/spanien/barcelona/forum/15818.aspx/spanien/barcelona/forum/15818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 15:42
Ämne: Lätt att bara berömm....
Busquets tänker snabbare och är elegantare än Toure? lugn i bussen. Toure är klasser bättre än busquets, det kan ingen säga emot.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-15 15:40
Ämne: Nån som vet var man ....
jag garanterar att detta videoklipp om futbol club barcelona kommer hjälpa i framtiden den är helt enkelt fantastiskt den handlar om champions league 08/09 när du har dålig dag kolla på detta klipp FC BARCA i vått och torrt!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 15:28
Nån som vet var man kan ladda ner

FC Barcelona 5-2 Lyon?

Tack för svareeeeeeeeet
2010-03-15 15:10
problemet med oss "cules" om vi ens är det vissa av oss, vi har fått så jävla höga krav efter att vi har vunnit allt som går oo vinna o det fantastiska spelet, 6-0 vinsterna vi radade upp oo matcherna mot bayern , united och lyon i champions league gjorde så alla fick rgasm, men om det inte vore för reals miljardbygge hade vi fan redan säkrat ligaguldet kolla bara på poängen vi och real har gjort fantastisk säsong poängmässigt man får inte tappa det är mkt värre än premier league för att där tappar dem varannan match.. om vi gjorde sånhär säsong för 2 år sedan så hade vi enkelt tagit hem ligaguldet men du måste inse att nu är racet på allvar mellan oss och real även om vi inte spelar lika bländande fotboll så finns det matcher där motståndarna känner till vårt spel och spelar med 11 defensiva man t.o.m. målvakten står ju bakom målet så defensift kör de mot oss plus att nu har de extra koll på xavi , iniesta m.m. men det är det vi har ibra till , lugna ner spelet , hålla i boll och i fall det löser sig så har vi luftalternativ , fasta situationer ..
2010-03-15 15:04
barca4eva där har du länk !

och joan gamper allt handlar om marginaler igår gjorde messi hattrick utav ingeting nästan, alltså han fixa det själv igår, det är så ibland missar man ibland sätter man alla baljor han missa ju fan 2-3 bra lägen innan ..

och angående zlatan så kmr det släppa haha du kan inte allvarligt tro att en som zlatan sänker oss när han i själva fallet är i en formsvacka..jag vill bara tilläga HENRY FABULOUS IGÅR !!!
Barcelona foooball master
2010-03-15 14:41
fan att lillebror leder ligan..jaja vi kommer tillbax snart :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-15 14:35
Helt seriöst så tycker jag att Messi borde ligga över 35 mål. Han missade så många chanser så de är inte sant. Vem minns mot Zaragoza ? kolla på den matchen mot Malaga där borde han ha gjort hattrick, men laget har varit uselt helt enkelt.

FC Barcelona är inte som i fjol, då man dominera totalt. Vad kan de bero på ? många säger att Zlatan är problemet och jag kan faktiskt hålla med. Vi såg igår hur anfallet spela. Alla rörde på sig dom hade en fin förståelse.

Zlatan Ibrahimovic har inte presterat som han gjorde i Inter och jag är faktiskt rädd om han fortsätter att spela så bedrövligt och inte hänga med i anfallet.
Barcelona ElTriplete
2010-03-15 14:25
Läs reglerna. Varnad. /Mod
Barcelona Barca4eva
2010-03-15 14:25
någon som kan länka gårdagens match?
2010-03-15 14:13
haha tippade rätt om messi och matchen, nu är det bara o blicka framåt mot stuttgart på onsdag.

VISCA EL BARCA
VISCA EL MESSIAS !
Barcelona Hetfield
2010-03-15 13:06
Pep the king

Härligt att läsa det, problemet med det är att om vi får Torres så måste vi nästan köra med 4-4-2 (likt Spanien), där Iniesta och Messi får agera som yttrar, och Zlatan som släpande anfallare (där han är som bäst)

Problemet med det är att Messi's utgångsposition hamnar längre ner, men som sagt, nu spekulerar vi ;)
Barcelona Pep the King
2010-03-15 12:56
Hetfield

Vet inte hur mycket sanning det ligger i det hära men skulle Sandro Rosell vinna så kan allt hända.

Kolla länk.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 12:49
Hetfield

Tycker du ska hoppas på att Liverpool missar CL. Självklart har då Barca väldigt bra chanser att värva El Nino med tanke på att vi får ny president och han måste komma med något stort. Att han är gammal Atleticospelare och hatar Real Madrid hjälper till lite också.
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-03-15 12:46
El Corazon//

De lär sig med åren, jag kommer ihåg när man själv var i den åldern. Man hade ju så svårt att uttrycka sig på rätt sätt och vara med i diskussionerna och för att få uppmärksamhet så skriver man något som andra inte tycker om... Man lär sig av sina misstag sägs det=)
Barcelona Hetfield
2010-03-15 12:42
Jag vet att det är för tidigt för att spekulera om spelare som ska hit MEN, om City på allvar kan köpa Torres så tycker jag att vi borde gå med i racet om att köpa Torres, han är så perfekt för Barcelona att det är skrämmande

Nästan synd att vi har Zlatan, men kan man få Torres OCH Zlatan att spela tillsammans så kan vi bli odödliga
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 12:38
Lätt att bara berömma Messi nu känns det som. Men jag måste hylla vissa andra spelare också.

Valdes, han har blivit en riktig högklassig världsmålvakt. Igår räddade han 2 avgörande lägen och var så himla stabil.

Alves, killen klackade, sprang överallt, sköt, slog inlägg... Det bästa är att han gjorde allt med högsta kvalitet. Den dagen han tröttnar, då förlorar Barca.

Pique, Underbart att se lagets "clown" skydda våra spelare, stå framför självaste Zigic och ta ett kort för laget. Han visar attityd och pondus. Han räddade oss i ett par mycket kritiska lägen igår. Han växer ännu mer...

Busquets, Vilken underbar spelare att ha i laget. Tror att de flesta uppskattar honom väldigt mycket i laget. Han kanske inte är bättre defensivt än vad Yaya är MEN han tänker mycket fortare och elegantare än Yaya. Mycket ovanlig spelartyp i Spanien.

Henry, När han är som bäst så behöver man inte förklara varför...
El Corazon
2010-03-15 12:38
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Ja det var säkert fjortisarna men ni äldre borde läxa upp dessa IQ-befriade om hur man behandlar en spelare.

För övrigt tycker jag att Higuain är en underbar spelare med båda fötterna på jorden och bara 22 år gammal.
Det finns 3 spelare i RM som jag kommer alltid att respektera och önska all lycka i världen, Raul, Casillas och Higuain.
2010-03-15 12:26
El Corazon//

Om du tar reda på ålder och IQ på de maränger som ville sälja Higuain så kan du ganska snabbt konstatera att de inte bör skriva på forum eller internet över huvud taget.

Att ens ta dessa på allvar är dumt, Higuain har gjort bra ifrån sig och bör finnas med i snacket om vem som ska ta nummer 7 i Real Madrid. Dock är detta OT här inne...

Men ta inte dessa 12-åringar på allvar, ett tips=)
El Corazon
2010-03-15 12:14
Ämne: Från igår... HD :)....
Kolla på 0.43, Ronaldo hade filmat där alla dagar i veckan :)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 12:04
Från igår... HD :)
El Corazon
2010-03-15 12:01
Blir så trött på maränger, när Higuain missade öppet mål mot Lyon då skulle han säljas, han skulle bytas ut mot en giftigare anfallare osv och nu skriver de att Huguain ska ta över Rauls nummer, för att lyckades göra 3 mål mot självaste världslaget Valladolid! *gäsp*
2010-03-15 11:52
Meessii10//

"Budskapet på Leo Messis t-shirt var "Para vos, Valen", (För dig, Valen), en hälsning till hans nyfödda brorsdotter. "

Från tidigare inlägg.
Barcelona Meessii10
2010-03-15 11:48
Ni diskuterade vad det stod på Messis tröja, va kom ni fram till?:) E för lat för att leta upp det:P
Barcelona Mrfaariis
2010-03-15 11:47
Så tjock toure har blivit ...
Barcelona westinho
2010-03-15 11:42
Det är ganska kul att att tänka tillbaka på hur det var på forumet för några månader sedan när Messi hade formsvacka. Zlatan var den populäre och folk var frustrerade på Messi.

Då gjorde Zlatan flera mål, medan Messi missade läge efter läge och såg mer och mer desperat ut. Han gick väl mållös 5 matcher i följd? Svårt att tro när man ser hur lätt han gör mål nu.

Jag saknade verkligen Zlatan igår. Min magkänsla säger att han är på gång igen. Jag tror han kommer göra en bra match mot Stuttgart och även måla.

Och så måste jag också passa på att hylla Valdés. Ännu en gång räddar han oss. Han gjorde flera viktiga räddningar i första halvlek och räddningen mot Zigic var avgörande. Finns nog ingen målvakt där ute som är lika bra som Valdés vid frilägen.

Vamos!
2010-03-15 11:04
Abbe.//

Håller med. Vilket lag man tycker är bäst bryr jag mig inte om, vad ska man förvänta sig när man kommer inklampandes här?=) Men när man inte har argument till varför man tycker som man gör så måste jag verkligen fråga...

Ja, ja. Jag drar tillbaka till andra sidan..

Barcelona Hyder
2010-03-15 11:00
Vi tog en väldigt förlösande och viktig skalp igår vill jag föga förvånande säga. Det fanns en hel del positiva saker att ta med sig från matchen:

- Messís framfart tar aldrig slut och når till och med nya höjder nu med ett äkta hattrick mot ett starkt och om än skadedrabbat Valencia. "The sky is the limit" är ju ändå ett passande uttryck att förknippa La pulga med.

- Äntligen ser vi ett byte direkt i halvtid och vilket byte det var. Bojan gjorde inte många glada i första halvlek vilket var synd men jag tror ändå på grabben. I hans ålder ska man vara ojämn, i varje fall så länge man inte heter Messí. Henry gick in och erbjöd allt från djupledsspel till assister och rörlighet. Tito var inte främmande med att hylla fransosen efter matchen heller vilket kan båda för en startplats i matchen mot Stuttgart.

- Vi håller nollan för första gången på 3 matcher och det utan Puyol i mitten vilket stärker självförtroendet för bland annat Milito och Piqué.

- Messí formtoppar inför den viktigaste och mest avgörande delen av säsongen och Henry verkar vilja göra detsamma.

- Busquets gör en fläckfri insats och var väldigt säker i sitt spel vilket alltid är en fröjd att skåda. Touré är däremot en personlig favorit och om han kan jobba sig upp från sitt träsk och erbjuder lite mer konkurrens om positionen blir jag bara glad.

- Alves var kung igår, maken till aggressivitet och spelglädje. Han var riktigt bra defensivt igår och levererade enligt standardavtal i offensiven vilket innebär löpningar, inlägg och passningar i världsklass.
Barcelona Abbe.
2010-03-15 11:00
Ämne: Visca_Barca//

J....
Dåliga argument för att säga att ett lag är bättre. Jag tar åtminstone inte hänsyn till hur länge ett lag har haft sin president när jag bedömer hur bra laget är, utan jag låter spelet på plan döma det. Så tror, och hoppas, jag att de flesta gör.

En onödig diskussion från början som inte kommer leda någon vart. Jag söker inte efter att få det sista ordet, men jag tycker vi lägger ned den direkt.
2010-03-15 10:53
Visca_Barca//

Jag måste bara fråga dig, du tycker att Barcelona är bättre än Real Madrid, okej. Men att du använder "Real Madrid har spenderat mycket pengar" som argument blir bara fel... Som du själv säger så ligger vi på samma poäng i ligan och det är jämnt i målskillnads-statistiken så jämnt är det.

Vi kan ju lika gärna vända på det hela och säga att Real Madrid är bättre just för att de har ett nytt lag, ny tränare, ny(-gammal) president och ändå leder ligan just nu, dock på målskillnad vilket inte kommer att avgöra i slutändan. Och det mot ett lag som krossade oss förra våren med 6-2, som vann allt som gick att vinna förra säsongen och som har 3 topp 5-spelare i världen.

Jag säger inte vilka jag tycker är bäst nu, vi väntar till efter säsongen istället. Då får vi antagligen reda på det.

Tack för mig!
Barcelona tommysagemar
2010-03-15 09:26
Måste säga att bojans insatts var under all kritik. Han är inte mogen att spela på denna nivån än. Skulle gärna se en utlåning senare även om det inte kommer hända eftersom han älskar stad och klubb för mkt. Hoppas att han kan få en riktig skjuts precis som Pedro fått. Skulle sitta mkt fint!
Annons: