/spanien/barcelona/forum/15782.aspx/spanien/barcelona/forum/15782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid BarcaSupporter2
2010-04-05 01:18
Ämne: Busquets vs Arsenal.....Busquets må vara en mer passningsskicklig spelare än Touré, men det fråntar inte det faktum att Busquets är avsevärt mycket slarvigare och ger bort fler bollar när han går framåt. Han är dessutom stundtals nonchalant i sin spelstil.

Visserligen gjorde Busquets en förvånansvärt bra match mot Arsenal, men jag känner mig trots allt säkrare med Touré. Vem minns inte hur bra han var förra säsongen?
Barcelona Barca4eva
2010-04-05 01:05
Trippeln

hahahahah den va bra XD
Barcelona westinho
2010-04-05 00:48
Busquets vs Arsenal. Efter denna matchen har jag all förståelse över varför Pep spelar Sergio oftare än Touré. I och med att Barca har bollen 70% av tiden, så är det bättre att man har en bollskicklig DCM än en fysisk DCM.

Jag påstår inte att Yaya inte har teknik, han har snarare ovanligt fin teknik för en defensiv mittfältare. MEN hans passningsspel och touch på bollen kan inte mäta sig med Busis.

Busquets är född 1988. Han fortfarande väldigt ung, och självklart gör han misstag som vid Arsenals första mål. Men med tiden kommer dessa misstag att slipas bort, och då kommer vi få se en Xavi-typ som DCM i Sergio Busquets.

Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-05 00:04
Ämne: Inga poäng tapp för ....
Ett oavgjort resultat kan faktiskt avgöra ligan i er favör om vi eventuellt hamnar på samma poäng då ni kommer ha fördel av inbördes statistik.

Hursomhelst så kommer det här El Clásicot bli det mest spännande sedan säsongen 06/07! Väldigt kul tycker jag även om jag hellre hade sett det här scenariot tre-fyra omgångar ifrån slutet för då hade det i princip varit helt avgörande.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-05 00:00
Joan Gamper 1899/

Han är en super begåvad spelare, men han är den sista som jag skulle önska mig och se med Barca tröja. Det har inget med Real att göra. Jag gillar inte hans stil och personlighet redan från Uniteds tid. Han stör mig och inte bara mig utan många andra.
Jag såg honom i Stockholm när Portugal spelade mot Sverige. Tusentals buade honom varje gång han fick bollen. Ett konstigt fenomen egentligen för någon som betraktas som bland de bästa i världen.
Märkligt.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-04 23:46
Inga poäng tapp för varken Barca eller Real alltså och el Clasico kommer att betyda mycket för ligatiteln i fall ett av lagen vinner.

Många spelare och tom Laporta har sagt att klassikern inte kommer att avgöra racet.
Det stämmer om matchen slutar oavgjort, men inte annars. Laget som vinner matchen kommer att vinna ligan med 80 procent säkerhet (hehe, ungefär så), även om det kommer flera matcher efteråt, då man kan tappa poäng.

Marängerna har mer press på sig inför matchen eftersom hemma publiken kräver vinst. Spelarna är också super medvetna om den stora dyra satsningen inför säsongen och Perez kommer att sitta där. Ett fiasko om man förlorar allt. Och för att inte tala om revansch för förolämpningen sist.

Barca har förstås också en press på sig att försvara titeln. Den här truppen behöver vinna flera titlar innan den verkligen kan jämföras med dreamteamet från 90-talet. Bara en säsong som kungar räcker inte.
Jag är ganska säker på att Zlatan är med fram tills på lördag om inte tidigare. Vi får väl se imorgon efter måndagsträningen om det kommer mer information.

Men för oss väntar en minst lika viktig match redan på tis, om inte viktigare.
Jag har svårt just nu att ladda till el Clasico. Jag ser fram emot en fullstat CN mot the Gunners först och främst.

Annars om Real - förlåt, jag har svårt att vänja mig än med det nya laget. Allihopa är nya ansikten nästan. Bara Iker och Ramos är väl på "rätt" plats. Tom Raul syns knappt eller Pepe. Jag har tappat lusten att titta på dem. Tidigare säsonger missade jag nästan inga matcher alls av marängerna. Massa med nya spelare plötsligt och det lockar inte mig precis.
Barcelona Trippeln
2010-04-04 23:38
Hahahahhahahah!!! xD
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-04 23:37
Någon på Arsenals forum sa att Toure är tveksam för spel på Tisdag, är det sant?

Hoppas inte!

Visca el Barca!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-04 23:20
Ämne:
Jag undrar hur myc....
Vi har haft medaljen sedan Valencia matchen.. Omöjligt o ha missat den :P

Och den visar att vi är världsmästare.
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 23:20
Vilken jävla El Clasico det kommer bli mäktigt!

Gissar 1-2:)
Barcelona Barca-nist
2010-04-04 23:17

Jag undrar hur mycket saker Real fansen hade skylt på om det va omvända roller,, skador, CL och tuffa borta matchen!?

Jag tycker vi får ge varandra en klapp på axeln för att de flesta av barcafansen är inte lika dryga som vissa andra!

var det någon som reagerade på tröjorna igår med en "medalj" på bröstet?
Barcelona Trippeln
2010-04-04 22:56
Någon som vet om ytterligare rapporter och Pique och speciellt Zlatan om hans skada och om han missar klassikern.
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 22:23
Snabbaste spelaren är det inte Martins?
Barcelona Criff
2010-04-04 22:21
Lehmann4Life, Super Abidal är frisk dock :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-04 22:19
Joell

Du har helt rätt. :)
Joell
2010-04-04 22:18
BlueRed

Okej okej :)
Barcelona BlueRed
2010-04-04 22:15
Joell

Du har rätt.
Joell
2010-04-04 22:09
Visst är det inbördes möten som avgör om två lag hamnar på samma poäng i spanska ligan, eller har jag helt fel?
PEP.
2010-04-04 21:51
H.Alavi - Triangulo Magico!

Tack så mycket!!!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 21:49
PEP.

Ja! Jag hittade den åt dig. :)

Första delen finns i länktipset, finns hela 7 delar kvar efter det.

Njut. :)
Lehmann4Life
2010-04-04 21:48
Läser om er diskussion om snabbhet här. Det skrev nyligen om Walcott i The Times där de klockat honom under en 40-meters rush under Barca-matchen och sen räknat ut vilken tid han hade fått med samma hastighet på ett hundrameterslopp. Han hade fått 9.9 och slutat 4 i OS-finalen senast. Självklart är han inte tränad för 100 meter, men det säger något om hur otroligt snabb han är.

Hur är Iniestas status till matchen på tisdag? Är han frisk? Annars kan man ställa upp en ganska hyfsad startelva (undantag målvakt) som lagen saknar på tisdag:

Abidal-Pique-Gallas-Puyol
Cesc-Ramsey-Iniesta
VanPersie-Zlatan-Arshavin.

Känns som ett lag som kunde vunnit CL med en duktig målvakt..
2010-04-04 21:47
PEP.

Katalanska Tv3 gjorde en grym sammanfattning av säsongen, tror att den var en timme lång!

Grym var den, tyvärr så hittar jag inte den just nu.

Rambla och el Flaco brukar vara bra på att hitta sånt. :)
PEP.
2010-04-04 21:45
Vet någon om det finns en film man kan ladda ner som visar det bästa av Barcelonas förra säsong?
2010-04-04 21:19
Jag tror att det är CL-matchen nu på tisdag som avgör hur Barca kommer att spela på lördag mot Real Madrid.

Skulle det bli en förlust mot Arsenal, så tror jag inte att laget åker med det bästa självförtroendet ner till Madrid.

Däremot så tror jag att om vi lyckas krossa eller åtminstone vinna mot Arsenal så kommer grabbarna att lé extra och visa hur fotboll ska spelas, precis som förra säsongen. Skulle inte Zlatan bli spelfärdig så är det ett stort avbräck då vi behöver den tyngden där framme, och att han precis har kommit in i en bra målform. Vi får hoppas på det bästa.

Vi kommer ha mycket boll, det vet vi culés redan men det gäller att vara effektiv när vi så väl har den, och inte spela handbolls anfall i 90 min utan resultat.

Den tuffaste veckan under säsongen startar 00:00.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-04 21:16
Jag avskyr Ronaldo hatar hans personlighet, men han är en fantastiskt fotbollsspelare. Skulle önska mig att se honom i Barcelona. Alla tränare drömmer om den här killen plus han är bara 25 år och har en lång karriär framför sig. Kan ni tänka er...

Ronaldo--Zlatan--Messi

Ursäkta Pedro oc Titi.

Barcelona petersays
2010-04-04 21:14
Madrid är ju dom som har något att bevisa i lördagens match. Man har tre raka clasico-förluster och har åkt ur Cdr och CL hur många år i rad som helst och får vila hela veckorna medan vi spelar mot Arsenal några gånger. Blir det inte ligatitel för Real nu så tror jag att även Pellegrini får tacka för sig, och så kommer nån ny typ in med nya idéer om hur laget ska byggas.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-04 21:04
Nu spelar målskillnad ingen roll. Nu står vi och Real på noll. Nu är det kamp i 90 minuter om serieledningen.

Kom ihåg att vi har övertaget, ett kryss sätter oss på förarsätet. Vinst mot Arsenal och Real Madrid vore en dröm, men drömmar är till för att uppfyllas. Vem trodde vi skulle vinna 6 titlar förra året? Cristiano kommer ångra att han lämna Manchester. Kaka kommer ångra att han lämna Milan. Benzema kommer ångra att han stack från Lyon trots sina löften. Med eller utan Zlatan och Pique.

Tots unit fem força!
Visca Barça!
Barcelona Rambla~
2010-04-04 20:52
Trevlig vänskapsmatch mellan Racing - Real Madrid.
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:42
Rätt svar: Ljungberg.
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:41
Marc Overmars är ingen dålig gissning. Vet inte om han spelade där när just den artikeln skrevs (eller när det testet gjordes) men det kan mkt väl vara så att även Overmars hade slått Henry.
Annons: