/spanien/barcelona/forum/15758.aspx/spanien/barcelona/forum/15758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-07 12:19
Ronaldinho var i sina bästa dagar en bättre spelare än Messi. Han var mer komplett i mitt tycke. Han hade tekniken, skottet, målfarligheten och kunde bära ett helt lag på sina axlar. Visst kan man säga detsamma om Messi men Ronaldinho var ett snäpp vassare på varje område. Speciellt så hade han enligt mig bättre teknik och var bra med båda fötterna.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 12:17
Ämne: Kribba291

Du kan ....
Messi kanske gör fler mål än Dinho men Dinho var viktig när han var som bäst han gjorde ju i princip allt, mål, assist, peppade på, tog initiativ och bjöd på finlir.

Messi gör mål men hur många assist har han jämfört med Dinhos bästa säsong då han gjorde 42 mål? (vet inte hur många assist Dinho gjorde då eller Messi har gjort nu)
Barcelona C.Andrés
2010-04-07 12:16
En perfekt utförd match igår! Enda negativa var att Abidal skadade sig och missar El Clasico...blir svårt på vänstern nu.
PS
2010-04-07 12:15
Ämne: El Mundo Deportivo s....
Stort tack el Flaco!
Barcelona DaniAlves
2010-04-07 12:11
Kribba291

Du kan inte mena allvar? att Ronaldinho inte visat 50 % av det messi visar? skämtar du?
Vill du ha CL bevis?

Mot Milan hemmaplan 2-1 i 90e min.. inga ord.
Mot Chelsea jag vet inte hur många gånger !!
Mot werder bremen när vi behövde gå vidare i gruppen när han la frisparken under muren?

Kom igen nu.. Messi är kanske världens bästa genom tiderna men du kan inte säga att Ronaldinho inte gjort häften så bra ???
Barcelona el Flaco
2010-04-07 12:07
El Mundo Deportivo skriver idag att Zlatans och Piqués rehabiliteringar inför mötet mot Madrid går bra för tillfället.

EMD skriver även att Piqué har en större chans än Ibra att hinna tillbaks i lagom tid till el Clásico, men än så länge är det bara spekulationer.

Klubbläkarna kommer göra ytterligare tester idag och efter det kommer laget ha två träningspass, torsdag- och fredagmorgon, innan matchen på lördag.
Barcelona Abbe.
2010-04-07 12:06
Ämne: Är det någon som har....
Redaktionen uppdaterar det bra, kolla länktips.

Abidal är den som definitivt missar el Clásico, de andra två du nämner har fortfarande chans att hinna tillbaka.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 12:01
Underbar dag idag !!!

Vill bara säga (om någon minns mitt inlägg innan första mötet med arsenal där jag skrev att jag VISSTE att vi skulle vidare) Vad va det jag sa :D
PS
2010-04-07 12:01
Är det någon som har koll på det senaste ang. skadeläget? Var hittar man det? Tcyker det är svårt att hitta info på barcas hemsida då enbart de nya skadorna tas upp och inte så mkt om progressen på tidigare skador.

Vilka kommer definitivt missa El classico? Abidal, Pique och Zlatan?
Barcelona ★Sami★
2010-04-07 11:53
elbraco

Vart står det? Skicka länk:)
elbraco
2010-04-07 11:48
För dom som inte vet så missar Kaká El Clasico.
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:40
Ämne: Zero Pulse

För at....
C.Ronaldo spelar lite överallt men Busquets skulle nog kunna vara en blodigel på honom!

Glömde nämna att vår stora kapten Puyol har haft C.Ronaldo ett par ggr och lär nog hantera det galant!

Kaká verkar inte vara spelklar va?
Sagna #3
2010-04-07 11:39
Messi i all ära, jag har typ slutat tycka att det han gör är makalöst. Jag är van nu, även om jag inte följer varenda Barcelonamatch så ser jag ändå 20-30 matcher per säsong. Världens bästa spelare helt klart, Ronaldo har inte en suck just nu. Xavi gillar jag otroligt mycket. Blir imponerad varje gång jag ser honom.

MEN

Det bästa med FC Barcelona är sättet ni vinner tillbaka bollen på. Ert bollinnehav i all ära. Det är otroligt. Men sättet ni vinner tillbaka bollen på genom en oerhörd press överallt på planen är helt jävla underbar och effektiv.

Sen är Guardiola så jävla trendig varenda match. Han får gärna ta ut mig på en runda på les rambles eller vad gatan nu heter.
Barcelona ★Sami★
2010-04-07 11:34
Vilken jävla match det var igår. Messi Messi du är Underbar!!
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:31

Jag vill säga det här också att varenda del av Barcelona gör ett bra jobb också,
vi glömmer hela teamet bakom Barca som gör ett oerhört bra arbete för att våra spelare ska leverera!
Läkarna, fystränarna, diet experter, tränarna, reserv och ord spelarna!

En jätte stor tack för den underhållningen!
Barcelona westinho
2010-04-07 11:31
Zero Pulse

För att stoppa Ronaldo krävs understöd till försvararen som har honom på sin kant. Abidal må vara bättre än Maxwell, men jag tror att även Abidal hade fått stora problem med Ronaldo.

Därför måste Barca alltid ha en som ger understöd till Maxwell när Ronaldo kommer på kanten. Precis som de måste ha 2 man som försvarar mot Messi. Man mot man fungerar inte så bra mot världens bästa spelare (i plural).
Barcelona ihefsu
2010-04-07 11:26
Ämne:
Om man sammanfatta....
Ja, om man bortser från att Veckorevyn faktiskt behandlar viktiga och berörande saker på ett journalistiskt riktigt sätt så är det ungefär samma sak, ja! ;)
Zero Pulse
2010-04-07 11:22
Har någon här inne hunnit kommentera Abidals skada? För detta innebär nu att Maxwell ställs mot C. Ronaldo. Jag tror knappast att Maxwell kommer hinna med under dessa 90 minuter.
Barcelona el Flaco
2010-04-07 11:16
Barca-nist/

"Jag såg t.o.m att messi bär fortf Ronaldinhos benskydd! säg till om jag säger fel"

Om det inte var Ronaldinhos benskydd så var de åtminstone signerade utav brassen. Hur som helst är det ett bevis över deras nära vänskap.
Barcelona tarrak
2010-04-07 11:13
Ämne: Någon som vet vilka ....
Är 99% säker på att det är Sky Sports, men det är bäst att kolla deras tablå för att vara säker.
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:11

Jag säger inte emot dig när det gäller att Messi är otroligt men vi ska inte glömma vår gamla Ronaldinho!

t.o.m Messi sjÄLV ser upp till honom óch det kan vi inte BORTSE!

Jag såg t.o.m att messi bär fortf Ronaldinhos benskydd! säg till om jag säger fel
Länktips: Kribba291
Barcelona Pedrito
2010-04-07 11:07
Någon som vet vilka som sitter på la liga rättigheterna i england? Åker till london imorron och vill ju självklart inte missa...
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:01

Om man sammanfattar Reals artiklar på hela året så handlar det mer om värvningar än fotbollen själv.
De klagar för det mesta på Aftonbladets dåliga journalistik,herregud att läsa Reals artiklar är som att läsa Vecko Revyn!

Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-07 11:00
Vad ska man säga efter igår? Messi är helt enkelt fantastisk. Det han gjorde igår finns inte. Han spelade som en Gud, och gjorde fyra mål på Arsenal.

Hela laget spelade väldigt bra också. Busquets, Xavi, Milito och Keita. Själv tyckte jag dock att Pedro och Bojan var ganska osynliga.

Men nu blickar vi framåt mot Bernabeu och el classico. Ska även också bli intressant att se om Man U lyckas ta sig vidare mot Bayern efter att ha förlorat med 2-1 på bortaplan.
Barcelona Kribba291
2010-04-07 10:54
Till Hetfield!
Visst skojar du nu???
Menar du på fullt att Ronaldinho någonsin visat en högre nivå än vad Messi har nu?
Kommer du ihåg dem matcher i CL där man räknat med att Ronaldinho skulle kliva fram och dominera?
Bla mot Arsenal i finalen, där fick istället betydligt mer okända spelare kliva fram och göra skillnaden.
Berätta en enda match i CL där Ronaldinho ens visat 50 procent av vad Messi visar upp nu!

Barcelona Hetfield
2010-04-07 10:51
tarrak

Zidane blev en megastjärna efter VM 1998 (vem glömmer bort VM-finalen mellan Frankrike-Brasilien?), då var han runt 26

Ronaldinho var ingen vidare hit i PSG där han blev bänkad pga. bråk, hans karriär fick fart i hans andra säsong i Barcelona (då var han också runt 25-26)

Messi blev en megastjärna runt 19, då förstår man hur stor Messi kan bli om han är skadefri

MEN som sagt, han har en bit kvar till Ronaldinho's toppnivå, det han gjorde på plan var verkligen magi. Det kommer att bli roligt att få följa Messi's karriär, han kommer nog att bli en släpande anfallare eller central mittfältare när han blir äldre
Barcelona tarrak
2010-04-07 10:34
Visst är det för tidigt att jämföra Messi med spelare som är i slutet, eller har avslutat sin karriär, men om man jämför honom med spelare som Maradona, Ronaldinho, Zidane var när de var 22 år så inser man att Messi är steget före. Hur länge han orkar ligga på den här nivån återstår att se.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-07 10:31
länktips en video inför matchen!
Barcelona kev
2010-04-07 10:25
Gud, man kan inte glädjas av gårdagens vinst för länge för att El clasico väntar ju på Lördag. Jag väntar på någon sorts of *preview* inför matchen eller är det för tidigt?

Jag fruktar verkligen vad Higuain kan göra med våra backar men men, får hoppas att Zlatan och co är taggade.
Barcelona Hetfield
2010-04-07 10:09
Det är alldeles för tidigt för att jämföra Ronaldinho och Messi, jag tycker fortfarande att Ronnie var på en helt annan nivå

Men om 3-4 år så kommer Messi att passera Ronaldinho på alla sätt, om han kan hålla sig skadefri
Annons: