/spanien/barcelona/forum/1576.aspx/spanien/barcelona/forum/1576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LegendenN10
2015-12-04 14:44
ramos borde hålla käften, den råttan! Pique for president!! Klubblegend!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-12-04 14:42
Gabriel Skulle nog våga säga att Verratti utan tvekan hade förbättrat Barca. Frågan är med hur många nivåer Barca hade höjts, någon markant skillnad hade det nog inte blivit då vi, som du säger, har hela lagets tyngd på trion där fram. Då är nästa fråga hur mycket Verratti hade kunnat köpas loss för, gissningsvis mellan 50-80 miljoner. Väger man pris mot den eventuella förbättringen spelaren kommer tillföra så skulle slutsatsen bli att Verratti inte är prisvärd, även om han är ung och har framtiden för sig. Jag säger inte att det hade varit en dålig värvning, men det hade varit väldigt mycket pengar för en liten kvalitetsökning. Det finns redan mycket potential på mittfältet i nuvarande trupp som jag gärna ser beprövas innan man spenderar på en mittfältare i det allra toppskiktet. Sedan hänger mitt föregående inlägg mycket på att Barca inte riktigt har råd med att förstärka flera positioner. Oavsett vad ledningen redovisar så tror jag att man spenderat mer än man egentligen borde ha gjort de senaste åren, och att man nu får ta smällen genom att exempelvis sälja talanger. En mittback hade varit mest värda att investera i, och även det mest rimliga sett till budgeten som brukar ligga på 50 miljoner euro, budgeten som sprängts flera gånger de senaste somrarna. Laporte är ett alternativ, Mustafi som neymar JR nämnde är ett annat. Oavsett så känner jag att mittbacksproblemet bör lösas nu i sommar, och det genom en långsiktig lösning, något som vi borde ha gjort redan för flera år sedan.
Barcelona Den vise mannen
2015-12-04 14:40
Högst upp på Real Madrids önskelista
Barcelona Rambla~
2015-12-04 13:55
@LeoMessi:

Det lustiga är att Pique aldrig har förespråkat katalansk självständighet offentligt. Det han däremot har förespråkat är att alla de som är för ett självständigt Katalonien ska ha rätten att uttrycka det. Alltså, han har förespråkat demokrati.

Herregud hur vågar han, skjut honom. (ta inte detta bokstavligt nu, ett uttryck bara)
Barcelona neymar JR
2015-12-04 13:54
Det är så kul när han berör små barnen på andra sidan, hur några fjortis fanboys kan ta åt sig
Barcelona Liunil Masse
2015-12-04 13:13
LeoMessi Det roligaste är ju att det är Ramos av alla som snackar..
Barcelona LeoMessi
2015-12-04 12:54
Vänta lite, tycker inte ramos om att Pique skrattar åt deras idioti? Ska Pique vara sportslig mot dom? Om det är så jävla viktigt för ramos att man är professionell så kan han börja fördöma spanska fansen buande mot Pique när han spelar för landslaget. Men istället tyckte han att Pique har sig själv att skylla när han har mage att förespråka katalansk självständighet.
Barcelona Mido
2015-12-04 12:38
[QUOTE=Barclasico]Mido Hahaha vilken king! Har du källa på det? [/QUOTE] Onda cero
Barcelona Barcelonistas
2015-12-04 12:30
Haha Ramos... Seriöst han får sig själv o framstå som en ängel.
Barcelona Barclasico
2015-12-04 12:11
Mascherano received the 2015 Fair Play Award by the Barça Players Group Congratzzzzz masken!!
Barcelona Barclasico
2015-12-04 11:52
Mido Hahaha vilken king! Har du källa på det?
Barcelona neymar JR
2015-12-04 11:32
Roberto och Messi på sponsor event idag för Barcelona Haha jisses vad det har vänt för grabben, underbart att se
Barcelona Blaugrana91
2015-12-04 11:30
[QUOTE=Ett Äkta Barca Fans]Läste om ett rykte där det säger att Barcelona dras med ekonomiska problem och kan därför vara tvungna att sälja någon utav MSN. Personlig åsikt så tror jag att det är falska rykten på grund av avundsjukan. Men om vi skulle leka med tanken att detta stämmer. Vem skulle ni välja att sälja om vi var tvungna. Lionel Messi, Neymar eller Louis Suarez? [/QUOTE] Antar att det är någon brittisk skvallerblasksa med drömmar om Messi till City och Neymar till United som satt igång ryktet... Barcelona är världens näst rikaste klubb, bara trams att klubben har ekonomiska problem. Däremot blev ekonomin klart mer ansträngd genom att vi vann trippeln, var trots allt stora bonusar som betalades ut och därav steg lönekostnaderna. Sen har vi även värvat för ganska stora belopp dem senaste åren, men vi är knappast i någon situation där vi måste sälja stjärnor. Som sagt det är enbart önsketänkande från brittisk media. Samtidigt förstår man att det trots allt är viktigt att vi kommer överens med Qatar Airways om ett nytt avtal samt når ett avtal med en sponsor för namnrättigheterna för arenan. Intäkterna behöver öka så att vi även längre fram kan garantera att ha kvar samt värva dem absolut bästa. :)
Mr Batii
2015-12-04 11:25
Tjena.

Jag drar ner till Barcelona för sjunde gången nu i Januari (Barca-Atletico) tidigare har jag köpt matchbiljett via återförsäljare men nu tänkte jag prova köpa direkt av FCB, antingen via hemsidan eller i biljettluckan.
När släpps biljetterna till matchen på hemsidan ungefär?

Vart är det bäst att köpa biljett till en stormatch?

Mvh, Mr Batii
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-04 11:16
@messiooooxavii:
Om ditt inlägg var riktat till mig så kan jag direkt nu på momangen göra dig helt lugn. Självklart kommer jag investera i en Messi-tröja förr eller senare. 100% garanti Anledningen att jag inte redan har gjort det är för att han är så självklar på något sätt, jag behöver inte skynda mig med hans namn på ryggen eftersom han redan finns i mitt hjärta. Jag tycker även att det är lite roligare med "ovanliga" namn på tröjan såsom Puyol eller Pique, defensiva spelare får alldeles för lite uppmärksamhet i dagens fotboll. Men trots det, var det alltså väldigt nära att det blev en Suarez-tröja :) edit: Jag har även som ett litet mål i livet att få alla mina barcatröjor signerade på ett eller annat sätt, lite som en bucket list. Och jag är alltså bara precis i startgropen på det uppdraget :)
Barcelona Rambla~
2015-12-04 11:02
Men snälla, är verkligen Piques aktivitet på sociala medier det första som spelarna i Madrid bör oroa sig över? De har väl för tusan andra saker de borde prioritera och lägga fokus på kan jag tycka. Cry me a river har nog aldrig varit mer passande för omklädningsrummet i dagens Real Madrid.
Barcelona Mido
2015-12-04 10:57
Der sägs att Madrid spelarna blev jätte irriterade på Piques tweet, att Ramos ringde honom och förklarade att det var inte ok! Om det är sant så tycker jag att Pique borde sända lite snytpapper haha
Barcelona Rambla~
2015-12-04 10:54
Cadena Ser har publicerat en kopia av det fax som RFEF har skickat till alla klubbar.

Vad är grejen med Florentino? Kan han inte bara erkänna deras misstag och gå vidare? Kanske har de ingen fax i Real Madrid i dessa moderna tider?

Var väl därför värvningen av de Gea gick i stöpet. :P
Barcelona Gabriel
2015-12-04 10:31
Andresito Håller med om att det för stunden är svårt att få fram ett intressant diskussionsämne kring vår klubb när det inte gäller de själva matcherna. Presidentvalet är över, laget och prestationerna flyter på, allt är frid och fröjd och det blir lite också resultatet av att man diskuterar färre än när det är storm och turbulens kring våra antagonister. Men för att gå in på ditt ämne gällande värvningar så är jag fortfarande envist bestämd i att vi behöver en till mittfältare av den yppersta världseliten. Ja, Iniesta har spelat upp sig något otroligt den här säsongen och spelar som han gjorde under sina bästa dar, men man kommer fortfarande inte ifrån det faktumet att Iniesta inte är purung längre. Det är en av anledningarna varför jag anser att vi borde försäkra oss i att hitta en mittfältare av världsklass "innan det är för sent". Nu är det förvisso sant som du säger att vi har Rakitic och Arda som båda håller en hög nivå, men jag tror att vi kan bli ännu ett snäpp vassare med en spelare som Verratti på mittfältet. Ja, Rakitic gör ett otroligt jobb på mittfältet med sitt ständiga slit på planen, men Verratti är inte direkt känd för att inte kämpa eller gå in i närkamper - snarare tvärtom. Vad man däremot går miste om ifall man bänkar Ivan för att ge plats åt en eventuell Verratti värvning är kroatens ständiga löpande och box to box kvaliteer. Men det kompletteras ut enligt mig med Verrattis andra kvalieer som teknik, bollnehandling, kontroll, och passningsspel - och personligen är jag väldigt svag för sånna fotbollsspelare. I slutet av dagen handlar det nog helt enkelt om vilken väg vi vill fortsätta på. Nu tar MSN upp väldigt mycket plats, med all rätt också. Det vore en sån enorm brist på resurs att inte utnyttja dessa 3 till max och frågan är om vi då verkligen är i behov av en spelare som Verratti, snarare än någon som löper konstant (se Rakitic). Det går att bolla fram och tillbaka kring argument gällande det här ämnet men jag står fast vid att jag fortfarande skulle älska en värvning av Verratti. Gällande Laporte så vet jag att väldigt många är sugna på honom. Personligen måste jag erkänna att jag kollar på alldeles för få matcher med Athletic för att ha kunnat bilda mig en åsikt om honom. Men håller definitivt med om att vi bör försöka fixa in en mittback till sommaren, vem det bör vara låter jag vara osagt. En till vänsterback ifall Alba går sönder skulle man kunna argumentera en värvning för. Men så har vi ju Grimaldo... Och Adriano... Yay!
Barcelona neymar JR
2015-12-04 10:23
Andresito Är nog inne på ditt spår, Mustafi är ett bra alternativ det med Men då måste sandro/munir får börja spela som strikers med, speciellt sandro
Barcelona Den vise mannen
2015-12-04 09:52
Helt off-topic. Hur går det för Hummels nu för tiden? Gillar hans spelstil. Har han ngt att tillföra vid ev värvning.
Barcelona Andresito
2015-12-04 09:48
Svårt att hitta diskussionsämnen som handlar om Barca nuförtiden som inte har med matcherna att göra. Tänkte ta upp något väldigt irrelevant sett till hur långt vi har kommit denna säsong. Menmen, ämnet är sommarvärvningar. Insåg precis att vi endast behöver förstärka en position som det ser ut just nu, och det är mittbacken. Vi behöver ingen mittfältare, Verratti, varför? Jo för att vi har Iniesta, Rakitic som ordinarie. Arda kan med fina insatser nästa år ta Iniestas plats och Sergi Roberto kan göra detsamma med Rakitic. Som om det inte vore tillräckligt så finns även en spelsugen Rafinha som vill visa att den där skadad minsann bara var ett litet hinder på vägen till att bli en storspelare. Vi behöver ingen, anfallare, Nolito, varför? För att det är fel att ha en landslagsspelare som han ändå är, på bänken. MSN roterar inte, varken från start eller efter 70 min. Nolito vore ett Pedro case all over. Dyra lyxproblem, han hade definitivt inte varit värd de pengarna man hade fått punga ut. Vilka finns att tillgå om MSN mot all förmodan är borta? Munir/Sandro, Rafinha, Arda, Sergi Roberto, Aleix. Alternativen är många. Om man nu vill ha ytterligare en Arda/Rafinha-typ så är Denis Suárez tillgänglig för ynka 3 miljoner euro, men jag ser inget behov av honom såvida ingen lämnar. Mittbacken då? Med Vermaelen, Mathieu, Barta, Pique och Mascherano? Då Vermaelen och Mathieu troligtvis inte kommer kunna säljas så räknar jag med att båda är kvar. Mathieu skulle kunna användas som backup till Alba, och Verm till Piqué och den nya mittbacken. Ja vem är den där nya mittbacken? Ser gärna en yngre förmåga mellan 20-25 som kan växa in i rollen. Laporte skulle nog passa alla bäst. Visst, han har en klausul på 50M, men frågan är om det inte är värt det sett till ålder, kvalitet, anpassningsbarhet samt brist på andra alternativ. Bartra bör lånas ut i ett år, Mascherano kan rotera som både mittback och defensiv mittfältare. Kan ha missat något/någon. Funderingar?
Barcelona Rambla~
2015-12-04 08:17
Florentino Peréz: “The RFEF is saying that they have told us earlier this year, but we didn’t received anything from them, they know that." Nehä, så vad är detta då? Jävla lögnare. RFEF har ju skickat ut information på alla spelare som är avstängda när säsongen 2015/16 startade.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-04 00:56
Alves: "There's a campaign against Barcelona? Yes. By whom? By the capital."

Man kan inte tycka illa om Alves alltså :-)...

Jag vill inte att Barca låter clownerna i huvudstaden gå lika långt som under Mourinho tiden. De gick så långt att de skrev att hela laget var dopade. Den här gången måste Barca sätta hårt mot hårt. Ingen jävla silkesmaskar.

Älskar dig Alves..
Flavía
2015-12-04 00:47
Under gårdagen, fyllde David Villa 34 år gammal.

Grattis i efterskott!
Flavía
2015-12-04 00:35
Alves: "Can we keep this level until end of season? No. Normally, we have a bad spell in February or January, but we'll see." [cope]

Alves: "Cristiano doesn't deserve to be in the three Ballon d'Or finalists. Football is more than goals."

Alves: "Best player in the world? Messi is a bit ahead, because of his influence on the game. Think at this moment, Neymar is second"

Alves: "There's a campaign against Barcelona? Yes. By whom? By the capital."
Barcelona Visca el Barca 17
2015-12-04 00:07
Oj,vad många som skriver om Suarez. Jag skrev redan när Barca signade honom att nu vinner vi allt. Tror jag sa nu kmr vi fucka upp alla. Han är helt otrolig han tillför sån spets och gör oss sylvassa perfekta 9:an.
Barcelona oocbgb
2015-12-04 00:04
[QUOTE=Ett Äkta Barca Fans]Läste om ett rykte där det säger att Barcelona dras med ekonomiska problem och kan därför vara tvungna att sälja någon utav MSN. Personlig åsikt så tror jag att det är falska rykten på grund av avundsjukan. Men om vi skulle leka med tanken att detta stämmer. Vem skulle ni välja att sälja om vi var tvungna. Lionel Messi, Neymar eller Louis Suarez? [/QUOTE] OBS: Mata inte trollen
Barcelona Visca el Barca 17
2015-12-03 23:58
@Davids3:

Jag började följa Liverpool på samma sätt när Suarez var där. Klopp gillar jag med såg alltid hans matcher med Dortmund när de var i Cl.
Barcelona Ali G
2015-12-03 23:56
@Ett Äkta Barca Fans:

Vilken pajas vare som ville byta Suarez mot Veratti? Lol.
Annons: