/spanien/barcelona/forum/15819.aspx/spanien/barcelona/forum/15819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-03-14 18:32
Exakt!

Pep vilar Touré och Titi inför söndag
Han satsar på att lyfta CL på Bernabéu!
Barcelona C.Andrés
2010-03-14 18:30
Startar Busquets är det fan en nervös kväll vi ställs inför.
Barcelona el Maestro!
2010-03-14 18:27
Pep väljer spelare utifrån hur spelarna presterar i träningen förhoppningsvis. Yaya kommer säkert att starta på onsdag.
Barcelona Abbe.
2010-03-14 18:26
Bänken: Pinto, Chygrynskiy, Márquez, Touré, Henry, Jeffren y Muniesa

Valencias startelva: César, Miguel, Maduro, Dealbert, Bruno, Albelda, Banega, Jordi Alba, Silva, Pablo y 'Chori' Domínguez.
Barcelona el Maestro!
2010-03-14 18:25
Vilken startelva!
Åtta La Masia-produkter i startelvan. Det är något det.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-14 18:25
Ämne: STARTELVAN

Valdes....
Vart fan är Henry och yaya? Shit det här kan aldrig sluta bra. Börjar tröttna på pep och hans fadder utagningar. Det här ska föreställa en proffessionell fotbollsklubb? Där vi sätter dom bästa spelarna på bänken till förmån för tränarens favorit gossar? I en såhär viktig match. Busquets och bojan? Seriöst!?!
Canaletes
2010-03-14 18:24
Hag tror snarare att Pep är för katalan, La Masia älskare, älska egna fostrade spelare

Det bara kolla anfallet och mitt.

Och hans byten under säsongen. Nästan alla är spelare från canteran. imo
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
Spela med Henry för Guds skull. Målfarlig mot Valencia och hans defensiva arbete ska inte underskattas!

Nu gäller det att vi spelar som en enhet. Undra om Tito har på sig kostym eller träningskläder :-)
Barcelona Barcaholic
Pep - El Míster

Okunnigt? Okej kolla idag så får du själv se. Toure är inte fet eller långsam, kanske inte världens snabbaste men han är iaf snabbare än busquets och bättre på exakt allting.

Visca_Barca:

Nej Villa spelar INTE, Zigic e på topp istället.

kallesiete:

Känns inte stabilt med milito och maxwell på vänsterkanten mot spelar som mata, silva och pablo hernandez. Hade dom svårt mot Almeria kommer dom ha det ännu värre idag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-14 18:23
Ämne: Så oerhört okunnigt ....
Haha ännu mer okunnigare att säga så om Yaya. Tyckte du likadant förra året när Yaya var ett monster i mittfältet förra året.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-14 18:23
SPORT och MARCA skriver att Puyol har känningar i ryggen och att det är därför han inte spelar ikväll. Får hoppas han är tillbaka mot Stuttgart den kommande veckan.
Barcelona Smogen
2010-03-14 18:22
Ja, jag gillar visserligen Busquets, han kan bli riktigt bra, men han är inte på toures nivå ännu. Är för mig obegripligt att inte Toure får spela, känns som det har att göra med annat än spelet. Fast å andra sidan älskar ju Pep sina La Masia produkter, så kanske förklaringen ligger där...

Annars tycker jag Milito Pique är intressant. Puyol gjorde ju den sämsta match jag någonsin sett honom göra förra veckan och jag har sett nästan alla...
Barcelona Abbe.
Ämne: Vart fan är yaya ? h....
1. Läs längre ned.

2. Jag är trött på alla som gnäller på Busquets.
Canaletes
Kelkoo

Han har bara känningar i ryggen, inget allvarligt. Hoppas vi
Barcelona kallesiete

Börjar känna mig övertygad om att det handlar om attitydsproblem hos Yaya. Eller kanske inställningen rättare sagt.
Barcelona Visca_Barca
Vart fan är yaya ? hur kan man bänka honom =(.
o sen undrar jag om Villa kommer spela från start? nån som kan svara?=

Är så trött på Sergio B
Barcelona Pep - El Míster
2010-03-14 18:21
Så oerhört okunnigt att säga så om Busquets. Yaya segar upp spelet oerhört medan Busquets får flyt i spelet med sitt duktigta one-touch spel. Dessutom är Yaya fet och långsam.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-14 18:19
Vafan spelar inte Puyol MÅSTE ju Pep lägga Toure som def mittfältare för att stabilisera försvaret.. Börjar tröttna på Busquets..
Barcelona kallesiete
2010-03-14 18:19

Vad är fel på backlinjen?
Barcelona Barcaholic
2010-03-14 18:17
Ämne: STARTELVAN

Valdes....Med den backlinjen kommer vi släppa in minst två mål, hoppas Messi är lika grym som mot almeria. Förstår inte varför busquets går förre toure herregud killen snittar typ 5 grova misstag per match.
Barcelona Kelkoo
2010-03-14 18:14
STARTELVAN

Valdes - Alves Milito Pique Maxwell - Xavi Busquets Iniesta - Messi Bojan Pedro

Puyol är skadad vet ej hur allvarligt :(
Canaletes
2010-03-14 18:10
Villa spelar inte!! :D

Källa: Cadena Ser
Barcelona ElTriplete
2010-03-14 18:01
Här är lite statistik som Valencia har på bortaplan inför kvällens match.

Minuter då de gör mål och släpper in:

1-15
Insläppta: 1
Gjorda: 3

16-30
Insläppta: 4

31-45
Insläppta: 2

46-60
Insläppta: 1
Gjorda: 4

61-75
Insläppta: 4

76-90+
Insläppta: 3

Gjorda mål: 21
Insläppta mål: 15

Deras farligaste spelare är Villa (såklart), Mata och Silva. Dessa är de farligaste men det finns flera stjärnor i laget som Pablo Hernandez eller Marchena till exempel.

Här är alla deras bortamatcher och resultaten:

Almeria 0 - 3 Valencia

Athletic Bilbao 1 - 2 Valencia

Atletico Madrid 4 - 1 Valencia

Deportivo 0 - 0 Valencia

Getafe 3 - 1 Valencia

Malaga 0 - 1 Valencia

Osasuna 1 - 3 Barcelona

Racing Santander 0 - 1 Valencia

Sevilla 2 - 1 Valencia

Sporting Gijon 1 - 1 Valencia

Tenerife 0 - 0 Valencia

Real Valladolid 2 - 4 Valencia

Xerez 1 - 3 Valencia

Vinst: 7
Oavgjord: 3
Förlust: 3

Definitivt inga lätta motståndare och vi måste vara väldigt stabila i försvaret. Det här är våran kväll och nu är det dags att blända fansen med vårat magnifika spel!

Visca el Barca y Visca Catalunya!

Mot 3 poäng!
Barcelona Nesto
2010-03-14 17:56
Ämne: 2006 när Barcelona s....
Iniesta avgjorde mot Chelsea.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-14 17:55
2006 när Barcelona spelade semifinal mot Milan så avgjorde Giuly matchen och tog därmed Barcelona till final.

2009 när Barcelona spelade semifinal mot Chelsea så avjorde Iniesta matchen och tog därmed Barcelona till final.

Båda hade nummer 8 på ryggen och båda blev kungar. Iniesta en mer långlivad kung, men Giuly kommer för alltid att minnas för det målet mot Milan på San Siro.

Nesto.

Såklart han gjorde. Jag vet inte varför jag skrev Milan :-)
Barcelona Hetfield
2010-03-14 17:52
Rambla

Om det verkligen är så som du skrev , då är det verkligen illa

Det jag menade är att jag är trött på bajskastningen som tidningarna skapar hela tiden "Barcelona får fördelar, Real får fördelar"

Det är klart att topplagen får fördelar, det är bara naturligt
Barcelona Trippeln
2010-03-14 17:47
Jag har goda vibbar inför dagens match idag grabbar!

3-0 vinst efter en halvknackig första halvlek där allt släpper i andra.

Målskyttar Messi*2 och Bojan!
Barcelona Rambla~
2010-03-14 17:18
Barcadinho, Hetfield och ni andra:

Angående huvudomaren och den assisterande domaren, vilken som gjorde vad osv. Problemet är ju att de har ljugit/överdrivit sin matchrapport till förbundet. Ett oberoende tv-bolag har ju visat hela händelsen och det finns inte en chans att Pep har sagt det de påstår. Sen om assisterande är madridista eller inte skiter jag uppriktigt i. De lämnar ju felaktiga uppgifter.
Barcelona BOJAN...
2010-03-14 17:13
Lokmaninho ( Nr 1 )

Gör det där inlägget läsligt istället..

Ännu en fin läsning om Iniesta, tack Mohamed Ahmed!

Off toppic:Är inte Albin Ekdal Sveriges absolut störtsta talang? Eller vad tycker ni?
Barcelona Barca08
2010-03-14 17:12
Vafan tänkte jag på när jag tog Juventus på mitt tips, släpper 3-0 till 3-3 och mina 2500 kr som skulle flyga från Turin till min ficka, fastnade på vägen !?
Annons: