/spanien/barcelona/forum/15822.aspx/spanien/barcelona/forum/15822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-14 01:50
pep.G//

"Real Madrid å andra sidan, har medelmåttor som Arbeloa, Albiol & Garay i backlinjen och offensivt har dem bara stjärnor. Inta udnra på att det inte fungerar."

Haha skojar du eller`?

Arbeloa: Väldigt bra högerback och vänsterback, perfekt försvarare och hot offensivt, kan sakna spetskvaliter.

Albiol: Ett av real madrids bästa kap denna säsong, kung i löften och brytningar av klass, kommer inte bli chockad ifall han tar över efter
Puyol i landslaget, albiol kan sakna spelskicklighet som pique besitter annars minst lika bra.

Garay: Har ersatt pepe på bästa sätt, spelskicklig, brytningsäker och komplett, men något seg i vändningarna.
Ligans bästa backar 07 som 20 åring.

Hur har du mage att kalla dessa för medelmåttor när dessa fått ordning på real madrids försvar?, det är inte försvaret bristerna finns.

Men medelmåtor finns verkligen i barcelona, marquez och busquets som bara flyter med barcelonas framgångsvåg. Jag kommer inte bli förvånad ifall fler börjar visa sina riktiga ansikten efter succe året 2009.
Barcelona Castefa
2010-03-14 01:38
Överskatta inte heller Laportas poplaritet, och därför kandidater från nuvarande styrelse. Laporta har naturligtvis varit fantisktisk framgångsrik sportsligt, men det finns många som är emot honom, och kommer arbeta mot "hans" kandidat.
Barcelona Castefa
2010-03-14 01:34
Jag tror stenhårt på att Rosell vinner valet. Kom ihåg att det inte är något nationellt superdemokratiskt val, utan ganska få som röstar även om Barcelona har många medlemmar. Det är oerhört viktigt att ha ett "namn" som folk känner och just nu är det endast Rosell som har ett. Enda sättet någon annan kandidat kan komma in och konkurera är att lova en massa nya spelare, men det är inte säkert att det uppfattas positivt.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-14 01:27
Hetfield/

Håller med om att Rosells goda relation med Florentino inte bör vara anledning nog till att inte rösta på honom, men jag känner mig fortfarande kluven angående Rosell.

Vi får se vad som sker fram tills sommaren. Jag är fortfarande ganska övertygad om att han kommer vinna valet.
Barcelona Pep.G
2010-03-14 01:19
westinho

Pep vill nog inte ha några "oslipade diamanter". Han satsar på "Cracks eller Canteranos." Det är bra tycker jag, för då slipper vi medlemåttor i laget. Om du kollar på vår bästa startelva, så ser du världens bästa högerback, en av världens bösta vänsterbackar, en av världens bästa privoten och en av världens bästa anfallare. Dem resterande 6-7 spelarna är egenfostrade spelare. Det är ju fantastiskt.

Real Madrid å andra sidan, har medelmåttor som Arbeloa, Albiol & Garay i backlinjen och offensivt har dem bara stjärnor. Inta udnra på att det inte fungerar.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 01:15
el Flaco

Jag är inte heller förtjust i hans "gosande" med Perez, men som sagt, bara för att han är "tight" med Perez så betyder det inte att han kommer att göra samma idiotiska köp, men jag kan garantera att den mannen kommer att få hit Fabregas/Villa

Laporta har tagit avstånd från Perez värvningspolicy i diverse sammanhang, så vet hur han står i frågan om värvningar av storstjärnor (Zlatan får väl vara undantaget), så det är klurigt att veta hur Rosell står

Om Rosell lyckas blanda La Masia ungdomarna med riktiga "cracks", då kan det bli helt magiskt på alla håll, jag ser det bara som en bra grej att Rosell har bra kontakter
2010-03-14 01:10
Ämne: Av det jag har läst/....
Att döma av det jag har läst i de katalanska och spanska artikelkommentarerna riktas mycket av kritiken även mot Rosells goda relation med Florentino och om att Rosell gjorde det möjligt för Perez att värva Figo genom att avsäga sig spelarens imagerättigheter. Många inom Katalonien stör sig även på att staden Madrid stödjer Rosell.
Barcelona westinho
2010-03-14 01:03
Frågan är hur man tänker göra med vänsterkanten till sommaren. Om Henry säljs (vilket lär hända) tycker jag Pedro förtjänar att få spela från start. En chansning kanske, då han saknar rutin, men man måste ta chanser ibland.

Jag tror dock klubben väljer att köpa in en crack, precis som flera andra här tror. Och det lutar väl åt Ribery/Silva/Villa/Någon.

Jag vill inte prata transfers nu, då det är oväsentligt. Jag hoppas bara att klubben vågar satsa på Bojan och Pedro, och även Jeffren. Att klubben ger de chansen att utvecklas. Precis som man gjorde med Xavi, med Iniesta och med Busquets. Förtroende och tålamod.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 01:02
Av det jag har läst/hört om Rosell så är många av de konservativa lite "anti-Rosell", pga. att de tror att den mannen kommer att göra oss till nästa Chelsea/Real Madrid, men jag köper inte riktigt det där

Av det jag har sett av Rosell så verkar han vara en väldigt skarp man, han vet hur man skapar kontakter och rör sig på ett smidigt sätt, varför skulle han förstöra det som funkar? Det vore bara korkat att göra så
2010-03-14 00:54
Hetfield/

Jag har inte heller något emot att värva cracks så länge man har en sportslig plan för hur man ska använda sig av de, som du själv tidigare var inne på.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 00:50
El Flaco

Folk tror att om en president väljer att satsa på storstjärnor så gör det honom per automatik till en idiot som vill förstöra La Masia

Det man måste tänka på är att Chelsea har byggt sitt lag på enbart stjärnor, de värvade ju Arnesen från Tottenham, han skulle börja plocka hem vassa spelare men det sket sig direkt då Chelsea vill ha storstjärnor, medan Arnesen är bra på att hitta oslipade diamanter, så det handlar om vad man vill göra med laget

Poängen med det är att bara för att man väljer att satsa på säkra kort , dvs. "cracks" så betyder det inte att vi kommer att torska och gå titellösa år efter år

Vi har lyckats få fram bra spelare under åren från La Masia, vill gärna fortsätta i det spåret, men det behövs verkligen en riktigt megastjärna i mittfältet eller kanten
Barcelona westinho
2010-03-14 00:42
Om jag fick välja så skulle jag bara värva "oslipade diamanter". Billiga, relativt okända spelare som har hög potential. Jag tycker inte det känns riktigt rätt att värva en fullt utvecklad stjärna. Det känns så "madridistiskt".

Problemet är att det är svårt att hitta någon där ute som platsar i Barcelona och som inte kostar 30+ miljoner.

Det som gör mig stolt över Barcelona är att klubben satsar på egna spelare. Man lägger ner tid och kraft för att träna upp talanger som sedan blir tillräckligt bra för att spela i A-laget. Jag vill inte att detta ska ta slut.

Jag vet inte så mycket om Rosell, men jag hoppas att han fortsätter på det Laporta byggt upp. Jag hoppas att han fortsätter med det Barca står för, och inte börjar tänka som Perez, och värvar crack efter crack.
2010-03-14 00:41
Hetfield/

OK, jag ser din poäng, men jag tycker ändå att du är lite väl hårt mot Txiki.

Även om jag själv störde mig på hur han och ledningen skötte sig under förra somarens silly season tycker jag ändå det är fel att bara komma ihåg det när man ska summera hans tid som sportchef. Lika fel som det är att bara bedöma Rijkaard efter sina två sista säsonger, eller enbart minnas Ronaldinho efter dennes avslutande tid i klubben.

Om Rosell blir vald tror/hoppas jag att hans kontakter inom fotbollen och hans goda relation med Pep kommer leda till att man värvar klokt denna sommaren.
Barcelona Hetfield
2010-03-14 00:35
Westinho

Ser man på hela sagan så har Txiki och Laporta gjort det väldigt bra i värvningsfronten, får bara smak i munnen när jag tänker på hur dåligt det har gått för oss på värvningsfroten 2009/2010, men så är det

Sen så ska man kanske inte klaga alltför mycket på Txiki, Pep verkade inte heller särskilt entusiastisk över hela iden med att köpa spelare, i efterhand så var det kanske inte så smart, men Pep är så: väldigt envis
Barcelona Hetfield
2010-03-14 00:32
El Flaco

Det är inte fel att köpa "cracks", men man måste veta varför man vill ha de, det jag försökte säga var att Perez köpte storstjärnor bara för att köpa de, och kunna få lite spotlight på sig, men om Rosell köper smart så är det ju bra

Jo, Txiki och Laporta har samlat ihop ett bra lag, men jag är mäkta irriterad och trött på Txiki den här säsongen (nej, jag blundar inte för allt han har gjort) men det gör mig irriterad att vi kan gå utan titlar iår pga. en tunn trupp

Som sagt, Perez köpte t.ex: Kaka utan en tanke på hur han skulle använda honom, om Rosell lyckas få hit en riktigt storstjärna (efter att ha pratat med Pep om det), så vore det ju jättebra
2010-03-14 00:30
westinho: "Jag tycker Txiki har gjort ett bra jobb med flera värvningar. Han har gjort många floppvärvningar också, men overall tycker jag han får ett godkänt betyg."

Jag är benägen att co-signa detta uttalandet.
Barcelona Pep.G
2010-03-14 00:29
el Flaco

Är det en man som älskar klubben så tror jag inte att han dem misstagen Perez har gjort. Tvärtom, han kanske gör bättre värvningar för klubben än vad vi har gjort hittils. Inget illa menat gentamot Laporta, tvärtom jag anser att han är den bästa presidenten vi någonsin har haft, men att han & Txiki har gjort lite dumma värvningar kan ingen ta bort ifrån dem. Jag hoppas Rosell fortsätter på samma spår som Laporta, men samtidigt göra bättre affärer.

Edit. Tack för att du tog dig tiden att berätta om Rosell. Uppskattas verkligen ! :D
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-14 00:28
Ämne: Vad skulle ni tycka .... ElTriplete//

Du kan glömma det under Guardiolas ledning. Ingen idé att snacka nya spelsystem. Hela Guardiolas och barcas fotbollsideologi bygger på ett 4-3-3 system. Det kommer aldrig att ändras. Förutom till enstaka matcher måhända om skador och annat betvingar situationen.
2010-03-14 00:24
Hetfield/

Är inte ditt inlägg lite motsägande? Du vill inte att Rosell ska begå samma misstag som Perez, men du vill att Rosell ska köpa in cracks. Om det är något Florentino är känd för så är det att värva in superstjärnor utan någon vidare tanke.
Barcelona westinho
2010-03-14 00:23
Hetfield

Hur menar du? Perez melodi är ju just att ta in cracks istället för att se vilka spelare som laget behöver. Jag tycker Txiki har gjort ett bra jobb med flera värvningar. Han har gjort många floppvärvningar också, men overall tycker jag han får ett godkänt betyg.

Han fixade väl Yaya Touré för 10 miljoner om jag inte har fel för mig?
Barcelona Hetfield
2010-03-14 00:11
Vi får väl hoppas på att Rosell har lärt sig av Perez misstag (jag tror inte att Perez har insett det än), om det är nått som bra med att ha Rosell som president så är det väl att han kan ta hit ordentliga spelare, vi slipper Txiki

Med ordentliga spelare så menar jag "cracks"
2010-03-13 23:39
Pep.G/

Oj, var ska jag börja någonstans? Jag kan väl börja med att han var involverad i staden Barcelonas OS-kampanj och organisering till OS-92. Han var då mest för att se och lära.

Efter det arbetade han för marketingföretaget ISL, innan han började jobba för Nike. Det var under hans tid för Nike som den spanska ligan skrev ett avtal om att börja använda sig av deras fotbollar under matcherna och Rosell var också den som skötte förhandlingarna med Barças dåvarande president Núñez och såg till att det amerikanska sportmärket skulle komma att bli klubbens sponsor på tröjan.

Rosell lärde även känna spelare som Luis Enrique, Figo och självaste Guardiola och var den som skötte hand om deras kontrakter för Nike. Guardiolas egen bror, Pere, jobbade även tillsammans med Rosell.

Han har många kontakter inom sportvärlden, som säkert hade kommit bra till hands om han hade blivit vald till ny president.

Sandro Rosell är dessutom god vän med Florentino Perez. Sen kan man tycka vad man vill om det förstås.

Så långt har jag kommit än så länge, har inte läst klart Rosells bok än. Har inte ens kommit till den kanske mest intressanta delen när han lär känna Laporta och valsegern 2003.
2010-03-13 23:24
el Maestro!/

Håller absolut med dig om att opinionssiffrorna i dagsläget behöver inte avslöja om vem som till slut kommer stå som segrare i juni, men jag tror trots allt att Rosell kommer vinna till slut.

Håller du med eller inte om att Godalls och Ferrers individuella kandidaturer inte kommer gynna de i slutändan? De hade en betydligt starkare chans att vinna valet om det hade enat sina styrkor.
Barcelona Pep.G
2010-03-13 23:24
el Flaco

Skulle du kunna berätta lite om Rosell ? Du verkar vara så insatt på det här med presidentval så du av alla borde veta :P
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 23:15
Ämne: el Maestro!/

Opin....
Opinionssiffrorna har jag också sett i media men opinionssiffrorna i media visade inte heller att Laporta skulle vinna valet. Laporta var inte alls favorit heller då i relation till andra kanidater.
Så även om det kan bli som Opinionssiffrorna visar idag i media, så ska man ändå inte ta det som om det verkligen kommer att bli så. Jag menar Kampanjerna har ännu inte riktig kommit igång heller.
2010-03-13 23:04
el Maestro!/

Opinionsiffrorna som publicerades för några månader sen avslöjade att Rosell är den store favoriten att vinna valet och med bredd marginal dessutom.

Så länge Godall och Ferrer inte kan enas om ett gemensamt kandidatur tror jag, oavsett vad jag tycker om det, att det kommer bli en slam dunk seger för Sandro Rosell.

Den enda vi väntar på nu är Ferran Soriano. Under de senaste veckorna har man kunnat läsa att det verkar som att han kommer ställa upp, men han har än så länge inte offentliggjort det.
Barcelona Pep.G
2010-03-13 23:02
ElTriplete

Njaa, jag har tänkt mer på en diamant uppställning, med två yttrar och två anfallare, ungefär så,

---------Yaya---------
-Messi----------Iniesta-
--------Xavi----------
---Ibra-------Henry----

Xavi som släpande, Ibra target, och Titi som en löpande striker. Messi & Iniesta på kanterna och Yaya som städare. Världens bästa uppstälning OM nu Pep vill använda en annan uppställning för att få maximalt av Ibra kvalitéer..
2010-03-13 23:01
Barcadinho/

För det första så håller jag med dig om det du skrev om Rosell, Guardiola och sportchefrollen.

För det andra vet jag inte ens om Pep vill ha en så pass stor arbetssyssla. Att han vill ha 100% frihet att formera laget och arbeta hur han än vill kan jag absolut tänka mig. Däremot har man fått läsa både att han vill ha en managerliknanderoll med all ansvar som det innebär, men man har också fått läsa att han INTE vill ha en sådan bördan på sina axlar och att han hellre vill ha en sportchef vid sin sida.

För oss är det naturligtvis omöjligt att veta hur Pep vill ha det, men han lär säkert ta upp det med Rosell, ifall denne vinner valet. Jag är också rädd att Guardiola kanske blir alltför bränd med en managerroll. Vi har redan sett under dessa två åren hur pass mycket tid och energi som han tillägnar åt klubben och att han, på grund av detta, idag har mindre hår än vad han hade när Laporta presenterade honom som lagets nye tränare. Det har uppenbarligen slitet på honom.
Barcelona ElTriplete
2010-03-13 22:58
Vad skulle ni tycka om en eventuell 4-3-1-2 formation för Barcelona?

------------Valdes
Alves----Puyol----Pique----Maxwell
Xavi----------Toure---------Iniesta
--------------Ibrahimovic
-----Messi--------------------Pedro/Henry

Ibra får agera släpande anfallare bakom dessa två herrar. Vad tycker ni om det?
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 22:47
Ämne: Rosell har deklarera....Du verkar utgå från att det är Rosell som kommer att bli vald. Det är långt från säkert att det kommer att bli han som ska ta över. Det finns andra kanidater som står till buds. Själv hoppas jag verkligen inte på Rosell utan någon av de andra kanidaterna.
Annons: