/spanien/barcelona/forum/15829.aspx/spanien/barcelona/forum/15829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-03-11 19:02
Bra att ni reagerar. Jag var på väg att logga ut när jag såg de senaste inläggen.
Snacka fotboll snälla unga och äldre.

(nu ska jag åka o handla)
Barcelona Barcadinho.
2010-03-11 19:00
På tal om matchen igår. Vad var skillnaden mellan Lyon och Sevilla, då den ena lyckas hålla sig i andra halvleken och göra mål, medan den andra kraschade?

Den största skillnaden som mina ögon såg var försvarsspelet. Sevilla backade alldeles för mycket till deras halva plan. De bildade en försvarsmur men den stod väldigt låg. Det gav enorma ytor för Real i mittfältet. Mittfältarna hade all tid att hitta luckor till höger o vänster, samt Reals backar kunde lyfta upp sin position rejält.
Många stunder låg Reals försvarslinje nästan vid mittlinjen.
Lyon gav inte alls lika mycket utrymme i andra halvleken.. De satt en hög press på Albiol och Garay hela tiden. Sergio Ramos fick ofta två man på sig när han kom upp på sin kant. Så hela uppbyggandet av spelet från backlinjen och uppåt gick inte att genomföra optimalt.

Matchbilden i 2.a halvleken påminde om några matcher som Barca fick tackla med.
En låg försvarsmur och hög press på backarna. Det stör Barca och det störde Real igår.
Även om Reals stil är att komma till avslut snabbare och mer djupspel så är dem på ett sätt likadana som Barca. De bygger anfallet redan från backlinjen.
Motståndarna vinner väldigt mycket på att störa backlinjen och stänga ytterbackarna ordentligt.
Det är tom viktigare än att lägga mycket kraft på att störa mittfältarna.

Xavi Alonso var ett riktigt stor avbräck. Det är han som skulle kunna länka försvaret med de offensiva spelarna. Lass är en hårdarbetare och Guti för offensiv.
Den enda spelare som kunde ersätta Alonso igår är kanske Mahamadou Diarra. Men han kom in för sent och är inte i form.
Jag hoppas att Barca hittar lösningar nästa gång vi hamnat i en likadan situation.
Och vi kommer att göra det, eftersom vilken amatör som helst kan förstå att det är det bästa sättet att möta lag som Barca o Real
Barcelona BlueRed
2010-03-11 18:55
hassan hernandes

Se reglerna för Les Rambles. Ps3 har sitt eget forum och det finns massvis med andra, googla.

Jag har frågat han som har hand om EA Sports sidan här på SF, om dem kan öppna ett forum igen. Han skulle fråga de högre hönsen. Förhoppningsvis så drar dem igång ett forum för FIFA igen. Men till dess så får du ta snacket i ett Ps3 forum.
Moderator
2010-03-11 18:55
Låg nivå och mycket off topic nu. Tänk på att det här är ett forum, inte en chat.
Barcelona Pedrito
2010-03-11 18:46
Tror ni Marcus Berg får spela ikväll då?
Tror Elm får mer speltid mot Juve....
Barcelona hassan hernandes
2010-03-11 18:42
Har någon av er Playstation 3 , och om ni har det vilka spel:P?
2010-03-11 18:33
aha ok gör också så redan men ty ändå..
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 18:31
hassan

ladda ner sopcast och använddig av den här länken
(länktips)
Länktips: www.myp2p.eu/
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 18:29
Lokmaninho

Väljer mellan Kazan-Wolfsburg och Lille-Liverpool som första match.

Ingen som ska se Man Uniteds Reserver mot Citys dito? ^^

2010-03-11 18:27
bojan jag vet att man streamar såklart , men vartifrånstreamar ni , har ni tips ?
Ktoor^,^
2010-03-11 18:22
Madridistas AntiCules

Lyon har grymma spelare
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 18:21
hassan hernandes

Man streamar ;D

Madridistas AntiCules

Antar att du inte vill köra med barca, jag brukar köra med Bournemouth vet inte varför ^^
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-11 18:21
BOJAN...

Jag ska först kolla

Lille - Liverpool tror jag :)

Sen Valencia - Bremen,

Broshan håller på Valencia så då blir det kolla dem,
jag har faktits sett alla Valencias matcher i år :)
Och dem är ojämna . De kan ibland vara bäst och ibland sämst ,så man vet inte hur det kommer gå för dem idag men hoppas de går vidare :)
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-03-11 18:13
sorry att jag e i fel forum men men lite off kan någon snäll säga ett bra lag att spela med i FM tack för svar :)
2010-03-11 18:03
Vilka matcher ska ni se + hur ska ni se dom
2010-03-11 18:02
Ämne: Vilka matcher ska ni....
Jag skulle vilja se Valencia men vet ej vart ja ska kolla.. Vilken match föredrar du
2010-03-11 18:00
Ämne: Sköna gubbar ^^....
hahah sköna killar faktiskt !
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 17:55
Sköna gubbar ^^

Lokmaninho

Hade tänkt mig Valencia-W.Bremen
2010-03-11 17:55
Vilka matcher ska ni kolla på idag ?
2010-03-11 17:52
Canaletes

Det var jag som ladda upp den :)
barcarobin
2010-03-11 17:48
Barcelonito / Lucho Enrique 21
ja dessa spelare Aguero, Villa, Suarez, Milito, Tevez skulle passa väldigt bra skulle gilla lisandro lopez också,

en kul grej med keita, minnashans förstasäsong i barca då han fick sitta på bänken relativt mycket och lite speltid, men denna säsong har han varit rikigt bra, men nu skulle keita varit i madrd hade han fått sparken där ser man ett arbeta och massor av träningstimmar osv osv gäller även många spelare så skönt att barca har tålamod har vänta den omedelbara Succén.
men jag tror att precis som henry hans första säsong vet vi som alla att den var rikigt rikigt rikigt dålig.. många skrek sparken hit och dit och förra säsongen var han helt jävla briljant tror på något liknande för zlatan också
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-11 17:40
Keita är vår bästa djupledsspelare på mittfältet och därför klickar han väldigt bra med Zlatan rent rörelsemässigt. Sen Keita blev skadad har vi förlorat och spelat lika i många matcher och Zlatan gjort mindre mål.
2010-03-11 17:39
Tjena BOJAN. hoppas verkligen att henry spelar vet inte varför pep ibland tar in bojan istället för henry menmen.. vi flesta vet vad som hände när henryvar central anfallare när han mötte valencia (Hattrick)

Hoppas verkligen han tar Zlatans plats nu när zlatan e utvisad .
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-11 17:38
barcarobin

Drogba tycker jag absolut inte. Han har ungefär likadan spelstil som Zlatan. Bollmottagare och stor och stark.

Jag vill gärna ha en blandning av rörlig djupledsspelare och målskytt. En ung Forlan, en Aguero, Villa, Suarez, Milito, Tevez osv.

En rörlig spelare som ofta skär in i spelet och ger alternativ till den andra anfallaren. En sån spelare hade varit perfekt för Zlatan.

Messi är inte längre den vänsterkant-spelaren vi minns för 2 år sedan. Han spelar allt som oftast i mitten nuförtiden då man har en motor som Alves på högerkanten. Han är enda alternativet till Zlatan just nu när även Keita är skadad.
2010-03-11 17:37
Barcarobin, jag e verkligen inte ett stort fan men ja hoppas det går bättre för honom senare i Barca,för han kan ju prestera mycket bättre. Men han är för lat helt enkelt just nu och vill att bollen ska hela tiden komma vid honom.. Han vet att han inte e tillräckligt bra just nu men han försöker inte höja sig, och så gör han onödiga saker ibland som tex det röda kortet senaste matchen..
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 17:32
hassan hernandes

Tror på en riktigt tuff match mot Valencia, med både Zlatan och Pep avstängda så kan man inte förvänta sig 3 eller 4-0.

Tror på ett anfall med Pedro-Henry-Messi

Henry tror jag kommer vara riktigt taggad efter den här tiden när han fått väldigt lite speltid, hoppas den motivationen är tillräkligt för han att resa sig ur formsvackan.
barcarobin
2010-03-11 17:30
hassan, ja välkommen då antar jag kanske inte min uppgift men ku latt alla inte är zlatanfans bara.

jag tror på en tuff match säger 3 - 2

man kan säga att zlatan vid sin sida behöver någon som har liknande spelstil som rooney , och drogba. om jag förstår det rätt
2010-03-11 17:27
Hur tror ni det går mot valencia då? jag tror på en 3-1 vinst där messi och iniesta nätar.
Barcelona Xaviii
2010-03-11 17:26

Till marängerna:
Dags och köpa hel nytt lag då Real? ni fick kaka,cristiano,xabi och benzema o ni kom ingenstans. Nu vill ni ha fabregas,ribery och silva hahah vem kommer ni vilja köpa sen? Inte ens om Maradona och Pele i deras högsta form hade rest i tidsmaskin till år2010 och spelat för real, ni hade ändå inte vunnit CL för real madrid saknar hjärta.

Hade man kunnat köpa cl pokalen hade Florentino haft hela sitt hus fullt med pokler.
2010-03-11 17:24
tjena!
jag är ny medlem i detta forum som ja hoppas kunna använda med er barcafans.. Jag har gillat barcelona sedan 2003 och min fotbollsidol är Ronaldinho.
Själv så spelar jag i ett fotbollslag.

Ses!
Annons: