/spanien/barcelona/forum/15815.aspx/spanien/barcelona/forum/15815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-03-15 20:33
Jag hoppas bara inte Pep gör fler sånna köp, unga spelare som aldrig får chansen.
Då är det bättre att köpa medelålderspelare som kan rotera, som t.ex Giuly och sådana.
För så som det görs nu, slutar bara med att vi får en tunn trupp.
Barcelona Vampíro
2010-03-15 20:31
Luktar lite Hleb över hela Chygro-situationen. Känns som att han ligger sist i rankingen just nu, skulle inte bli förvånad om precis som någon nämnde även Yaya skulle gå före honom som mittback. Det är ju en ganska knivig situation, han må vara en säkerhetsrisk i dagsläget men å andra sidan så måste han ju få speltid för att kunna lära sig hur laget fungerar osv. Här får Mister klura ut något för Chygro är ju helt klart en talangfull försvarare och jag hade hatat och stå här om några år och konstanterat att vi slösade bort €25M i onödan.
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:31
Då avslutar vi diskussionen. Tydligen finns de en Toure sida och en BusquetS sida. Alla tycker inte likadant.
Barcelonistas
2010-03-15 20:30
busuqets har varit väldigt bra men yaya är klasser bättre än busi. seriöst busquets är ett träben som inte klarar av dom stora lagen. tro mig när chelsea o man united knackar på dörren så är det inget snack om vem som ska starta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 20:27
Yaya24

Det har inget med Katalanska spelare o göra. Det har med deras färdigheter på fotbollsplan att göra och där är Busquets en spelare som har tagit Yayas plats. Han har gjort det bra och sålänge han gör det så ska han spela.

Om Pep nu gillar katalanska spelare mer, varför tog han ut Bojan efter en bedrövlig första halvlek då? Det ska vara rättvist, så länge man spelar bra så ska man behålla sin plats tills någon annan visar sig vara bättre. Det har inte Yaya visat den här säsongen.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-15 20:26
el Flaco - Fuerza Chile!

Läget blir ju inte bättre när Henrique och Caceres kommer tillbaks efter sin tid ute i Europa, vad tycker du om en utlåning till ett spanskt lag?

Föredrar spanska lagen då han kommer in i tempot som krävs för att kunna spela spansk fotboll, är man slö som han är nu så är Italien ett bra land för honom.

Även Zlatan har tappat mycket av sin speed, ser allt mer trögare och trögare ut. Hoppas att han får göra ett bar baljor mot Stuttgart och att den här tyngden försvinner.
Barcelona Criff
2010-03-15 20:25
el Flaco, älskar hur du försöker stava till chimichurry :P
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-15 20:23
Ämne: Criff, det är ingen ....
Det gör nog inget att Chyrhynskiy befinner sig just nu i frysboxen. Han är från Ukraina så han är nog van vid kylan.

Men jag hörde Pep säga för någon dag sen att så länge han är tränare för Barça kommer Dima fortsätta i laget. Vi får se vad som den historien slutar.
Barcelona Criff
2010-03-15 20:23
Yaya24, konstigt när du har så otroligt fel.
Jag menar att du skulle ha mer rätt än Pep Guardiola, Del Bosque eller Johan Cruyff för den delen är ju helt bisarrt.
Att du verkligen sitter bakom din dator någonstans i Sverige och dumförklarar alla dessa 3 herrar för att du tycker Yaya Toure är bättre är rätt skrämmande.

Men jag antar att vi alla har olika åsikter, jag vet vilka jag lägger min röst på :P

Edit: Jag kallade inte dig patetisk, utan dina inlägg.
2010-03-15 20:22
Yaya24

Du borde veta att det jag sa till dig menade jag självklart till resten också, bara för att några kallar dig för något så behöver du inte svara tillbaks med samma medel.

Alla tycker olika, i det här fallet tycker de flesta att Yaya borde få spela, resten Sergio.

Jösses, man blir så trött på Zlatan vs. Eto´o och nu så är det Yaya - Sergio.

Vad kommer senare? Alcorcon-Barca Atletic?
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:20
Ämne: Yaya24

Blinda? Ja....
Så de är okej, att vissa här inne kallar mig patetisk och massa annat, men jag får inte säga att ni är blinda? Verkar va tabu och klaga på spelare från katalonien.

Jag klagade på Bojan förut, då var de många som inte höll, men nu börjar alla hålla med. De jag vill komma fram till nu är att de okej att klaga på våra talanger också.
Barcelona The Reporter
2010-03-15 20:18
Inget med fotboll att göra men jag har en biologisk fråga. När går mutationer i arv?

Jag har letat på google men inte hittat ett korrekt svar till frågan. Frågan känns konstig, men jag fick den av min biologi lärare :)

Svara om ni kan tack :)
2010-03-15 20:16
Yaya24

Blinda? Jag tycker inte att jag är blind, utan jag har bara en annan åsikt än dig. Vi alla vet att båda två i storform så är Yaya klart bättre, men Sergio ses fortfarande som en lovande talang för framtiden, och i sina bästa dagar så är han också en underbar spelare och titta på.

Ditt namn här på SF förklarar ju allt, finns ingen mening med att försöka få dig på samma spår som oss. Det enda som gäller för dig är att respektera andras åsikter och inte kalla oss för blinda, vilket vi inte är.
2010-03-15 20:16
Criff, det är ingen mening. :)

Tycker att Alavi tog upp något mycket intressant. Vad har hänt med Chyg? Han är en mycket intressant spelare. Inte så snabb, men måste förbättra positionsspelet för att inte lida utav det.
Barcelona Vampíro
2010-03-15 20:15
"Hatar Guti men han är en klasspelare"

Där slutade jag att ta dig seriöst...
Barcelonistas
2010-03-15 20:15
ElTriplete

sevilla 2-0 Moskva

Chelsea 1-1 Inter
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:14
Ämne: Herregud... Du stava....
Men jag har alltid stavat Busquet utan s på slutet, vet inte varför men har vant mig. Ursäkta mig fröken Barcelonito / Lucho Enrique 21
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 20:13
Vitor Riivaldo

Bästa på längeee :)
Barcelona Criff
2010-03-15 20:12
Busquets har ett bättre one touch spel, han spelar bollen mycket enklare utan att kladda på bollen lika mycket som Toure, Busquets stressar motståndarna mycket mer än vad din älskling gör.. Finns säkert fler saker men orka sitta och rabbla massa skit för en som redan bestämt sig att en spelare är dålig bara just för han har bänkat tydligen din älsklingspelare/gud/pojkvän..
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:12
Ämne: Yaya24, Dina komment....
Tycker de är sjukt, vad folk är blinda bara. Ingen ber dig och kommentera "patetiska inlägg"
2010-03-15 20:11
Herregud... Du stavar inte ens hans namn rätt gubben. Tror faktiskt inte att du är så himla insatt i laget och deras matcher så jag vägrar ens diskutera med dig. Men du vet ju tydligen mer fotboll än Pep och Del Bosque... Du måste va en bra en du...
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:09
Ämne: Hetfield

Yaya är ....
Vart är Busquet bra? han har varit kass på sistone. Kollar vi på samma matcher? jag har sett alla matcher Busquet spelat, kanske missat en eller två. Ser ingenting i honom alls.
Barcelona Criff
2010-03-15 20:09
Yaya24, Dina kommentarer blir bara mer & mer patetiska i mitt tycke. Du talar ner på folk som tycker Busquets är bättre, men ingen får tala illa om Yaya Toure. Du behöver en reality check.
Barcelona Yaya24
2010-03-15 20:06
Vad är de ni ser i busquet förutom att han är katalan? Snälla jämför inte guti med Busquet de är ett stort hån mot Guti. Hatar Guti, men han är klasspelare till skillnad från Busquet.

Busquet täpper till i försvaret? tillåt mig att skratta. De där gör Toure jämt när han är på plan, Busquet hamnar alltid efter, eller så spelar han fram motståndarna till kontringar eller frilägen. Öppna ögonen....
Barcelona ElTriplete
2010-03-15 20:04
Vad tror ni om morgondagens matcher och vad hoppas ni på?

Sevilla (1 - 1) CSKA Moskva
Chelsea (1 - 2) Inter
2010-03-15 20:04
Hetfield

Yaya är just nu sämre än Busi. Därför spelar han inte. Pep skulle aldrig behandla någon orättvis. Det är däremot orättvist av dig o säga att Pep gillar Busquets mer. Vad har Busquets egentligen gjort fel för att petas? Och om han nu är dålig, varför är han med i Spaniens landslag då?

Xavi, Iniesta, Fabregas, Alonso, Senna. Man måste banne mig va en mittfältare av världsklass om man platsar mellan dessa spelare.

Jag sa det innan också att en Yaya i form är en bättre spelare än Busquets, men det är helt ointressant nu när Busquets är så bra och Yaya lite ur form.
Barcelona Vitor Riivaldo
2010-03-15 19:54
Haha underbart :)
Barcelona VizzlA^^
2010-03-15 19:49
OM Guardiola nu vill spela in chygrynskiy varför inte spela in honom då?..vafan ge honom en kvart-2o min i en avgjord match, herregud en 25milj euro värvning som sitter på bänken till förmån för i princip alla, tror guardiola väljer touré som mittback före chyg om det skulle krisa sig..fyyfan.
Barcelona Hetfield
2010-03-15 19:39
Barcelonito

Jag tar inte "Busquets är värdelös" på allvar, om man säger så , då har man tydligen inte kollat på Barcelona under en längre period

Alla gör dåliga matcher, Busquets lägsta nivå är nästan i Gago/Guti klass, men det kommer av att han är oslipad

Jag tror inte att någon här inne kan på allvar påstå att Busquets är en bättre fotbollsspelare än Yaya, det finns bara inte

Sen så måste jag ifrågasätta Pep, jag tror att MÅNGA klubbar skulle kämpa om Yaya, så varför säljer man inte Yaya för 30 miljoner än att låta honom få ruttna på bänken?

Han var en bidragande faktor till att vi vann så många titlar, jag tror personligen (det är bara vad jag tycker, så ni behöver inte kasta skit) att det är personligt, dvs. Pep gillar Busquets mer av personliga skäl

Slöseri på bra resurs
2010-03-15 19:39
Tydligen så ser Guardiola något som vi inte gör, låt det vara så. Varför förstöra något som funkar?

Yaya var nog bänkad mot Valencia för att få en startplats mot Stuttgart, och inhoppet igår förstärker hans plats i startelvan på onsdagkväll.

Det går inte och kritisera Busquets, då åtminstone jag tycker att han har gjort ett bra jobb under säsongen. Han är oftast slarvig när laget spelar dåligt. Det är ju klart att det är enkelt för er och hitta en syndabock efter en dålig insats, men det är han som täpper till i försvaret.

Yaya säkrare? Nja, inte i år i alla fall. Han ser lite trögare ut och ser inte alls lika passionerad och glad ut som förut, något Pep måste göra åt saken.

Men den saken är jag inte oroad över, det jag är oroad över är Chygs vara eller icke vara i truppen. När var det sist han spelade för Blaugrana?
Annons: