/spanien/barcelona/forum/15781.aspx/spanien/barcelona/forum/15781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-27 16:05
barcadinho.

jag håller med fullständigt, hehe visst vore det kul om mallorca tog en cl plats men, det enda de saknar är stjärnor 1-2 vore fine.. men nu är det så att mallorca har haft mkt bra spelare igenom åren men sålt varje säsong 2-3 av dem..
men om de hade några stjärnor i laget så skulle jag verkligen bli glad för deras skull men tänk om de möter bra lag i cl, de kommer ju bara gå åt skogen de kan vinna hemma sen borta kan de förlora 4-0.. så kan redan se det framför mej deras euroglory...
Barcelona Barcadinho.
2010-03-27 15:59
På tal om Barca mot fysiska lag.

Alla lag som vi mötte i CL den här säsongen hittills räknas som fysiska lag. Inter, Kiev, Rubin och sist Stuttgart.
Så sa experterna i alla fall - att de här lagen är fysiska.
Vi hade en del problem och möta dessa klubbar, men det gick bra till slut.

Arsenal har nog mer eller mindre samma fysik.
De är inte Estudiantes från VM för klubbslag.
Där fick vi verkligen se ett fysiskt lag, sånt som européer är inte vana med.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-27 15:50
Mallorca hemma facit är så jäkla imponerade att det inte klokt.
Det passar ett topplag av högsta placeringen. Tyvärr för dem är borta matcherna betydligt mer skakiga.
Att släppa in endast 7 mål hemma på Ono Estadio är bäst i ligan.

Jag har inte sett dem så mycket den här säsongen, så jag har ingen egen uppfattning. Jag förstår inte vad det är som har gjort att laget ligger så bra till i ligan (tänk om de lyckas med en cl-plats, vilken bragd).
Jag försöker föreställa mig en Mallorca som Villarreal förut. Ett mycket organiserat lag där varje spelare vet precis vad han ska göra. Men det passar nog inte, eftersom Villarreal har haft några kvalitetsspelare som höjde laget till en 2.a placering för två säsonger sen.
Mallorca saknar sådana kvalitetsspelare som lag som Valencia, Atletico och Sevilla har.
De liknar förmodligen mer Racing som har haft några bra säsonger sist med bra placeringar.
Mallorca verkar ha bara en enda målfarlig spelare – Aduriz.

Jag tror att matchen hänger mer på oss än på Mallorca. Det skiljer enormt mellan lagen fortfarande. Spelar vi bra idag och saker och ting fungerar så vinner vi. Men om Mallorca lyckas störa vårt spel lika bra som Osasuna och matchen utvecklar till mycket irritationer – då kan vi tappa poäng.

Det är annars bra att Xavi är tillbaka.
Jag hoppas att Alves inlägg från kanten blir betydligt bättre än sist. De var så pinsamma sist att jag skämdes för mina bekantar.

elbraco
2010-03-27 15:31
Haha Diabyys inlägg måste vara dom 2 mest korkade på lång tid.... Arsenal fysiskt? Och att barca inte klarar av tekniska lag? Vi har i princip samma spelstil som Arsenal, med skillnaden att vi har bättre spelare på de flesta positionerna, så de som borde ha svårt är väl Arsenal? Dessutom ser man ju hur arsenal lägger sig i stormatcher...
Andréas B.
2010-03-27 15:11
Vilket retard. Vi (arsenal) är inget fysiskt lag så har ingen aning vad han snackar om. Fotbollsporr snart boys, 17-13 till Arsenal blir det.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-27 15:09
Tjennare tjennare! Vem ska stoppa Barca ikväll??? Xavi tillbaka, mycket broooooooooooo! Iniesta, Messi, Alves HALBOOO! ;)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-03-27 15:04
Ämne: Hmm vi får se om jag....
Är inte barca minst lika fysiskt starka som Arsenal? Puyol, Pique, Toure, Keita, Zlatan, Abidal.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-27 15:03
Diabyyyy!/

Manchester United är både ett fysiskt och tekniskt lag och vi besegrade de förra året i finalen.

Försvinn nu och glöm inte att ta ditt fail med dig.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-03-27 15:02
Vi får väl se vad Campbell kan göra mot Messi. NADA!
Real Madrid Diabyyyy!
2010-03-27 15:01
Hmm vi får se om jag har rätt eller fel.
Allt pekar på ett håll vetja.

Hörs
Barcelona Trippeln
2010-03-27 15:00
Diabyyyy!

Jag har aldrig sett 2 så iq-befriade inlägg i mitt liv,du är Fail.
Real Madrid Diabyyyy!
2010-03-27 14:57
Jag säger det igen, Barca kan inte klara av fysiska lag, utan domarens hjälp. Kommer någon ihåg Chelsea matchen?

Speciellt ett fysisk lag med tekniska spelare.

Var har jag felet?
Barcelona Serious
2010-03-27 14:49
Diabyyyy!

Aha okej, måste vara väldigt bra träningsmatcher då barca är regerande mästare och favorit tippade i CL :(
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-03-27 14:48
CO-Sign på el Flaco..

FAIL.
Barcelona Serious
2010-03-27 14:47
elbraco

Får Henry de då? Not really.. Hellre Iniesta eller pedro... Pedro hade ju varit bäst tycker jag.
2010-03-27 14:43
Diabyyyy!/

Hela ditt inlägg var ett enda lång fail, från början till slut.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-03-27 14:43
Vilka fysiskt starka lag har Arsenal vunnit mot iår? Chelsea? Man United? Man City?
Barcelona Abbe.
2010-03-27 14:41
Ämne: Som jag var inne på ....
Lysande inlägg. Ännu en gång bevisar du att det inte enbart var eran redaktion här på Svenskafans som saknade något innanför pannbenet.
Barcelona DM1982
2010-03-27 14:39
Barca klarar inte av fysiska lag? Jag utgår från att du började titta på fotboll förra veckan eller något.

Har du hört talas om att Barca slog ManU i finalen förra säsongen? Att vi slog ut Chelsea? Att vi slog ut fysiskt starka Bayerna München?

Gör om, gör rätt.
Barcelona Qanii
2010-03-27 14:37
Ämne: Som jag var inne på ....
Det va inte så klokt av dig att säga sånt här! Tänker inte ens kommentera ditt inlägg!
Real Madrid Diabyyyy!
2010-03-27 14:33
Som jag var inne på så är Arsenal ett väldigt fysiskt och tekniskt lag, det klara inte barca av!
Arsavin och walcott mot era backar smakar kardemumma! Dessutom har vi en av världens formstarkaste mittfält i dagsläget!

Ang la liga och barcelona:
Ligan är som tränings mather för Real madrid och barcelona, dvs inga motståndare, ingen kamp, inget glöd, helt enkelt ringsrostig.

ett tydlit exempel är real madrid som dominerar i ligan men faller stort mot stora lag.

Ligan enligt mig håller verkligen inte för att vara 2a i världen.
Skulle ranka den efter bundes liga faktist.
Barcelona Hetfield
2010-03-27 13:17
BlueRed

Det ska givetvis vara Sevilla, blev bländad av så många bra matcher :)

Förövrigt är det skönt att matcherna inte "krockar" med varandra, det går att njuta av varje match

Jag kommer att lägga upp stream för Roma-Inter när tiden är mogen, hoppas att många följer matchen!
Barcelona NoGo™
2010-03-27 13:15
Blir till att streama Roma- Inter då, jag som trodde 9an skulle sända men men. Sen ska men ju självklart se Barça matchen också, rätt nervös inför den faktiskt.
elbraco
2010-03-27 13:14
Kanal 9 förtjänar ju fan ett nackskott...
Hoppas inte Iniesta spelar vänsterytter idag, känns aldrig som han riktigt får till något där.
Barcelona BlueRed
2010-03-27 13:10
Hetfield

Villarreal-Sevilla är det väl?

Hur som helst, tråkigt att dem inte visar Roma-Inter på 9.an. Får väl bli ViasatOnDemand, om man nu inte hittar en stream med amerikanska/engelska kommentatorer.
Barcelona Hetfield
2010-03-27 12:55
Vilka fantastiska matcher det är , vill bara påminna er:

Lördag:

Roma-Inter 18.00

Mallorca-Barcelona 20.00

Zaragoza-Valencia 22.00

Söndag:

Villarreal-Sevilla 19.00

AC Milan-Lazio 20.45

Real Madrid-Atletico de Madrid 21.00
Barcelona Barca4eva
2010-03-27 12:41
Som lameG sade borde ni skaffa Dreambox, har möjlighet att se bâde viasat och c+
2010-03-27 12:35
Ämne: "En toure mot o....
Hälsa henne att vi spelade ut ett Manchester United med Busquets från start.

Barcelona Pep.G
2010-03-27 12:29
"En toure mot oss och Barca vi vinner, men spelar ni med Busquets så kör vi över er."

Så sa en Arsenal supporter åt mig nyss på telefon. Har hon rätt månne ?
Barcelona lameG^
2010-03-27 12:23
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Har du hört talat om dream box?

Man får in alla kanaler i hela världen och betalar endast 100kr i månaden. Men man måste också köpa en parabol och boxer. Allt kanske blir ca 5000-6000 men i längden är dreambox det bästa.
-------------------------------------------
Fan vad gött med Busquets avstängd denna match. Då blir det Yaya som startar och han har förbättrats dem senaste matcherna.

Xavi--Yaya--Keita
Messi--Ibra--Iniesta

Vill se barca starta så idag och mot arsenal.
Annons: