/spanien/barcelona/forum/15779.aspx/spanien/barcelona/forum/15779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-06-20 18:12
Underbart att Nya Zeeland tar poäng mot Italien. Njuter!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-20 18:03
Barça Atlètics startelva: Rubén Miño - Bartra, Sergio Gomez, Muniesa, Espasandín - Benja, Rueda, Oriol Romeu, Nolito - Jonathan Soriano & Elvis.

Sergi Roberto och Thiago bl.a. sitter på bänken.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-20 17:57
Ämne: Är det bara jag som ....
Nää Nya Zeelands spelarens fel som drar på tröjan där, han borde ha koll att De Rossi är en rutinerad filmare.. Sen så var Nya Zeelands mål offside, snuddtouch på nya zeeland spelaren men det var ialf offisde.

(har ingen aning vad de heter så säger bara "nya zeeland spelaren :P")
Valencia Villa/Silva
2010-06-20 17:55
Är det bara jag som känner att Nya Zealand blev lurade på segern? De Rossi filmar ihjäl sig. Typiskt italienskt spel.
Barcelona @NC
2010-06-20 17:55
fyfan vilket VM, känns som det är Hockey-VM där inga spelare bryr sig. Kalle Anka turnering
Barcelona Rambla~
2010-06-20 17:52
Italien imponerar.
Barcelona Unicef
2010-06-20 17:51
Någon här som ska se Atletic idag? Lr som har info om truppen?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco!
2010-06-20 17:35
Hetfield & Frodo

Håller med er båda.

Ett lag ska inte bara förlita sig på en spelare, det funkar aldrig. Men Frodo har en poäng. Sättet som Senna spelade med Xavi var magisk under EM. Senna stoppade allt och alla som kom förbi Xavi, spelade bollen till honom i perfekta lägen och vid behov fick vår Maestro även hjälp i offensiven av Senna. I Villarreal så har Senna i stort sett Xavis position + sin egna defensiva roll. Senna lyckades anpassa sig perfekt med Xavi.

Vill även säga att jag inte skyller förlusten mot Schweiz på Xabi och Xavis samarbete, utan det var mycket annat som var fel för Spanien. Och allt var i stort sett rätt för Schweiz.
Aléx
2010-06-20 16:34
Hatar italiensk fotboll, jävla filmare hela gänget.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-20 16:30
Någon som är förvånad att italien filmar till sig en kvittering?
elbraco
2010-06-20 16:09
skandal! skandal! en VM-skandal!
Atlético addeh
2010-06-20 16:07
OJOJ! 1-0 Nya Zeeland!
Barcelona Cúles
2010-06-20 16:06
Fan vilken jävla pajas den där Ribery. Köpa horer är fan det ända han kan för tillfället. Åk gärna till Madrid du!
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-20 16:02
Lippi är ju väldigt kreativ, han kör med exakt samma startelva som förra gången. Precis samma startelva som floppade.

Frodo

Jag tycker inte att man ska kretsa allt runt en spelare, Spaniens styrka är att kollektivet är enormt starkt. Om man ska börja kretsa allt kring Xavi så kommer de andra spelarna att lida för det, och det leder bara till större problem.
Atlético addeh
2010-06-20 15:44
Lippi och Domenech måste sovit under en sten det senaste året. Först petas Malouda från Frankrikes startelva. Nu är Di Natale på bänken igen för Italien. Förstår inte hur dem tänker.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-20 15:28
Verkar vara en riktig problem barn denna ribery, Enligt fransk press ska han och Yoann Gourcuff hamnat i en kraftig konflikt under flyget tillbaka från Mexico matchen, Och dessutom sägs det att ribery plus 2 andra spelare har något slags agg mot Gourcuff och bl.a. pressat domenech till att bänka Gourcuff mot Mexico

Denna franska lag verkar vara ett skämt och allt annat än ett lag.

Hoppas ribery aldrig kommer till Barcelona verkar vara en pain in the ass
Barcelona Frodo
2010-06-20 14:31
There is only on hombre

Jag skrev aldrig att Alonso var dålig. Jag skrev att han var bra. Du får återigen läsa inlägget om du inte förstår eller för att du vill tolka det som något illa mot en real-spelare.

Hetfield

Jag säger nödvändigtvis inte att man ska ta ut Xabi ur startelvan. Jag säger inte heller att han är sämre än Busquets. Vad jag säger är att han måste göra korrigeringar i sitt spel så att Xavi kan få ut sitt max. Senna gjorde det, detsamma gör Busquets i Barca. Jag tror att alla är medvetna om att Xavi måste vara bra för att Spanien ska gå långt.
2010-06-20 14:13
Där hittar ni stream till Barcelona B matchen.
Atlético addeh
2010-06-20 14:03
tikitaka /

Atlétic spelar men har ingen aning om stream tyvärr.
2010-06-20 13:51
BlueRed

Det är inte Argentina-Brasilien, det är ju förståeligt :P

-----

LOL åt att de fortfarande visar det där jävla bröllopet. Har inte folk fattat att det är skattepengarna som betalar för allt det där? Idiotfamilj som lever i lyx och gör absolut ingen nytta.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco!
2010-06-20 13:47
Haha, 11 år och dem gråter fortfarande... Love it.
-------
Mycket folk som är på plats och ser på Slovakien - Paraguay...
Det här är inte VM...
Real Madrid Boateng tre poäng
2010-06-20 13:41
21:00 idag AIK-Barcelona repris från 1999 när domaren förstörde allt så barca kunde vinna. På viasat fotboll
Barcelona Rambla~
2010-06-20 13:30
Ämne: Spelar inte Athletic....
Kan troligtvis streamas här. I så fall är det kanal 33.
Barcelona tikitaka
2010-06-20 13:11
Spelar inte Athletic idag? Vart kan man streama den isf? Tacksam för svar :)
Barcelona Barcadinho.
2010-06-20 13:06
Barca betalar 0,7 procent av intakterna till Unicef.
Ungefar 2-3 milj euro per sasong, uppskattar jag det.
Jakla orattvisst igar med Kamerun. Det laget som forsvarade hela tiden vann, medan laget som anfallade jamnt forlorade.
Helst ska de vara tvartom, men sa ar det.
elbraco
2010-06-20 12:57
Ämne: Joan Laportas brev t....
Inte lika fint som Daniels tal.
Barcelona Yaya24
2010-06-20 11:49
Ämne: Frodo & Delarocha
....
De snarare om man vill få ett baklängesmål som man slänger in Busquets.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-20 11:42
Joan Laportas brev till fansen och alla i FCB.

*Länktips!

Edit: Såg nu att brevet publicerades igår på hemsidan, så jag ber om ursäkt om länken har dykt upp tidigare i Ramblan.
2010-06-20 11:27
Frodo & Delarocha

Anledningen till att Busquets spelar är nog pga. att Torres har varit skadad, det innebär att Spanien måste spela med 5 mittfältare och en ensam anfallare i David Villa.

Om Torres är spelklar så blir det Torres och Villa i topp, sen består mittfältet av sedvanliga Xabi,Xavi,Iniesta,Silva. Jag tycker personligen att Xabi går före Busquets alla dagar i veckan om vi ska se till första startelvan, sen är det ju givetvis så att man måste anpassa sig till motståndarna.

Om man ska stänga matchen så slänger man in Busquets i förmån för Xabi, om man vill bli offensivare så slänger man in Cesc i förmån för Xabi.

Nu är jag kanske en av de få som tycker att Xabi ska spela i startelvan, men allt detta beror på just att Torres har varit skadad så man har blivit tvungen att spela med David Villa som ensam striker.
Barcelona ihefsu
2010-06-20 10:41
Ämne: Hur fan kan Levante ....
Fler gjorda mål kanske...? Har för mig nånstans att det går före målskillnad, men knasigt låter det. :S
Annons: