/spanien/barcelona/forum/15766.aspx/spanien/barcelona/forum/15766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:58
Joan Gamper 1899

Detta är kommentarer från ett forum i Sverige. Tror du att snacket går så här i övriga världen? Tveksamt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Skiter fullständigt i att vi fick Arsenal.

United, Arsenal, Inter och Bayern hade alla varit svåra på sitt sätt.

Det enda jag är överlycklig över är att vi spelar returen hemma i kvarts och semifinalen.
Barcelona Berra_1
Jag måste bara ner till Camp Nou och kolla på denna kvartsfinal då båda mina favoritlag möts. Någon som har koll på hur det är med biljetter till denna match? För på Emirates antar jag att det är i princip omöjligt att få biljetter, men det borde finnas en större möjlighet på Camp Nou va? Skicka gärna ett PM om någon sitter på lite information angående biljetter. T.ex vart det är lättast och bäst pris att beställa från, mm..

Tacksam för svar!
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-03-19 12:57
Rambla~//

Word. Blir irriterad när jag läser hur Barca ska leka ut oss, och blir minst lika irriterad när jag läser hos oss hur Arsenal ska käka Barca.

Hur är det med människor här egentligen?

Det här kan sluta hur som helst, vinner Barca blir jag inte förvånad, vinner Arsenal blir jag inte heller förvånad.

Hur som helst har vi två otroligt underhållande matcher framför oss. Väl mött boys.

Ciao
Atlético Deion (red)
Ärligt talat så har inte Barcelona imponerat under våren, förutom Messi då, som är overkligt sjukt bra. Kan man störa Messi (speciellt Vermaelen) med lite tacklingar så blir Barca ganska mänskliga. Den som lever får se, men min amatör bedömning är att ni verkar för beroende av Messi medans Arsenal kan spela bra utan Cesc, när Nasri går in centralt i sin naturliga roll.

En sak som talar för Arsenal lite om Messi har det jobbigt är väl att Arsenal har en mer talangfull trupp att gå runt på om det behövs.

Arshavin, Cesc, Nasri, Rosicky kan alla leverera högklassiga insatser.

När matchen går är även Van Persie tillbaka, Walcott börjar slå storform efter skadan, Vela är en mycket bra och pigg inhoppare, Bendtner gör mål på allt just nu till skillnad mot Zlatan.

Song är PL bästa defensiva mittfältare, eller det talas faktiskt om en av Europas bästa just nu.

Tycker inte ni ska underskatta Arsenal, de har för många spelare som kan producera teknisk magi för att bli bortskrivna.

Men det är klart Barca ska gälla som favoriter 8 dagar i veckan, men underskattning är aldrig bra för hälsan.
Barcelona Joan Gamper 1899
Helt ärligt så blir jag besviken och sur när jag läser era kommentarer om att "vi ska krossa Arsenal". Var inte FC Barcelona de ödmjuka laget som reagerade plan istället föratt prata ?

Nån skrev att Arsenal har fått luft, ne min vän de är faktiskt vårt lag som har fått luft bara föratt vi vann med 4-0 mot Stuttgart. Barcelona är inte 2008-09 längre.

Lägg ner sk*t snacket och "underskattning".
Barcelona Calavera
2010-03-19 12:56
Enligt Betfairoddsen har Inter 73,96% chans att gå vidare, Barca 65,71%, Man United 64,72% och Lton 56,70%.
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:56
"Mogna kommentarer. Ingen Gunner tror på något sätt att vi är favoriter mot er, utan bara att det ska bli en kul match och en positiv utmaning. Arsenal är underdogs och har egentligen allt att vinna."

Vilket jävla bollocks and you know it. Det skrivs om allt hur Arsenal ska krossa, äga mittfältet osv. Ja, det gör det även på det här forumet och det är lika illa det.
Barcelona kallesiete
2010-03-19 12:55

Edu
"Historia" från förra säsongen väger kanske lite tyngre i en match 2010 än historia från 1999-2005? Eller Madrid som tror att deras cl titlar på stenåldern gör dom till det bästa laget år efter år.
Barcelona NoGo™
2010-03-19 12:54
Rambla~

Word på den!
Valencia Edu90
2010-03-19 12:53
Xaviii//
vad vann ni under ert 6 års period mellan 1999-2005?
häng me din egen historia
Barcelona Messidinho_10
2010-03-19 12:53
Jag vill att alla ska tänka på CL finalen mot Arsenal 06 innan ni säger nåt galet.
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:51
Deion (red)

Och det är knappast någon garvad cule som tror att Barca är klara favoriter eller att det här kommer att bli a walk in the park. Det här mötet kan sluta hur som helst.
Barcelona A.Gaudi
2010-03-19 12:49
Det ska bli mycket intressant att se henry återvända. kommer han leverera i London som i gamla tider eller kommer han bli totalt ställd av sitautionen som t.ex Etoo vid återkomsten till camp nou.
Barcelona Xaviii
2010-03-19 12:48
Ämne: Ämne: Visst s....
Vad har ni vunnit på de senaste åren? Ja, just det. Vi är enda laget i historian som vunnit 6titlar, så vi kanske är lite bättre än Arsenal?

Barcelona kallesiete
2010-03-19 12:48

TH14
Xavi inte bättre än Fabregas? Det är ju som mästaren och lärjungen.
Ibra inte bättre än Bendtner? Kanske inte senaste matchen. Överlag är nog Bendtner inte halvvägs till Zlatans nivå.
Puyol / Gallas? Puyol är definitivt snäppet bättre.
Spanien Ashburton
2010-03-19 12:47
"Var får Arsenalfansen sin luft ifrån?"

Mogna kommentarer. Ingen Gunner tror på något sätt att vi är favoriter mot er, utan bara att det ska bli en kul match och en positiv utmaning. Arsenal är underdogs och har egentligen allt att vinna.
Atlético Bic
2010-03-19 12:46
Jag vill att ni ska tänka på en sak.

Startar Zlatan mot Arsenal ser jag det som bara positivt får Arsenal då en stor, seg och klumpig Zlatan inte hjälper Barca mycket i anfallsväg utan mest segar ner det hela.

Startar ni utan honom är chansen ni vinner betydligt större OM nu Zlatans svacka håller i sig och bänkar ni honom ja Zlatan tål inte sånt det såg ni senast och med en sån äcklig agent som han har med sina konstiga uttalanden så tror jag nog inte det är bra för grupp kemin i Barca..

Nu menar jag inget illa utan detta är bara vad jag tror kan hända oavsett hur det än går så ser det inte bra ut för Barca som lag när det gäller Zlatan biten.

Om nu Inter går vidare och Barca gör detsamma så hoppas jag Inter spelar mycket bättre än sist.

Ha det bra..
Barcelona Viva la Pepa!
2010-03-19 12:46
alltså hur kan ni säga att de ska bli skönt att krossa arsenal? är arsenal ett dåligt lag? Nej. Tydligen ingen som lärt sig något av Madrids "vi vinner med 3-0" underskattning.

Arsenal har ett bra försvar, speciellt ytterbackarna som kommer göra de svårt för våra kantspelare, mittfältet är väl kanske inte i världsklass förutom Fab, samt anfallet kan spela lysande vissa matcher men horribelt andra.

Sedan har de även Wenger som tränare, han ska man aldrig underskatta. Så ni som säger att de kommer bli enkelt så kan jag säga att de kan gå hur som helst. Arsenal har spelat matcher i världsklass blandat med matcher då de vart riktigt dåliga. Så jag tror att vi går vidare, men om vi inte spelar våran bästa fotboll samtidigt som arsenal gör det så kan vi nog åka på däng.
Barcelona BarcaFTW
2010-03-19 12:45
Vi kanske är favoriter men det är ändå kvartsfinal i CL och kom ihåg bollen är rund, jag tror att det blir två underhållande matcher.
TH14
2010-03-19 12:45
Ämne: Visst ser man likhet....
Dom enda två på din lista som håller högre klass är Iniesta och Messi.. Ibra har vart sämst i år och resten är i princip samma. Vi delar ligatoppen med UTD o Chelsea av en anledning. Vi krossade Porto sist och kommer med själförtroende. Och att inte kalla oss för ett europeiskt topplag är löjligt, vi går rätt långt i CL varje år. Vi är mer ett europeiskt topplag än Real och alla Italienska lag i dagens fotboll.
Barcelona Xaviii
2010-03-19 12:44
När spelar retur matchen i Camp Nou?
Atlético Deion (red)
2010-03-19 12:44
Det är nog ingen Arsenal supporter som ser sig som favoriter i detta möte, vare sig i London eller på SF forum. Ni som har läst på Arsenal forum och på något sätt fått fram att Arsenal är favoriter måste dricka en kopp kaffe och läsa igen.
Barcelona kallesiete
2010-03-19 12:43

el Flaco
Du behöver inte överdriva. Vi är tack och lov inte Real Madrid.

Undrar som iBarca!: När spelas matcherna?
Barcelona Déu és Culé
2010-03-19 12:42
Riktigt tunga matcher kommer det att bli.

Kan lätt se att det kommer bli målfest i minst en av matcherna.
Barcelona ¡Barça! ★★★
2010-03-19 12:41
Är det bestämt när vi spelar?
Barcelona Ghazza
Att lag som Arsenal och Inter får hybris emellanåt får vi räkna med. De griper efter halmstrån ihopp om att kunna hävda sig gentemot de stora lagen internationellt sett. Men jag klandrar dem inte, om de vill se sig som favoriter får de gääärna göra det. Då blir smällen av att komma ner på jorden bara ännu hårdare.

Jag blir MYCKET överraskad om inte Barcelona eller United tar hem CL i år.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
Att vara favoriter betyder ett dugg för mig. Real Madrid var favoriter mot Lyon och se hur det gick. Ute på planen finns det inga favoriter, bara elva spelare mot elva andra.
Creuss
2010-03-19 12:40
Visst ser man likheten mellan Arsenal och Barca:

Fabregas - Xavi
Arshavin - Messi
Nasri - Iniesta
Bendtner - Ibra
v.Persie - Pedro
Diaby - Keita
Vermaelen - Pique
Gallas - Puyol

Förutom att Barcalirarna håller 1-2 klasser högre ;)
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:40
Usch, det kommer att bli olidliga dagar fram till matchen på forumen med allt detta tjafs mellan fjunisar.

Det började med fåntratten Durefelt som bara är här för att provocera. Vad fan bryr du dig för? Om du vill tro att Cesc ser London som sitt hem för allt framtid, fine varsågod. Ingen hindrar dig. Men du behöver inte ägna tid till att försöka övertyga oss andra om motsatsen.
Annons: