/spanien/barcelona/forum/15756.aspx/spanien/barcelona/forum/15756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
5/27/2010 15:40
Nej men jag tycker att det är lustigt att när man för 6 månader sa precis samma sak så stormades man av Zlatanister som sa : "Nej, Ibra är kung, du är inte en Barcelona älskare bla bla". Nu verkar alla bli av med honom

Det är precis det motsatta, jag tycker att den dagen en spelare blir mer av en börda än en som bidrar så är det kanske dags att gå åt skilda vägar. Barcelona kommer ALDRIG (notera ALDRIG) bygga spelet kring en spelare, så enkelt är det

Den dagen Messi blir gammal och börjar dala ner så kommer Barcelona inte heller ändra spelsättet för att få honom att komma in i spelet, det som är vackert med Barcelona är att varje spelare måste anpassa sig till laget, inte vice versa.

Villa har förstått från dag 1 att man måste springa för att klara sig i Barcelona, om bara Ibra kunde förstå det
Barcelona Rambla~
5/27/2010 15:29
Hetfield

Problemet med Ibra är nog att man måste bygga anfallspelet kring honom. Han måste vara den viktigaste pjäsen och kreatören för att han ska trivas. Det kommer aldrig att ske i Barcelona. Där måste han underordna sig lagets spelidé och taktik. Jag tror att han blivit för stor ute i Europa för sitt eget bästa. Henry anpassade sig till Barcelonas spel men är vi ärliga så har det ju aldrig varit den riktiga Henry från PL vi fått uppleva i Spanien. Det samma gäller Ibra, han kommer aldrig att bli så dominerande som han var i Inter just pga hur Barcelona spelar.
Barcelona Vampíro
5/27/2010 15:29
Ämne: Jag tror att många u....
Är inne på samma spår som dig, Tror personligen inte att Ibra är sådär jättesugen på att slåss med Pedro och Bojan om en plats i en hel säsong. Det som kan rädda honom är om t.ex Pep säger att han har förtroende för honom och att han ingår i hans planer, det hade varit det ideala för Zlatan.

Han befinner sig i en knivig situation Ibra men det är trotsallt han själv som har orsakat det. Knappast klubbens fel att han inte springer.
Barcelona Hetfield
5/27/2010 15:19
Jag tror att många underskattar Boriello, jag följer personligen Serie A och jag vet vad Boriello kan göra när han har en bra dag. Nej, han ska inte vara ordinarie, men han vore perfekt som en "bänkis". Han är stark, har bra skott, teknisk och kan erbjuda mycket i luftrummet

Jag tror ärligt talat inte att Zlatan har energin eller motivationen att börja om från 0 och kämpa till sig stjärnstatusen, han skulle nog föredra att gå till ett lag som Milan där alla bugar så fort han går förbi
Barcelona Lusnos - David Villa #7
5/27/2010 15:16
M.Boriello + 35 miljoner € för Zlatan, är det sant så ta det för fasiken!, Borriello är perfekt och ha på bänken ifall det låser sig.

Awesome.

Edit: Är det 35 milj kronor eller € ?

Är det kronor så är det fucking no way, men 350 miljoner så är det yippi.
Barcelona Rambla~
5/27/2010 15:10
Jag känner samma som el Flaco & Vampíro. Vill Ibra stanna och kämpa för en plats, fine. Fast något säger mig att han bara kommer att bli grinigare ju mer han får nöta bänk. Så om det kommer in ett acceptabelt bud, bör klubben ta det. Spelartyperna Boriello och Huntelaar är ju annars det som Pep vill ha som ett andra alternativ om spelet låser sig. Frågan är dock om just de två är de rätta för Barcelona.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
5/27/2010 14:58
Vampíro: "Personligen så bryr jag mig förvånandsvärt lite om vad som händer med Ibrahimovic."

Exakt det som jag känner för stunden.

"Vill han stanna och kämpa om en plats så ska han få göra det, men om han vill lämna och man får ett bra bud så får han gärna gå."

Co-sign.

Barcelona Essienesque
5/27/2010 14:53
Ämne: Det är ju knappast n....
Jo, det förstår jag. Bara spekulerade i ryktet själv. Varken Huntelaar eller Boriello har någonting att hämta i Barca. Låter mer som ett nyhetstorka rykte.
Barcelona Vampíro
5/27/2010 14:51
Fattar inte vad Barça ska göra med medelmåttor som Boriello och Huntelaar, Thanks but no thanks. Vill Milan ha Ibra så ska de betala minst €40M annars så kan Berlusconi leta vidare efter free-transfers.

Personligen så bryr jag mig förvånandsvärt lite om vad som händer med Ibrahimovic. Vill han stanna och kämpa om en plats så ska han få göra det, men om han vill lämna och man får ett bra bud så får han gärna gå. Vi behöver ju inte oroa oss över en ersättare då världens bästa striker spelar i Barcelona nuförtiden.
Barcelona Rambla~
5/27/2010 14:44
Det är ju knappast något officielt bud. Spekulationer i spansk media bara. Det vet ju hur det brukar vara med den saken.
Barcelona Essienesque
5/27/2010 14:37
Det enda sättet jag ser att Barca accepterar Milans bud är att man skickar Huntelaar eller Boriello vidare för minst 15miljoner €.
5/27/2010 14:30
Lathund/

"This will be the second and final friendly that FC Barcelona will play in Asia during the preseason. The first will be played on August 4 in Seoul between Barca and an all-star team picked from the K-League, the South Korean championship."
Barcelona Lathund
5/27/2010 14:27
H.Alavi - Triangulo Magico!

Tack H.Alavi.
Men jag kan inte hitta i texten att de ska spela i Korea. Bara i Kina.
Någon annan som har läst att Barcelona åker över till Korea för vänskapsmatch i början av Augusti?

Mvh
Lathund

Barça såklart!
5/27/2010 14:26
Jag tror knappast Barça tar det budet. Isåfall har dem nog hellre kvar Zlatan i laget.

**

Hur tror ni att elvan resp. bänken ser ut nästa säsong?
Peshmerge
5/27/2010 14:22
Det får inte hända att Barca accepterar 35miljoner plus någon av Huntelaar eller Boriello.

sjukt dålig erbjudande av Milan.
Barcelona Rambla~
5/27/2010 14:17
Criff

Vilket förklarar till en del varför Ibra inte gått hem hos alla nere i Barcelona. Han är helt enkelt för orörlig.

UEFA's senaste ranking. Still on top. ;)
Barcelona Criff
5/27/2010 14:08
David Villa intervju, fan vad jag älskade detta svaret!! Var tvungen att dela med mig :)

What is the first piece of advice you’ve been given about Barcelona?

I’ll tell you one but I won’t say who told me. They advised me that because of the history and tradition of Barcelona, that the fans like it a lot when the center forward helps the team by pressuring the defense. In that sense I don’t think there will be any problem.
Barcelona Messidinho_10
5/27/2010 13:59
Försöker Milan blåsa oss med Huntelaar och Boriello eller vad är det frågan om? Jag hade tackat ja om dem hade erbjudit Pato och 300mkr men inte annars.
Barcelona Barcadinho.
5/27/2010 13:53
Det finns inte en enda spelare i Milan som jag skulle tänka mig kan ingå i en zlatan-affär, utom Pato. De har en del duktiga, men är för gamla.
Huntelaar och Boriello aldrig. De är för långsamma för oss. Kanke mittbacken Thiago Silva som en backup i vår bänk (han skulle nog ge en konkerrens till Puyi så småningom).
Pato är så klart untouchable.
Men man vet aldrig - Pep kommer kanske att gilla ha Huntelaar på bänken för att få in en stor och stark striker. Han tänker ibland konstigt vad det gäller nya spelare.
Barcelona westinho
5/27/2010 13:47
Att Arsenal själv skriver på sin hemsida att Touré ryktas dit är det såklart inget fel på, tycker dom.
Barcelonistas
5/27/2010 13:30
herregud vilka hycklare arsenalfansen är! herregud ja som trodde fernando gago king of madrid i puertan var den störste hycklaren, men hade tydligen fel

fan va störande de är me dygnets mest komenterade bara onödigt!
Barcelona Criff
5/27/2010 12:52
Rambla~, Haha den där länken med Sagnas uttalande är ju ännu värre.
Han säger ju att Wenger BORDE värva honom.
Det som Arsenal fansen skiter ner sig över är att spelare från vårt lag säger han hade passat i vårt lag och skulle vilja ha honom som lagkamrat.
Aldrig att klubben BORDE värva honom.

Tramsiga Arsenal supportrar är det roligaste ämnet på senare tid :)
Barcelona Rambla~
5/27/2010 12:32
Ämne: Rambla/

Jag har f....Åh fan, då har du missat något. :)
Barcelona Hetfield
5/27/2010 12:18
Barca såklart!

Han syftar på spanska landslaget
Barça såklart!
5/27/2010 12:15
Ämne: Igår bytte Pedro och....
Hmmm, menar du Alves? Pedro lirar ju i tröja 17.
5/27/2010 12:08
Rambla/

Jag har faktiskt aldrig sett Wayne's World... :P
Barcelona Rambla~
5/27/2010 12:07
el Flaco, då skriker vi alla unisont i ett Wayne's World-liknande kör:

Tapping up, tapping up, tapping up!
5/27/2010 12:02
Ämne: Ajabaja, får man ver....
Arsenalfansen kommer storma in här på forumet för att försvara de uttalanden om 5...4...3...2...1...

Barcelona Rambla~
5/27/2010 11:58
Japp, det är Cesc som var fotografen. :)
Barcelona Rambla~
5/27/2010 11:55
Igår bytte Pedro och Albiol nr med varandra så nu har Pedro nr 18 och Albiol har nr 2.
Annons: