/förlora, vi får slå sönder deras hopp
elbraco
2010-03-13 19:43
Ämne: Gubbar vad det någon....
Den handlade om Ibra's plats i Barca och att det är så att han inte har en lika stor roll i omklädningsrummet i Barca som han hade i Inter... att han går för sig själv på träningarna och resor o.s.v. Bl.a. även att ingen backade upp han och klagade etc när han fick rött kort förra matchen.
Hela grejen kändes lite överdriven men någon poäng fanns det nog...
Barcelona Kenty FTW
2010-03-13 19:25
Följ det stekheta toppmötet imorgon (söndag) mellan Barcelona och Valencia med start av försnack och uppladdning kl. 18.30 på http://justzlatan.com/news_show_live-barcelona---valencia.html?id=9523230
Barcelona Den vise
2010-03-13 19:21
Gubbar vad det någon som såg Laul Calling i fredags ?

Tydligen innehöll det ett inslag om Barca. De kallade det Zlatan skvaller..
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-13 19:21
Slå på Viasat sport grabbar :)

Grymt skön match där, snart börjar Lyons show och målet kommer alldeles strax.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-13 19:05
Henry*14*

Det problemet händer mig också ibland, men det brukar oftast försvinna efter 1-3 dagar. Om du har frågor så kan du ställa dom till Centralredaktionen.

*Länktips.

Det konstigaste som har hänt mig på SF är nog den dagen jag såg att jag var spärrad utan någon anledning, och när jag tog i kontakt med Barca-red och Centralredaktionen så hitta de inte mig på "spärrlistan".

Sen, efter en vecka var spärren helt plötsligt borta.

Detta har hänt mig två gånger sedan jag skapade ett konto på SF, någon som har varit med om detta?
Henry*14*
2010-03-13 19:01
Tjena!
Jag sa till en polare att han skule fixa ett Barca nick för han har redan ett Man United nick och några anndra då skulle han göra det sen så var han klar och skulle spara men då kom han tillbaka till start sidan utan att ha gjort ett Barca nick vet ni vad det är för fel? Jag var med han också så jag vet att det inte gick. Sen så gick vi hem till mig och skulle testa där men det gick inte det heller.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-13 18:51
Rivaldo_gudarnas gud

Han syftar nog på att ni pratar alldeles för mycket on nyförvärv mitt under en brinnande säsong, det är snarare ni som borde spänna av och vänta in sommaren istället, dvs när Silly Season drar igång. Då kan cirkusen dra igång, inte nu.

matchen mot Valencia är på radarn och jag ser bara el Flacos inlägg som är kopplad till den, resten är om nyförvärv.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-13 18:06
Ämne: Asså att ni orkar va....
Canaletes//

Nej vi är Fc.Barcelona! Nämn 1 säsong vi inte har värvat nya spelare. Transfers är en del av fotbollen. Så spänn av!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-13 17:59
Haha ser att det diskuteras Rooney här inne nu. Var inne härr för en några månader sen och ville han honom till laget. Då lätt det på dom flesta som om han inte skulle platsa här. Nu kan vi ju glömma honom. Han är världens bästa spelare just nu och Feurgusons favoritspelare. Han kommer inte gå för mindre än va C.Ronaldo gjorde.

Låt Real dröma om honom i sommar. Låt dom köpa honom och på kuppen tapa en fin spelare som unga Higuain. Inte mig emot!

Låt oss istället koncentrera oss på möjliga värvningar i sommar. Torres? Som ersättare till Henry ute på kanten. Han hade även kunnat agera som backup till Zlatan när denna skadar sig.Lär inte bli allt för svår att locka från Liverpool i sommar som dras med enorma skulder och missar cl nästa säsong.
Canaletes
2010-03-13 17:54
Asså att ni orkar varje dag snacka om nyförvärv...

were not real madrid ffs
2010-03-13 17:28
oo rooney ? det är ologiskt jag ser hellre messi bojan pedro än att vi börjar köpa alla världens bästa spelare... om vi hade köpt villa innan vi hade köpt ibra så hade det vart perfekt jag klagar inte på ibra men jag garanterar dig villas 30 mål plus några assist oo skulle perfekt passa in det är en garanti medans ibra jahh ibra är guardiolas secret weapon :) han ska användas på det viset han gjorde mot real madrid elr nät matcher låser sig som mot chelsea bla bla kunna hålla i bollen lugna ner spelet vinna nicka dueller bla bla göra mål med huvudet osv .. det är det han är därför guardiola köpt ibra han är inte dum det är hans ess i rockärmen hehe
2010-03-13 17:24
skillnaden på ibra vs villa ?

jah ibra är en stulen jacka
medans villa är en köpt laglig jacka med garanti & försäkring enkelt ellerhur?

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-13 17:21
Känns som himla patetiskt att prata om att köpa Rooney. Det är omöjligt, killen vill inte lämna. Han håller på att bli större än Cantona sakta men säkert. Bara glöm det hela. Villa är en perfekt spelare för alla möjliga lag.
Barcelonistas
2010-03-13 17:19
chelsea har 1-1 hemmma mot west ham. ingen vidare form på chelski, inter kommer ju lätt gå vidare om chelsea är så här dåliga.
Barcelona Hetfield
2010-03-13 17:02
Bara för att man dominerar i de "små" ligorna så betyder det inte att man per automatik kommer att bli bra i de stora ligorna, varken Benzema eller Huntelaar (som var vid den tiden de hetaste talangerna i Europa) har varit bra

Jag vill inte att man ersätter Henry med en liten spelare, jag vill ha en som kan garanterat prestera i laget
Annons: