/spanien/barcelona/forum/15796.aspx/spanien/barcelona/forum/15796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-17 18:58
Ska Madrid köpa mer spelare nu?

Vargas? Ribery?

Snart har dom ett lag som inte kommer gå att stoppa men till vilket pris, stackars Spanjorer för det är väl dom som får betala detta bygge..?
El Corazon
2010-03-17 18:57
Hoppas på en sån stämning ikväll.

*Länktips
Barcelona kallesiete
2010-03-17 18:56

Jag är nervös. Snälla Zlatan kliv fram och visa vilken fantastisk fotbollsspelare du är. Tysta allt och alla.
Barcelona Gaucho_Alves
2010-03-17 18:55
Inte alls mycket kvar nu mina barca bröder!
Shit vad nervöst det börjar bli.. Tror på vinst (som vanligt förtås) men bollen är rund och allt kan hända. Skulle ngn ha lite bra video clips med barca o dela med sig så länka det gärna. Behöver det.
Visca el BARCA!!
El Corazon
2010-03-17 18:54
Är det bara jag som är nervös inför matchen? Fast det brukar jag alltid vara inför Barcas matcher :)

Jag tippar att matchen slutar 2-0 ikväll utan att underskatta Stuttgart. Spelar Barcas som andra halvlek mot Valencia då finns det inget lag i världen som kan stå emot.

Visca Barca
2010-03-17 18:52
Messidinho_10 //

Vet inte hur man spelar fotboll hos er men här spelar man iallafall som ett lag, vem fan bryr sig om vem som gör målen? Divor gör det..

Ronaldo är en fantastisk fotbollsspelare. 10 gånger bättre än Zlatan.

End of discusion.
Barcelona Libaax
2010-03-17 18:52
Ämne: Libaax

Här kommer....Hehe du har rätt där även om Ronaldo gjorde 1 mål mot Lyon i 1-1 matchen.

Det var inte min idea att jämföra Ronaldo totalla mål med Ibra det var en annan snubbe.

Alla som kan fotboll vet Messi,Rooney,Ronaldo är de bästa offensiva spelare just nu.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-17 18:49
Libaax

Här kommer lite fakta

CL slutspel:

Ronaldo 0 mål och real är utslagna

Zlatan 1 mål och barca 99% vidare.
2010-03-17 18:46
God kväll! Mina bröder.

Nu gäller det, vill verkligen se Henry från start idag..
Barcelona Libaax
2010-03-17 18:45
Ämne: Jaja jag har fattat ....Va? Jag hatar Real Madrid and vad de står för !

Jag gillar att kolla på Barca men är Roma fan.

Det var inte jag som jämförde Ronaldo med Zlatan det var en Barca fan längre ner.

Jag kan inte ljuga och säga en liga match som är viktig i prestige är viktigare än en slutspel match i CL som är viktigaste turneringen i klubbfotboll.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-17 18:41
Jaja jag har fattat att du är Real supporter i dina ögon så är allt fri o fröjd med Ronaldo och att Zlatans mål i el clasico är som ett piss i havet.
Barcelona Abbe.
2010-03-17 18:37
Varför ens jämföra med Ronaldo från första början?
Barcelona Libaax
2010-03-17 18:33
7 Mål i CL är dåligt ?

Ronaldo är den enda stora offensiva spelaren i Real. Han kommer göra mer mål i år än han gjorde i Man U förra sässongen. Då gjorde han 25-26 mål, 18 i ligan.

Ibra presterade i början men man kan inte göra två mål på tre månader i Barca. Inte hans fel att han inte har kommit in i spelet. Det är Pep. Det är hans köp. Ingen dimension i spelet hittills bara en spelare som är osynliga och gör mål en gång i månaden.

El Classico mål är inget jämfört med CL målet han gjorde mot Stuttgart. Det är det han måste göra. Avgöra i CL's stora matcher. En liga match av 38 är inte avgörande även om det är Real.

Kolla på Etoo's mål, ändrade tråkig historia för Inter me en grym löpning,två touch,grym skott. Trots dålig form.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-17 18:22
Libaax

Kantanfallare ja samma som Zlatan brukar spela ibland, och sen så har Ronaldon gjort 3-4 mål Zurich osv.. men han har knappast levererat som i ManU.
Atlético Blyger
2010-03-17 18:17
Det är klart att Zlatan måste leverera. Det är lika klart som att han inte används på bästa sätt. Han har en så väldigt mycket större kapacitet än han får lov att visa i Barca idag. Därmed inte sagt att Barca och Zlatan är helt lämpliga för varandra. tror det dock - men då måste han få en annan roll och ett annat utrymme än han har haft hittills. Glöm inte att det som han väl har gjort hittills, det har han gjort på ren vilja. Hans kreativitet har inte givits särskilt stort utrymme. Den saken torde signalera att Zlatans närvaro i klubben är lovande.
Barcelona Libaax
2010-03-17 18:16
Ibra's 14 mål jämfört med Ronaldo's 21 som kantanfallare är verkligen jämförbart....

Barcelona ihefsu
2010-03-17 18:09
Ämne: Vad Barca ska göra m....
"Vad som är säkert är, att en spelare som har 120 milj i årslön MÅSTE leverera, framför allt i de stora matcherna."

El Clásico är en fjuttmatch. CL-åttondel på tysk mark likaså.

Han har levererat - men jag håller med om att det är viktigt att han fortsätter med det!
Barcelona Messidinho_10
2010-03-17 18:07
Om man skulle jämnföra Zlatans säsong hittils med Ronaldos och Kakas så är det jämnt skägg, så varken Ronaldo och Kaka har presterat bättre i sin debut säsong i Spanien.

Och kom ihåg det är en jävla skillnad att komma från Serie A till LaLiga och leverera stort.
New kid on the block
2010-03-17 18:02
Ämne: Vad Barca ska göra m....Lite magstarkt att påstå att Zlatan inte levererar. Han har gjort 12 mål, näst bäst i klubben, när han startar matcherna vinner vi i 85 procent av fallen. När han inte spelar är samma ratio nere i endast 50 procent. Med honom har vi ytterligare en dimension i spelet. Så kom inte och påstå att han inte levererar. Det är hans första säsong med laget och tro mig, Pep kommer INTE göra sig av med honom i sommar, tror du det så är du väldigt snett ute.
Barcelona tarrak
2010-03-17 18:02
Ämne: Ämne: Nu skri....
Förstår allvarligt inte vad du går igång så våldsamt på. Han återger en artikel i Sport rakt upp och ner utan överdrifter eller att lägga in personliga spekulationer. Såna här artiklar går det 13 på dussinet och om de upprör dig så väldigt borde du nog hålla dig ifrån media i allmänhet och Aftonbladet i synnerhet.
Real Madrid BarcaBarcaochBarca
2010-03-17 18:01
Ge dig!/ Mod
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-17 17:58
H.Alavi - Triangulo Magico!

Ja, det blev mycket handbollsanfall den matchen, jag håller med dig. Men det är så det blir när motståndarlaget backar tillbaka till eget strattområde. Så jag skulle hellre säga handbollsförsvar. Och ja, som du säger, den ytan Alves får när messi drar in i banan. Men det funkar även när Pedro spelar på den sidan, han brukar också dra sin in då och då.

----------

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du säger att jag inte ska glömma att det är Tyskarna som behöver göra mål, och i samma inlägg skriver du att dem kommer backa hem mer. Det går inte ihop, man gör inte mål genom att backa hem mer, men jag förstår dig men jag tror inte att dem backar hem, tror dem kommer att försöka pressa högt som i första mötet för som du säger, det är dem som måste göra mål. Sen en annan sak är om dem kommer att klara av att pressa högt vilken jag inte tror. Men att ha Yaya och Busi på mitten tycker jag kan låsa oss när vi ska försöka spela oss igenom deras press eller mittfält. Jag kan ha fel, men det är vad jag tror.
Barcelona Calavera
2010-03-17 17:56
Vad Barca ska göra med Zlatan i sommar får man ta ställning till i lugn o ro när säsongen är över. Vad som är säkert är, att en spelare som har 120 milj i årslön MÅSTE leverera, framför allt i de stora matcherna. Gör han inte det så är han en omöjlig belastning för klubbens lönekonto.

Zlatan har all potential att leverera, men frågan är om han är samma spelare som i Inter, där det ofta krävdes att fansen visslade ut honom - eller att tränaren skällde ut honom - för att han skulle tända till.

Om du tjänar 120 milj så ska det vara motivation nog: man ska inte behöva sätta en svetslåga i baken på en spelare med den lönen för att få honom att prestera. En ledtråd till följetången Ibra om några timmar...
New kid on the block
2010-03-17 17:51
Ämne: Nu skriver aftonblad....
Jag har mailat Patrik Sjögren och tackat honom
för enastående artikel. Hoppas han förstår ironi...
...för den artikeln var bland det största SKIT jag någonsin
läst, och jag har läst en hel del skit som AB tidigare publicerat.

Att Sport gått ut och påstått att Villa är på gång, ja, det säger varje gång det är landslagsuppehåll. Kolla bara tillbaka till senaste uppehållet då den pliktskyldiga artikeln kom. Det kallas nyhetstorka.

Patrik Sjögren måste ju skämmas. Han lär ha dyra studieskulder och att han sedan använder sin utbildning till sån här pussjournalistik. Herre min Jesus.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-17 17:42
Bästa videeon som någonsin gjort!! :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-17 17:21
Andres Iniesta Lujan

Vi spelade helt okej mot Almeria, men vi tog inte vara på våra chanser, rättare sagt vi hade inte så många chanser utan det blev handbollsanfall före mesta.

Vi saknar den spelaren som kan springa i ljupled, som tex när Alves kommer upp via kanten och Messi springer inåt i banan, det blir en grym lucka för Alves och jobba på.

--------

Early bird

Verkligen? Byta ut Zlatan i halvtid? Vilken signal tror du då att Pep skickar till Zlatan? En världsstjärna i Zlatans kaliber ska spela 90 min och visa fansen att de har fel, och att han har rätt. Han kanske inte ska använda samma målgest som på länktipset, men jag vill gärna se fler mål från hans sida.

Ett mål ikväll skulle inte skada. :)
Barcelona ¡Barça!
2010-03-17 17:19
Nu skriver aftonbladet att Barca redan vill ersätta Zlatan, de här blaskorna har gått för långt nu. Vilken normal person tror på det här skitet
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-17 17:18
ElTriplete

Puyol spelar. Och nu när Xavi är skadad ska det mycket till för att Busquets inte får spela. Han är nog en självklarhet i startelvan ikväll.
Barcelona ElTriplete
2010-03-17 17:15
Längtar tills matchen ikväll! Kommer bli väldigt jobbig och tuff match då Stuttgart kommer satsa på kontringar.

Synd att Xavi missar så här är min startelva (förutsatt att Puyol missar):

-----------------Valdes
Alves-------Pique------Milito-----Maxwell
Iniesta-----------Toure-------------Keita
Messi----------Ibrahimovic----------Henry
Barcelona Early bird
2010-03-17 17:07
Upp till bevis ikväll för Zlatan, tycker att pep ska byta in Pedro i halvtid om Zlatan varit dålig (som vanligt?)

Annons: