/spanien/barcelona/forum/1577.aspx/spanien/barcelona/forum/1577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messiooooxavii
2015-12-02 13:10
@Katalano:

Jag undrar hur taggad du skulle vara om hadde pedro och munir istället för Neymar och Suarez, eller hur taggad en Messi hade varit i en sådan omgivning.

JAg undrar hur mycket identitet Arsenal har förlorat pga att deras arena heter Emirates, jag undrar hur mycket identiet Real Madrid har förlorat pga deras Tröjsponsor, snälla lev inte på 90 talet då världsfotbollen såg helt annorlunda ut.

Det är snart 2016 och Barca måste följa med utvecklingen av sitt varumärke om dom vill fortsätta vara konkurrnskraftige.
Med Alla oljepengar i England samt tv rättigheterna som träder i kraft nästa säsong kommer Norwich ha lika myckt inkomster som Barca har idag..

Välj att leva på 90 talet utan en tröjsponsor och inget "extra oviktigt namn på arena" och lira med spelare som munir sandro gambau och lord Douglas eller följ med utvecklingen och mönstra ett världslag som vi NJUTER av just nu.
Barcelona neymar JR
2015-12-02 13:09
Deu Realistiskt är det beroende på kraven man ställer i det sportsliga Vår stomme har fortfarande bra många år kvar. Pique, Messi, neymar, suarez, busken, rakitic, Alba Sen kommer arda och Vidal Vi har halilovic, denis, Adama, munir, sandro, Roberto och flera andra i ungdomslagen Vi skulle absolut kunna överleva med dessa spelare en längre tid. Visst kommer resultaten bli sämre men bättre det än alternativet att byta namn på arenan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-12-02 13:05
Gary Neville appointed new Valencia coach, signing contract until June 30 2016 #UCL Inte bra, satan vad tråkiga Valencia kommer att bli
Barcelona Déu és Culé
2015-12-02 13:04
Att inte värva under 5 år är väl ändå helt omöjligt och orealistiskt?
Barcelona papillon
2015-12-02 13:03
Katalano

När har Barca inte köpt in en crack någon sommar?
Barcelona neymar JR
2015-12-02 12:02
Blaugrana91 Räcker perfekt, 3-5 års värvningsfritt ger oss ca 350-500 miljoner €
Barcelona Blaugrana91
2015-12-02 11:57
[QUOTE=neymar JR]Förläng kontrakten med 14 spelare Resterande matheiu, adriano, vermaelen osv kan spela klart sina kontrakt Fyll på underifrån Ge fan i att värva sparar vi in ca 100 miljoner €/ år Renovera arenan med dom pengarna som sparas in ( jag tycker att den är i behov av det, men absolut inte om man ska byta ut namnet) Titlar är inget bekymmer då vi har radat upp dom på senare år, men troligtvis kommer den här truppen fortsätta dra in titlar [/QUOTE] Ja fast nu kostar ju bara arenan över €300M att renovera och hela totalkostnaden för Espai Barca är €600M. Så räcker dessvärre inte men den lösningen du nämner.
Barcelona dinho the artist
2015-12-02 11:39
Kul att se Deu briljera i Everton. Han spelar verkligen med annat självförtroende än tidigare. Som sagt- kul att se!
Barcelona neymar JR
2015-12-02 11:08
Förläng kontrakten med 14 spelare Resterande matheiu, adriano, vermaelen osv kan spela klart sina kontrakt Fyll på underifrån Ge fan i att värva sparar vi in ca 100 miljoner €/ år Renovera arenan med dom pengarna som sparas in ( jag tycker att den är i behov av det, men absolut inte om man ska byta ut namnet) Titlar är inget bekymmer då vi har radat upp dom på senare år, men troligtvis kommer den här truppen fortsätta dra in titlar
Barcelona neymar JR
2015-12-02 11:03
Possible line-up (vs Villanovense): Masip - Alves Bartra Vermaelen Adriano - Rakitic Samper Iniesta - Messi Sandro Munir #fcblive [efe] Hoppas på den här elvan, samper tycks ha gott om gumbau Skippar hellre värvningar under 5 års tid än att byta namn på arenan!
Barcelona Katalano
2015-12-02 10:29
@messiooooxavii:
Är fullt medveten om det, men vi klarade oss utan tröjsponsor och arenasponsor tidigare. Nu har världsfotbollen förändrats ekonomiskt men jag anser ändå att vissa saker inte ska säljas ut för det ekonomiska. Bartomeu drar det hela för långt istället för att finna en balans i det. Barcelona som klubb skulle fortfarande locka till sig lika stora spelare, men inte ha råd att köpa lika många av dem men det ser jag personligen att det är värt då jag värdesätter klubbidentiteten mer. Med mer fokus på att slussa in ungdomarna i a-laget naturligtvis. Annars blir vi bara ett nytt Real Madrid som försöker göra cracks varje sommar, men det verkar du tagga till på.
Barcelona messiooooxavii
2015-12-02 09:37
Ni vill att Barcelona ska vara i framkant i världen då jävla måste man kunna konkurera ekonomiskt också. Tror ni på fullaste allvar att vi kan locka spelare som Neymar och Suares med bara namnet Barcelona? Nej nej det finns en ekonomi bakom som väger MYCKET.. Med Pls nya tvrättigheter som e 10 ggr la ligas typ så måste barca ta till alla små medel som ger klirr i kassan. Alternativet är att vi hamnar i en klass som AC Milan och värvar spelare som bacca ist för spelare av Neymars och Suarez kaliber.
Barcelona Katalano
2015-12-02 09:04
@Barclasico:

jaha, vet inte vad jag ska säga längre. Camp Nou- Quatar Airlines incoming...
Barcelona Barclasico
2015-12-02 04:36
FC Barcelona will start looking for a 'surname' sponsor for Camp Nou. Minimum 20M a year. Deadline; general assembly in October 2016.[Diario Sport] Bartomeu, Ditt lilla kryp!!!!!
Barcelona tikitaka-GOOL
2015-12-02 01:35
En ersättare till MSN tycker jag faktiskt att vi ska köpa i januari, tänker då främst på Suarez position. Vi har redan fått det bekräftat att vi mer eller mindre kan ersätta Messi och Neymar om en utav av dessa skadar sig utan att det blir någon större katastrof i spelet. Messi tar en större roll om neymar är borta, likaså gör ney om Messi är borta. Det vi inte har fått se är hur spelet ser ut om vi saknar vår nr 9 som är så viktig med sina löpningar, Suarez har typ spelat varenda match sen han gjorde debut. Herregud kolla bara så förvirrad reals backlinje var under matchen mot oss. Till stor del Suarez uppoffrande spel i det "tysta" som gjorde det. Sen vet jag inte om nolito är rätt man för att ersätta Suarez men jag vill verkligen inte att vi står där utan en som kan ta det jobbet han gör om han blir skadad under en längre period. Messi som falsk 9 tror jag inte kommer gå hem då vi blir lättare att läsa samt att högerkanten med Dani alves blir lidande. Fast iförsig Arda - Neymar - Messi Kan bli show det också :)
Barcelona Gio Style
2015-12-01 23:54
Lion24

Jag håller med om att han var väldigt fotbollsdum när han spelade hos oss.
Han värderade situationerna helt fel och var inte redo för A-laget.

Men just den delen tycker jag att han har förbättrat avsevärt i och med det att han fått mer och mer speltid hos Everton.

Fortsätter han såhär ser jag ingen anledning till att inte kalla hem honom inför nästa säsong. Ser betydligt mer redo ut.
För det går ju inte att komma ifrån det faktum att han bryter mönstret rejält och kan avgöra matcher på egen hand.

Perfekt att slänga in mot slutet :)
Barcelona Lion24
2015-12-01 23:46
Första gången jag såg Deuloefu så blev jag helt stum. Jag bara väntade på att tiden skulle gå så att jag skulle få se han i A-laget när han är runt 20 år. Den där spelaren var en mega talang. Men just nu så gillar jag inte alls Deuloefus spelstil. Jag tycker att han är alldeles för klantig men framförallt, den största orsaken, han är för ''fotbollsdum''. Delo kan blixtra till emellanåt då han är en mycket explosiv spelare men det blir väldigt väldigt ofta fel med honom. Jag ogillar starkt spelare som gör för mycket fel. Kan du inte, släpp tillbaka bollen och ta en löpning för någon annan så att en yta uppstår.

Jag gillar heller inte eller hans attityd. Jag tycker inte han är tillräckligt ödmjuk. Ett bevis på det när han för nåt år sen sa i en intervju att han inte hade något att bevisa för någon. Då blev jag wtf? Du är bara runt 20 år och spelat mestadels i ungdomslag och en säsong på lån i ett lag där du fick nöta bänk 60% av tiden och du har ingenting att bevisa för nån? Jag anser att han inte är tillräckligt lojal mot sina lagkamrater.

Som sagt, det där var en spelare som jag fastnade ordentligt för. Det har inte varit många spelare som har gjort mig så stum som Delo gjorde. Jag ville verkligen att han skulle explodera i Barca men klubben gjorde mer än rätt att låna ut honom och testa honom. Annars håller han inte i FC Barcelona enligt mig.
Barcelona Davids3
2015-12-01 23:31
Någon som minns denna ?
Notera vid 1.23 att domaren inte heller gillar det Neymar gör.
Barcelona Barca4life98
2015-12-01 23:30
Alltså jäklar vad bra det verkar gå för våra spelare som vi har lånat ut eller har återköpsklausul på! Halilovic, Deulofeu och Denis Suarez är tongivande i sina lag just nu. Ser lovande ut. Hoppas att vi satsar på dessa och inte köper in någon offensiv spelare (mitt eller forward) om inte Verratti/Thiago blir tillgänglig. Samper börjar väl få chansen mer och mer också så det ser ljust ut. Sandro och Munir borde lånas ut. Munir framförallt för han har potentialen att verkligen bli något, men som alla andra talanger måste han spela regelbundet. Oslipad diamant som kan bli nåt tror jag om han får spela på sin riktiga position och inte på en kant. En ung mittback i världsklass hade varit första prio om jag fick bestämma. Har inte så bra koll på Laporte. Vad är hans styrkor, vem liknar han i spelstilen?
Barcelona Gio Style
2015-12-01 23:27
@Liunil Masse:

Skumt!
Läste precis på Sport att Messi inte tränade med laget och får troligtvis stå över morgondagens match :S
Barcelona Gio Style
2015-12-01 23:26
Jag kan ändå tycka att det vore bra att få in Nolito.
Jag tror att Arda kommer att spela mest i mitten, och Vidal känns väl mer värvad som högerback?

Visserligen kan båda spela där uppe men vi behöver spelar som gör poäng så att hålet efter MSN inte blir för stort.

Men hade å andra sidan inte tackat nej till att få tillbaka Deulofeu, en riktig poängspelare :)

Kontentan är att jag vill ha en lösning så att jag slipper se Sandro och Munir spela.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-01 23:17
Possible line-up (vs Villanovense): Masip - Adriano Bartra Vermaelen Alba - Gumbau Samper Iniesta - Munir Messi Sandro #fcblive [rac1] Vafan. Messi, Iniesta och Alba?! Får väl hoppas rac är ute o cyklar.
Barcelona FCB_Messi
2015-12-01 22:31
Vi behöver inga ersättare till MSN.. Det har vi redan.. Arda för neymar , både Sergio Roberto och Vidal kan spela till höger . Så tack men nej tack till nolito.
Barcelona ElRaval
2015-12-01 22:18
Vad tror folk om Deulofeu då? Istället för Nolito menar jag. Nolito håller högre kvalitet (läs: mognare) än Gerard för närvarande tycker jag, men varför ska vi betala så pass mycket för en korttidslösning. Nu när Deulofeu bevisligen håller i Premier League kommer hans värde gå upp och oavsett ifall han lyckas hos oss eller ej så kommer hans värde att vara högt och PL-klubbarna kommer vilja spendera pengar på honom. Löjlig förstärkning av honom precis när skriver detta, hehe.. Vi har väl en återköpsklausul på 90 miljoner ungefär? Lika bra att utnyttja denna innan det är försent.
Barcelona 1.70-ligan
2015-12-01 22:15
Vi har redan ett extremt bra lag och får Arda och Vidal i januari. Anser att det räcker . Annars blockeras bara någons dörr utan att han förtjänar det.. Möjligen kan sandro och munir lånas ut och ersättas med en gammal räv på ett kontrakt över max 2 år
Barcelona Junta Dimision
2015-12-01 22:02
@Liunil Masse:

Hade inte Sergi Roberto tagit det där stora klivet så hade jag varit öppen för en värvning av Nolito, men så som det känns nu + Arda och Aleix Vidal i januari så är det i mitt tycke inte nödvändigt. DOCK tycker jag att vi ska värva en "Henrik Larsson" typ som komplement, där hade Eto'o varit drömmen.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-01 21:37
Vad säger ni om Nolito i Januari? Överflödig eller ej? Tycker vi ska värva honom då vi behöver en given poängspelare ifall (gud förbjude) någon av MSN skadar sig. Laporte hoppas jag på i sommar.
Barcelona Andresito
2015-12-01 21:24
@ElRaval:

Yes, ett riktigt fint solo-mål och en fin assist efter ett par kvicka överstegsfinter.
Barcelona Smogen
2015-12-01 21:19
Det är många som glömmer bort att fotboll i grund och botten handlar om en enda sak och det är underhållning. Vi vet alla att det egentligen är helt meningslöst ur alla perspektiv utom ett att sparka en boll på en gräsmatta in i ett nät. Det finns bara ett värde och det är att det är underhållande att se på. När man då klagar på Neymar och att han håller på med konster och dribblingar som är provocerande. Då har man ju totalt missat vad man håller på med.
Barcelona ElRaval
2015-12-01 21:18
Tydligen så briljerar Deulo just nu. Någon som sett?
Annons: