/spanien/barcelona/forum/15746.aspx/spanien/barcelona/forum/15746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-19 23:24
Glad för Arsenals skull nu när dem är världsmästare.

Eller vänta?
Dem slog bara Porto i åttondelsfinal.

Är lite förvirrad, för var precis inne och läste Arsenals forum, ser ut som att dem vunnit CL och är världens bästa lag.
Barcelona BlueRed
2010-03-19 23:24
Finns inget j*vla one man team, att det ska vara så svårt för vissa. Det är inte Messi som står i mål och håller nollan. Det är inte Messi som konstant vinner tillbaka boll på egen planhalva. Det är inte Messi som gör en löpning från kanten in i mitten utan boll, samtidigt som han fortfarande är kvar vid kanten för att vika in och skjuta (fattar ni?). Fotboll är en lagsport, get it? Lagsport!

Det spelar ingen roll vilket lag Messi hade spelat för, skulle han försvinna så hade man märkt skillnad.

Real Madrid vinner utan Ronaldo, United utan Rooney, Chelsea utan Drogba osv. Men när dem är med så är chansen att vinna större. 1+1=2.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-19 23:19
Grabbar vad är det senaste angående Abidal? Hinner han till Arsenal matcherna eller? Läste nyss på Goals kvartfinalsanalys där det stod att han missar hela säsongen. Hade för mig att han bara skulle vara borta 3 veckor..
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-19 23:06
Haha, undra hur mycket man måste prestera på fotbollsplan för att få statuera sig titeln som ett bra fotbollslag?

Enligt flertalet fans på SF, några maränger, gunners och united fans etc så är vi ett one man team med Messi i spetsen..
Dani Alves är en sopa och Pique är en slö traktor, vidare är Puyol helt slut och Xavi har sett sina bästa dagar..
Man kanske måste vinna CL en sisådär 5 år i rad för att kalla sig bra, vad vet jag?

Real Madrid är ju iallafall ett jävligt bra lag, tydligen sjukt mycket bättre än oss trots att dom inte lyckats med ett skit ute i Europa på x och snart xx år..

Dom har bara "otur", nästa år då vinner vi..
Undra hur många år man ska vänta på att Real Madrid passerar åttondelen, jag väntar med spänning =)

Dagens roligaste är ju ändå alla lag som säger..
Det är bara att sätte markering och radera ut Messi så är matchen vunnen, att inte alla lag gör så, då borde vi ligga sist i La Liga?
Nej, mina kära bönder (Puertan och Gunner forumet, det spelar ingen roll hur många Clichy eller Marcelo ni ställer upp med..

Messi är ostoppbar, de enda lagen som kan skaka oss är Engelska lag och det var då tur att vi slipper möta ett sådant förrens i en ev final.

Nu får ni ursäkta, ska gå och beställa finaler till Bernabeú..

Godnatt mina herrar.

/V.V
Barcelona BOJAN...
2010-03-19 23:04
En fråga, nån som vet hur man fixar barca tv här?
tacksam för snabbt svar!
Barcelona Hetfield
2010-03-19 22:41
Om Fabregas är en Arsenal "produkt" så är Anders Svensson afrikan i så fall

Fabregas gick mer eller mindre rakt in i A-laget direkt, så han är knappast en produkt, det var akademin som gjorde honom till den spelaren
Valencia shift
2010-03-19 22:38
Gonzalez_Barca /

Vill bara påpeka att Arsenal inte fick Fabregas gratis. Van Bronckhorst gick i motsatt riktning, och £700,000. (Se länktips)

Ser fram emot matcherna mot er, och hoppas det kan bli en fantastisk fotboll från bägge sidor.
Barcelona Criff
2010-03-19 22:30
Gonzalo Il Pipita!!!,
Du var ju ännu mindre påläst i ämnet, han fullständigt dominerade i Barcelona B-lag, han var precis på vippen till A-laget när han bestämde sig för att lämna.

Edit: För att lägga till lite fakta, så brukade han göra uppemot 30 mål varje säsong som Defensiv mittfältare där han höll till mest i Barcelonas B-lag.
Barcelona PepGuardíola
2010-03-19 22:25
Ämne: Criff//

Fabregas ....
Han har väl själv gjort sig till den han är idag med hjälp av tränare i olika klubbar eller?
Dessutom är de tidiga åren ändå väldigt viktiga när man lägger grunden och han var ju många år i Barca innan han som 16-åring kom till Arsenal.
Sen förädlade Wenger honom och hjälpte honom att nå toppen, är väl ingen som säger att allt är Barcas förtjänst?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-19 22:19
Ämne: Criff//

Fabregas ....
Hur kommer det sig då att ingen spelare utanför La Masias portar har samma spelstil som Xavi, Iniesta och Messi? och de andra mittfältstalangerna som Jonatan dos santos och Thiago? Bara Fabregas som har den visionen som Xavi och Iniesta har. Det är ingen tillfällighet att de alla har fostrats i La Masia sedan 12 års åldern och lärt sig passningsspelet därifrån.

Visst Arsenal gjorde honom till stjärnan han är idag, men han hade nog också blivit det i Barca då vi hade Rijkaard som satsade på talagerna som Messi (födda samma år) och Iniesta.
Men att Arsenal var smarta och snodde Fabregas utan någon ersättning är en annan femma.

Sen för att svara på din jämförelse, så är det en helt annan sak. Fabregas kom till Arsenal som 16 åring, ja och han gjorde debut nästan på en gång. Tror du att han lärde sig all passningsspel på försäsongen eller?
Real Madrid Hjärtat är RM
2010-03-19 22:14
¨¨
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-19 22:02
Criff//

Fabregas skrev på med Arsenal som 16 åring och då spelade han knappt i barca c(tror jag), dem har gjort han till den han är idag och han har spenderat nästan hela sitt fotbolls år Arsenal.

Ska en ensam stående mamma som adopterar bort sitt 1 åriga barn till nån familj och sedan när ungen vid 30 års åldern blir miljonär och kalla den för sitt barn? självklart inte.!
Barcelona Criff
2010-03-19 21:58
Är det bara jag som blir sådär lite halv galen när en Gunner kallar Fabregas för egen produkt? :%
Gaby
2010-03-19 21:17
Okey tack:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-19 21:15
Ämne: Är Xavi skadad?....
Ja, 2 veckor skada han sig i onsdags, beräknas vara spelklar till Arsenal matchen.
Barcelona PepGuardíola
2010-03-19 21:15
Ämne: En fråga, vad tycker....
Tycker inte de har nått upp till den nivå de hade förra säsongen men den säsongen var ju inte verklig heller egentligen. Vi krossade ju allt och det är inte så konstigt om det följer en period med viss mättnad efteråt.
Det är ju inte bara Zlatan som inte haft toppform det senaste och ändå leder vi ligan och är i kvartsfinal efter 4-0 i andra mötet mot Stuttgart, inte illa pinkat.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-19 21:14
Ämne: FC-Barcelona

Jag ....
En sak ni ska tänka på är att inte förlita er så mycket på statistik, visst den bevisar mycket, men tycker ni då att Keita är bättre än Iniesta bara för att han har fler mål? Det funkar inte så, vi har tre anfallare där uppe som sätter dit bollarna, Xavi och Iniesta är motorn som styr laget.

Tror knappast ni tycker att Huntelaar var en bätttre värvning då han gjorde fler mål i ligan än vad Benzema har gjort iår.
Gaby
2010-03-19 21:14
Är Xavi skadad?
2010-03-19 21:08
FC-Barcelona

Jag är nöjd med svaret!

Några andra åskiter?
Barcelona Koeman!!
2010-03-19 21:02
Nån som har koll på va barca har för publiksnitt i ligan?
Barcelona FC-Barcelona
2010-03-19 20:56

Nej dem har verkligen inte presterat likadant som innan men dem gör sitt jobb och även om kaka har gjort fler mål och assist så kan jag inte säga att han har varit hettare änn Xavi, men Iniesta har varit världigt lik kaka iår, presterat bra men kan mycket mer samma gäller kaka.
Nöjd?
Barcelona Barcadinho.
2010-03-19 20:52
Slös inte för mycket energi på Raiolas uttal.
Det säger absolut ingenting om varken Ibras framtid i klubben eller om Ibra står bakom dessa ord.
Vi har haft massa med sånt under hela säsongen hittills med Yayas agent. Skit snack från agenter som ät oroliga för sina ”aktier”. Yaya har sagt tom idag att hans framtid är i klubben.

Puyol visade också irritationer i början på säsongen och ”halv hotade” att röra sig till Milan. Den komiska är att Puyol var orolig för konkurrensen från Chyg. Woody Allen komedi.

Eto’o hade också perioder med irritationer och ”hot”

Kakas agent blev också sur att kaka blev utbyt mot Lyon.

Ni vet – ”my client is not satisfied …bla bla”

elbraco
2010-03-19 20:26
Artikelns innehåll bryr jag mig inte om direkt, tycker bara det är lite löjligt att försöka provocera 12-åriga fans att dampa på en krönikör eftersom dom inte förstår ironin. Läste dock krönikan igen och där står det något om att Arsenalfans tar en uppgiven suck eftersom dom fick möta Barca, så ironin är ju ganska tydlig.
Men vafan, kanske överreagerar lite med :)
(edit: är inte irriterad över Unicef-grejen, deet log jag lite åt)
Spanien Gilberto#19
2010-03-19 20:23
elbraco//

Är du mer irriterad över rubriken och slutklämmen (som är samma) än själva artikelns innehåll?
Creuss
2010-03-19 20:23
Vart är ödmjukheten grabbar? Wenger och hans mannar ska inte underskattas. Det kommer bli en tuff match. Jag skulle säga 65-35.
2010-03-19 20:20
En fråga, vad tycker ni om Xavi&Iniesta säsong hitils tycker ni att dem har nått upp till normal standard, vissa kritiserar Kaka när han har gjort mer mål+assist än Xavi&iniesta hitills, är det rättvisst? Har kaka varit sämre än Xavi&Iniesta denna säsong då dem spelar på likbabde positioner.

Nu skulle jag önska normala svar och neutrala svar och inte "han kostade 800 miljoner", "han har inte presterat sedan 07".

elbraco
2010-03-19 20:18
to da point; jävligt skönt att möta arsenal, inte nog med att dom kommer göra en läggmatch i henrys ära, Pep kommer säkert övertala Fabbe att komma tillbaka hem med. 2 flugor i en smäll kallar jag det.
elbraco
2010-03-19 20:16
Vad härligt att en intern Facebookgrej ligger bakom artikeln, det känns ju väldigt genomtänkt att ni ska skriva en hel artikel om det för att ett internskämt ska lyckas?

Spanien Gilberto#19
2010-03-19 20:00
Okej, nu hade jag inte koll på att denna artikel skrevs förrän nu och jag ser att en intern facebookgrej fungerat som slutkläm där, jag har aldrig gett något slags godkännande till det även om jag tycker att det hela är ganska harlmöst.

NEJ, jag är inte emot UNICEF och tycker inte att organisationen är töntig, jag tycker mest bara att det är kul att bror duktig-stämpeln som Barcelona har visar sig hela vägen till tryckeriet och matchtröjorna, det har mycket med kvällspressens konstanta hyllningar till Barcelona att göra. Det är Axel Skogs artikel så ni kan ju lägga av med att skicka otrevliga PM till mig.

Ta inte allt så allvarligt och hetsa inte upp er i onödan. Hoppas på två bra matcher. /Magnus Lidström Råberg
Barcelona tarrak
2010-03-19 19:58
Ämne: En fråga till någon ....
Nej det är den inte. Definitv speltid bestäms alltid ca tio dagar innan matchstart.
Annons: