/spanien/barcelona/forum/15764.aspx/spanien/barcelona/forum/15764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-03-18 18:45
De enda laget ja hoppas vi slipper är bordo (stavning). hatar deras fasta situationer..
Barcelona Criff
2010-03-18 18:43
barcadinho, Personligen tycker jag det är roligare att kolla på när Barca spelar mor bättre lag.
Det är inte lika kul att se Barcelona - Stuttgart som Barcelona - United.

Sen om man ändå ska bli mästare så måste man slå dem bästa, spelar man då lätt kvart, lätt semi och sen helt plötsligt får man en skitsvår final så är det väl risk att spelarna blir chockade eller nåt.

Jag hoppas dock inte vi får United, hade varit så tråkigt om något utav dessa 2 lag åkte ut.
Barcelonistas
2010-03-18 18:40
Pedrito

hoppas ochså på arsenal, men bayern ochså satt vi kan sätta ditt den där aroganta i****** CROW som överskattar bundesliga och sitt bayern..
Barcelona L-Messi10
2010-03-18 18:39
Asså Arsenal fansen hoppas på att få möta barca hahaha. Arsenal är ett lag som vi skulle köra över i Camp nou för att dem spelar offensivt och det klarar inte många lag av i camp nou så enkelt är det. Och om man tar spelare för spelare så vinner vi på nästan varenda position Arshavin är lite bättren Henry i nuläget men resten äter vi upp.
Barcelona Trippeln
2010-03-18 18:39
OBSERVERA!

Grabbar jag har lite panik just nu och jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag behövver ladda ner 5 mål med spansktalande kommentator,dessa är mål.

Messis Nickmål mot Manchester.
Messis frispark mot Shaktar.
Messis bröstmål mo estudiantes.
Messis räd mot Getafe.
Och Messis handsmål mot Getafe!

Jag skulle vara sååå tacksam om ni länka nedladdningsfilerna! :D
Barcelona Barcadinho.
2010-03-18 18:33
Jag förstår inte varför folk önskar sig en svår och tuff väg till Bernabeu.
Vad är poängen med det? Är det mer ”manligt”? Bryr ni verkligen om i fall några unga maränger kommer att säga att vi hade tur?

En CL-vinnare får knappt extra bonus för pondusen om vägen till titeln har varit svår.
Det är titlarna som skrivs i historia böckerna i slutändan.

Vem bryr sig idag om att t ex Real vann sin sista cl-buckla mot Bayern Leverkusen eller nästsista mot Valencia. Det man kommer ihåg är att de var europamästarna.

Och underskatta inga lag eftersom det är alltid svårt i vilket fall. En enda dålig dag, en skada på Messi, en tabbe av Valdes eller Pique, två snabba ryska kontringar i mål, och allt ser plötsligt svart ut.

Jag hoppas annars på CSKA eller Lyon i kvarten.
CSKA - eftersom de saknar erfarenhet från stora matcher. De kommer förmodligen inte palla nervositeten när CL-hymnen vibrerar på arenorna. Det ryska landslaget har också svårt att prestera bra när det verkligen gäller. CSKA vann dock uefacupen, men det var 2005.

Lyon - jag har svårt att tro han de kan skrälla två gånger i rad och båda gånger mot de spanska giganterna. De är en aning sämre lag jämfört med tidigare år. Det ser man i den inhemska ligan.

Viktigt också att starta första matchen på bortaplan.

Det blir spännande imorgon.

Barcelona Pedrito
2010-03-18 18:27
Hoppas vi får Arsenal.. Skulle vara så jävla skönta tt täppa till truten på dem!

Gillade arsenal för många år sen men det känns som de sålt sin själ. Dessutom med Wenger som verkar hata allt vad engelsk fotboll innebär och i synnerhet engelska spelare.. De ställer oftast upp ett lag utan en Engelsk spelare i startelvan,
Tänk er Barca utan en enda spanjor/Katalan!
Barcelona kev
2010-03-18 18:22
Fibonacci
hahha snackar derivator och sånt. hahah Gud vad sköna alla barca fans är! Mer av detta vill jag höra. Glöm inte de primitva funktionerna
Barcelona Pedrito
2010-03-18 18:17
Xavi klass på Ibras framspelning! Härligt att se hur han väntar ut bojan.
Barcelona NoGo™
2010-03-18 17:53
Ser helst att vi får CSKA, är väl det "sämsta" av lagen kvar tycker jag, även om alla lag som är kvar är bra lag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-18 17:49
Ser inte logik i att vilja möta Man U. Det är det bästa laget vi kan få möta.

Tänk på att ju bättre motstånd vi möter nu desto större chans är det att vi tappar poäng i ligan. Tycker att de flesta här inne är naiva.
Only God Can Judge Me
2010-03-18 17:36
Jag vill faktiskt ha Man.United imorgon.
Ja, jag vet dem blir riktigt svåra. Men inte omöjligt och slå ut dem. Speciellt med tanke på att Barca vill så mycket nå finalen i Madrid den 22:a maj.

Så slå ut Man.United redan där är Champions League till 85% Barcas om inte mer. och ha Inter som motståndare. Mourinho och Inter får än en gång smaka en förlust mot Barca. Fast nu på Santiago Bernabeu i Madrid. Barca blir det enda laget som vunnit 2 gånger i rad i C.L historia.

Jag vill gärna ha lottningen så. Även om någon nu kanske tycker jag är galen eller nåt. Men så önskar jag att det blir. Inte bara för att vi krossa Stuttgart igår och jag nu ska få luft. Utan jag vet att Barca slår ut Man.united.
Och ni får gärna komma med egna åsikter om ni vill. :)

Visca Barca!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-18 17:23
Om FC Barcelona har fru fortuna på sin sida så kan det bli en kvartsfinal mot Lyon och i semifinal vinnaren mellan Bordeux och CSKA Moskva.

Hahah Tynggaste lottningen :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-18 17:14
Snälla underskatta inte lagen som finns kvar. Jag säger bara Rubin Kazan minns ni den tunga kvällen ? jag själv sa innan matchen att vi kommer ta de där laget men vad hände sen ? 1-2 till Kazan. Jag bryr mig inte inte vilket lag vi möter i kvartsfinal, men jag hoppas att spelarna och fansen tar de som en final och man ska kriga till de sista.
Barcelona Fibonacci
2010-03-18 17:12
Ämne: Ja förstår inte hur ....
Det går att illustrera matcher mattematiskt. Det är hur odds är deriverat. Sannolikheten att någonting inträffar baserat på tidigare historik och form. Sen är det också en frågan om personlighet, vill man ta den mattematiskt 'lättaste' vägen eller den 'tuffaste'? Vill man möte ett lag för rent psykologiska aspekter?
Barcelona Fibonacci
2010-03-18 17:04
Ämne: Barca, Lyon, Bordeau....
Ja, skulle vara underbart ifall det blev så och risken är inte mindre än 1/336 så vi har en relativt bra möjlighet. FIFA konspirationsteoretiker, belys oss!
Barcelona Yaya_toure
2010-03-18 17:04
Ja förstår inte hur visa kan säga ja vill Möta arsenal lyon moskva osv. Vi alla här inne såg ju hur Lyon lyckades Slå madrid och ta sig vidare, Inter slog ju chelsea som ja anser vara de svåraste laget att slå för barcelona. Man skall aldrig underskatta lag i champions league, porto vann ju Uefa cupen 2003 året därpå vann de champions league. Så säg inte ja vill ha arsenal lr lyon, inter osv för att alla lag som tagit sig vidare till kvarten är bra. och vem vet de kanske vi som åker ut i kvarten....
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-03-18 17:03
Rambla~

ja hoppas att dom går vidare riktigt bra för spaniens loga nu när både mitt kära real :/ och sevilla åkte
Barcelona Fibonacci
2010-03-18 17:00
Ämne: Till alla Barca-hata....
Efter en lång betänketid svarar jag Thiago Motta. =)
Real Madrid titti henry
2010-03-18 16:56
jag skulle absolut inte vilja ha arsenal nu. men i final vill jag möttttaa arsenal
Barcelona Rambla~
2010-03-18 16:55
Varför visar de inte Valencias eller Atléticos matcher i kväll? Suck!

Hoppas verkligen att båda lagen går vidare även om utgångsläget ser tufft ut.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-03-18 16:52
Till alla Barca-hatare och ni vet vilka ni e:

då var Messilona snacket åter i cirkulation!! underbart..
när Ronnie spelade i barca så va vi skit utan honom,
i höstas va det zlatan o BarZelona för hela slanten, och nu messilona igen, vilka pajas!!

valdes gör sin bästa säsong och snart heter vi antagligen "Valdeslona", om inte iniesta gör sjuka mål i CL igen och då kommer troligtvis en ny kampanj med "Iniestalona"
och sen om barca vinner nån titel så heter vi "Bajselona" VÄX UPP!!

Barca är ett lag o inte enskilda individer.. om nån vill bevisa motsatsen så varsågoda o nämn en enda spelare som har presterat bättre efter att han har lämnat Barca de senaste åren, BARA EN räcker o jag äter mina ord!
Canaletes
2010-03-18 16:43
Jag underskattar inte Arsenal men seriöst.
När det kommer till dem STORA matcherna som är dem som Madrid, alltså viker ner sig.

Torsk HEMMA mot Chelsea och United.
Sen är det bara kolla senaste CL säsongerna när dem mötte storlagen, torsk där med.
Varför tror ni alltid det heter: Pojkar vs. Män?

EDIT: Skulle inte heller banga på Lyon.
Hela Puertan skulle då skriva: Men faan vilken tur dem har, dem får bara lätta lag etcétera...
Visst, laget som slog ut er :P
Barcelona Trippeln
2010-03-18 16:41
H.Alavi - Triangulo Magico!

Absolut inte,jag har inte antytt någonstans att Arsenal är ett lätt motstånd.Om det är någon som hatar att underskatta lag så är det mig,kolla mina inlägg inför Stuttgart matchen där 90% var säkra på vinst men jag var inte en av dessa 90%.

Har Arsenal en bra dag så kan du spela ut självaste Barca :D
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-18 16:31
Barcelonistas & Trippeln

Underskatta inte Arsenal och Wenger, jo de har gått knackigt för de den senaste tiden men man ska aldrig underskatta Arsenal.

"Fabregas kommer nästa säsong", finns det något som tyder på det? Även om vi skulle få Arsenal i lottningen? Nej.

Han har själv gått ut och sagt att han kommer att stanna i Arsenal, och så kommer det att bli. Jag tror inte på någon a la Kaka grejer hära då man säger att man tänker stanna flera år i klubben sen skriva på för Madrid.

En sak är säker iaf, underskatta inte Arsenal.

Kan Rubin och Sevilla, så kan Arsenal. Två vinster tyder inte på att vi är tillbaks, utan det gäller för Pep och Barca att fortsätta spela på det här sättet, och snyggt ska det också vara. Den tuffa tiden är inne, det är nu vi måste visa att vi kan gå hela vägen den här säsongen.
Barcelona Visca Barca
2010-03-18 16:27
Det bästa med matchen igår är allt, messis grymma form, trots att Xavi var borta så spelade vi bra, Yaya vilken kille, men synd att Stuttgart inte riktigt höll trots deras imponerande kämparglödd.
Kan man tänka sig att Zlatan kan vara sämre än bojan på ett inhopp, ´min bedömning är inte baserad på bojans mål för det var trots allt en fin pass av Zlatan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-18 15:51
Barca, Lyon, Bordeaux och CSKA på ena sidan.

Man U, Inter, Bayern och Arsenal på andra sidan.

Hade inte varit helt fel att slippa möta 3 av storlagen fram till finalen. Självklart kommer det inte att bli så men det finns ändå en liten chans att det händer. :)

Barcelona ★Barca★
2010-03-18 15:43
Hoppas vi får möta Arsenal!
Barcelona Messidinho_10
2010-03-18 15:39
Ämne: jjag ber till gud at....
Fabregas kommer komma ändå jag är 100% säker.
Barcelonistas
2010-03-18 15:36
jjag ber till gud att vi får arsenal så vi kan slå ut dom. så lovar ja er att fab kommer till barca nästa säsong!
Annons: