/spanien/barcelona/forum/1574.aspx/spanien/barcelona/forum/1574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2015-12-07 11:58
MD skriver att Patos agent erbjöd Barça sin klient,, Barça tycker att han intressant eftersom hans kontrakt med sitt nuvarande klubb går ut snart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-12-07 11:46
Några positiva punkter som visar att vingar en ljus framtid framför oss. Neymar är den näste spelare som kmr bli bäst i världen. Han kmr vinna guldbollen om 2-3 år. Kanske redan nästa säsong. Halilovic kmr va världens bästa mittfältare om 3-4 år. Rafinha kmr va en av dom bästa mittfältarna i världen han också om 2-3 år. Några utrops tecken är Sergio Roberto, och Munir. Finns potential framför allt i Sergio Roberto. Kom ihåg vem som sa detta först!
Barcelona neymar JR
2015-12-07 11:42
Soriano verkar vara på ingång i januari, hoppas på en utlåning på sandro/munir så blir detta perfekt Soriano har alltid varit en favorit för mig och som har gjort sig förtjänt av en chans i Barcelonas a-lag. Utmärkt joker att ha på bänken när man jagar mål Inte allt för olik Henrik Larsson i spelstilen, mer teknisk dock
Barcelona MessiyoyO 10
2015-12-07 11:34
Halilovic och Denis Suarez är två spelare som man gärna ser i Barcas A-lag kommande år. Ser hellre att man satsar på att ge dessa ungdomar speltid än att man värvar dyra spelare som förmodligen ändå kommer att hamna på bänken med tanke på dagens konkurrens. Nu när Vidal och Arda kommer att få spela efter nyår så ser jag ingen brådska med att hämta tillbaka våra ungdomar utan det är bättre att låta dem få spelatid och utveckling i sina respektive klubbar för att inom 2 år låta dem få chansen i Barca.
Det är otroligt intressanta spelare som man bara inte får tappa till andra klubbar!
Barcelona neymar JR
2015-12-07 11:32
Viggo Han blev ju utbuad/utsuckad stundtals i matchen så fort han fick bollen av sin egna fans. Efter minut 80 förstod han att han behöver kämpa Han är riktigt lat både offensivt/defensivt och vill inte ens vara med när han inte har bollen. Men så fort han får bollen drar han igång
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-12-07 11:17
Så har vi vår andra utlånade talang, Denis Suarez. Han blir viktigare för varje match i Villareal. Tar för sig i offensiven och kämpar i defensiven. Han står för en stor del av Villareals kreativitet, vilket man även kan se då han ofta står för assist i deras matcher. Han kanske inte har samma teknik som Halilovic, men han har mycket positivt som kan gynna oss i framtiden.

Ser oavsett fram emot att se båda dessa i Barca tröjan och förhoppningsvis lyckas vi forma dessa två till de storspelare de har potentialen att bli.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-12-07 11:14
Halilovic har ett stort förtroende av tränaren och får härja fritt på sin högerkant. Jag är lite kluven kring utlåningen, det positiva är just det förtroendet han har av tränaren. Det negativa är att han mest promenerar på planen i defensiven och inte är så delaktig i offensiven som man kan önska sig av honom. När han väl får bollen gör han det oftast bra, kan i vissa tillfällen välja att hålla i bollen lite för länge men han är ju trots allt ung fortfarande så det känns okej. Jag tycker inte om hans attityd till det defensiva arbetet, ser ut lite som Messi hos oss ibland. Han promenerar medan andra spelarna springer runt omkring. Något sånt kommer inte Lucho tycka om. Så han gör det godkänt hittills men tycker man kan kräva ännu mer av honom vad gäller att ta för sig offensivt (försöka vara mer involverad sett till 90 minuter) och arbetet i defensiven.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-07 08:51
Gio

(Inte min mening att dra ett långt inlägg om Ronaldo nu men jag är rädd att jag måste, jag har gått med detta alldeles för länge nu utan att ha pratat med någon. Jag måste få prata ut.)

För att svara på din fråga:
Mycket sjuk!

Jag gjorde misstaget att se hans film. Jag tänkte ändå att det bara är bra för mig att hata/ogilla/störa mig lite mindre och att jag borde gå in med ett någorlunda öppet sinnelag och försöka se människan Ronaldo. Det gick väl sådär måste jag säga. Balon d'or nämndes omedelbart. Hans "karriärshotande" skada under VM nämndes flitigt som förklaringen som en heroisk insats snarare än ett praktfiasko. "Världens bästa" nämndes säkerligen minst 30 ggr under filmen. Men detta är egentligen bara små detaljer. Det värsta var hela stämningen i denna film. En mycket skum och skev vinkling av hans relation till hans son var totalt dominerande i denna film. När dom sitter i ett knäpptyst lyxhus i en dov belysning och pratar om pappas muskler. När dom går till garaget och pappa frågar sonen om han ser vilken av bilarna som saknas. Hela filmen var som att se hans narcissistiska målgest 90 minuter på raken. Det fanns verkligen ingen dokumentärkänsla what so ever. Det var mer som en reklamfilm som kom ut i lagom tid för Balon d'or-röstningen. Jag fick i ärlighetens namn lite Michael Jackson-vibbar om honom där psykisk ohälsa och ensamhet är ledorden.

Med allt detta i åtanke så är hans reaktion vid Benzemas mål inget konstigt alls :)
Barcelona Gio Style
2015-12-07 05:43
Länktips har ni säkert redan sett?
Benzema gör mål och det första Ronaldo gör är att vända sig mot domaren för att visa honom att han borde haft straff i den situationen.

Hur sjuk människa?
Barcelona Gio Style
2015-12-07 05:42
Såg att det var snack om situationen med Suarez och Abdenour (stavning?).

Vid 00:03 sparkar Abdenour honom i höger hälsena men maskerar det väldigt bra. Det är då Suarez vänder sig om och letar upp honom.

Visst gick Suarez lite längre, men Abdenour var inte bara en oskyldig åskådare som råkade hamna i vägen om vi säger så.

Vid 00:22 går de fram och börjar diskutera.
Suarez pekar på sin högra fot och säger "Yo se, yo se!".
Typ: Jag vet, jag vet! (Att du gjorde det med flit).

Oavsett vilket så ska inte Suarez låta sig provoceras, men rätt ska vara rätt.
Barcelona Ali G
2015-12-06 22:50
@Davids3:

Han gör lite som han vill minst sagt...
Barcelona Barca4life98
2015-12-06 21:50
Davids3 Skulle också vilja veta hur han har spelat. Såg att Sanabria gjorde hattrick idag för Gijon. Spelade han inte hos oss? Förresten skulle vara grymt intressant och kul om redaktion kunde fixa nån form utav "lånekoll eller buy-back watch". Önsketänkande från mig bara.
Barcelona Davids3
2015-12-06 21:11
Någon som har följt Halilovic senaste matcherna?
Han har en stensäker plats i startelvan, spelar 90 minuter vartenda match, riktigt jävla imponerande alltså!
Hur har han presterat ? inga assist idag iallafall.
Barcelonismo
2015-12-06 21:09
@Barcelonistas:
Det var El Pasillo som sade att Carlos Real Madrid var bättre än Peps Barca :D
Barcelona LegendenN10
2015-12-06 21:07
[QUOTE=Barcelonistas]LegendenN10 - det var någon som tom sa att Carlos Real va bättre än Pep Guardiolas Barcelona haha ja du hör ju själv... Den som sa de borde kastas in i mentalsjukhus. [/QUOTE] hahaha den som sa det har inga som helst fotbolls kunskaper eller så är han hjärndöd! Peps barca var det bästa laget någonsin!
Barcelonismo
2015-12-06 21:00
Barcelonistas Man måste även komma ihåg att Ancelotti spelade i stort sätt med samma startelva väldigt många gånger och att han lät vissa spelare vara givna oavsett hur dåliga dom än har varit. Dessutom hade italienaren kass statistik mot topplagen, speciellt med tanke på hur många poäng som de samlade. Sist men inte minst hade denne ingen plan B, räcker väl att kolla på hur Real Madrid presterade mot Atlético. Ancelotti är en erkänt duktig cuptränare men det finns anledning varför han endast vunnit 3 ligatitlar trots att han under de senaste 16 åren varit coach för Juventus, Milan, Chelsea, PSG och senast Real Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 20:57
LegendenN10 - det var någon som tom sa att Carlos Real va bättre än Pep Guardiolas Barcelona haha ja du hör ju själv... Den som sa de borde kastas in i mentalsjukhus.
Barcelona LegendenN10
2015-12-06 20:47
[QUOTE=Barcelonistas]Jag tycker än idag att Carlos Real var ett otroligt överskattat lag. Man säger på andra sidan att man vann Cl och CdR ja men overall så var det en dålig säsong som man gjorde där Cl titeln räddade en säsong som var påväg att bli en katastrof säsong. Man slutade 3a i ligan efter det sämsta Barcelona sedan Franks kolapps 07/08. Dortmund kunde ha vunnit med 4-0, 5-0 på hemmaplan om det inte vore för den där idioten som missade alla frilägen. Sen fick ju Ramos in en tur nick i 93 minuten i en match som Atletico kontrollerade. Nej Carlos första säsong var en one hit wonder säsong som kan jämföras med Di Mateos Chelsea 2012 där man vann Cl enbart pågrund av tur. Fattar inte hur man kan överskatta Carlos Real det laget var högst mediokert. Carlos statistik mot oss Clasicos i ligan 3 förluster och 1 vinst... Lucho kom inte bara in och vann trippeln han pensionerade Carlo från fotbollen totalt med en fantastisk fotboll som vi alla fick se. Han ser dessutom ut att ha utvecklat laget jag tycker vi har mer kontroll på matcherna idag än vad vi hade föra säsongen ( även under föra säsongens vår) så känns vi mer dominanta i år. Spelar Lucho ut sina kort rätt så kan vi stå där med trippeln igen. [/QUOTE] Håller med dig i exakt allt du säger! Real under Carlo vann CL av ren tur och real fansen trodde det skulle bli en era då och de skulle erövra världen Haha haaaaaaa! Men sånt kunde de bara på 50 talet när Franco tvingade lag att lägga sig innan match. Sen fett roligt real fansen " vi är störst " Nej, ni är inte störst för att ni vann några Europa cup titlar på 50 talet med hjälp av fusk säkert. Det handlar om att brösta upp sig nu i modern tid och vinna titlar på löpande band som oss!!! Men de kan inte nu för att det är svårare att fuska till sig titlar än vad det var förut! tekniken har gått fram. Trots alla miljarder på divor o råttor så har man vunnit ligan 1 gång de senaste åren, o den gången de vann med mouhoe, de fick spotta blod på Camp Nou för att vinna med ynka 1-2 medan vi gjort Bernabeu till vår träningsanläggning. Allt detta bevisar hur dominanta vi är i Modern tid! Vi är helt enkelt oftast för mycket för real. Visca el barca y puta madrid!
Barcelona Ali G
2015-12-06 20:29
@Barcelonismo:
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 20:27
Santiago Cazorla - Real spelade betydligt bättre fotboll under Jose Mourinho än vad man gjorde under Carlo. Dom var både bra i ligan och i Cl 2012 och jag tycker helt ärligt att dom var 2a bäst i världen de året efter oss. Bayern höll jag som 3a.

Jag var aldrig imponerad av den fotbollen som Real spelade under Carlo med ett undantag. Föra säsongens höst så spelade man väldigt bra men det varade bara i några månader. Carlos Cl vinst med Real täckte för dom brister som laget faktiskt hade. Reals fotboll håller oftast inte så länge så fort man blev lättlästa under våren så lyckades Carlo inte ändra på något.

Jämför de med Lucho som verkar helat tiden utveckla laget där han gör laget bara bättre och bättre.

IN LUCHO I FUCKING TRUST!

Barcelona Junta Dimision
2015-12-06 20:09
@DM1982:

Väldigt höga, men det är också tre månader kvar tills vi möter Real Madrid igen och då kan man inte anta att vi fortfarande är 4 poäng före Real Madrid vid den tidpunkten.
Barcelonismo
2015-12-06 19:58
Hattrick för Sanarbia.

Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-06 19:56
Real Madrid och deras fans snackar ju alltid om att de ska spela fin fotboll och under Carlo Ancelotti var det faktiskt en av få gånger de spelade rolig fotboll enligt mig. Sedan var kanske inte resultaten tillräckligt bra i toppmatcherna eller i ligan dock. Men han var duktig på att hitta rätt roller till spelarna, Kroos, Modric, Ronaldo och James för att nämna några har inte varit alls lika bra utan Ancelotti hittills. EDIT: Dock kvittar det nog vilken tränare Real har just nu, Barcelona är för bra helt enkelt.
Barcelona neymar JR
2015-12-06 19:52
Sanarbia är ju en riktig måltjuv
Barcelona enkos
2015-12-06 19:29
@Ali G:

Neymar var också helt fri med målvakten men skjuter bollen på tredje våningen... det som Sandro och Munir hade suttit ..
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 19:29
Jag tycker än idag att Carlos Real var ett otroligt överskattat lag. Man säger på andra sidan att man vann Cl och CdR ja men overall så var det en dålig säsong som man gjorde där Cl titeln räddade en säsong som var påväg att bli en katastrof säsong. Man slutade 3a i ligan efter det sämsta Barcelona sedan Franks kolapps 07/08.

Dortmund kunde ha vunnit med 4-0, 5-0 på hemmaplan om det inte vore för den där idioten som missade alla frilägen. Sen fick ju Ramos in en tur nick i 93 minuten i en match som Atletico kontrollerade. Nej Carlos första säsong var en one hit wonder säsong som kan jämföras med Di Mateos Chelsea 2012 där man vann Cl enbart pågrund av tur. Fattar inte hur man kan överskatta Carlos Real det laget var högst mediokert. Carlos statistik mot oss Clasicos i ligan 3 förluster och 1 vinst...

Lucho kom inte bara in och vann trippeln han pensionerade Carlo från fotbollen totalt med en fantastisk fotboll som vi alla fick se. Han ser dessutom ut att ha utvecklat laget jag tycker vi har mer kontroll på matcherna idag än vad vi hade föra säsongen ( även under föra säsongens vår) så känns vi mer dominanta i år. Spelar Lucho ut sina kort rätt så kan vi stå där med trippeln igen.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 19:06
I det här fallet kan man säga att det gör de då vi vann med 0-4 precis som DM1982 säger.
Barcelona DM1982
2015-12-06 18:58
[QUOTE=Junta Dimision]Ja, men inbördes räknas inte förrän båda matcher är spelade. tills dess är det 4 poäng som skiljer. [/QUOTE] Det du säger stämmer men vad är oddsen att Real toppar Barcelonas 4-0?
Barcelona Ali G
2015-12-06 18:45
Neymar serverade Messi två gånger om men han missade båda ggr ( chanser som även Munir hade suttit) och i matchen sista chans så är Neymar helt ren men Messi väljer att avsluta med ännu ett tamt skott. Inte nog med att Messi missa tre solklara lägen han tog även en 90 minuters promenad..
Barcelona Junta Dimision
2015-12-06 18:38
@Barcelonistas:

Ja, men inbördes räknas inte förrän båda matcher är spelade. tills dess är det 4 poäng som skiljer.
Annons: