/spanien/barcelona/forum/15750.aspx/spanien/barcelona/forum/15750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2010-03-19 13:17
Haha..

Atlético fick Valencia i kvarten..
Barcelona Rambla~
2010-03-19 13:15
Deion (red)

Inga problem, vill du tro det, är det okej för mig.
Barcelona kallesiete
2010-03-19 13:15

Deion
Du vet inte vad du snackar om. Det bästa hade nästan varit om Messi blev skadad en match och vi hade visat IGEN att vi är ett lag. Du kan väl för fan inte veta hur vi klara oss utan Messi innan det testas? Det har som sagt testats tidigare och gått strålande men det räcker tydligen inte. Synd att man ska behöva känna skuld över världens bästa fotbollsspelare.

Men det är just det alla muppar samt madridsupportar vill.
Atlético Deion (red)
2010-03-19 13:13
Rambla~//

Läste du mitt inlägg? Inter var i höstas.. våren har sett annorlunda ut för Barca.. Ni är ganska beroende av Messi nu..
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-19 13:13
Sersari/

Det stämmer. Vi räknades som "hemmalaget" i Paris och Rom och nu på Bernabéu kommer vi vara "bortalaget", förutsatt om vi tar oss dit förstås.
Barcelona Sersari
2010-03-19 13:10
I en eventuell final spelar vi som bortalag, dvs med våra bortatröjor. Eller det beror förstås på vem vi möter OM vi går till final, om dem t.ex har vita hemmatröjor eller nån annan färg som inte liknar våra hemmatröjor, så kan vi väl spela med våra vackra hemmatröjor. Eller hur fungerar det?

Vi räknades som hemmalag senast i finalen mot Man U, eller hur? För under ceremonin på Olimpico innan matchen så lade man ut Uniteds klubbemblem till vänster på planen och Barcelonas till höger, jag har alltid trott att hemmalaget ska vara till vänster? Kanske blev det bara så just under den här finalen, eller är jag helt ute och cyklar?

Någon som vet?
Barcelona kallesiete
2010-03-19 13:08

Rambla
Sant. Dom andra lagen tror att det är någon inhyrd utomjording som vi ska känna skyldighet över att ha på planen. Barcelonas filosofi och spelstil är definitivt inte beroende av Messi, det har vi bevisat ett antal gånger. Men, som sagt - han är världens bäste och sticker ut.
Barcelona barca kid
2010-03-19 13:07
Vilket lag får vi möta om vi går till semin.
Barcelona Rambla~
2010-03-19 13:06
kallesiete

Precis. Snart så kommer man säkert tvingas att ge handicap till motståndarna och placera Messi på bänken i en halvlek. Varför ska man be om ursäkt för att man har världens bästa spelare i laget?
Barcelona Hetfield
2010-03-19 13:05
Arsenal spelar magisk fotboll i sina bästa stunder, men de saknar en riktig vass striker som kan sätta dit allt

Visst, vi saknar också en vass striker, men å andra sidan så har vi andra spelare som tar hand om den rollen medan Zlatan och hans agent försöker skapa drama "a la Shakespeare"

Underskatta inte Arsenal, vi kan åka på däng om inte försvaret sköter sig
Barcelona kallesiete
2010-03-19 13:04

4-0 mot Sevilla 08/09 utan Messi och 2-0 mot Inter denna säsongen utan Messi och Zlatan. Ett inter som känns som en av dom hetare kandidaterna till att gå hela vägen. Folk kan skippa skitsnacket av att vi skulle vara beroende av Messi. Det är inte många lag som är beroende av en spelare. Dock är han världens bäste så det är inte konstigt han sticker ut och presterar.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-03-19 13:02
Ämne: Ärligt talat så har ....
Deion

Song europas bäste defensive mittfältare? What? är han ens top3 i PL?
Barcelona Hetfield
Inter fick lyckolottningen, men å andra sidan så fick de möta Chelsea, så det jämnar ut sig

Vi ska lära Fabregas hur man spelar fotboll ;) Jag undrar hur det känns för Henry att återvända, ni kan lita på att fansen kommer att hylla honom
Barcelona Rambla~
Deion (red)

Din amatörbedömning måste ha missat matchen mot Inter, eller? Utan Messi och Zlatan på plan.

Barcelona verka har ha vaknat till liv ordentligt nu på slutet. Nu är det bara Ibra som ska vakna. Pep verkar även labba andra spelsätt som tex det 4-2-4 vi sett prov på mot både Valencia och Stuttgart. Barca klarar sig även utan Messi, även om det givetviss blir en väsentlig skillnad.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-19 13:00
Det var en svår lottning med en del historiska inblick (Henry, Fabregas, finalen i Paris. Wenger och La Masia osv).
Det kommer att bli riktigt tuff.

En del culés har fått ”luft” efter utklassningen av Stuttgart.
Sanningen är att Arsenal har gjort en till o med större bedrift.
De vann 5-0 mot Porto och hade ett svårare utgångsläge efter förlusten 2-1 i Portugal.
och de lyckades utklassa Porto utan Fabregas.
Jag köper inte heller ett argument som säger att Porto är sämre än Stuttgart.

Men vi kan titta också på den ljusa sidan.
Vi får avgöra returmötet på CN och det mycket viktigt.

Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:58
Joan Gamper 1899

Detta är kommentarer från ett forum i Sverige. Tror du att snacket går så här i övriga världen? Tveksamt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Skiter fullständigt i att vi fick Arsenal.

United, Arsenal, Inter och Bayern hade alla varit svåra på sitt sätt.

Det enda jag är överlycklig över är att vi spelar returen hemma i kvarts och semifinalen.
Barcelona Berra_1
Jag måste bara ner till Camp Nou och kolla på denna kvartsfinal då båda mina favoritlag möts. Någon som har koll på hur det är med biljetter till denna match? För på Emirates antar jag att det är i princip omöjligt att få biljetter, men det borde finnas en större möjlighet på Camp Nou va? Skicka gärna ett PM om någon sitter på lite information angående biljetter. T.ex vart det är lättast och bäst pris att beställa från, mm..

Tacksam för svar!
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-03-19 12:57
Rambla~//

Word. Blir irriterad när jag läser hur Barca ska leka ut oss, och blir minst lika irriterad när jag läser hos oss hur Arsenal ska käka Barca.

Hur är det med människor här egentligen?

Det här kan sluta hur som helst, vinner Barca blir jag inte förvånad, vinner Arsenal blir jag inte heller förvånad.

Hur som helst har vi två otroligt underhållande matcher framför oss. Väl mött boys.

Ciao
Atlético Deion (red)
Ärligt talat så har inte Barcelona imponerat under våren, förutom Messi då, som är overkligt sjukt bra. Kan man störa Messi (speciellt Vermaelen) med lite tacklingar så blir Barca ganska mänskliga. Den som lever får se, men min amatör bedömning är att ni verkar för beroende av Messi medans Arsenal kan spela bra utan Cesc, när Nasri går in centralt i sin naturliga roll.

En sak som talar för Arsenal lite om Messi har det jobbigt är väl att Arsenal har en mer talangfull trupp att gå runt på om det behövs.

Arshavin, Cesc, Nasri, Rosicky kan alla leverera högklassiga insatser.

När matchen går är även Van Persie tillbaka, Walcott börjar slå storform efter skadan, Vela är en mycket bra och pigg inhoppare, Bendtner gör mål på allt just nu till skillnad mot Zlatan.

Song är PL bästa defensiva mittfältare, eller det talas faktiskt om en av Europas bästa just nu.

Tycker inte ni ska underskatta Arsenal, de har för många spelare som kan producera teknisk magi för att bli bortskrivna.

Men det är klart Barca ska gälla som favoriter 8 dagar i veckan, men underskattning är aldrig bra för hälsan.
Barcelona Joan Gamper 1899
Helt ärligt så blir jag besviken och sur när jag läser era kommentarer om att "vi ska krossa Arsenal". Var inte FC Barcelona de ödmjuka laget som reagerade plan istället föratt prata ?

Nån skrev att Arsenal har fått luft, ne min vän de är faktiskt vårt lag som har fått luft bara föratt vi vann med 4-0 mot Stuttgart. Barcelona är inte 2008-09 längre.

Lägg ner sk*t snacket och "underskattning".
Barcelona Calavera
2010-03-19 12:56
Enligt Betfairoddsen har Inter 73,96% chans att gå vidare, Barca 65,71%, Man United 64,72% och Lton 56,70%.
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:56
"Mogna kommentarer. Ingen Gunner tror på något sätt att vi är favoriter mot er, utan bara att det ska bli en kul match och en positiv utmaning. Arsenal är underdogs och har egentligen allt att vinna."

Vilket jävla bollocks and you know it. Det skrivs om allt hur Arsenal ska krossa, äga mittfältet osv. Ja, det gör det även på det här forumet och det är lika illa det.
Barcelona kallesiete
2010-03-19 12:55

Edu
"Historia" från förra säsongen väger kanske lite tyngre i en match 2010 än historia från 1999-2005? Eller Madrid som tror att deras cl titlar på stenåldern gör dom till det bästa laget år efter år.
Barcelona NoGo™
2010-03-19 12:54
Rambla~

Word på den!
Valencia Edu90
2010-03-19 12:53
Xaviii//
vad vann ni under ert 6 års period mellan 1999-2005?
häng me din egen historia
Barcelona Messidinho_10
2010-03-19 12:53
Jag vill att alla ska tänka på CL finalen mot Arsenal 06 innan ni säger nåt galet.
Barcelona Rambla~
2010-03-19 12:51
Deion (red)

Och det är knappast någon garvad cule som tror att Barca är klara favoriter eller att det här kommer att bli a walk in the park. Det här mötet kan sluta hur som helst.
Barcelona A.Gaudi
2010-03-19 12:49
Det ska bli mycket intressant att se henry återvända. kommer han leverera i London som i gamla tider eller kommer han bli totalt ställd av sitautionen som t.ex Etoo vid återkomsten till camp nou.
Barcelona Xaviii
2010-03-19 12:48
Ämne: Ämne: Visst s....
Vad har ni vunnit på de senaste åren? Ja, just det. Vi är enda laget i historian som vunnit 6titlar, så vi kanske är lite bättre än Arsenal?

Annons: