/spanien/barcelona/forum/1580.aspx/spanien/barcelona/forum/1580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-12-08 19:57
Men herregud varför lyssna till på medier när spelaren själv har sagt att han kommer förlänga och stanna kvar? Speciellt engelska medier? Hallå
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-08 19:55
Lionel Messi Runs and Dribbling Skills - 2010-2011
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-08 19:52
tycker ni inte att vi borde ställe Bravo i mål imorgon? så han får spela champions league match sen om vi vinner Champions league igen kommer han få medalj Hehe
Barcelona LegendenN10
2015-12-08 19:13
Jag är säker på att Neymar inte kommer lämna för nån annan klubb. Såna rykten ska man ta med en klackspark. Neymar stor trivs i Barca, det ser man inte minst på plan. Hela England får fortsätta drömma om Neymar, för att det är precis så, han är en dröm för de men en diamant för oss. Killen har redan vunnit tunga titlar med oss, såna titlar som vissa spelare får vitt skägg men ändå inte lyckats med. Att han dessutom gång på gång gör mål mot real och skickar upp karval o marcelo på läktaren gör så att jag älskar honom mer. Han har hela paketet den kommande barca legenden Neymar!!! FC Barcelona är den mest attraktiva klubben som du kan spela i. han nobbade perez o real madrid som erbjöd honom flera miljarder, samma sak med Suarez. INGEN RÖR MSN!!!! ;) alla kan fortsätta drömma!
Barcelona wallmannen
2015-12-08 18:46
Jag vill inte vara nån party pooper... med den moderna fotbollsindustrin kan man inte utesluta nånting.
Barcelona Mr. Dashir
2015-12-08 18:45
Hej vänner!

Är det inte dags att uppdatera forumreglerna för att tillåta msn-språk snart?

:D:D:D:D
Barcelona Barcelonistas
2015-12-08 18:28
Enkos - jag hade valt att spela för Barca gratis istället för att spela för United även om dom hade erbjudit mig 500 miljoner kronor direkt cash.

Så det du säger stämmer inte.

Neymar är som gjord för Barca man ser att han ser upp till Messi det är hans stora idol. Man ser även att han gillar Ronaldinho väldigt mycket också.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-08 18:27
Enkos - United och övriga Pl klubbar har inte den där dragningskraften som tidigare. Dom bästa spelarna i världen spelar idag i Barca,Real,Bayern och det finns en anledning till det.

Vrf skulle Neymar gå till klubbar som United och Shitty? Allt handlar inte om pengar.

1 - Messi historiens bästa spelare
2 - Barcelona världens bästa klubblag som inte för längesedan var historiens bästa lag.
3 - Chansen till att vinna Cl och La Liga varje år, den möjligheten får du inte i Shitty och United.
4 - klimatet. Spaniens väder och klimat är som Brasiliens ungefär.

Nej det finns fler saker som jag kan ta upp men du fattar själv vad jag vill komma till.

Vad väljer du- Att gå till United för en liten större summa pengar men där du inte kmr bli ihågkommen som någon stor spelare. Du kmr glömmas bort lika fort som Chelsea 2012 och Carlos Real Madrid, ingen kmr prata om dig om 20-30 år.

Elr så väljer du Barcelona, där du får mycket pengar, fantastisk mat och klimat samt att du har enorma chanser att vinna guldbollen inte 1 gång utan flera gånger. Chans till att vinna Cl och ligan varje år, chans till att bli en jättestor spelare en av dom bästa kanske tom där du kan bli ihågkommen som en jättespelare.
Barcelona enkos
2015-12-08 17:51
@SUPERBUSQUETS:

Inte värt att diskutera med såna som kommer med barnsliga kommentarer som bla "Vad ska Neymar göra i regniga England". Att folk aldrig lär sig alltså
Barcelona enkos
2015-12-08 17:42
Neymar, Barcas första spelare. ..
Barcelona Gabriel
2015-12-08 17:07
enkos

Vuxen? Skulle kunna säga det samma till dig som vill byta spelare stup i kvarten så fort en spelare når en liten formdipp. Vi alla här inne vet hur du fungerar. Du tänker inte ut saker och ting innan du vräcker ur dig all möjlig goja. Du är den typen av supporter som gapar ur dig allt utan att tänka sansat och ordentligt. Förlåt mig för att jag inte tar dig seriöst, men det räcker att man har läst igenom dina inlägg här för att veta vilken typ av supporter man har att göra med.

Det är allt jag säger om den saken, men du kan ju fortsätta att leva i din FM bubbla där man säljer en som Suarez så fort han missar en målchans. Tack för mig!
Barcelona enkos
2015-12-08 16:58
Han hade både Bartra och Vermalen och kunde ha kastat in båda två,, bara att göra bytena och spara på tiden hade räckt, men idioti att spela för historien om att inte göra några byten .. man spelar inte så naivt även om man spelade mot ett div 3 lag.
Barcelona enkos
2015-12-08 16:48
Gabriel
spelar ingen roll, har du inte lärt av historien? jag trodde du var mer vuxen när det gäller synen på övergångar m m.. Det är inte heller bara spelarna som bestämmer, de leds av sina agenter som bara tänker på sitt bästa..
Barcelona Gabriel
2015-12-08 16:47
enkos Men människa du kan inte vara seriös när du gör den liknelsen? Neymar är 23 år gammal och har hela sin karriär framför sig. Det är skillnad när en spelare i slutet av sin karriär väljer att flytta till USA, Qatar och liknande, de har redan uppnått de mesta de vill uppnå rent sportsligt och väljer att flytta dit för att de enbart fokuserar på att tjäna de där extra stålarna. Att Neymar gör något sådant efter 30 års strecket är inget som kommer förvåna mig, men jag tror absolut inte att pengar är det enda som spelar in och betyder något för Neymar i dagsläget. Usel jämförelse. Och vilket byte tycker du att han borde ha gjort? Mathieu var skadad och inte tillgänglig. Arda är avstängd och fortfarande inte tillgänglig, samma med Vidal. Roberto fanns väl inte heller med på bänken om jag minns rätt pga skada. Ska han byta in Bartra då eller och byta ut någon av de tre där framme, ja låt oss göra det, vi såg alla hur glada de blev förra året när det hände. Det är visserligen inget jag tycker är "rätt", men situationen är som den är med trion där framme - de vill alltid spela och i ärlighetens namn har dem gett sig själva "rätten" (om man nu kan kalla det för det) till att förtjäna det. Ärligt talat vet jag inte vilket byte du hade eftersträvat, kanske en loj och omotiverad Adriano hade gjort susen eller vad tror du? Knappast Luis Enriques fel.
Barcelona enkos
2015-12-08 16:43
Gabriel

och underskatta inte Neymars flytt till England. det är inte väder som styr idag utan pengar och där finns inga gränser. Vem skulle tro att den ena och den andra flyttar till Indinen, USA, Kina och Qatar , tror du de åker dit för nöjes skull,,,
Barcelona enkos
2015-12-08 16:39
Gabriel
När han ser att MSN missar så sjukt mycket och han ändå har 3 poäng i fickan ska han göra några smarta byte och stänga matchen.. men nu gjorde han inte en enda byte och fortsatte att ösa på något som straffade sig.. Pep hade definitivt stängt matchen där med några defensiva byte..
Barcelona B-Guden
2015-12-08 16:31
nåt fotbollsdomarna borde börja med
Barcelona Gabriel
2015-12-08 16:22
enkos Dålig taktik från Luis Enrique? Ursäkta, men vad ska han göra? Det är väl inte hans fel att Messi, Neymar och Suarez missade så gott som i princip 7 klara mål lägen? Inte heller är det hans fel att Mascherano väljer att strunta i sin yta (något han ofta gör) och går på samma spelare som Piqué har. Låt mig gissa, nu när vi tappade poäng och vår anfallstrion missade många chanser så ska vi sälja någon av dem och köpa in Lewandowski istället? För det är det du vill, eller hur?
Barcelona Gabriel
2015-12-08 16:20
United asså, att dem inte fattar vinkeln, lägg bara ner. Varför skulle Neymar vilja gå till regniga England, än mindre flytta till en tråkig industristad som Manchester? En livsnjutare som Neymar kommer aldrig att trivas i blåsiga, kalla och regniga England, han kommer bli sönder deprimerad efter bara 1 månad där. I Barcelona har han allt han kan önska sig. Han bor i en av Europas finaste och mest kulturella städer, staden saknar inte någonting. Han kan äta god mat istället för Englands super rätt "fish and chips", han har ett varmt och härligt klimat i Barcelona och han är typ bästis med Messi och Suarez som tillsammans med honom bildar den farligaste anfallstrion i historien. Så vadå, United tror att Neymar ska kasta bort det för lite extra pengar? Precis som att han är en uteliggare, aldrig i livet säger jag. Ska han gå till United och spela i en sämre liga, en tråkigare fotboll, i ett mycket sämre lag, att bo i en 100 gånger tråkigare stad och kallare land, äta sämre mat - allt detta för bara lite extra pengar i fickan? Och hans drömmar om Balon D'or (även om han aldrig uttryckt sin besatthet kring det priset) kan han också räkna med kommer minskas direkt om han lämnar Barcelona för United. Det är en downgrade på ALLA sätt både sportsligt och personligt. Det enda United kan locka med är pengar. Börjar störa mig på United. För att inte tala om Peter Schmeichel, vilka minns i årets Champions League lottning när Puyol stod på scen tillsammans med honom och de frågade Puyol angående finalerna mot United 09 och 11. Puyol hade sagt något i stil med att man hade räknat med svårare matcher men att allt bara klickade de 2 matcherna och att man mer eller mindre var rätt så överlägsna United (vilket också stämmer). Givetvis sa inte Puyol det på det kaxiga sättet, Puyi är mer ödmjuk än så men det var mer eller mindre vad han sa. Sen kommer tönten Schmeichel och bara "så var det inte alls, det var tillfälligheter som avgjorde". Liksom Scheimchel var inte där för att representera United på något sätt, han var där för att representera UEFA Champions League som turnering, han var ingen inbjuden gäst på samma sätt som Puyol var. Det är inte hans "uppgift" att yttra sig om sånna saker och det var ingen som bad om hans åsikt heller, även om jag självklart förstår att det måste svidit för honom när Puyols Barcelona krossade hans lag i 2 raka finaler. Det hela såg bara så otroligt pinsamt ut från hans sida. Nu kan självklart inte United klandras för Schmeichels agerande, men allt jag säger är att jag fått avsmak av United på sistone pga hela denna Neymar soppan, samt deras (Van Gaals) behandling av Valdes och Schmeichels töntiga agerande i lottningen. Jag hoppas vi lottas mot dem i 8-delsfinalerna och att Neymar trycker dit dom hårt så de blir ännu mer besatta.
Barcelona enkos
2015-12-08 16:15
Är fortfarande bitter över bjudningen mot ett b-laget Valencia vilket vi bjöd Real i titelracet igen och gav de hoppet.. 6 p skillnad med alla svåra bortamatcher avklarade hade fått luften ur dem men nu alltså 2 helt onödigt tappade poäng pga underskattning, slarv, dålig inställning, för mycket gullande mellan MSN och ett oduglig taktik av LE som inte kan stänga matchen med bara 5 min kvar ..
Barcelona Lionel12
2015-12-08 16:11
Tycker det är rätt pinsamt att folk i detta forum kritiserar rakitic på så sätt som att han framstår som en dålig spelare. Han var verkligen felfri förra säsongen speciellt andra halvan. Tycker att han i sin helhet var mycket bättre än iniesta. Än idag är han riktigt bra. Han krigar, springer och har fina passningar samt spelförståelse. Tror han kommer va en avgörande pjäs när det väl ska avgöras i slutet av säsongen.
Barcelona Lionel12
2015-12-08 16:11
Tycker det är rätt pinsamt att folk i detta forum kritiserar rakitic på så sätt som att han framstår som en dålig spelare. Han var verkligen felfri förra säsongen speciellt andra halvan. Tycker att han i sin helhet var mycket bättre än iniesta. Än idag är han riktigt bra. Han krigar, springer och har fina passningar samt spelförståelse. Tror han kommer va en avgörande pjäs när det väl ska avgöras i slutet av säsongen.
Barcelona Katalano
2015-12-08 15:40
Dubbel
Barcelona Katalano
2015-12-08 15:39
Dubbel
Barcelona Katalano
2015-12-08 15:39
@Rambla~:
Till er båda: Jo fast i brist på svensk direktöversättning: Who can blame them? Klart de går efter en av världens bästa spelare som kan lyfta deras lag om det så bara finns en uns möjlighet. Vi vet inte vad som sägs bakom stängda dörrar. Sen är vi ju inte bättre själv, ta bara Thiago Silva och PSG som exempel, eller Fabregas och Arsenal där vi till slut lyckades få över honom till oss, tyvärr. Hur mycket försökte vi inte få dem för några säsonger sedan liksom? Inga konstigheter enligt mig och jag anser det inte vara speciellt pinsamt heller. Dels så vill man som en toppklubb alltid förknippas och kopplas mot de största namnen eftersom det är bra för varumärket, men sen så hittar tidningar på så otroligt mycket nonsens också ;)
Barcelona Rambla~
2015-12-08 15:24
@Barcelonistas:

Haha, att inte kunna ge sig och sluta jaga spelare som inte ens vill lämna. Så tröttsamma.
Barcelona Katalano
2015-12-08 14:59
Månades spelare i LFP är ju ett skämt när jag ser vilka som fått priset månad efter månad. Men måste ju erkänna att jag inte är förvånad. Däremot är jag förvånad att Neymar fick det till slut och ingen spelare i något av Madridlagen.
Barcelona Junta Dimision
2015-12-08 13:30
@Deulofeu:
Månadens spelare i LFP är ju större än Ballon d'or. I svårighetsgrad för Barcelona-spelare iallafall.
Barcelona neymar JR
2015-12-08 13:28
Deulofeu Trodde du var sarkastisk, men neymar är den förste Barcelona spelare som får månadens pris i la liga. Herregud vad sjukt, Messi borde ha haft den varje månad sedan säsongen 08/09 med undantag från xavi/iniesta
Barcelona Barcelonistas
2015-12-08 13:06
United förbereder nytt bud på Neymar... Haha snälla den klubben har blivit pinsam med den där psykopaten till tränare.
Annons: