/spanien/barcelona/forum/15771.aspx/spanien/barcelona/forum/15771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-05 16:53
Grabbar, imorgon är det exakt 10 dagar sen Iniesta skada sig, och det var beräknat att han skulle vara borta upp till 10 dagar. Så borde han inte vara med i truppen åtminstone?
Barcelona Patrick Kluivert
2010-04-05 16:48
Kommer iniestas bok att släppas på engelska då? :)
Barcelona The Reporter
2010-04-05 16:46
Någon som vet när Arsenal har sin första träning ? Det är väl ikväll? Skulle vilja se bilder :)
Atlético Deion (red)
2010-04-05 16:34
Att Song saknas har inget att göra med Sol i flesta fall.

Song spelar bara om mittback om ingen annan tillgänglig, inte uppvärmd för att komma in eller saknar spelare.

Sol skulle ha fått starta mittback ändå.

Song som sagt är våran Essien och finns det alternativ till mittbacken så spelar Song alltid bollvinnaren på mittfältet.

Kommer bli oerhört tungt att en gamle Sol och den lite sega tvåvägspelaren Denilson ska stoppa allt snabbt spel som kommer genom mitten.

Det är inte heller speciellt betryggande att Clichy går halvskadad mot Alves och Messi.

Jag vet att ni också dras med skador och uppställningar men detta är nog på snudd på Arsenals bänknötare och reservlag förutom 2-3 spelare.

Man kan alltid hoppas att spelarna rycker upps sig, men personligen har jag inga förhoppningar för imorn.

Vi saknar spelfördelaren, den snabba tekniska dribblern, mittbacken och till slut bollvinnaren på mittfältet.

Usch... tråkig upplösning på ett hett möte om man tar med era skador också..
Barcelona el Flaco
2010-04-05 16:31
Ämne: el Flaco

Haha jo,....
"Kommer även ihåg när Eto'o hade födelsedagsfest, vem ser man glufsa i sig allt som fanns där? Piqué..."

Lol. Oförglömligt!

Minns även att Piqué spelade ett spratt på Valdés förra säsongen och gömde hans målvaktshandskar innan en träning. Valdés letade som en galning efter de i omklädningsrummet och på grund av allt letande så kom han för sent ut på planen, där en ilsken Guardiola gav honom en utskällning och böter. Så kan det gå när man har Piqué som lagkamrat.
Barcelona BlueRed
2010-04-05 16:22
el Flaco

Haha jo, du kommer nog behöva vila efter varannan sida efter all skratt.
Även fast jag inte kan spanska så är det nästan värt och köpa den, bara för att det är Piqués ord.

Förra säsongen höll han ju på hur mycket som helst med alla sina upptåg. Kommer även ihåg när Eto'o hade födelsedagsfest, vem ser man glufsa i sig allt som fanns där? Piqué...
Barcelona el Flaco
2010-04-05 16:11
BlueRed/

Hehe, way ahead of you. Bad några vänner jag har nere i Spanien att köpa till mig om de hittar den på spanska. Hoppas de gör det. Kan bara tänka mig alla roliga anekdoter som finns nerskrivna i den boken.
Barcelona BlueRed
2010-04-05 16:04
Detta måste köpas, Piqués bok. Man lär ju skratta en hel del. Han blev intervjuad av Sport om boken, se länktips. Näst sista frågan/svar är priceless. :)

Edit: Kom på att det förmodligen inte kommer släppas någon engelsk version. Dags och nöta spanska. :)
Barcelona Trippeln
2010-04-05 15:59
Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i om vi startar med Marquez eller att Arsenal startar med Sol det enda jag bryr mig om är att imorgon när klockan är 22.30 så blåser dommaren och vi är i Semifinal.

To be honest i dont give a fuck as long we go thruogh!
Barcelona Criff
2010-04-05 15:52
Håller inte med vissa här, vi är alla fotbollsfans, och en match mot Arsenals B-lag är inte lika kul att titta på för min del.

Det är ju det som är charmen med CL, att de bästa lagen möts.

Fast nu tycker jag också lite våra avstängningar + skador tar ut Arsenals skador så det blir jämnt ut ändå.

Men får jag föredra, så ser jag hellre skadefria och formtoppade lag emot varandra :)
Athletic Toxicum13
2010-04-05 15:46
Ser fram emot matchen imorn, grabbar!

Väl mött!
Barcelona Sam
2010-04-05 15:39
Jag håller till viss med DM1982 men Arsenals skador väger upp våra skador och avstängda spelare så det kan fortfarande bli en jämn match.

Barca: Puyol, Pique, Zlatan, Iniesta, Jeffren(?), Yaya Toure(?)
Arsenal: Cech, Gallas, Arshavin, V.Persie, Gibbs, Djourou, Ramsey, Song
Barcelona DM1982
2010-04-05 15:34
Kan inte hålla med om att det känns tråkigt att det saknas många viktiga spelare för Arsenal. Det är som det är och det enda som intresserar mig är att Barca går vidare. Sedan om de vinner över ett ordinarie Arsenal eller en b-uppställning är inte intressant för mig. Några dagar senare möter vi Real och ligan står på spel, om vi slipper kämpa för fullt mot Arsenal är det bra.

Det är så här det är, det gäller att hitta sin formtopp och undvika skador. Jag är helt säker på att vi vinner imorgon, vilket lag Arsenal än ställer upp med.
Barcelona Vampíro
2010-04-05 15:31
Trist att så många spelare ska missa matchen, för båda lagen. Pep lär väl fortsätta satsa på 4-2-3-1 med Keite och Pedro på kanterna och med Messi bakom Bojan något som även jag hoppas på. Hur vi än ställer upp så vill jag bara att vi börjar med samma intensivitet och samma höga press som i London och nu får de gärna sätta sina lägen också.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-04-05 15:22
Gonzalez_Barca @

Sol är den näst snabbaste spelaren i ligan (sett till antal km/h), däremot är han inte direkt kvick om man säger så.

westinho @

Usch, hade hellre sett att båda lagen haft ordinarie lag. Våra 5 viktigaste spelare är borta..det säger nästan allt.
Barcelona westinho
2010-04-05 15:16
Rödvit tomtemor

Tråkigt att det ska vara så många spelare som är borta...från båda lagen..

Tunga avbräck för er, men startelvan som du skrev känns ändå ganska stark.
Barcelona el Flaco
2010-04-05 15:16
Tråkigt att både Barça och Arsenal saknar tunga pjäser inför matchen imorgon. Men trots deras frånvaro hoppas och tror jag på en lika trevlig match som vi fick se i London.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-05 15:15
Om inte Song spelar innebär det att Cambell spelar? Ojojoj säger jag bara :)

Vill inte underskatta någon men Sol är inte direkt den snabbaste spelaren. Kör vi med samma takt som i senaste mötet de 40 första minuterna så kan det vara avgjort innan första halvleken är slut.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-05 15:13
Överdriv inte nu, va inte lik min vän(madridista).

När han hörde att Zlatan och Pique skulle missa matchen mot Madrid så hoppade han av glädje, jag frågade honom varför, han sa att deras chans att vinna skulle öka.

Jag sa ja så klart, men skulle inte de vara roligare att vinna över oss med våran riktiga startelva istället?

Så om jag ska vara helt ärlig så är de inte så att jag blir ledsen att Song missar men jag blir inte heller glad, jag bryr mig helt enkelt inte.
Jo klart det är synd om honom men de jag menar så spelar de ingen roll för mig om han spelar eller ej.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-04-05 15:10
Som ni redan har sett är Song inte med..Det bör ge oss en följande startelva.

Almunia
Sagna Sol Vermaelen Clichy(småskadad)
Denilson
Nasri Diaby
Eboue/Walcott Bendtner Rosicky

Övriga namn som saknas är följande: Fabregas, Gallas, Arshavin, V.Persie, Gibbs, Djourou, Ramsey förutom de utlånade spelarna som jag inte räknar med.

Oerhört tunga namn borta, tyvärr. Men väl mött..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-05 15:10
Stackars Walcott som har gått ut och sagt att Barca blev överraskade av Arsenal och att lika var rättvist resultat. Han kommer få en jobbig kväll mot Abidal.

Inte konstigt att han har fått kritik att han inte har förståelse för fotboll. Hans kommentarer bevisar ju inget annat.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 15:06
westinho

YES!! ÄR INTE SONG MED! Fantastiskt,om inte Barca tar hem det här så är det skamligt att man kommit så långt i Cl.
Barcelona westinho
2010-04-05 15:05
Arsenals trupp mot Barca
Barcelona westinho
2010-04-05 15:01
Arsenal har släppt sin 18-manna trupp till matchen. Positivt för oss är att Song är inte med. Ljumskskada om jag minns rätt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-05 14:58
Arsenal_7

Yaya har lite små skadekänningar inför matchen, men enligt rapporterna så borde han vara tillgänglig för spel trots det. Busquets har jag inte läst nåt om, han är redo för spel.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-05 14:53
Jobbigt att inte spela med 5 av våra bästa spelare.

Speciellt Zlatan och Iniesta hade vart väldigt viktiga i den här matchen. Zlatans fysik hade behövts mot Vermaelen och Sol. Iniestas rörlighet och kreativitet hade behövts i mitten.

Skönt dock att Abidal kommer tillbaka och visar storform.

Kör med samma taktik som förra matchen, gå in och skräm juniorerna de första 30 minuterna och avgör matchen tidigt. Arsenals juniorer har väldigt svag psyke i stora matcher.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 14:12
Arsenal_7

Nej det är de inte,skitsnack bara.
Valencia Arsenal_7
2010-04-05 14:04
Trippeln/
Är inte Busquets och Toure skadade? läste det på goal... inte bästa källan kanske men men..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-05 14:04
Vill påminna er två nedanför att omotiverade startelvor kan resultera sig i en varsin spärr.

----

Barcafan

Iniesta har börjat träna för sig själv och inte tillsammans med laget, han kör enkla övningar på sidan av planen tillsammans med några ledare.

Han är inte spelklar ännu, men jag tror att han kommer få sitta på bänken i el Clasico. Dock så tror jag inte att han finns med i truppen mot Arsenal.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 14:00
Arsenal_7

Såhär kommer det se ut.

Valdes
Alves-Milito-Toure-Abidal
Xavi-Busquets-Keita
Messi-Bojan-Pedro
Annons: