/spanien/barcelona/forum/15799.aspx/spanien/barcelona/forum/15799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-03-15 21:39
Koeman!!

ja precis. yaya kanske tom var den bästa defensiva mittfältaren föra säsongen. o sen se att han blir petad av ett träben gör allt bara värre!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-15 21:39
Busquets behöver inte slå 40-meterspassningar eller slå avgörande djupledspassningar. Han är en balansspelare. Hans one-touchspel är bättre än Yayas och han är en vägg som Iniesta och Xavi ska bolla med. Det bemästrar inte Yaya.

Det enda som irriterar mig är att Yaya inte har fått en ärlig chans. Annars har jag inga problem med Busquets på plan.
Barcelonistas
2010-03-15 21:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21

han kan tacka xavi o iniesta för det. men lag som pressar barca hela tiden så ser man hans enorma brister i de defensiva spelet.mot stuttgart var han en katastrof han hängde inte me de snabba spelet..
Barcelona Koeman!!
Blev ju tvungen att länka för att du skulle förstå. Att ha en sån bra spelare som Yaya Toure som är bland dem bästa defensiva mittfältarna i världen på bänken i så många matcher blir jag gråtfärdig över.
Barcelona Mojito
Sitt gärna och bomba forumet med Youtube klipp, precis så man vinner en diskussion.

I så fall skulle Quaresma vara världens bästa fotbollsspelare.

Det enda man kan se är enskilda prestationer, inte vad spelarna gör för skillnad för laget.

Under en match har en pivote kanske bollen i 2 minuter, resterande 88 är de som egentligen är intressanta.

Någon (som föredrar Yaya) skrev att Busi är mer rörlig, se där har vi kanske svaret...
Canaletes
2010-03-15 21:32
Kolla Yayas porrpass till Henrys 1-0
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 21:31
Personligen skulle jag inte sjunka så lågt att visa en video på ett par minuter där de visar det bästa han har gjort. Jag älskar Toure, han är en underbar spelare, men just nu föredrar jag Busquets för att han har spelat fantastiskt bra.
Barcelonistas
2010-03-15 21:31
busqets slår ju bara sidledspass herregud va svårt..
Barcelona Hetfield
2010-03-15 21:30
Heywood

Kom igen nu, det är klart att Busquets framstår som en "bättre" passningsspelare när det han gör är att passa i sidled, eller passa försvararna
Barcelona BOJAN...
2010-03-15 21:28
Den här assisten till Ibra då(länktips). Hpller med Heywood Jablome, att Yaya sdkulle vara en bättre passnings spelare är skrattretande.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 21:28
Heywood Jablome - Xaviniesta

Toure har näst bästa långbollar i laget.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:27
Ämne: Att Yaya skulle vara....
Ja, Toure är en bättre passningsspelare. Kika Länktips.
Barcelona Mojito
2010-03-15 21:22
Busi:

Bättre första touch vilket gör att han har presterar ett högre bolltempo och sätter sina medspelare i bättre lägen. Detta i sin tur leder till ett mer kreativt och snabbt anfallsspel.

Har även förmågan att stöta framåt i djupet och öppna upp nya ytor för Xavi och Iniesta, just därför dessa kunde dominera så stort i CL-finalen.

Yaya är bättre defensivt, mer fysisk i sitt spel.

Barca har släppt in 16 mål i La Liga, behöver inte en bättre defensiv. Just nu.

Yaya bänkad, Busi spelar. Punkt.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-15 21:19
Att Yaya skulle vara en bättre passningsspelare än Busquets är skrattretande.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:18
Barcelonistas has it.
Barcelonistas
2010-03-15 21:17
säger inte att busquets är dålig men yaya är bättre inget snack om saken. och jag kan fortfarande inte fatta att pep väljer busquets..
Barcelonistas
2010-03-15 21:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Med yaya får vi in fysisk kraft i mitten sen så är yaya för mig en mycket bättre i defensiven.

Snälla kom inte me o busi klara sig så bra mot man united för de kan han tacka iniesta o xavi för som dominerade matchen med messi.
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 21:13
Yaya Toure: Bättre passningsspel(hittar passningar som aldrig Busquets skulle göra), bättre skott, bättre huvudspel, bättre spelförståelse, mer styrka, bättre offensivt, bättre defensivt, bättre när det gäller som mest. Det är bara några exempel. Det enda Busquets är bättre på är att han är lite rörligare än Toure.
2010-03-15 21:08
Koeman!!

Det där säger mig ingenting. Jag önskar av hela mitt hjärta att du kunde gå in på detaljer lite. Vad är det som är bättre? Vad gör att han förtjänar spela istället för Busi? Vad är hans svagheter och styrka?

Det du skrev kunde lika gärna vara helt tomt.
Barcelona Hetfield
2010-03-15 21:07
The Reporter

Mutation i celler kan leda till bl.a. cancer, så om du vill gå in djupare så läs om just cancer
Barcelona Barcadinho.
2010-03-15 20:53
The Reporter/

Mutationer kan inträffa i alla celler, alltså vanliga celler eller könsceller.
Mutationer går i arv när de inträffar i könsceller, alltså ägg eller spermier.

Intressant eller hur...
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 20:53
Jag tycker det är tragiskt att se hur insnöade vissa är angående Busquets. Killen är inte ens i närheten av Toure, inte ens i närheten av en dålig Yaya Youre.
2010-03-15 20:45
Dmytro Chygrynskiy.
2010-03-15 20:45
Dmytro Chygrynskiy
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-15 20:37
Barcelonistas

Sist jag kollade så gjorde Sergio ett bra arbete i den senaste CL-finalen, mot självaste United med Ronaldo och Rooney i spetsen. Klarar han av dessa spelare i storform så är det klart att han klarar av andra stora spelare.

Sen så handlar allt om tid, förra säsongen hyllades han match efter match vilket höjde hans självförtroende oerhört mycket. Nu när det går så knackigt, så är det klart att det drar i honom också. Alla spelar inte som vi är vana vid att se de, jag menar, Iniesta? Xavi har börjat, men har fortfarande en bit kvar.

Nu så är vår högerkant det enda vapnet vi har, utan tvekan. Henry behövs på vänsterkanten, och så klart Abidal.

Iniesta blir allt mer bortglömd under matcherna vilket är tråkigt, en spelare i hans kaliber finns det inte mycket av. Vi får hoppas att samtliga spelare skärper sig och sätter sig upp på hästen igen och rider vidare.

Laget måste ge allt nu, det är nu säsongen drar igång, och jag är beredd att skänka min hand för en titel till.

(3 stycken den här säsongen räcker inte höhö). Nej, jag skämtar bara. :)

---

Kan vi alla enas om att skriva "Chyg" istället för att försöka skriva hela hans namn? Åker på en skrattattack varje gång jag ser alla misslyckas haha!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-15 20:36
Criff/

Det roliga är att jag trodde jag stavade rätt när jag skrev det. Märkte först nu hur pass fucked uped stavningen blev, hehe.

H.Alavi/

Jag tyckte under hela förra sommaren att Henrique kunde lika bra ha fått chansen istället för att satsa på Dima, men det är Peps ord som gäller.

Jag tror att Cáceres blir såld till Juve (eller något annat lag). Sen är det svårt att säga vad som kommer hända med Henrique och Botía. Känns som att vi har ett överflöd av mittbackar.

En eller två lär säkerligen lämna, vare sig det blir försäljning eller utlåning. Vilka det blir? Ingen aning.
2010-03-15 20:36
Barcelonistas

Så länge jag minns så vann vi CL-finalen med Busquets på plan och VM-för klubblag. Snälla kom på något vettigt om vi ska diskutera på allvar.
Barcelona Rambo~
2010-03-15 20:35
Angående Busquets Toure diskussionen , visst Busquets har gjort det bra och funkar in i barcas sätt att spela, men snälla en Toure i toppform = Djur.

kolla bara in den här länken. http://www.youtube.com/watch?v=0vO2iY8Uvcg&translated=1

Kommentatorn säger: Ditt djur, du visar ingen nåd! haha no mercy på högnivå!
Barcelona Criff
2010-03-15 20:33
Jag hoppas bara inte Pep gör fler sånna köp, unga spelare som aldrig får chansen.
Då är det bättre att köpa medelålderspelare som kan rotera, som t.ex Giuly och sådana.
För så som det görs nu, slutar bara med att vi får en tunn trupp.
Barcelona Vampíro
2010-03-15 20:31
Luktar lite Hleb över hela Chygro-situationen. Känns som att han ligger sist i rankingen just nu, skulle inte bli förvånad om precis som någon nämnde även Yaya skulle gå före honom som mittback. Det är ju en ganska knivig situation, han må vara en säkerhetsrisk i dagsläget men å andra sidan så måste han ju få speltid för att kunna lära sig hur laget fungerar osv. Här får Mister klura ut något för Chygro är ju helt klart en talangfull försvarare och jag hade hatat och stå här om några år och konstanterat att vi slösade bort €25M i onödan.
Annons: