/spanien/barcelona/forum/15823.aspx/spanien/barcelona/forum/15823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-15 22:20
Koeman!!

Finns knappt något och göra för honom under den korta tiden? Valencia gick inte ens på attack under den sista kvarten.

BOJAN...

Heywood syftar på CL-finalen 06.

------

Heywood Jablome - Xaviniesta

Håller med, det är inte samma Valdes som fumlade en hel del, utan vi har fått en stabil och säker målvakt i målet. Madridistas får tycka vad de vill, men utan Valdes hade vi släppt in mål i dom två senaste mötena mellan Madrid och Barca på Camp Nou. (Drenthe y Ronaldo).

Han är grym på att komma ner på marken, han faller ner som en sten!
Barcelona Hetfield
2010-03-15 22:19
Mojito

Intressant att du dömer en spelare som har spelat så pass få matcher jämfört med Busquets

Förövrigt är det roligt att det är lika många på Toure's "sida" som det är på Busquets "sida"
Barcelona BOJAN...
2010-03-15 22:18
När mötte Barca-Arsenal?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-15 22:13
Jag satt och tittade precis på Barcelona - Arsenal. Och jag studerade Valdés. Han är alltid bra när det blir tuffa matcher. Den mannens psyke underskattas i Europa. Skulle vi bortse från hans tabbar i hans tidiga karriär så tycker jag att Valdés är en världsmålvakt med hög klass.

Undra när resten av Europa ska vakna och se det.
Barcelona Hetfield
2010-03-15 22:12
Mojito

Intressant att du dömer en spelare som har spelat så pass få matcher jämfört med Busquets

Förövrigt är det roligt att det är lika många på Toure's "sida" som det är på Busquets "sida"
Canaletes
2010-03-15 21:53
Påminner mig om Messi-Robben diskusionerna det här.. ojojoj, minnen de :P
Barcelona Mojito
2010-03-15 21:52
Koeman!!

Nej, det är ju lite svårt.

Men i matcherna innan juluppehållet, då skulle han visat det du och andra påstår att han kan.
2010-03-15 21:51
Vi kan diskutera dag och natt. Det har gjorts förr på detta forum. Yaya är helt enkelt petad för att Guardiola föredrar Busquets.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:50
Yaya skulle ha tagit chansen mot valencia dem där 5 min han var på plan.
Barcelona Mojito
2010-03-15 21:49
Anhängare till Yaya menar att han hade gjort det bättre än Busi om han fått chansen.

Men sanningen är ju att när han väl fått chansen har han inte tagit den.

Jag hoppas också att Yaya får mer speltid nu när ligan är på väg att avgöras och CL drar ihop sig.

Busi har spelat mycket och är det något jag kan oroa mig för så är det att ha en sliten pivote på planen, i och med att den rollen kräver så mycket mer rärlighet denna säsongen än förra då vi hade ett mycket aggressivare presspel.
Barcelonistas
2010-03-15 21:46
L.A.M. Nr 10 - A.I.L Nr 8 - X.H Nr 6

Ja men mycke yaya har fått spela liksom. inte konstigt att han har blivit ring rostig när han inte får spela matcher och hitta sin form..
Barcelonistas
2010-03-15 21:44

jag vette fan va ni ser som busi gör bättre än yaya. jag och många andra barcelonistas som ja känner tycker bara spelet har blivit sämre me busi istället för yaya.

hehe men ni får tycka vafan ni vill era åsikter :)
Barcelona L.A.M. Nr 10 - A.I.L Nr 8 - X.H Nr 6
2010-03-15 21:42
Busquets har varit bättre den här säsongen. Men jag tycker Yaya borde få fler chanser att visa att han är kung på positionen. Om han får några matcher kommer han börja spela bra och då blir vårt spel ännu bättre.

För ingen kan väl säga i mot att Busquets har en bättre högstanivå än Touré.

I alla fall så tycker jag att Yaya Touré borde få flera matcher. Men det här året har Busi varit bäst.
Barcelonistas
2010-03-15 21:39
Koeman!!

ja precis. yaya kanske tom var den bästa defensiva mittfältaren föra säsongen. o sen se att han blir petad av ett träben gör allt bara värre!
2010-03-15 21:39
Busquets behöver inte slå 40-meterspassningar eller slå avgörande djupledspassningar. Han är en balansspelare. Hans one-touchspel är bättre än Yayas och han är en vägg som Iniesta och Xavi ska bolla med. Det bemästrar inte Yaya.

Det enda som irriterar mig är att Yaya inte har fått en ärlig chans. Annars har jag inga problem med Busquets på plan.
Barcelonistas
2010-03-15 21:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21

han kan tacka xavi o iniesta för det. men lag som pressar barca hela tiden så ser man hans enorma brister i de defensiva spelet.mot stuttgart var han en katastrof han hängde inte me de snabba spelet..
Barcelona Koeman!!
Blev ju tvungen att länka för att du skulle förstå. Att ha en sån bra spelare som Yaya Toure som är bland dem bästa defensiva mittfältarna i världen på bänken i så många matcher blir jag gråtfärdig över.
Barcelona Mojito
Sitt gärna och bomba forumet med Youtube klipp, precis så man vinner en diskussion.

I så fall skulle Quaresma vara världens bästa fotbollsspelare.

Det enda man kan se är enskilda prestationer, inte vad spelarna gör för skillnad för laget.

Under en match har en pivote kanske bollen i 2 minuter, resterande 88 är de som egentligen är intressanta.

Någon (som föredrar Yaya) skrev att Busi är mer rörlig, se där har vi kanske svaret...
Canaletes
2010-03-15 21:32
Kolla Yayas porrpass till Henrys 1-0
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 21:31
Personligen skulle jag inte sjunka så lågt att visa en video på ett par minuter där de visar det bästa han har gjort. Jag älskar Toure, han är en underbar spelare, men just nu föredrar jag Busquets för att han har spelat fantastiskt bra.
Barcelonistas
2010-03-15 21:31
busqets slår ju bara sidledspass herregud va svårt..
Barcelona Hetfield
2010-03-15 21:30
Heywood

Kom igen nu, det är klart att Busquets framstår som en "bättre" passningsspelare när det han gör är att passa i sidled, eller passa försvararna
Barcelona BOJAN...
2010-03-15 21:28
Den här assisten till Ibra då(länktips). Hpller med Heywood Jablome, att Yaya sdkulle vara en bättre passnings spelare är skrattretande.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 21:28

Toure har näst bästa långbollar i laget.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:27
Ämne: Att Yaya skulle vara....
Ja, Toure är en bättre passningsspelare. Kika Länktips.
Barcelona Mojito
2010-03-15 21:22
Busi:

Bättre första touch vilket gör att han har presterar ett högre bolltempo och sätter sina medspelare i bättre lägen. Detta i sin tur leder till ett mer kreativt och snabbt anfallsspel.

Har även förmågan att stöta framåt i djupet och öppna upp nya ytor för Xavi och Iniesta, just därför dessa kunde dominera så stort i CL-finalen.

Yaya är bättre defensivt, mer fysisk i sitt spel.

Barca har släppt in 16 mål i La Liga, behöver inte en bättre defensiv. Just nu.

Yaya bänkad, Busi spelar. Punkt.
2010-03-15 21:19
Att Yaya skulle vara en bättre passningsspelare än Busquets är skrattretande.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:18
Barcelonistas has it.
Barcelonistas
2010-03-15 21:17
säger inte att busquets är dålig men yaya är bättre inget snack om saken. och jag kan fortfarande inte fatta att pep väljer busquets..
Barcelonistas
2010-03-15 21:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Med yaya får vi in fysisk kraft i mitten sen så är yaya för mig en mycket bättre i defensiven.

Snälla kom inte me o busi klara sig så bra mot man united för de kan han tacka iniesta o xavi för som dominerade matchen med messi.
Annons: