/spanien/barcelona/forum/15821.aspx/spanien/barcelona/forum/15821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:37
Matchen: 2:a halvlek
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:36
Matchen: 1:a halvlek
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:36
Gooner in spain

Jag kallade er för ett upphottat Hull - just för att ni spelade en ganska primitiv sparka-och-spring-fotboll fast med mer kvalitativa spelare, inte för att slutresultatet var orättvist. Den indignationen kan du spara till de Gunners som i samma andetag kallade mig för byfåne som de ansåg att matchen borde sluta 3-9. Kamma dig!

Jag anser absolut att man som culé ska vara ödmjuk, samtidigt som bör kalla en spade för en spade och Arsenal för ett upphottat Hull.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 01:34
Ämne: Barcelonito

Jag ....
Rambla

Vi ska ha mycket boll i returen så Max kan få spela men jag ser däremot MYCKET hellre Abidal som vänsterback mot marängerna !

-----

Snacket om Wenger måste jag bara säga:
Varför låta en spelare som har varit skadad den senaste tiden och fått klartecken precis innan matchstart spela hela matchen? Vare sig man leder med 5-0 eller ligger under med 0-2 så ska man inte riskera honom dessutom när han är allt eller åtminstonde väldigt mycket i dagens "upphottade Hull! Finns fler matcher på säsongen!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 01:34
Abidal är en riktig balansspelare i laget. Det är han som oftast ser till att Alves kan sticka så högt upp. 1. Genom att stanna kvar och bilda trebackslinje med Pique och Puyol. 2. Genom att ha en bättre speluppfattning och positionsspel både offensivt och defensivt.

Maxwell köptes egentligen för att starta mot Teneriffe, Osasuna, Xerez, Zaragoza på hemmaplan. Abidal är mycket viktig för Barcas balans.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:32
Rambla och tarrak// "Barcelona försöker inte alls framhäva sig som mer ödmjuka än någon annan klubb"

"Jag kan tillägga att jag alltid varit mån om att vara ödmjuk inför våra motståndare såsom Barcelonismon påbjuder."

Hur ska ni ha det? =)
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:30
Ämne: Nasri #8

Barcelon....
Det är ok för dig att kalla mig Hycklare utan anledning men du ber mig snällt när jag gör samma sak? Jag är inte här för provocera men när jag försöker lägga fram enkla fakta börjar påhoppen härinne. Ni framhäver i dom flesta krönikörer om er klubb ödmjuktheten era värderingar etc etc men härinne på Les Rambles spottas det ut okunniga fakta för att degradera ner motståndet ni mötte, jag vill tro att det beror på frustrationen av den tappade 2-0 ledning men nåt säger att dagens Barca supporter blivit för bekväm och spydig.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:30
Rambla//
"Det är upp till honom hur han tacklar skadeproblem i sitt lag. Annars kan man ju bara konstatera att när det var så tätt inpå att Cesc kunde spela eller inte, det handlade om de sista 24 timmarna om han kunde spela, så tog Wenger en stor risk."

Därav mitt svar.....

tarrak//

och matchen slutade trots detta 2-2... det är ingen åsikt utan ren fakta!

Vill du jämföra oss med Hull så varsågod, kan dock inte kännas helt ok att gå lägga dig ikv med vetskapen att ni inte kunde få mer än 2-2 mot just Hull (i en liten formtopp kanske?)
Barcelona Hetfield
2010-04-01 01:29
Rambla

Det är kanske därför Mourinho slängde bort Maxwell så fort Barcelona ville köpa Zlata, jag kan bara tänka mig hur samtalet gick

Laporta: Vi vill ha Zlatan
Moratti: Ni får Zlatan om ni tar med Maxwell
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 01:27
Hoppas Abidal startar mot Bilboa. Sen så kan han spela mot Arsenal och Real.

Vi vinner över Arsenal:)

Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:27
Barcelonito

Jag kan bara instämma. Maxwells defensiva positionsspel lämnar en hel del att önska. Lite konstigt med tanke på hans tid i Serie A kan man tycka. Han är en säkerhetsrisk. När laget har mycket boll och spelar bra så märks inte de bristerna så tydligt.

Frodo:

Bra poäng där. Vissa arsenalfans som kommer in här och raljerar borde ta sig en titt i spegeln istället.
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 01:26
Ämne: Jag kan tillägga att....
Hehe, det var bra sagt.
Vissa tål inte fakta som du ser.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:24
Nasri #8

Barcelona försöker inte alls framhäva sig som mer ödmjuka än någon annan klubb. Det de däremot vill framhålla är att de har en speciell filosofi och värderingar, och det är man väldigt stolta över. Inget fel i det väl?

Jag förstår heller inte hur du kan störa dig hos merparten av barcafansen, de mogna, de som visar respekt för andra och som kan diskutra moget, utan istället koncentrerar dig på de fåtal som uppträder illa?

Cesc Fabregas#4

Kan du vara så vänlig och låta bli att kalla oss för hycklare och annat. Ni är inte ett jävla dugg bättre själva. Så lägg bara ner va!
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:23
Jag kan tillägga att jag alltid varit mån om att vara ödmjuk inför våra motståndare såsom Barcelonismon påbjuder. Att Arsenal inte kunde slå fyra passningar på rad eller hade bollen mer än en tredjedel av matchen är ingen åsikt utan ren fakta.
Barcelona Frodo
2010-04-01 01:22
Är vi arroganta när det är eran redaktion som publicerar artiklar om hur töntiga vi är samt hur ni kommer att köra över oss? Har du sett artiklar från våran sida som underminerar Arsenal på något sätt?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Jag vill faktiskt inte se Maxwell varken mot Arsenal eller Real nästa vecka.

Han står väldigt felplacerad i många lägen. Idag löpte han MED Walcott, istället för att antingen stå upp i samma linje som övriga i backlinjen och visa offsidelinjen för att han ska dra ner på farten ELLER att ta ett steg i sidled, antingen för att stoppa honom med kroppen och ge iväg en frispark eller ett steg åt andra hållet o bryta bollen. Inte trodde han väl att han skulle vinna en löpduell med Walcott?

De flesta världsytterbackarna är väldigt bra på dessa saker. Abidal och Alves är väldigt bra på det. Maxwell lär få problem mot Walcott och Ronaldo igen i de kommande matcherna.
Barcelona Rambla~
Gooner_in_spain:

Jag har som sagt inte diskuterat Wengers val av spelare som är skadade eller inte. Du tar mig för någon annan.
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 01:21
Ämne: Rambla~//

Det som....Hur det gå för er bryr jag mig inte om egentligen.
Men det var bara en tanke med anledning av att Wenger kan sakna inte bara Cesc utan även Arshawin, Gallas och någon till i slutsprutten.
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:19
Gooner in spain

Jag vet inte vilka droger du går på men du borde sluta nu. Jag har överhuvudtaget inte diskuterat med ariO, däremot blev jag kallad för byfåne efter att ha kallat erat sparka-och-springande, för att upphottat Hull, av samma personer som ansåg att ni borde förlorat med sex mål. Förstår inte varför min analys är så värst mycket mer upprörande än deras?
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:18
Rambla~ // Wenger säger själv efter matchen att han fått klartecken från både läkare, fysiologer och Fabregas han själv (även om hjärtat där kanske ville mer än hjärnan)....

Vad vill jag då ha sagt med detta?? Jo, Wenger är ingen läkare och litar således på proffsen han/klubben anlitat för att ta hand om dessa problemen... Att det handlade om dom sista 24 timmarna tror jag är ren och skär bullshit och ett försök att mörka från Wengers sida... Inte för att jag tror Gardiola hade ställt upp ett anorlunda lag utan Fabregas på plan, utan en helt oskyldig psykning från Wengers sida ;)
Spanien Cesc Fabregas#4
Ämne: Gooner_in_spain:

....
Ni ståtar med att vara en ödmjuk klubb etc etc vilka hycklare till fans det finns härinne utan noll koll på motståndet, börja jämföra Arsenal med Hull hehe. Visst ni spela ut oss men börja inte flyga iväg med sanningen.
Barcelona Barca-nist
goals rating
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 01:17
Ämne: Milito och Yaya känn....
Det ska bli väldig skönt att få se Abidal tillbaka i returmatchen. Jag hade mina aningar om att Maxwell inte skulle hänga med Arsenals snabbe ytter. Mina misstankar besannades.
Barcelona Trippeln
2010-04-01 01:15
tarrak

Ber om ursäkt att jag bad dig att hålla dig lugn...?
Barcelona Rambla~
Gooner_in_spain:

Det är med Hull var bara en gliring från tarrak, det är jag övertygad om. Annars håller jag med honom om att många arsenalfans, inte alla, uppträder väldigt arrogant och ibland nästan lite hatiska här på SF.
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: För retur mötet i Ca....
Jag föredrar faktiskt

Alves Milito Abidal Max.

Tycker Max varit bra även om han är lite efter när Walcott gör mål men Walcott är snabb !

Men vet inte hur han skötte sig för övrigt då jag ine såg matchen men innan kvällens match tycker jag han varit bra.
Spanien Nasri #8
2010-04-01 01:14
Rambla~//

Det som jag tror att många som inte är barcasupportar kan störa sig på är att man verkar ha en agenda att vara en ödmjuk klubb medan fansen sällan är det. Det skär sig i mångas ögon. Lite som när Gerrard eller Rooney går ut med hur mycket de är emot filmningar. Det är liksom kontrasten som blir besvärlig.

Själv tycker jag Barcelona på många plan är en fantastisk klubb med ett otroligt lag - även om jag t.ex. inte har något till övers för era presidentval :)

Blir tufft i returen. Men skönt att hoppet lever.

el Maestro!//

På den punkten har du som tur är helt fel. Marginalen ner till fjärdeplatsen är stor, vi har inte tappat många poäng i ligan utan Fabregas tidigare i vinter och slutspurten på ligan är väldigt tacksam sett till spelschemat. Men om vi fortfarande är med i titelstriden är en annan fråga. Jag sticker ut hakan och säger ja :)
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:14
Ämne: Ämne: Fabrega....
Vad hyckla jag om?

Hetfield//

Varför ta ut han när han ändå inte spelar returen och redan var skadad såg inte så illa ut mer än att han halta omkring han slog ju fortfarande passningar när han fick bollen utan att se döende ut.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:13
tarrak// Jag har bläddrat en bra bit härinne på ert forum och kan inte förstå vad det är "ariO" har skrivit som gör dig så in i bomben otroligt frustrerad? Hade ju då aldrig vågat stöta in dig på krogen, vem faskiken vet vad som skett då.. och att du jämför oss med Hull?? Förstår inte ens det argumentet?? Vilken jävla byfåne som helst kan tala om för en vem som var det bättre laget, med hästlängder, idag! Fast, det är väl alltid Barca??

Det finns nog inget lag i världen som möter Barca med sitt egna spel... Man anpassar sig helt enkelt efter Barcas, så pass duktiga är ni..

Men för delen jämföra oss med Hull?? Varför har pressen målat upp denn match som "matchen mellan dom mest skönspelande lagen"?? Arsenal kan i sina stunder spela riktigt trevlig fotboll men är just nu tyvärr ganska långt efter Barcelona.. Förhoppningsvis kommer detta med tiden!

Dessutom är det trist att se att du drar alla Arsenal-supportrar över en kamm.. Sist vi möttes var 06, kan väl inte ha provocerat dig så värst mkt därimellan?
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:12
Ämne: Milito och Yaya känn....
Långbollarna, hö hö....
Annons: