/spanien/barcelona/forum/15832.aspx/spanien/barcelona/forum/15832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
jeffren
2010-03-31 12:28
Abbe

Enligt tidningen "Marca" (även om den är ifrån madrid så då vet man aldrig) så skall Henry starta
Barcelona Abbe.
2010-03-31 12:26
Är nervös gällande kvällens drabbning. Dock har jag en relativt bra känsla, men nervös kan man vara ändå.

Det ska bli intressant, som vanligt, att se hur Pep väljer att forma laget kvällen till ära. Pedro eller Henry?

Sedan så tar jag för givet att Barça kommer ha mest boll, trots att Arsenal är ett lag som också lever på sitt bollinnehav. På så sätt ska det bli intressant att se om de lyckas bryta ned Barças offensiv för att sedan ställa om till ett eget anfallsspel. Nu behöver ju naturligtvis inte matchbilden se ut så, men den är tänkbar.

Hursomhelst, intressant och spännande kommer det att bli.
jeffren
2010-03-31 11:43
Hoppas han spelar, så lär han märka hur mycket Barcelona betyder för honom:-)
Barcelona Pep the King
2010-03-31 11:36
Barca ska sätta Arsenal på plats idag!

Messi SHOW!
Barcelona el Maestro!
2010-03-31 11:33
Cesc

"I've never disguised my affection for Barcelona, it's where I was brought up and where I learned so many beautiful things about football.
Football is all about moments like this, all about challenges and this is a big challenge for Arsenal and for myself.
Individually you want to prove yourself against the biggest players in the world. And that's Barcelona - they are a team packed full of some of the best players in the world.
So you want to show you can play against them, there's nothing better. To be honest this is the most exciting time of my career and now I want to make it brilliant".

Han vill verkligen spela ikväll och jag skulle tro att han gör det också.
Men Wenger tar i så fall en stor risk. Skadan kan förvärras och chanserna till den viktigare titeln, Premier League, kan vara borta.
jeffren
2010-03-31 11:25
Messi 4-ever

Helt sant:-)
Barcelona Messi 4-ever
2010-03-31 11:15
haha hade varit fint=)
jeffren
2010-03-31 11:11
Hoppas Henry får lyfta på hatten när han hälsas välkommen tillbaka men varför inte lyfta på hatten efter sitt tredje mål för kvällen:-)
Barcelona Messi 4-ever
2010-03-31 11:05
Inte många timmar kvar nu, riktigt nervös men jag tror vi komme få med oss ett mycket bra resultat, har lagt 100 kr på 1-3, Arsenal är bra men när men möter dom stora vargarna brukar dom klappa ihop. Henry komme tysta hela London ikväll!
jeffren
2010-03-31 10:42
Mina kära vänner:-) nu börjar det verkligen närma sig, jag är alltid nervösa när Barca spelar men ikväll är det verkligen något speciellt på gång det är kvartsfinal i Champions League och mitt hjärta går redan på max-puls. Sitter på jobb men inte mycket till arbete
Spanien Ashburton
2010-03-31 10:19
Qanii //

Skulle inte Uniteds spelare vara passningsskickliga? Man behöver inte spela som Barcelona eller Arsenal för att vara ett passningsskickligt lag. United spelar ett mycket rakare spel än er, men de är enormt passningsskickliga kan jag berätta. Sen att Messi är bättre än Rooney skriver jag under på, men jag tror inte det har så mycket med medspelarna att göra, snarare att Messi helt enkelt är otroligt jäkla bra.
Barcelona Qanii
2010-03-31 09:44
Messi är en klass för sig och är bättre än rooney! Det är inte så svårt att fatta det! MEN det som Hetfield försöker säga tror jag är att Messi spelare med mycket bättre spelare runt om kring sig och har därför lättare att få målchanser ÄVEN om han skpar 99.99% av sina målchanser helt på egen hand. Alltså presterar Rooney väldigt bra med tanka på de spelare han har runt sig med tanka på att det ej är barca klass med barca klass menar jag passnings skickliga...

Slutsats: Messi är en klass för sig och Rooney är också väldigt grym spelare men ingen messi typ som springer och skapar sina egna målchanser och dribblar förbi sig andra spelare. Rooney är en best som är killer som har bra avslut och bra skott samt snabbheten. Men Både rooney och Messi utvecklas de är inte ens 25 år dessa killar. Vem vet rooney kanske förbättrar sin teknik..
Barcelona Barcadinho.
2010-03-31 09:40
Hetfield/

Jag håller inte alls med dig om den här saken. Det känns som att du blandar ihop Eto’o och Messi. Messi gör inte bara mål, utan ofta fixar han själv sina målchanser. Han är ofta högst inbladad i hela anfallet fram tills han gör målet. Genom t ex att vara väldigt aktiv i passningsspelet som leder till målet. Han befinner sig ofta långt ifrån boxen men hittar egna lösningar och ytor och rör sig väldigt smart.

Messi har en mängd spelare fram för sig tills han kan peta in det. Han är nog den spelare som bli uppvaktad mest i världen. Jämt är det tre stycken på honom, oavsett hur lång ifrån målet han är.

Håller inte en skvätt med att det är lättare att göra sådana mål som han gör.
Han är geni och har tom bättre teknik och speed än Maradona. Det ser lätt ut på skärmen. Men det är bara ytterst få som kan göra vad han gör.

Däremot har det funnits en mängd spelare som Rooney genom historian.
Väldigt många och tom bättre.
Han är inte så unik som media vill framställa honom, även om han är super duktig och är i hans livsform just nu.
Barcelona Overmars11
2010-03-31 09:00
Hetfield: Du är rolig du, varför får du för dig att JAG håller på United när det är du som hyllar Rooney i parti och minut ? Om du läser om mitt inlägg så skrev jag att lagen VI möter spelar kör ultra defensivt.

För att förtydliga för att du ska fatta, jag tycker Messi är en bättre spelare än Rooney och att Messis prestation är större än Rooneys. Det jag skrev var att jag tycker att Rooney är mer "killer" inne i straffområdet än Messi, lite distinktare i sina avslut.

Är du Sir Alex månne ?
AndreasFabregas
2010-03-31 08:35
Fan vilken rolig match de förhoppningsvis blir ikväll!
Det lär bli en härlig tillställning för en neutralsupporter!
Må bäste lag vinna :)
Barcelona Visca Barca
2010-03-31 07:46
Jag är så jävla nervös inför matchen idag, men när dem här två lagen möts då kan ingen inte njuta. Det laget jag hejar på i england är just Arsenal för deras fina offensiva fotboll.

Jag är till största del barcafan så anfallet borde bestå utav Pedro Zlatan och Messi. Jag tycker inte att titi är dålig eller något utan bara att jan kan komma att visa känslor, men han ska ändå få komma in i slutet av matchen beroende på vad det står och hur bra eller dåligt vi spelar.
Barcelona Pep.G
2010-03-31 01:39
Heywood

Rooney är en mina absolut favoriter och det var han långt innan den här säsongen. Om jag hade fått välja en ersättare till Titi den här säsongen så är det Rooney. Men hur man än vrider och vänder så gör Messi mycket svårare mål. Förlåt mig, men jag ser inte poesin i hans mål mot Milan särkillt dem på San Siro. Hade jag fått den serveringen av Fletcher den kvällen så hade jag också nickat in den. Hahaha :P

Hetfield

Det är av just den anledningen jag vill ha honom i Barca för hans löparvilja, men majoriteten av hans mål har faktist varit sisådär 2-3 meter ifrån mållinjen.
Barcelona ★Barca★
2010-03-31 01:30
Vill timmarna ska bara gå snabbt!!
Barcelona Xaviii
2010-03-31 01:29
Någon som vet om man redan kan köpa biljetter till Barca-Arsenal i Camp Nou?
Barcelona Xaviii
2010-03-31 01:21
Ämne: Xaviii

Vad hade d....
Ja, sen lägga in honom i andrehalvleken i några minuter så han får lite matchform. Glöm inte att el clasico väntar runt hörnet.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-31 01:17
Xaviii

Vad hade du tänkt och göra av Abidal bänken eller?
Barcelona Xaviii
2010-03-31 01:16
Hoppas vi startar med Pedro Ibra Messi i anfallet och sen byta in Henry i andra så han får känna jubel av publiken.

Sen förväntar jag mig att Xavi får starta bredvid Yaya och Keita imorgon.

Backlinjen: Alves,Puyol,Pique och Maxwell
Barcelona Hetfield
2010-03-31 00:51
Overmars11

Och du tror att lagen vi möter anfaller med 7 man? Jag vet inte om du har märkt det , men 9/10 matcher som vi spelar går ut på att vi passar och passar, och motståndarna parkerar hela laget runt straffområdet

Som sagt, jag tycker att Messi är en bättre spelare på alla sätt, men i mina ögon så är det större att göra X antal mål i Man u än att göra samma mängd i Barcelona

Ps.

Kul att du heter Overmars när du hejar på Man U

Pep.G

Rooney är nog den strikern som springer mest i hela världen, så jag vet inte hur du tänker med "serverad"
Barcelona Overmars11
2010-03-31 00:38
Hetfield: Vi kör offensivare, ja MEN lagen vi möter kör ultra defensivt så det blir ju ändå inte så många klara lägen. Du har ju själv sett Messi göra några mål på helt egen hand.

Nu menar jag inte att lagen United möter kör offensivt, men dem flesta lagen där kör sitt eget spel och vågar anfalla.

Sen vet jag inte heller om Messi får så många fler lägen än Rooney om han ens får fler ?

Rooney är mer en "killer" men jag tycker inte att ManU kör defensivt som du tidigare skrev. Visst de kör 4-5-1 och VAR defensiva idag. Men i övriga matcher (förutom bortaplan mot storlag) så kör dem väldigt offensivt på plan, och då kan man skita i vilka siffror det står på taktiktavlan.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-31 00:25
De enkla målen är de svåraste att göra. Det är även de målen som i slutändan avgör matcher och mästerskap.

Peace!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-31 00:19
Pep.G

Det är väl lite att ta i? Rooney får inte alla mål serverade på fat. Han spelar ensam forward och jobbar kopiöst i långa stunder av matcherna. Rooneys mål är en hel del vilja och en gnutta teknik.

Hans mål mot Milan är rena poesier. Så vackart och så enkelt.
Barcelona Pep.G
2010-03-31 00:17
Hetfield

Njaa, om du tar och studerar hur båda gör sina mål ser du att det är överlägset mycket mer prestige i Messis mål. Rooney har nästan aldrig gjort ett mål på egen hand. Han har snudd på alltid blivit serverad av sina lagkamrater. Alla hans mål i CL hade t.o.m Bojan gjort om han hade fått diverse läge.
Barcelona Mes Que Un Club R10
2010-03-31 00:16
March 29, 2010
Publiken i genomsnitt på hemmaplan.

1 Barcelona 79,687

2 Real Madrid 69,200

3 Valencia 41,500

4 Sevilla FC 39,766

5 Atlético Madrid 37,928
Barcelona Hetfield
2010-03-30 23:59
Overmars11

Det jag menar är att vi kör betydligt offensivare, och vi har alltid övertaget när det gäller bollinnehav i varje match, det är ju lättare att skapa chanser när man har bollen jämt

Rambla

Nu råkar de spelarna inte ha samma kvalité som Xavi, Iniesta, Zlatan , Henry osv. , sen så vet jag inte om jag håller med om "stöd"

Det känns som att de offensiva spelarna i laget förutom Rooney används mer till att stödja mittfältet och backlinjen än att just anfalla (Park och Nani idag)
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 23:49
Ämne: Gött, Barca körde öv....
De vann på bortaplan också. I Madrid.
Annons: