/spanien/barcelona/forum/15762.aspx/spanien/barcelona/forum/15762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2010-03-18 15:13
G87.
Delarocha
2010-03-18 15:12
Och med det ville du bevisa?
Barcelona NoGo™
Guys don't feed the troll, syftar på G87. Ignore mode on.
Barcelona Messidinho_10
G87

Dagisen har väl inte slutat än fröken ropar.
Valencia G87
2010-03-18 15:11
Hahahaha....tat lungt Barcelonistas. Jag skämtade bara, min kompis som är Barca fan ville se vilka reaktioner ni skulle få :)
Barcelonistas
2010-03-18 15:10
G87 = sämst

Du borde söka hjälp
Barcelona Messidinho_10
2010-03-18 15:09
Criff

Svårt att säga själv hade jag valt Abidal i dagsläget, för det han har presterat i Barca den här säsongen är det svårt att välja bort honom. Och sen så har han en jävla status i truppen som betyder mycket.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-18 15:08
Messidinho_10

Arrogant? Rooney, Evra, Vidic?

En riktig vinnare är den som är ödmjuk i sättet han vinner på.

Sluta vara så arroganta, det kan slå tillbaka så det smäller om det.

Förra året ledde Barcelona mot Atletico med 5-1 i halvlek om jag minns rätt. Atleticos tränare går fram till Messi och säger, sparka inte på en liggande hund. Messi gör inte så mycket mer än visa ödmjukhet och att motståndaren var redan besegrad. Vi vann med 6-2. Vi kunde ha vunnit med över 10 mål.

En riktig mästare, det visade Barcelona förra säsongen.
Valencia G87
2010-03-18 15:08
Tjena grabbar!

Asså seriöst Messi är sämst, han har bara flyt...liksom Mirko Vucinic är bättre forward än Messi! Är det nån här inne som håller med mig??
Barcelona ★Barca★
2010-03-18 15:06
Fi fan vad dom är på Zlatan låt han vara.
Barcelona Trippeln
2010-03-18 15:06
Är det bara jag eller tar Lehmann hands på Bojans mål trots att han är utanför straffområdet?
Delarocha
2010-03-18 15:03
Hetfield

Hört talas om uttrycket "good on paper, terrible on grass?"

Mr.ManUtd
2010-03-18 15:03
Jag hoppas också på en repris iår där den enda skillnaden är att vi vinner ;D
Barcelona Criff
2010-03-18 15:01
Messidinho_10, Jag hade gärna haft en Evra som komplement till Abidal på vänsterbacksplatsen.
Barcelona Criff
2010-03-18 14:55
Mr.ManUtd,
Jag tycker Barcelonas startelva är ljusår hetare än Uniteds. Men däremot har United ett stabilare spelsätt och lag än Barcelona.
Alla vet att om något litet inte stämmer i Barcelonas piano, så blir det total soppa.
Om inte pressen på bollhållaren blir så frenetisk som den brukar bli brukar det ofta resultera i baklängesmål, om någon av Messi eller Xavi har en dålig dag brukar det bli väldigt stillastående osv..

Medans Uniteds grundide tycker jag alltid är densamma, ni maler på ert motstånd tills det blir mål helt enkelt. Visst är ni beroende av Rooney, men man ska aldrig underskatta Uniteds lagmaskin.

Med det sagt, så hoppas jag fan inte på United - Barcelona redan nu. Det är en potentiell, helt underbar final :D
Barcelona Messidinho_10
Mr ManUtd

Enda spelaren i ManUtd som skulle platsa i vårt lag just nu är Rooney det finns ingen annan helt enkelt.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
Jag tycker också att Manchesters största styrka inte är det faktumet att man har Rooney, utan snarare att man har ett kollektiv som Ferguson känner in och utan till. Han vet precis hur han ska få max utav sin spelatrupp.

Sen angående diskussionen om vilket lag som har fler/bättre spelare så tror jag nog att Real Madrid enbart denna säsongen redan har bevisat att cracks ute planen inte garanterar segrar.

Alcorcón någon?
Mr.ManUtd
2010-03-18 14:54
Trippeln//

;DD
Barcelona Trippeln
2010-03-18 14:48
Mr.ManUtd

Co-sign på dina inlägg.
Mr.ManUtd
2010-03-18 14:46
Hetfield//

Så du menar att det alltid är det bästa laget på pappret som vinner??

Isåfall är det lönlöst att diskutera med dig, men som jag jag skrev i mitt första inlägg så tänker jag inte starta en ny diskussion.
Tack o Hej!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-18 14:43
Håller med Mr.ManUtd lite.

I United har det aldrig spelat roll vilka spelare som har spelat. Sir Alex är världens mest framgångsrika tränare för att hans lag levererar både med och utan stora stjärnor.

Han har genom åren blivit av med Cantona, Keane, Ronaldo, Yorke, Cole osv. men hans lag har levererat.

Tänk inte på att United inte har Ronaldo och Tevez längre, tänk att United är alltid United.

Självklart känner jag att vi har en fördel med våra andra spelare än Messi, men det garanterar ingen vinst mot United.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-18 14:42
Är det bara jag som ser att ingen av alla lagen som e kvar kan vinna mot oss,, det är bara Unidet som kan men ingen annant lag faktis...
Barcelona Sürer
2010-03-18 14:38
tja, vet inte om frågan tagits upp tidigare men är det någon som vet hur de blir med eventuella gula kort, såg igår att puyol och pique har ett gult kort vardera i champions leauge men har för mig att de försvinner när kvartsfinalerna börjar? är det någon som har koll på detta
Barcelona Hetfield
2010-03-18 14:36
Mr.ManUtd

Kom igen nu, du behöver inte vara så trångsynt, Messi är Barcelonas katalysator och överlägset viktigaste spelare i dagsläget, men faktum kvarstår att vi har andra klasslirare som kan avgöra matcherna

Om du tänker jämföra Scholes, Carrick, Fletcher, Giggs etc. med Alves, Iniesta, Zlatan, Xavi, Henry, Pedro osv. så får du förklara lite mer

Det var mycket starkt av Man U att krossa Milan på det sättet, men Man U styrka (i år) är inte individuella spelarna som förra året, utan det är kollektivet som gör er så starka

Jämför Barcelona's startelva med Man U startelva, jämför indv.spelare så ser du att Barcelona har överlägset bästa laget
Mr.ManUtd
2010-03-18 14:32
Det är sant att vi inte har någon Xavi eller Iniesta (Zlatan who?) men uunderskatta aldrig spelare som Carrick och Fletcher, dessa två herrar krigar som få (speciellt Fletcher) och båda har fantastisk spelsinne och kan lägga dessa avgörande passningar.
Vi har också spelare som Valencia, Nani, Giggs och Scholes som alla har känsliga fötter och är en stor orsak till att vi har varit så målfarliga denna säsong.

En snabbis: vi har vunnit våra 8 senaste matcher där Rooney inte har spelat en enda minut ;)
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-18 14:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21: "Tror också att han vinner, men Soriano skulle ge honom mer konkurrens än Godall."

Håller med om att Soriano/Godall-delen i den här meningen.
adil [blaugrana]
2010-03-18 14:28
Mr.ManUtd

Det vi menar är att Rooney ligger på så pass hög nivå till skillnad från resten av er trupp, att det skulle göra mer skada för er om han tappade form, ev. blev skadad, än tillika för oss med Messi. Barcelona har vid flertalet tillfällen visat att man klarar sig utan Messi också. Samtidigt har man en drös andra spelare som räknas bland de bästa vi världen, och kan avgöra matchen. Alves, Ibra, Xavi, Iniesta.

Dessutom har inte Messi varit i denna form som han är i nu, under hela säsnongen. Han formtoppade ganska nyligen. Ändå ligger vi 1a. Rooney därmeot har varit vital för er säsongen igenom. I början på säsongen var det faktiskt Ibra som fixade våra poäng. Börjar Rooneys form dala nu kommer ni inte vara samma lag.
Barcelona C.Andrés
2010-03-18 14:25
Det finns inga dåliga lag kvar så här långt in i CL. Alla som inte är värdiga en plats i slutspurten har eliminerats och lagen som visar framfötterna är kvar. Vilket lag det nu än blir för oss i kvarten så blir det allt annat än lätt. Att underskatta något lag kommer att resultera i en förödmjukande insats á la Madrid.
J.Janerique - Viva la Becks
2010-03-18 14:24
Manchester är mer beroende av Rooney. Ja.
Än Barcelona av Messí. Men Messí och Barcelona blir ett helt annat lag än utan Lionel. Det vet alla.
Visst finns det "fler matchvinnare" i Barca, men Messí är katalysatorn. Det är inte för ingenting han kallas "Den nye Maradona"...

Blir intressant att se vilka Ni möter härnäst i Europa. Hoppas på en stor batalj så klart, det blir bäst fotboll då. Det finns inte så många blåbärslag kvar faktiskt, om ens ngra...

Barcelona - Man Utd kanske?
Valencia qozm
2010-03-18 14:22
ManUtd: Jag tror ni är mer beroende av Rooney än Barca av Messi. Ni har ingen Xavi, Iniesta, Zlatan osv. Men är det bara min åsikt :)
Annons: